Recenze
Škoda Octavia RS Combi 2.0TDI
Technické info
Přezdívka auta vRSvagon Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:26500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Rozhodl jsem se zaparkovat sem i naše druhé vRSko.Nejsem sice jeho hlavním řidičem,ale pravidelně s ním jezdím,takže mohu napsat nějaké zkušenosti a o problémech i zážitcích z auta vím vše.
Jedná se tedy o rychlé kombi z Mladé Boleslavi,bohužel byla podmínka dieslového motoru - škoda,že Škoda vůbec dala na výběr,první 2.0TFSI je jiný zážitek.Vzhledově se však od sebe neliší,výbava je rozsáhlá a kvalita velmi dobrá.Už ve standartu jsou xenony, kvalitní autorádio i na MP3, skvělé velurové koberce, polokožené sportovní sedačky, duální klima, nějaké ty airbagy a ESP pro bezpečí... V našem autě jsou za příplatek snad jen kola ZENITH z lehké slitiny 7,5J x 18" a nějaké příjemnosti v zavazadlovém prostoru.
Budu zde hlavně srovnávat s mým osobním autem Fábií RS.Obě varianty mají dieslové motory s PD,ale jsou značně rozdílné.Třídou jsou samozřejmně úplně jinde,takže nepřekvapí ani o dost luxusnější pocit v Octávii,kvalitnější zpracování a o prostoru ani nemluvím,ikdyž na předních sedadlech je pocitově stísněněji v Octávii asi kvůli strohosti interiéru Fábie.U té se ale velmi povedli sedačky (nikoli barvou),v kompromisnosti mezi bočním vedením a pohodlností jdou ještě dál než kvalitní sedačky Octávie.
Zajímavý je tedy také motor.Verze 2.0TDI PD standartně s filtrem pevných částic je zvláštní.Dává hodně vědět,že spaluje naftu,ikdyž i v rámci toho má zvuk příšerný.Sice lépe utlumený než 1.9TDI PD ve Fábii,ale tam se motor dá občas i poslouchat.Také výkon podovájí oba zcela jinak.V octávii se do cca 2200ot/min nic neděje,pak nastane obzlášť na 1. a 2. převod šílený kopanec a motor i nadále nabírá na výkonu,dá se tak pozitivně točit až do cca 4300ot/min. Kopanec je o dost výraznější i než ve Fábii,která zabírá dříve,výrazněji se projeví v 1900ot/min,ale nad 3600ot/min už jí nemá cenu hnát.Kopanec u Octávie způsobuje problémy hlavně při snaživě rychlém rozjezdu,kola prokluzujou a nestíhá se řadit.
Jízdní vlastnosti jsou lepší spíš na straně Octávie,která i na 18" nabízí slušný komfort a tlumenější rázy od podvozku na dírách než Fábie.Tu naopak rozhodí jakákoli díra a ztrácí se tak jistota vedení stopy,kterou Octávia nabízí velmi dobrou.Prohrává však díky velikosti,kdy na okreskách zdaleka není tak zábavná jako malá Fábie.Zato dálnice jsou s Octávií příjemné a to i spotřebou.Průměrně jezdí za 7.3 l/100km hlavně proto,že je nejvíc využívána ve městě.Při delší cestě s výrazným podílem dálnice,kde se jede cca 150km/h spadne spotřeba o litr na 6.3 l/100km.Ani ve městě a častém využívání "kopance" se však přes 9.5 l/100km nedostane.
Silné stránky
Kvalitní zpracování hlavně interiéru,pocit až luxusu.Designově se mi nová OII stále nelíbí,ve verzi RS ale ujde.A se zatmaveným zadním oknem,které je součástí přestavby pro odečet DPH vypadá ve stříbrné také dobře a ještě se málo špiní (ikdyž ta modrá je krásná). Výbava je dostačující, klimatizace velmi funkční. Jisté jízdní vlastnosti, které tvrdostí tak nezničili komfort cestování ani na velkých kolech.A prostor - vzadu na sedačkách,ale hlavně v kufru,to je nádhera a se síťkami je použitelný denně.
Slabé stránky
Ikdyž síla motoru je dostačující,její podání je horší.Ve vyšších otáčkách už je to lepší,ale tam je zase motor už víc slyšet a jeho zvuk je skutečně příšerný.K tomu není zcela dořešena funkčnost filtru pevných částic a když přijde čas na vypalování,motor v tomto režimu ještě zdrsní a pocitově míň táhne.No a pro mě už je to prostě moc velké auto,se kterým není taková zábava.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím v pořádku (najeto 10500km),pouze se rozsvítila kontrolka hladiny oleje (což je u nového motoru asi normální),ale po doplnění je vše v pořádku.Zneklidňující je tedy jen to DPF
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Delší dodací lhůta a protahování čekání,jinak v pohodě.
RS vs RS
Ani jedno z aut (Fábie vRS a Octávie vRS TDI) nelze nazvat sportovními.Z mého hlediska hlavně kvůli motorům,protože projev benzínového motoru je pro mě zatím v tomto směru nedostižný,ale i pouze týdenní zkušenost s takovým autem (Subaru Impreza GT, r.v.2000) mě zatím nutí k čekání na lepší finanční situaci.Srovnat ale tyto dieslové sportovní varianty lze.A hned z vlastní zkušenosti napíšu,že na rozjezdu je Fábia RS rychlejší než Octávia.Po cca 120km/h se situace obrací,ale oficiální údaje u Fábie jsou podhodnocené.S jízdními vlastnostmi je to podobné.Octávia se hravostí Fábii nevyrovná,ta má i podvozek subjektivně tvrdší a také náchylnější.Octávie se nenechá ničím rozhodit a ani neděsí ránami posádku,ale velikost jí nedovoluje takové řádění na okreskách.
