Recenze

Swordfish76 (muž 48 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Honda Stream 2.0 i-VTEC

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Stream, foto 1 Honda Stream, foto 2 Honda Stream, foto 3 Honda Stream, foto 4 Honda Stream, foto 5 Honda Stream, foto 6 Honda Stream, foto 7 Honda Stream, foto 8
Honda Stream, foto 9 Honda Stream, foto 10 Honda Stream, foto 12 Honda Stream, foto 13 Honda Stream, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Stream Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:153000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 192 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 434 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Hondu Stream jsem si vyhlédl jako nástupce 3 roky starého Suzuki Swift. Jako srdcem hondař (před Swiftem jsem měl pouze Hondy) jsem byl rád, že můžu zase mít Hondu. Tenhle Stream byl po prvním majiteli z Itálie, 56.000km, z roku 2003, koupený u dealera Hondy v Pardubicích v únoru 2009. Auto je první generace vyráběné v letech 2001-2005 v Japonsku. Výbava obsahuje 4x airbag, automatickou klimatizaci, ABS, 15" litá kola, autorádio s CD/MP3, 7 míst, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvou osově nastavitelný kožený volant, el. okna a zrcátka, zadní parkovací senzory.
I přes počáteční drobné problémy s převodovkou, kdy servis musel vyměnit na svoje náklady ložiska na hlavní hřídeli, jsem se se Streamem rychle sžil. Další zkouška tohoto soužití přišla cca. 3 měsíce po té, co jsem auto koupil. Nedbaje rady zkušenějšího streamaře, vjel jsem do zatáčky rychleji než bylo zdrávo a na mokru "mi ujela prdel", což znamenalo bližší prozkoumání struktury a pevnosti svodidel pomocí auta. Naštěstí ani tato událost mě a Streama nerozdělila. Oprava v ceně 130.000 Kč byla díky prozřetelně uzavřené havarijní pojistce celkem rychlá a ne tak finančně náročná, tedy alespoň pro mě, pojišťovna to asi viděla jinak. Přitom auto bylo jen odřené, plně pojízdné. Každopádně od té doby uplynulo hodně vody ve Vltavě a možná skoro i stejné množství benzínu v palivové soustavě mojí Hondy. Spousta z vás potvrdí, že cestování s dětmi s sebou přináší potřebu převozu asi tak půlky domácnosti - počínaje kočárkem, věcmi na přebalování, hračkami, autosedačkou, jídlem atd. I přes fakt, že Stream má kufr o objemu cca. 430l, tak to prostě občas bylo málo. Zejména když se jelo na dovolenou. Řešení se našlo a o sponzoring seveřanů od Thule přitom nešlo. Řešením bylo vymontovat nepotřebnou třetí řadu sedadel. Naštěstí to není nic složitého, povolí se 4 šrouby a celá, zhruba 40kg vážící lavice se vyndá. Vznikne tím cca. 80-100l dalšího prostoru. Dno kufru je ploché, pouze tam uprostřed trčí kovové oko, které je přivařené k podlaze. Koupil jsem v jednom obchodě s koberci černý pevný koberec s gumovou vrstvou vespod, ořezal ho ve tvaru podlahy a nainstaloval. Vypadá to líp něž origo modrý koberec, a hlavně ten původní se neničí, když tam člověk naloží v zimě kočárek od sněhu nebo od bláta. Zavazadlový prostor je tedy o cca. 15-20 cm hlubší (vyšší). V této konfiguraci už se tam vejde skoro všechno :o)
Nedávno jsem třetí řadu zase namontoval zpět, protože jsme tu měli zahraniční návštěvu a bylo potřeba jezdit v 6 lidech a děti povyrostly, takže kočárek už nevozíme. Naši australští příbuzní si hověli ve třetí řadě a vůbec si nestěžovali. Oproti jiným současným "7-místným" autům je ve Streamu ve třetí řadě skutečně dost místa, člověk tam nemá nohy až u brady, má i opěrku hlavy a dokonce extra výdechy klimatizace s vlastním ovládáním. Na nějaké super dlouhé cesty to asi není, ale na výlety po ČR to bylo dostačující a ještě vzadu zbylo místo na golfky a dva batohy.
