Recenze
Technické info
Přezdívka auta C4 Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:11300 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Dobrý den ve spolek,
protože sám z vlastní zkušenosti vím, jak pro mě byly při výběru mého nového vozu důležité různé testy, recenze, rady a zkušenosti uživatelů, tak jsem se rozhodl také napsat pár mých postřehů k tomuto vozu.
Na úvod bych rád zmínil, že se nepovažuji za automobilového experta a některé mé postřehy mohou mít spíše subjektivní charakter.
K designu exteriéru a interiéru se vyjádřím jen krátce, protože se jedná čistě o subjektivní záležitost. Mně osobně toto auto zaujalo na první pohled - a to se považuji spíše za technicky založeného člověka, kterému jde o funkci a ne design.
Krátce k výběru vozu. Vzhledem k mému nájezdu (cca 25 tis/rok) jsem se zaměřil na motorizace v pořadí diesel, LPG, případně ještě malé turbobenzinové motory. Dále hrály roli prostornost (jsme tříčlenná rodina) a samozřejmě finanční možnosti. Při porovnání cenových nabídek/vybavení vozu různých výrobců jsem se zaměřil na francouzské výrobce.
Po prostudování nepřeberného množství testů, recenzí a všeho možného i nemožného jsem dospěl k C4. Abych dodal - v prvopočátku mě od tohoto vozu odrazoval výkon motoru slabší verze 1,6 HDI (výrazně levnější než silnější verze) a karoserie hatchback. Až když jsem se zaměřil přímo na tento vůz, tak jsem zjistil, že ne vždy mají čísla až takovou hodnotu v reálném provozu.
Pár slov k tomu papírově "slabému" motoru.
Předtím jsem najezdil 100 tis. km s Focusem 1,6 TDCi 82 kW (200 Nm), tak si myslím, že můžu objektivně porovnat jejich reálný projev. Oproti TDCi je HDI pružnější od nižších otáček s plynulým nárůstem síly bez turboefektu (u TDCi byl turboefekt patrný kolem 1700 otáček). Naopak TDCi projevoval vyšší ochotu k vytáčení motoru v otáčkách nad 2500 ot/min) - tam spočívá hlavní rozdíl ve výkonu a ve zrychlení (je to patrné i z výkonových grafů obou motorů). Jenže při běžné jízdě v rámci zákonných limitů není moc potřeba tento diesel "točit" nad 2500 ot/min (motor "točí" na dálnici při 130 km/h jen 2500 ot/min.). Chybějící výkon by mohl chybět např. při předjíždění na okreskách. Dále oproti TDCi je motor mnohem tišší a kultivovanější - a rozdíl je velký!!! Motoru, převodovce a samozřejmě řidiči tohoto vozu se bude nejvíce líbit dálnice, rychlostní komunikace a okresky. Do města bych ho nedoporučoval z důvodu filtru pevných částic a převodovky naladěné do "rychla" (čtvrtý rychlostní stupeň je optimální řadit tak kolem 55 km/h, pátý od 70 km/h).
Pro klidného řidiče (nemyslím tím žádného "šneka") jezdícího hlavně mimo město je tento motor ideální volba.
Pětirychlostní převodovka
Není potřeba podléhat dojmu, že 6 je více než 5. V některých případech "točí" pětikvalty méně otáček než šestikvalt - nebo je ten rozdíl téměř zanedbatelný (při porovnání vozů od různých výrobců). Jak už jsem psal v odstavci výše, převodovka je "natažena" do rychlosti.
Věc, na které by měli u citroenu zapracovat je řazení. Není to sice žádný extrém, ale vzhledem k tomu, jak si dali záležet na zbytku vozu, je to prostě škoda.
Komfort
Maximální spokojenost!!! Auto je tiché a pohodlné. Ve srovnání s Focusem je cestování při dálničních limitech pohodovější - člověk má pocit v C4, že jede pomaleji, než co ukazuje tachometr.
Pouze hatchback
Byl jsem velice mile překvapen velikostí kufru. Jsme tříčlenná rodina s malým dítětem a i s kočárem jsme se "sbalili" do kufru. Není to samozřejmě kombi, ale při troše dobré vůle to v běžném životě ani nepoznáte. Tady bych pouze vytkl sklápění zadních sedadel a schod, který tím vznikne.
Silné stránky
Motor - velmi kultivovaný, tichý a pružný.
Komfort cestování - pohodlí a ticho.
Design vozu - subjektivní záležitost.
Slabé stránky
Řazení - zasloužilo by si vyladit a dopracovat!
Zapínání mlhovek - neintuitivní ovládání.
Ovládání stěračů - chybí nastavitelný cyklovač!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Maximální spokojenost - citroen Babiš. Opravdu, ale opravdu profesionální, vlídný, nenásilný a lidský přístup.
Přidat názorDiskuse: Citroën C4
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Citroën C4
-
Citroën C4 (2011) Majitel: dino77
Přidáno: 24.6.2012 719 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: bicak77
Přidáno: 12.6.2011 3489 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Kuski
Přidáno: 3.9.2011 8910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: pepa_t
Přidáno: 30.9.2011 309 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Adept
Přidáno: 10.9.2011 419 Majitel 9.79 Uživatelé