Recenze
Citroën C4 1,6 HDI 92 (NC9HP)
Technické info
Přezdívka auta Citrouš Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:5 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2
Popis vozu
Nový vůz zakoupen u dealera AUTOPORT Praha, výbava Selection + výhřev sedadel a ozdobné chromované lišty na prazích vozidla, litá kola Boston 16" - pneu Michelin Energy Saver.
Silné stránky
krásný interiér v dvoubarevné kombinaci, tovární bluetooth spojení s vozem - nikde žádné vrtání do přístrojové desky (Parrot, Nokia CK...) - lze i krásně streamovat hudbu z iPhone, pohodlí, hill holder, duální samočinná klimatizace, odhlučnění jednotky (HDI - common rail) dojmů je mnoho - prostě je to ještě "voňavka" a člověk má tendenci vnímat jen pozitiva..
Slabé stránky
Výkon motoru (letargie), řazení měkké - gumové, tak nějak se mi špatně vystupuje (občas zavadím nohou o prah vozu), další se jistě ještě najdou..
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce Autoport Praha - naprostá profesionalita, vstřícnost, prodejce p. Hrubý ač mlád věkem, vystupováním a znalostmi bontonu a techniky velmi vyspělý. Vyšel mi ve všem vstříc, pomohl s prodejem stávajícího vozu, poradil s financováním (jsem plátce DPH), byl absolutně nevtíravý, paradoxně mi i rozmlouval některé vyšší prvky dovýbavy (podotýkám, že jsem nekupoval skladovku, ale zadával vůz do výroby, takže nepotřeboval "rychle prodat"). Nic naplat, 1. dojem dělá 90% úspěchu a zde jednoznačně Autoport chválím, je to chvála ryzí, nikterak k jejich salónu nemám afinitu a nikoho tam neznám. Můžu jen doufat, že stejná míra ochoty bude i v případě servisu a s jejich příjímacími techniky..
Novinky v recenzi
Prodáno
Tak 5.12.2013 prodáno nové majitelce - tímto jí přeji mnoho šťastných km bez závad! :-) Zatím jezdím novou manželky facelift Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi - máme najeto zatím jen 300km a auto je v záběhu - přidám mu nový profil..
NA PRODEJ
S těžkým srdcem oznamuji, že je Citrouš na prodej, neboť v lednu dostávám služební vůz. Pro případné info pište, prosím, do SZ.
Díky Pavel
Je mi rok!
Tak dnes přesně nám uplynul rok od zakoupení a uvedení do provozu. Rekapitulace? Vzhledem k tomu, že jsem byl vždy na auta pedant, že jsem svým vozům vždy dopřával kvalitní příplatková paliva, servis jsem vždy zkracoval min o 5tisíc km dopředu kvůli oleji a vždy jsem myl své vozy pouze v ruční myčce, tak mě vlastně Citrouš ani nikdy nepozlobil :-)
Ale teď vážně, po celý rok bylo vše OK, je pravda, že byl celou dobu garážován - tudíž zatím eliminuji problémy kolegů Bicáka77 a jiných, kterým se už stihly objevit puchýře na Al kapotě apod. Po roce soužití konstatuji, že auto šlape perfektně, ale má i své drobné mouchy:
předně ne vždy se spojí iPhone via bluetooth nebo jen se spojí "1" na hovory, ale už ne "2" na hovory a audio stream.. Rádio prostě dobře nehraje - zní to jako "Sencor" - dost záleží na kvalitě dat. toku hudby. Občas "nezapadne" zpátečka do synchronu a když zacouvám - spustí se "drnčení" převodovky - prostě škrtá a to se přitom spouští automaticky couvací senzory, ale zpátečka prostě nezapadne.. Chybí u mého turbodieselu zátah odspodu - jelikož parkuji v podzemní garáži - je to dost práce vyjet každé ráno z garáže ven na ulici - trpí spojka, neboť má v nízkých otáčkách motor tendenci zhasnout a nebo naopak dám víc plynu a hrozí mi, že se odřu o zeď, jenže jinak nemám šanci vyjet.. Spotřeba prostě pod 5l/100km už asi nikdy nepůjde, ale i tak se vejdu do 6l a to beru jako OK. automatické stěrače občas žijí vlastním životem..; subjektivně nejsou origo z prvovýroby kotouče ani destičky tak kvalitní - brzdí perfektně, ale mám na mysli jejich životnost - např. zadní kotouče po 40tis. vypadají už dost sjetě..
A teď pozitiva:
výborně se s autem jezdí ve městě, senzory moc moc pomáhají hlavně s parkingem v Praze; stále moc pěkný design - lidi se po něm občas otočí, tichý motor a při vyšších rychlostech na dálnici; samostmívací zrcátko a čidlo autom. světel; autom. duální klimatizace - i v těch vedrech okolo +40C jsem fit, žádná angína - rychle to ochladí interiér a funkce REST je taky super; přístup mého servisu i prodejce - jsou fakt výborní; stále mám pocit, že si Citroen klienta váží - občas mi zavolají jak jsem s autem spokojen, posílají mailingy, zajímavé slevy na příslušenství apod.