Novinky v recenzi
Octávka zatím funguje bezvadně, jen trochu víc stále žere olej (a naftu taky,tedy víc než bych čekal). Takže jsme se vydali na popud uživatele Jumper s jeho Leonem FR TDI také změřit zrychlení. Kam jinam než na MoDo, že? FRko se stejným motorek změřil 0-100km/h přístroj Beltronic za 6.5s - hodně dobré. OII RS TDI PD to zvládla nejlépe za 7.22s, což je tedy také hodně slušný výsledek (hlavně oproti udávaným hodnotám),ale stále si nejsem jist objektivitou toho úžasného měřiče :-) Ale potěší!
Octávka byla zase na delsí chvíli v mém nepřetržitém používání a tak trochu i pomohla při pořádání víc než jen rodinné akce.Po 14 dnech jsem si kupodivu zase těžce odvykal,přece jen je to luxusnější auto než Fabie.A musím nakonec uznat,že i lépe jede (než Fabie RS) a při pořádném zátahu se mi snad i líbil zvuk motoru.Spotřeba jízdou převážně po městě šla udržet kolem 7.2-7.5 l/100km, skutečně velkoryse jsem využil obrovský zavazadlový prostor.Po přímém přesednutí do Fabie RS se zdá,že má Fabia těžší řízení i tužší podvozek - je skrátka více spartánská :-)
A ještě k té stříbrné barvě: sice se opravdu méně špiní,ale RSu podle mě nejvíc sluší modrá - viz foto.
Tak jsem si zase Octávky pořádně užil, snad i ona, trochu umytá zevnitř i zvenku (v té zimně je to hrůza) a využil jsem dlouho chybějícího slunka k pár novým fotkám. Funkčně vše v normálu, motor se již zajel a má trochu lepší charakter,ale traktor je to stále. Dlouhodobá spotřeba 7.7l/100km při 80% svižné jízdě ve městě.
Tak se Octávka také zúčastnila oficiálního srazu moje.auto.cz a ikdyž i pro mne byly v hlavním zájmu hothatche,kterých na sraz dorazilo hojně,tak i stříbrná RS budila patřičný respekt,ikdyž diesel to auto trochu kazí.Cesta byla dlouhá,ale ve společnosti Focusu ST a MB C200K se jelo příjemně.Spotřeba daným tempem byla cca 8l/100km,což je na diesel dost a myslím,že benzín by takto spotřeboval jen o 2l/100km víc.Překvapilo mě tedy,jak dobře funguje "starší" C200K,ač papírově slabší motor,tak i na dálnici rychlejší.
Na druhou stranu byla cesta pohodlná,podvozek i na velkých kolech díry pohltí a při tom stále drží.Kromě nutné přepážky pro odpočet DPH (která začala trochu vrzat) nemá auto žádnou vadu ani nedostatek,plní to,co se od něj očekává.
Další spousta fotek ze srazu je zde
http://uloz.to/76915/Moje_auto_sraz_031107.rar
Přidány nové fotografie interiéru a motoru.Bylo krásně,ta jsem fotil,ale naleštit jsem to nezvlád...
Auto zatím nemá žádný vážný problém (12200km),olej se po dolití ustálil,na režim vypalování filtru si pomalu zvykáme a malé vzájemné poranění se srnkou spravilo vteřinové lepidlo (prasklé dvě příčky dolní mřížky chladiče).
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS Combi 2.0TDI
- new fotky 22.07.2008 17:14 David Silver
- pekne 22.06.2008 18:40 Dave SK
- recenze 06.05.2008 16:54 cb
- Re: Beroun 18.04.2008 22:11 STi (Modo Team)
- Beroun 18.04.2008 21:39
- Úprava fotek a doplnění recenze 14.04.2008 23:46 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- hodnotenie 01.04.2008 18:32 Deutscher
- Re: Re: Re: FR 27.02.2008 13:37 kaaRS
- Re: Re: FR 27.02.2008 13:06 STi (Modo Team)
- Re: FR 27.02.2008 12:48 kaaRS
- FR 27.02.2008 12:45 kaaRS
- Re: the best new foto 23.02.2008 18:21 M.U.
- the best new foto 04.02.2008 15:02 David Silver
- Re: Re: Re: Re: Profi fotky 04.02.2008 02:15
- Re: Re: Re: Profi fotky 04.02.2008 02:07 STi (Modo Team)
- Re: Re: Profi fotky 04.02.2008 02:01
- Re: Profi fotky 04.02.2008 01:54 STi (Modo Team)
- Profi fotky 04.02.2008 01:51
- Re: Rici 19.01.2008 13:06
- Re: Rici 18.01.2008 17:16 STi (Modo Team)
- Rici 18.01.2008 15:01
- Re: 10 bodov 09.01.2008 23:56 STi (Modo Team)
- 10 bodov 09.01.2008 20:38 Deutscher
- Re: To seš teda frajer! 08.01.2008 18:06
- Re: Re: pro stiicko 07.01.2008 23:47 Prase
- Re: pro stiicko 07.01.2008 23:44 STi (Modo Team)
- pro stiicko 07.01.2008 23:36 Prase
- Re: Re: To seš teda frajer! 03.01.2008 00:07 Dadánek (AlkoholixXx)
- Re: To seš teda frajer! 02.01.2008 23:56 STi (Modo Team)
- To seš teda frajer! 02.01.2008 23:01 Dadánek (AlkoholixXx)
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé