Recenze
Opel Vectra C 1.8 16V 90kW
Technické info
Přezdívka auta Vectra Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 167 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Auto jsem našel na jistých internetových strách, bylo hned druhé ve výsledcích a první, na co padl můj pohled, byla cena. Proklatě levný auto, mrkl jsem na něj a protože se mi zamlouvalo, začal jsem řešit. Hned druhý den jsem se na něj jel podívat. Skoukl ho, projel a začal přemýšlet. Za ty peníze to bylo v až moc dobrym stavu. Netrvalo dlouho a dva dny na to už jsem jel ve vektře domů celých sto kiláků. Pořádně jsem jí protáhnul, abych věděl, jestli nechce stávkovat. Nechtěla. Je škráblá v pravém rohu nárazníku, to už jsem zakytoval a necham to přestříkat. Někdo s ní musel srazit srnu, motorkáře, nebo cyklistu, nárazník originál neni a přední světla nesvítí, jak by měla, elektronika náklonu paraboly nefunguje u levého světlometu, ale už řešim koupi nových světel. Kromě horších plastů, které se "loupou" (u klik zevnitř dveří pro otevření, u průduchů ventilace) na místech, kde přicházejí do styku s rukama, nemám ke kvalitě zpracování interiéru výhrady. Někomu se možná nelíbí spousta dílů interiéru ve tvaru čtverce nebo obdélníku, ale na to to nejezdí a mě osobně to nevadí. Na sedadlech se sedí pohodlně, líp než v předchozím meganu 96ce. Ani po těch 110 kilometrech, kdy jsem vektru vezl domů, se mi nechtělo vystupovat. Dají se polohovat asi ve třech směrech (nejsem si jistej správností výrazu tři směry, na každej pád jsou tam dvě páčky a kolečko, kterými si lze sedadlo nastavit podle svého + samozřejmě posun dopředu a dozadu). Výhrady mám k rádiu na CD, které je originál od opla vestavěné a dost ochuzené a protože je i 6 let staré, moc funkcí nepobralo. Při špatném signálu stanice rádio přeladí na jinou, místo toho, aby hledalo jinou frekvenci zvolené stanice. Neumí mp3 a jelikož jsem v předchozím autě měl rádio s CD/MP3 a všechny cédéčka mam v empétrojkách, je to dost na nic. Ale zatim hraje... Konečně se můžu těšit z dvou prostorové automatické klimatizace. Rozdílnou teplotu lze nastavit pro řidiče a jinou pro spolujezdce. Tunelem je vzduch veden i k sedadlům vzadu. Lze jí samozřejmě vypnout, má funkci kontroly kvality vzduchu a pokud před váma někdo čadí, zapne recirkulaci vzduchu uvnitř kabiny. Další výbava je palubní počítač zobrazující info o jízdě (spotřeba, projetej benz, vzdálenost, dojezd) a pak každou poruchu, takže pokud něco nesvítí, je špatnej tlak v pneu apod., hned se zobrazí na displeji, kde to je a co to ne/dělá. Standardní výbava ABS, ESP a TC, 8 airbagů (tváří se funkčně), alarm, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (škoda, že nejsou i sedadla), tempomat, všechna okna v elektrice (kromě čelního a zadního :-)) s ovládáním i od řidiče. Auto má servisku, přesto jsem už vyměnil vzduchový a pylový filtr a chystam se ještě udělat rozvody. Potom musim šetřit na zimní obutí. Momentálně jsou na autě vpředu Barum Bravuris, vzadu jakési Clear, pravděpodobně protektory, i vypadají lepeně a už mi dva lidé nezávisle na sobě řekli, že ten hluk, který do auta proniká, je právě od nich (a protektory samy o sobě hučí, takže je tu veliká pravděpodobnost, že ložiska to nebudou). Příští rok se uvidí, jestli našetřim na pořádný podrážky, jinak si musim zatim zvyknout na onen hluk, vzorek mají dobrej. Při puštěném rádiu při malé hlasitosti neni slyšet ani startování, při vypnutém pouze nastartování, jinak o motoru nevíte (týká se stání). Při jízdě hluk od motoru do kabiny proniká citelně až od nějakých čtyř tisíců otáček, takže při klasické jízdě s otáčkama kolem čísla 2500 si lze bez jakéhokoli rušení vychutnávat hudbu z rádia. Samozřejmě se staženýma oknama se všechno mění. Kromě hluku od motoru, ten je pořád nízkej, ale už je zvenku slyšet. 122 koní bohatě stačí na normální jízdu a předjet někoho není problém, hlavně už teď při předjíždění nemám strach, že bych to nestihl. Ale zase to neni nějaká raketa, krouťák má jen 167 Nm. Převody jsou dlouhé, na čtyřku jsem to vytáhl na 180 km/h a ručička otáčkoměru byla na začátku červeného pole. Brzdy odpovídají výkonu auta, čili "tak akorát". A klasicky vpředu i vzadu kotouče, vpředu s vnitřním chlazením. Pokud si vpomenu na další věci, doplním. Jakože už teď mě napadají další, ale to necham na jindy...