Celkově má auto ode mne komplexně známku "2", tudíž chvalitebně :-)
PS: jo a kvalita laku je taky dost náchylná na kamínka drobné oděrky, ale to dnes skoro všechna nová auta, jestli zrovna nejste vlastníky RR Phantom či MB "S klasse" :-)
Heuréka!!!
Tak konečně: manželka se po mateřské vrátila do práce a dostala služební Ford Mondeo, takže jsem přesunul dětskou sedačku k ní, sundal zadní ochranné autopotahy v C4, nechal vyčistit interiér po prckovi a zase je Citrouš za fešáka a nikdo ho už (snad) neodře - ať si žena odírá služebáka, kterej je mimochodem velkej jako kráva - i můj předchozí Passat byl menší - v tom Mondeu je hrozně moc místa...
20 000km
Dneska pokořeno 20 000km, vše funguje jak má; o víkendu klidnou jízdou s rodinkou na výlet dosažena spotřeba 4,6 litrů nafty a to jsem se zase tolik neloudal - maximální spokojenost! Jo a třístupňové vyhřívání sedadel je teď v zime fakt paráda - začnou hřát skoro hned po nastartování :-)
Oprava + 1. servisní prohlídka
Tak po týdnu, co byl Citrouš v servisu mi jej předali komplet opravený, kit i lak udělali fakt moc dobře, není to vůbec znát a barva je OK. Přístup servisu vcelku v pohodě, je na nich ale znát, že mají furt frmol a moc času na to se mi věnovat teda neměli, jen stroze vysvětlili co a jak a nazdar zákazníku... To, že na knížečce "Spokojený zákazník, náš cíl" garantují, jak s vámi vůz přejímací technik převezme, odveze na zvedák a určí předběžnou cenu opravu je opravdu pouze sci-fi, alespoň v Autoportu, kde jsem auto kupoval. Jaké jsou vaše zkušenosti, kolegové??
Jinak po dobu opravy jsem měl zapůjčen C4 1.4 VTi v úplném základu (tuším asi Furio či co), výbava teda opravdu chudinka, ani rafičku s číslicema na centrálním displeji to nemělo, pouze ukazoval digi údaj o rychlosti. Chyběli mlhovky, ručka, volant - vše z PVC, kryt motoru u 1,4 vůbec nebyl - taky podle toho vypadal - všude špína; toto prosím vůbec nepíšu jako kritiku - jen je zde vidět obrovský rozdíl mezi zákl. výbavou a lepší verzí, jinak motorově žádná výtka - naopak ta jednačtyřka jela parádně, hlavně nad 4tis ot./min to bylo fajn a spotřeba cca. 7l/100km. - přidám fotky pro představu.. Cena první servisní prohlídky byla 5 342,- včt. DPH což beru jako OK (olej, pyl. filtr, promazání brzd + utažení ručky) - v poho. Spoluúčast nehody jsem platil 10 000,- + 4 426,- DPH ( 14 426 CZK) a za půjčovné auta 4 200 CZK. Takže bratru jsem tam nechal skoro 24 tisíc, no nekupte to :-))
Crash
Takže po dvou dnech co jsem koupil nové kryty kol a navštívil servis mi má drahá manželka totálně odřela při výjezdu z podzemní garáže auto - odnesl to pravý zadní blatník, zadní kolo s poklicí, zadní dveře - totálně až do plechu - odhad škody v servisu cca 30 000,- CZK + 5 dní bude auto v opravě - paráda.... :-( Přesně to samý už udělala u předchozích 2 aut, už nevím co s ní - asi jí příště fakt už zabiju = tichá domácnost!!!
Zima na krku..
Tak nás čeká první společná zima - koupil jsem orig. plechové 16" disky a nazul na ně svoje Dunlopy Wintersport 3D, který mi zbyly ještě z prodeje Passatu. Když jsem sundal litá kola Boston, zjistil jsem, že Citroen dodává "obojetný" - kulový šrouby s dist. podložkou - takže jsem musel dokoupit ještě 16ks klasických hranatých šroubů (1ks - 93 CZK), abych ty plecháče upevnil a necinkal při brzdění podložkama... A dokoupil jsem ještě origo poklice z Tendeance - mají teď 20% slevy na příslušenství, tak jsem je vzal.. :-)
10 000 km
Tak překonána hranice 10tis. km. auto šlape perfektně, dnes jsem ním najel 520km bez pauzy a parádička, spotřeba okolo 5,5l nafty...
jedeme dál..
