Recenze
Technické info
Přezdívka auta Auto Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:17000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 140 kroutící moment [Nm]: 320 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4
Popis vozu
Karoq je na stránkách Moje Auto všeobecně známý a popsaný do těch nejmenších detailů, ale chybí zde motorizace 2,0 TSI.. Proto nebudu hodnotit barvy a výbavy, to je věc každého z nás, co mu dovolí okolnosti. Začalo to v roce 2016 -17, když vyjela Ateca, která se mi líbila. Už tehdy se vědělo, že Škoda chystá dvojče a když dorazily varianty FR a Sportline s motorem 2,0 TSI, začalo mě pálit dobré bydlo. Varianta 140 KW byla všude vychvalovaná za pružnost a spotřebu. Po dvou letech zkušeností musím souhlasit, jede skvěle a spotřeba je taky přijatelná.
Předchůdce bylo Suzuki S-Cross 1,4 T 4x4, automat, které sloužilo bez jediné chyby po dobu záruky 5-ti let. Posledního 1,5 roku záruky zůstala Suzuki v rodině u přítelkyně. Nyní už i ona má 2,0 TSI, ale v Seatu Ateca FR. S koupi Atecy začala moje drobná nespokojenost s jízdním projevem Karoqu. Do té doby bylo vše v nejlepším pořádku, ale v přímém porovnání je Ateca jistější, nenaklání se tolik a nehoupe. Do budoucna to budu řešit pružinami Eibach Pro-Kit. Až to bude nainstalované napíši, jak auto jezdí. Doufám, že to někomu pomůže v rozhodování, který model si zvolit Kaqoq x Ateca.
Karoq jsem objednával začátkem února 2020 a cena startovala pro danou motorizaci na 853 000 Kč. Dokoupil jsem ještě nějakou pro mě důležitou výbavu, kterou často využívám ( tažné, nezávislé topení, adaptivní tempomat, zimní al-sadu, +, +, zhruba za 180 tisíc ). Doba dodání měla byt ca 6 týdnů, ale vlivem Covidu to bylo téměř 6 měsíců. Nicméně jsem rád, že to mám za sebou. Mám motor, kde je ještě zachované přímé a nepřímé vstřikování a taky to, že od března 2020 byl tento model o dalších 50 tisíc dražší. Dnes už stojí základ 950 tisíc, hrůza. Prodejce byl velice příjemný a ochotný,. Při domluvené návštěvě jsme provedli dvě předváděcí jízdy - Karoq 1,5 DSG a pak požadovaný motor 2,0 TSI v Kodiaqu, Rozdíl v motorech ve městě vlivem velikosti Kodiaqu nebyl až tak zásadní, docela jsem uvažoval i o slabší možnosti pouze s předním pohonem. Prodejce nám půjčil Karoq 1,5 TSI, ( ten z předváděcí jízdy ) na víkendový test a ten rozhodl, že budeme muset zůstat u varianty 4x4. V Jeseníkách mi vadilo neustálé hrabání už při parkování. Ten kdo nejezdí do hor, tomu můžu s klidem doporučit i variantu 1,5TSI. Jede dostatečně a má zhruba o 0,5 litru menší spotřebu. Za dobu dvou let jsem řešil dvě záruční opravy. 1) zadrhávající se okno na zadních dveřích na straně spolujezdce, 2) stečená kapka laku na těch samých dveřích. V euforii co jsem měl při převzetí auta jsem si té kapky nevšiml.
Olej měním po roce. první výměna byla ca v 5000 km a pak vždy po roce.. Auto je vybaveno bezpečnostní zařízením Igla. Zvolil jsem nejdražší variantu, tehdy za 12 tisíc - tři možnosti zprovoznění vozidla - mačkání zvoleného pinu na vybraných tlačítkách, - přívěsek a poslední možnost je aplikace v telefonu. Po dvou letech zkušeností bych dnes volil druhý stupeň, pin + přívěšek. Protože telefon se hádá s přívěškem, který nosím odděleně v peněžence. Aplikaci v telefonu mám aktuálně vyplou a je klid. Druhý stupeň zabezpečení máme v Atece a zde je vše OK.
Silné stránky
Motor - naprostá spokojenost a výkonová rezerva a to i v plném obsazení. Motor má dostatečnou olejovou náplň - 6 litrů. Sice to v servisu něco stojí, ale hodnotím to kladně.
Spotřeba
Pro mě hezká barva šedá Stell ve výbavě Sportline.
Možnost zadat požadovanou výbavu bez zbytečných a otravných asistentů.
Slabé stránky
,,Pro mě´´ po přímém srovnání s Atecou příliš komfortní odladění podvozku.
Cena která neustále roste.
Nesmyslný soud generátor zvuku pod předním oknem. Nelze vypnout jednoduše tlačítkem až po přepnutí do individuálního nastavení lze vypnout. Alespoň že se individuální režim uloží v paměti.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměny oleje, filtrů ( v rámci plánované prohlídky + výměna po zajetí a po každém roce ), výměna stěračů. Garanční oprava laku na dveřích a zadrhávající se okno. Po opravě vše OK.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zakoupeno u Auto Hlaváček Olomouc. Prodejce pan Hájek vše ok, můžu jen doporučit.
Další vozy Škoda Karoq
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Kaamos
Přidáno: 1.3.2022 169 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Arese
Přidáno: 4.9.2021 839 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2017) Majitel: SneznyMuz
Přidáno: 26.9.2021 710 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Standa747
Přidáno: 5.11.2021 89 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2018) Majitel: twalkert
Přidáno: 1.12.2018 410 Majitel 8.89 Uživatelé