Pro případné rodiče můžu potvrdit, že auto je vhodné i pro děti. Dneska Stream vozí i dvě dětské sedačky. Obě jsou uchycené ISOFIXem, a jejich instalace je díky dobré dostupnosti ISOFIX úchytů na krajních zadních sedadlech velmi jednoduchá. Když přendáváme sedačky do auta tchyně nebo tchána (P207 SW, poslední VW Passat, nebo našeho druhého auta Mazdy 2), tak je to o dost horší, protože ty úchyty tam nejsou vidět a musí se hledat. Když se sklopí opěrka prostřední sedačky, děti hned mají snadno dostupný prostor pro lahve s pitím nebo pro hračky. Velkou výhodou je taky možnost polohování opěradel. Když chce starší dcera v autě při cestě spát, stačí jí více sklopit opěradlo a hned se jí líp spí a nepadá jí hlava. Jo, a jsou tam i úchyty na pás TopTether.
Udělal jsem taky celkem dobrou věc, když jsem nechal na zadní okna dát tmavé fólie (20% propustnost) - trvalo to asi hodinu, stálo 3.500 korun a výsledkem je nižší zahřívání interiéru a stínění, což nejen dětí ocení. A druhou dobrou věc jsem udělal, když jsem nechal nainstalovat zadní parkovací senzory do nárazníku. Neoriginální samozřejmě. Za 800Kč to byl neskutečnej kauf. Předtím jsem bez nich třeba nacouval do velkého betonového květináče a rozbil zadní nárazník, protože jsem ho vzadu prostě neviděl. To už teď nehrozí a auto bez park. senzorů už bych nechtěl.
Můj Stream měl při koupi najeto 56 tisíc km. Teď (září 2014) překročil 152.000 km. Za celou tu dobu jsem se kromě vyložených drobností nesetkal s poruchou. Těmi drobnosti mám na mysli věci jako: praskající žárovky hlavních světel a v přístrojovém štítu, vrzající gumy na stabilizátorech vepředu, či uvolněná výztuha ve spolujezdcových dveřích a výměna doslouživší baterky. Servis mi pravidelně dělá soused, který má autoservis. Kromě výměny filtrů, svíček, oleje a kapalin, jsme nic vážnějšího řešit nemuseli. V 85.000km jsem měnil přední brzdové destičky a teprve minulý rok při 130.000 km jsem měnil původní kotouče vpředu za nové od ATE. Dával jsem i nové destičky dozadu, zadní kotouče jsou původní a stále dobré. Nové brzdy jsou ostřejší a mají dřívější nástup. V únoru 2013 jsem byl na STK a technik, když přišel, tak říkal, že je to moc pěkný auto v bezvadným stavu, že tam nikde nic nenašel.
Vlastně jsem řešil pár věcí - ale nezaviněných autem - měnil jsem 2x čelní sklo rozbité od odletujících kamínků a taky jednou boční okénko, když nám nějakej zm.d vykradl auto. Manželka nechala peněženku na sedadle a i v naší klidné zapadlé uličce to stačilo k tomu, aby ji během hodiny někdo ukradl. V peněžence byly dvě stovky a doklady, takže nic moc, ale výměna toho okýnka mě vyšla na 8 tisíc. Údajně letělo letadlem až z Japonska, protože ve skladu v Belgii ho neměli :o/
Z uživatelského hlediska je Stream nenáročný, spolehlivý, prostorný, relativně variabilní. Vše je tam, kdy by to člověk čekal. Z hlediska řidičského, je to ale malá nirvána. Ani po těch více než 5 letech mě neopustilo nadšení z motoru i-VTEC. Když tak sleduju moje kolegy jak machrují, že jezdí chrochtem za 5l, tak mě sice zamrzí, že já jezdím za 9-10l. Ale když se jejich debata stočí na neustálé problémy s turby, s DPF/FAP filtry, EGR ventily apod. tak se vždycky směju, že oni sice ušetří na naftě, ale pak to vyhodí za tyhle rozbité serepetičky. Zrovna minulý měsíc kolega měnil DPF filtr na jeho 7 let staré Toyotě Avensis 2.0 DI-D, stál ho 40 tisíc a to předtím ještě platil 10 tisíc za jeho vyčištění. Moje auto žádný takový nesmysl nemá - je to čistá, jednoduchá, japonská ekologická práce :)