Tak k dnešku najeto přes 8tisíc km, spotřeba osciluje mezi 4,6 - 5,7 dle stylu jízdy.. A dneska jsem byl zase služebně v Plzni - tankoval jsem Fuelsave Diesel za 35,50 Kč/litr - všude jinde v ČR stojí od 37Kč = zlatá Plzeň :-) Kdybych tu žil trvale a podnikal, ročně by mi to na cenách PHM ušetřilo pěkné peníze jestliže třeba oproti Praze ušetřím na plné nádrži skoro 200CZK, chjo...
Nová vana kufru a potahy zadních sedadel
Tak dnes zakoupena vana do kufru s posunovacíma lištama a konečně tmavé potahy na zadní sedadla (dohromady to stálo 4 800 Kč)
Dnes první měsíc
Tak dnes má za sebou Citrouš první měsíc a má najeto za celý měsíc 4656 km - za odměnu byl dnes vyluxován a ručně umyt... Postřehy? Perfektní automatická klima - je moc příjemná a vůbec po ní nejsem nastydlej na dlouhých trasách... Ale pozor všem!!! Včera mi Citrouš rozřízl čelo - 2cm krvácející šlicna - a jak? No při zavírání kufru mi rozřízlo palici to plato visející na šnůrkách - je hrozně ostrý, schválně si to opatrně zkuste - ta koncová hrana je fakt dost tvrdá a nebezpečná :( Ale je vtipný, když se mě ptali známý co jsem to vyváděl, tak jsem jim řekl, že mě sejmulo moje auto (vypadám na čele jako pořezanej kudlou...) :-)
dnes přes 4000km
Tak k dnešku už přes 4000km, spotřeba se stále drží okolo 5,8l/100km (mohla by být i nižší, ale je fakt, že jezdím dálnice okolo 130 -150km/h)... Jedna vsuvka, automatické stěrače nejsou zrovna extra inteligentní - u starého Passatu fungovaly mnohem lépe a samostvívacímu zrcátku to taky v tunelu chvilku trvá, než nastaví clonu... Co je ale super, jsou automatická světla - ty fungují rychle a spolehlivě...
Spotřeba
Tak k dnešku najeto skoro 1000km, motor si teprve sedá, ale už teď je spotřeba cca 5,7l na 100km, zatím jsem velmi spokojen. PS: jo, a dneska když jsem byl služebně v Plzni, nedalo mi, abych nedotankoval plnou - na Shellce měli diesel za 32,50 Kč/l o tom se nám pražákům může jen zdát - to jsou stejně neskutečný rozdíly...
Přidat názorDiskuse: Citroën C4 1,6 HDI 92 (NC9HP)
- NA PRODEJ 08.11.2013 13:06 ZPablo
- Re: potahy 07.07.2013 21:08 ZPablo
- Re: potahy 05.07.2013 17:41 Brandon Walsh
- potahy 05.07.2013 16:17 dino77
- Jak přidat na profilu aktualizaci do novinek? 05.02.2013 21:22 ZPablo
- Re: Re: Ad manzelka 06.12.2012 03:05 Ivanuska_Matej ( RSka)
- Re: Ad manzelka 04.12.2012 06:15 Jetty
- Re: Re: Re: Re: Ad manzelka 04.11.2012 13:15 Ivanuska_Matej ( RSka)
- Re: Re: Re: Re: Ad manzelka 04.11.2012 10:04 ZPablo
- Re: Re: Ad manzelka 04.11.2012 09:59 ZPablo
- Re: Ad manzelka 02.11.2012 10:43 bicak77
- Re: Re: Re: Ad manzelka 02.11.2012 09:35 Nerez
- Re: Re: Ad manzelka 02.11.2012 09:18 Stejsn
- Re: Ad manzelka 01.11.2012 21:49 Ondřej Šámal
- Ad manzelka 01.11.2012 21:06 Ivanuska_Matej ( RSka)
- Re: Novinka 01.11.2012 19:58 hp21
- Novinka 01.11.2012 19:29 Bully_
- Re: Spotreba 16.09.2012 12:00 ZPablo
- Spotreba 15.09.2012 23:00 Matt26
- Re: Re: Re: Re: potahy 30.08.2012 19:21 dino77
- Re: Re: Re: potahy 30.08.2012 17:38 ZPablo
- Re: Re: potahy 30.08.2012 16:05 dino77
- Re: potahy 29.08.2012 20:07 ZPablo
- potahy 28.08.2012 15:12 dino77
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná 22.07.2012 21:10 Kuski
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná 22.07.2012 18:56 bicak77
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná 20.07.2012 00:06 Kuski
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná 08.07.2012 07:22 bicak77
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná 08.07.2012 07:13 bicak77
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná 07.07.2012 10:37 Kuski
Další vozy Citroën C4
-
Citroën C4 (2011) Majitel: dino77
Přidáno: 24.6.2012 719 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: bicak77
Přidáno: 12.6.2011 3489 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Kuski
Přidáno: 3.9.2011 8910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: pepa_t
Přidáno: 30.9.2011 309 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Adept
Přidáno: 10.9.2011 419 Majitel 9.79 Uživatelé