Silné stránky
motor - dostatečný výkon pro normální jízdu i předjetí
prostor uvnitř - prostě velkej kočár :-)
vzhled - osobně se mi líbí hlavně zadek a pak taky Céčkovou vektru nemá moc lidí, takže to neni tak okoukaný auto (aspoň ne v Plzni)
další poznatek: podvozek... + díky rozměru pneu 215/55 to docela solidně sedí, už jsem si s tim pod plynem střihnul několik lepších zatáček a začínam tomu autu víc a víc věřit (a to je potřeba, aby člověk věděl, co od auta může čekat)
Slabé stránky
kufr - je sice velkej, ale za hatchback bych byl radši, líp se do něj leze
rádio - při výměně se musí přes diagnostiku původní odhlásit z řídící jednotky a nové přihlásit, jinak nové nebude fungovat.
obutí - sedět to tak nějak sedí, ale chce to něco pořádnýho, ale to až příští léto
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Stříkání nárazníku, ten byl odřenej předchozím majitelem. Výsledek parádní. Vyresetování počítadla pro pravidelný servis.
Novinky v recenzi
Zatím nejasná příčina závady
Kdykoli během jízdy a stání nezávisle na čemkoli se stane, že se rozsvítí kontrolky na přístrojovce a pak všechno zhasne a padne v zapomnění - jako když vypnete motor. Po stisku tlačítka pro nulování kilometrů se na displaji zobrazí kilometry do servisního intervalu.
Termostat
Původní odešel, byl pořád otevřenej. Tak už jezdim od prosince na novym a motor je krásně teplej :-) A dokonce už ani uvnitř nemrznu...
Přezuto na zimáky GoodYear Ultra Grip 7+ 195/65 R15. Hned se s tim jezdí líp, než předtim v létě na těch lepenejch protektorech :-) A na zimákách vydržim až do jara, kdy budu kupovat už předem vybraný Bridgestony Touranza ER 300 215/55 R16 :-)
Nastříkanej nárazník, vypadá to jak nový. Hned druhej den jsem na něj musel při dvoustech v hodině nachytat novej hmyz.
Jam jsem psal někde v článku, přední náhon je obutý do Barum Bravuris, vzadu jsou nějaký protektory značky Clear. Ale asi jako každý jsem za deště zkoušel, kolik se tak z toho dá vytáhnout, než to začne klouzat. Ano, jsem srab, na hodnotě 150km/h jsem sundal nohu z plynu a to jen proto, že těm gumám prostě nevěřím a co teď musím koupit jsou zimáky a na ty ještě šetřím.
Přidat názorDiskuse: Opel Vectra C 1.8 16V 90kW
- Re: Co takhle sraz v Plzni? 04.12.2008 21:58 hruodolf
- Co takhle sraz v Plzni? 06.10.2008 14:10 Kubyyyk
- Re: Re: Re: KOLESA 04.09.2008 06:25
- Re: Re: KOLESA 03.09.2008 18:49 Zeppelin
- Re: KOLESA 03.09.2008 10:31
- Re: KOLESA 03.09.2008 06:39 Zeppelin
- KOLESA 02.09.2008 21:54
- Re: Re: ten Zeppelin? 13.08.2008 21:14 hruodolf
- Re: heja 12.08.2008 21:46 Zeppelin
- heja 12.08.2008 20:50 CountachSV
- Re: Re: Re: Re: ten Zeppelin? 12.08.2008 08:26 hruodolf
- Re: Re: Re: ten Zeppelin? 11.08.2008 22:53 Zeppelin
- Re: Re: ten Zeppelin? 11.08.2008 19:31 Dylan McKay
- Re: ten Zeppelin? 11.08.2008 19:28 hruodolf
- ten Zeppelin? 11.08.2008 19:22 Dylan McKay
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (2005) Majitel: lubaan
Přidáno: 30.4.2008 8710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Vectra (2005) Majitel: Megabeda
Přidáno: 30.8.2008 4210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 6.5.2009 139 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: PepePPP
Přidáno: 16.5.2014 29 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Vectra (2006) Majitel: QQ077
Přidáno: 1.10.2008 2010 Majitel 9.85 Uživatelé