Recenze
Honda City 1.4 S
Technické info
Přezdívka auta Blesk :-))))) Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1339 výkon [kW]: 61 kroutící moment [Nm]: 119 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Jelikož poslední recenze tohoto vozu je někdy z roku 2006, pokusím se také něco sepsat.
Jak jsem vůbec k tomu autu přišel? Děti pomalu a jistě opouští rodiče se svými novými partnery a staré auto má už 14 let, poslední dobou je jedna závada za druhou. Dohoda s manželkou zní: začátkem roku 2009 nejdéle v březnu si koupíme nové auto. Dobře tedy, abych byl připraven začínám pomalu procházet nabídky prodejců už teď. Stanovuji si priority: auto pro dva + pes, musí se tam vejít rybářské pruty + růzé "rybářské krámy", kterých také není málo, no a na konec musí být schopné přepravit mé oblíbené MTB na kratší či delší vzdálenost ať na střešním nosiči či jinde.
Posilující koruna žene ceny aut z dovozu níž a níž, domácí výrobce Škoda spí na vavřínech a ze seznamu vypadává jako první. Procházíme jeden autosalon za druhým, hromada s prospekty nových vozů doma pěkně rychle roste. Bohužel nějak se nemůžeme dohodnout. Co se líbí mě nelíbí se manželce a naopak. Vezu maželku do práce a cestou domů přemýšlím kam ještě zajet, který autorizovaný dealer nás ještě nepoznal tzn., že jsme ho ještě nepoctili navštěvou. Příští den máme dokonce vyjednanou zkušební jízdu už i u prodejce mimo náš okres. No a na konec mi to došlo, no jo ještě Honda je tu, mám volno nikdo doma tak co zajedu se tam podívat a uvidím.
No abych to skrátil, při obhlídce cen je pro nás cenově únosné auto s názvem City. Ještě v salonu dělám několik fotek a posilám je svému protějšku do práce. Téměř okamžitě přichází odpověď, že to vypadá docela slušně. Jsem překvapen. Stojím a koukám, auto mi přijde poněkud nakopnuté ze zadu, klasický kabát sedana a malá kola. Interier je vcelku slušně zpracovaný a líbí se mi, vše v černé barvě, potahy a vyplně dveří příjemné na omak. To už se mi věnuje jeden z prodavačů a předvádí co vše je v ceně a co se dá vše udělat hlavně se zadníma sedačkama. Mě se to líbí, zapomínám na divný tvar karoserie. Sedám dopředu i do zadu zkouším vše a při tom zpovídám prodavače. Čas letí neuvěřitelně rychle najednou je hodina pryč a já se rychle loučím a odcházím.
Doma pročítám všechny dostupné recenze co jsou na netu, bavím se některými reakcemi v diskuzích a vše si rovnám v hlavě.
Cena: 249 900 Kč.
Výbava: ABS+EBD, airbag u řidiče a spolujezdce, přepínače bezpečnostích pásů, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, třetí brzdové světlo,posilovač řízení, všechna okna v elektrice + vnější zpětná zrcátka, centrál, ECU imobilizér, radio s CD přehrávačem, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kapsa na opěradle spolujezdce, držák nápojů vpředu + vzadu, digitální hodiny, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 3:2, středová zadní opěrka hlavy, zadní středový 3 bodový bezpečnostní pás, uchycení dětské sedačky ISO FIX vzadu, zrcátko ve sluneční cloně řidiče a spolujezdce, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů, palubní počitač.
Nakonec ještě postupně absolvuji postupně tři zkušební jízdy, doma diskuze, žena je už rozhodnutá, teď je to na mě. Stále přemýšlím v hlavě mám hlavně ten divný zadek a krátký předek, malá kola mě už tolik nevadí. No co, čepici kšiltem dozadu nenosím, příklopec u kalhot mám tam, kde má být a ne u kolen, přibržďovat u chodníku a vyřvávat na holky taky nebudu, auto zadané priority hned na začátku splňuje. Je rozodnuto, tak si ho tedy koupíme, ale teď hned protože sleva 90 000 Kč z původní ceny je jen do konce roku, a kdo ví jak to bude ten příští.
Silné stránky
-spotřeba, zatím se mi nepodařilo jet za víc než 6l/100km.
-veliký kufr a rozumě udělané sklápění zadních sedáků. Rybřské pruty i kolo se tam vejde bez problémů.
-obsah motoru a jeho dynamika.
Naopak mi nevadí tolik kritizovaná směrová nestabilita. Měl jsem i auta se kterýma se ve větru dalo jet pouze s třetinovým natočením volantu proti směru bočního větru a to u Hondy City nehrozí.
