Recenze
Technické info
Přezdívka auta Monďas Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 537 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Ford Mondeo 2.0TDCI 96kW Combi
PROČ MONDEO?
Důvod koupě nebyl nespokojenost s předchozím vozem, ale přece jen předchozí vůz už měl své roky, ja v něm odjezdil spoustu let, jeho hodnota klesala k nule a tak jsem se rozhodl pro výměnu za mladší.
Ono předchozí auto bylo Mondeo 2,0TDDI na které nedám dopustit, celé roky nikdy nezklamalo, komfortní, přesné řízení a výborné jízdní vlastnosti díky kterým sem si Fordy zamiloval uz od 1. generace Mondea. Takže nástupce automaticky měl být opět Mondeo. A to díky jeho vlastnostem a vlastní zkušenosti s Mondei. Když shrnu konkurenci, tak Passat a Octavia … koncern VW není můj styl (nudný design, pocitem z řízení a jízdními vlastnostmi se Mondeu (Fordu) nevyrovnaj), Superb II …. moc povedené auto, ale prostě drahé, Japonci .. dražsí, obavy ze servisu, Francouzi …. nelíbí se mi. Co se týče spolehlivosti, poměr cena/výkon a hlavně jízdní vlastnosti a pocit z řízení .. tak z vlastní zkušenosti u mě Ford vede nad koncernem VW.
Jelikož od 18-ti jezdím s nafťáky, jsem s nimi max. spokojen a jezdím dost často, tak TDCI byla jasná volba. V mém rozpočtu ani nebyla šance uvažovat o nějakém benzínu, jelikož moderní Ecoboosty přišli až s faceliftem, takže jedinná možnost byla atmosféra 2.0 která mi nepřijde ideální na tuto generaci mondea a časté ježdění. Takže jsem zakoupil nejrozšířenější motorizaci 2.0 TDCI.
EXTERIÉR
Auto působí a taky je hodně velké, robustní. Karoserie kombi, černá perleťová metalíza, stříbrné hagusy. Design si myslím povedený, auto působí elegantně, dynamicky a ne nijak usedle. Světlomety nejsou xenonové, jen klasické halogenové, mlhovky. Kola zatím jen 16“ zimní, plánuji nákup 17“ ALU kol na léto … to mi přijde jako ideál pro toto auto.
INTERIÉR (VÝBAVA)
Interiér je praktický, v černé barvě, středový panel lakovaný na stříbrno. Materiály jsou kvalitní, měkčené všude kde by měli být, dílenské zpracování dobré, ikdyž v některých místech plasty povrzávají hlavně teď v zimně … zde to má VW asi trošku lépe zpracované, ale tohle je pro mě nepodstatný detail. Sedadla jsou nějaká standardní verze, žádný zázrak .. není to Titanium no, mohli by být možná trošku tvrdší, ale jsou pohodlná i na delší cesty, nemám problém.
Jinak interiér je velice prostorný, jak vpředu tak vzadu, jak na délku tak na šířku. Posez za volantem bez problému, již ne tak vysoko jak předchozí generace. Zavazadlový prostor také obrovský, není problém naložit nějaký ten nábytek, věci na dovolenou, obrovskou televizi, 29“ horské kolo, atd ….
Výbava Ambiente zde obsahuje spoustu airbagů, přístrojovku s klasickými dvěma velkými budíky a mezi nimi maxidot display, toto řešení se mi líbí více než typ Converse+ s půlkruhovým otáčkoměrem. Nastavitelné sedadlo řidiče. Vyhřívání čelního a zadního okna. Okna a zrcátka v elektrice. Dále rádio s CD a duální automatickou klimatizaci.
MOTOR
2.0 TDCI 96kW, 320Nm . Motor je velice dobře odhlučněn, po zkušenosti s předchozím TDDI jsem nemohl zpočátku uvěřit že je to fakt diesel, v kabině není skoro vůbec nic slyšet. I ve vyšších otáčkách je uvnitř slyšet jen mírně. Jinak samozřejmě technologie common-rail, motor má pěkně hladký chod a plynulý nárůst výkonu, žádný turboefekt jak u starších dieselů. 96kW dnes už není nic moc,ale bohatě to zde stačí. Motor krásně táhne, velmi dobře akceleruje, a je příjemně živý i v nízkých otáčkách. Spotřebu dle palubního PC mám 5,0l/100km , a dle nájezdu km to není daleko od reálu.
S tímto motorem se jezdí velice příjemně, s rozumnou spotřebou a má dost síly i na velmi svižné ježdění. Ovšem idál pro tohle auto si já představuji od 110kW, takže asi v budoucnu přijde na řadu chip.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI, ŘÍZENÍ
Tak tohle je všeobecně známá doména Fordů. I u tohoto Mondea jsou jízdní vlastnosti vynikající. Řízení je přesné s výbornou zpětnou vazbou, není nijak přeposilované, gumové apod. jak některá konkurence. Řazení je přesné s krátkými drahami. Auto je při jízdě velice stabilní, dobře drží stopu i při přejetí nerovností, zatáčky řeže s přehledem, ochotně, perfektně sedí. Čekal jsem že tato generace již nebude tak zábavná jak předchozí generace ale opak je pravdou, stále je to auto které potěší řidiče, což třeba postrádám u konkurence od VW.
Tlumení některých větších rázů od vozovky by mohlo být lepší, ale není to prémiovka, takže na svou třídu dobré, jízda v Mondeu je tichá, komfortní.
SHRNUTÍ
Mondeo byla jasná volba a zatím zcela naplňuje má očekávání o spolehlivém, komfortním a řidičsky zábavném autě. Po koupi byla provedena výměna oleje a filtrů, čištění a náplň klimatizace.
Silné stránky
- spolehlivost
- silny a úsporný motor
- vynikající jízdní vlastnosti
- komfort, prostornost
- design
Slabé stránky
- některé detaily zpracovaní v interiéru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- zatím nic, jen pravidelná udržba
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: woody-alien
Přidáno: 17.5.2012 52510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: patr007
Přidáno: 26.9.2011 549 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: Pavel.E
Přidáno: 12.7.2009 39210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: yumi
Přidáno: 16.3.2009 2710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2009 3110 Majitel 9.90 Uživatelé