Nejlepší věcí na autě je každopádně motor. Ten pocit, když najíždím na dálnici, podřazuju na 3, plyn na podlahu a auto vystřelí s nádherným zvukem podobným šestiválci vpřed, to je opravdu jako droga. Velmi často se mi stane, že se nechám takhle unést až je najednou na tachometru 160-170km/h nebo i víc. Nedávno jsme s manželkou a bez dětí jeli do Drážďan, tak jsem si říkal, že Hondu trochu na dálnici projedu. Bylo neuvěřitelné s jakou lehkostí dosáhla 200km/h a i při této rychlosti by stabilní. Ta síla je zejména dobrá na předjíždění. Když jsem přecházel z Hondy Accord Coupe 2.0i/98kW na Suzuki Swift 1.3/68kW, tak to byl dobrý šok. A to ten malý motor Swiftu patřil k tomu lepšímu. To jsem si vždycky dvakrát rozmýšlel jestli budu předjíždět kamion nebo ne. Proto byl později přechod zpátky na 2.0 i-VTEC /115kW velmi vítaný. Člověk prostě ví, že když potřebuje, tak tam tu rezervu má.
Pokaždé, když někam mám jet, tak se vyloženě těším. A je jedno, jestli to je sám do práce, nebo s rodinou na výlet. Streama často řídí i moje manželka a taky si ho chválí. Dobře z něj vidí, kromě dozadu, což ale řeší senzory, je nekomplikovaný na ovládání. Dokonce s ním sama jela do Německa až někam za Frankfurt a pochvalovala si, jak je i při 160km/h tichý a stále má sílu na citelné zrychlení.
Ale každá mince má dvě strany. Jednou z mála negativních stránek tohohle auta je spotřeba. Vzhledem k mojí těžší noze, častému zatížení auta (4 lidi, 2 autosedačky, kočárek atd.) a taky díky tomu, že 90 % času jezdím buď po dálnici nebo ve městě, tak moje průměrná spotřeba je okolo 9,5l/100km. Ale to je jen malá daň za tu zábavu a spolehlivost. Když se trochu hlídám, tak se dá jet za 8,5-9l, což na naložené relativně velké 160k benzínové auto není tak špatné.
Z těch dalších věcí, které řadím k negativům je to, že soudruzi v Japonsku nepředpokládali, že v EU si někdo vymyslí denní svícení. Tudíž pokud zapnu světla, poklesne intenzita podsvícení tlačítek klimatizace natolik, že jsem bez šance poznat, jestli je klima zapnutá a případně v jakém režimu. Musí se vypnout světla. Nebo nainstalovat denní svícení. A atky nejde upravovat intenzita podsvícení přístrojů, ale je to nastaveno dobře, takže jsem tuhle fičuru ani nikdy skutečně nepostrádal. To jsou asi jediná dvě výraznější negativa, která jsem za 5,5 roku používání Streama zaznamenal. Ani po jedenácti letech netrpí korozí, mám původní výfuk, teď jsem ho nechal preventivně nastříkat zinkovým sprejem a vypadá jako nový. V autě vše funguje jak má, vrzání gum stabilizátorů se vyřešilo jejich vyčištěním a promazáním a letos na jaře jsem radši vyměnil i ty stabilizátory. Jinak se jen jezdí a lije benzín. Díky stáří Streama se už porozhlížím po nástupci. Zřejmě příští rok půjde Stream do světa a pořídíme novější model. To asi ukápne slza. Celkem pokukuju po nové Civicu, moji rodiče si ho v září taky 2014 koupili, a zajímavé je, že ve verzi hatchback má větší zavazadlový prostor než ten náš větší Stream (477 vs 434l). No snad sem příští rok přidám další recenzi.