-účinné brzdy.
-výborně tvarované přední sedačky, hlavně opěradlo krasně vyvaruje moji nemocnou páteř. Boční vedení by mohlo být větší hlavně u sedáku, ale to mi tolik nevadí.
-velký vnitřní prostor.
-výborná a přesná převodovka je radost s ní řadit.
Slabé stránky
-mělké okládací schránky na straně spolujezdce. Věci co jsem měl ve starém autě se tam prostě nevejdou.
-silné boční sloupky předního skla, mohl by se tam schovat chodec či jiný účastník silničního provozu, mě se to zatím nestalo. Naštěstí.
-bohužel v této výbavě nejsou ochranné boční lišty dveří. Chtěl jsem je koupit, ale musí být ve dveřích otvory pro připevnění. Škoda, myslel jsem si, že samolepící lišty jsou už u všech aut. Místo originálních lišt tam jsou samolepící z Oktávky :-)))
-absence teploměru chladící vody.
-malý popelník, nevejde se mi tam ruka a tak vyndání nasypaných bonbónů či žvýkaček vyžaduje trochu cviku, ale už se lepším.
-není vhodné pro vysoké osoby, díky palivové nádrži pod předníma sedačkama je posez v autě vyšší (no asi to není až tak úplně pravda, protože někomu vyšší posez vadí a někomu ne :-)))
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Žádné opravdové poruchy ještě nebyly, jen se mi zdá, že levý reproduktor nehraje výšky a je celkově slabší než ten pravý, takže půjde k doktorovi.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jedním slovem DOBRÉ. Při zkušební jízdě jsem mohl jet kam jsem chtěl a ne jen předem určenou trasu jako u jiných prodejců.
Novinky v recenzi
Spotřeba
Spotřeba se ustalila na 5,8l na nadrž. Z toho 80% město zbytek např. výlet do Prahy na motýly do botanické zahrady. Rychlost 160-170 km/h z Černého mostu domů 15 min, spotřeba 7,8l. Jinak bez poruch či klepání, vše funguje tak jak má.
Dnes namontovány aero stěrače, zítra dodám fotky.
Přidal jsem pozimní fotky. Není pomalu o čem psát auto funguje jak má a zatím veliká spokojenost.
Včera jsem si nechal zkontrolovat radio a jeho reproduktory. Vše je údajně v pořádku, ale je zajímavé, že teď se to zdá i mě :-)))) , ale jsem rozhodnutý pro výměnu za komponentní reproduktory a potom se teprve uvidí :-))) Už začínám studovat jaké reproduktory by byly nejlepší.
Přidat názorDiskuse: Honda City 1.4 S
- 500000 26.09.2013 13:11 TG007
- rok 2012 28.05.2012 22:03 Manasss
- Re: skusenost po 80.000km 27.02.2009 08:37 TG007
- skusenost po 80.000km 24.02.2009 18:42 teodoro
- Re: Re: Re: Jsem spokojen 23.10.2008 16:25 TG007
- Re: Re: Jsem spokojen 23.10.2008 07:10
- Re: Jsem spokojen 18.10.2008 20:10 TG007
- Jsem spokojen 17.10.2008 07:45
- Re: Hondaaaa 11.10.2008 12:33 TG007
- Re: Vernost Honde :) 11.10.2008 12:32 TG007
- Hondaaaa 11.10.2008 09:37
- Vernost Honde :) 10.10.2008 11:38 MINIak
- Re: Re: Také jsem .... 08.10.2008 20:55 TG007
- Re: Také jsem .... 08.10.2008 20:15
- Re: Re: Re: Honda 08.10.2008 20:14 TG007
- Také jsem .... 08.10.2008 19:59 TG007
- Re: Re: Re: Re: Honda 08.10.2008 19:22 TG007
- Také jsem .... 08.10.2008 19:09
- Re: Re: Re: Honda 08.10.2008 17:44 Merkur
- Re: Re: Honda 08.10.2008 14:07 zip2016
- Re: Honda 08.10.2008 12:10 TG007
- Honda 08.10.2008 07:14 Konwi
Další vozy značky Honda
-
Honda City (2006) Majitel: teodoro
Přidáno: 27.4.2007 439 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Honda Civic (2008) Majitel: padam
Přidáno: 23.2.2008 44010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda CR-V (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 439 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda Accord (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 24910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Honda Civic (2007) Majitel: sebinko
Přidáno: 10.1.2011 159 Majitel 9.91 Uživatelé