Silné stránky

skvělý, silný motor, dobrá variabilita interiéru, dostatek místa, spolehlivost, dobrý výhled z auta

Slabé stránky

vyšší spotřeba, na velikost auta malý zavazadlový prostor (434 l)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned po koupi se objevila závada ložiska na hřídeli převodovky - opravu provedl na své náklady servis, kde jsem auto koupil, jinak pouze běžný servis a výměna spotřebního materiálu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno jako ojeté po 1. majiteli v Hondě v Pardubicích (AutoDukla),

 


Další vozy značky Honda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Spolehlivé, bez závad, jen liju benzín a měním spotřební věci jako olej, svíčky, filtry, žárovky, brzdy

praktičnost
10

Variabilní interiér, zadní sedadla posuvná 60/40, opěradla polohovatelná, sklopná do roviny, jednoduché ovládání, vše je dobře dostupné

prostornost
10

Díky vyššímu posazu nevadí, že si nelze natáhnout nohy před sebe u spolujezdce, vzadu je místa dostatek, i nad hlavou, dostatek místa je i ve 3. řadě

jízdní vlastnosti
9

Výborné, jisté, vzadu je víceprvková náprava, pouze občas je potřeba dát pozor na boční vítr a na necitlivé ubrání plynu v prudší zatáčce, pak má záď tendenci jít do přetáčivého smyku

jízdní komfort
9

Auto je tiché, pohodlné, teď ve 150.000km už je slyšet hlučnější podvozek, Vz atáčkách se moc nenaklání, dá se s ním jezdit velmi svižně.

provozní náklady
9

Auto je spolehlivé, bez poruch, platím jen pravidelný servis a spotřební materiál.

náhradní díly
9

Náklady jsou rozumné, běžný servis není drahý, existuje dost alternativ dílů z druhovýroby

výkon motoru
10

Jednoznačně nejlepší věc na autě je motor. Klasický atmosférický dvoulitr, v nižších otáčkách letargičtější, nad 4.000 otáček spíná V-TEC a pak to jede jako raketa.

spotřeba
5

Náklady na palivo jsou poněkud vyšší - podle TP je 11.3l normovaná spotřeba ve městě, 8.5 l kombinovaná - realita je taková, že v kombinovaném režimu s převážným provozem město a dálnice jsem na 9,5-10l, což je poměrně dost.

hlučnost motoru
10

Tichý motor, ani na dálnici ve 130km/h, kde točí na 5. stupeň 3900 ot. není vůbec hlučný. Nad 4.500 otáček spíná VTEC a motor zní jako šestiválec, nádhera!

kvalita sedadel
10

Rozměrná, pohodlná, s dobrým bočním vedením a to i vzadu, výplně tuhé akorát.. Všemožně polohovatelná, posuvná a nastavitelná sedadla.

brzdy
10

Po výměně původních kotoučů za nové od ATE ve 130.000km citelně lépe auto brzdí, brzdy mají ostřejší nástup. Jinak zatím jsem vždy dobrzdil, takže OK.

zavazadlový prostor
8

Na tak velké auto je malý - 434l. Je sice rozlehlý - 106 x 104 cm, ale je vysoký jen 35cm od podlahy k roletce. Ňedostatek místa se dá vyřešit vymontováním pevné 3. řady sedadel, kdy výška kufru vzroste o dalších cca. 10-15cm a celkový objem odhadem o 80l






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…