Recenze
Škoda Karoq Style 1,5 TSI
Technické info
Přezdívka auta II Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Asi zbytečné popisovat o jaký vůz jde. Zadání bylo náhrada za náš dosluhující Roomster, který svojí praktičností nastavil vysokou laťku a velmi neradi jsme se s ním při prodeji loučili. Potřebovali jsme něco, co odveze 2 dospělé a 2 děti + náklad a při dálniční jízdě nebude třeba zvyšovat hlas, aby se posádka slyšela :-)
V hledáčku jsme měli mnoho vozidel do užšího výběru postoupil VW Touran (asi by vyhrál, nebýt dodání za 11 měsíců od objednání). Dalším adeptem Škoda Superb (cenově výše a zbytečně dlouhé vozidlo, byť by se kufr hodil). Velkým konkurentem byla i Octavia IV v provedení kombi - nakonec vyhrál vyšší posez, lepší výhled a vzhled Karoqa (i za cenu menšího kufru). Podotýkám, že cenově vychází Octavia i Karoq velmi podobně.
I když jsme vůz s manželkou vybírali technicky/ekonomicky... na konec stejně trošku ovlivnily výběr i jisté emoce a pocity a možnost dodání (do 4 měsíců), což v lednu 2021 působilo "tragicky", dnes se tomu jen směji, jak rychle jsme auto dostali (objednáno na konci ledna - dodáno začátkem dubna). Musím uvést, že byly i další nároky na vozidlo. Aby mělo vyšší stavbu (ve většině kombíků mám syndrom "hlavy ve stropě"), kufr min. 500 litrů, benzínový motor, tažné zařízení, LED světlomety....
Za motorizaci jsem s ohledem na roční nájezd kilometrů a časté ježdění po městě vybral 1.5 TSI, 110 kW. Manuální 6st. převodovka.
Silné stránky
Nevím, zda má zásadní silné stránky, ale Karoq splnil v rozumné míře všechny naše požadavky . Kombinace slušného prostoru, kufru, design připomínající větší Kodiaq (i ten byl zvažován ve variantě low-cost "holátka"). Z předchozí Škody Roomster se nám líbila možnost posunu a vyjmutí zadních sedaček (Vario flex - přípatek 12.800 Kč). Jako příznivce značky/koncernu hodnotím i interiér, byť v uvedené cenové hladině bych například očekával lepší zpracování vnitřní části dveří.
Jednoznačně dobře hodnotím výbavu STYLE - má vše, co člověk potřebuje. Záměrně jsem nevybíral žádné další elektronické asistenty. Po půlročním používání hodnotím jako velmi dobré LED hlavní světlomety a adaptivní tempomat (ten sice někdy zbytečně zabrzdí, ale z pohledu bezpečnosti na dlouhých cestách jej hodnotím kladně).
Pro rodiče s dětmi (v sedačkách) je dobrý přístup na upnutí pásů, což je dáno vyšší konstrukcí kabiny.
Další plus je ovládání klimatizace "čudlíky", nikoliv dotykem na obrazovce. Jde o drobnost, ale potěší.
Slabé stránky
Možná bychom uvítali větší kufr. Třeba na úroveň Octavie kombi. Zatím nemáme otestováno naložení věcí na zimní dovolenou - snad to s rakví na lyže bude stačit :-)
Navigace od Škoda-auto je jedna velká tragédie. Grafické zpracování je pěkné a např. hlasové pokyny jsou fajn (možná lepší než u jiných navigací), ale to hlavní - navigovat - prostě skřípe. Navigace má mít dynamické chování a pravidelné aktualizace (po 3 letech se bude připlácet/platit online podpora), jenže ne vždy a všude to funguje.
Prostě práce s navigací a "OK Laurou" je častým trápením a raději zrcadlíme telefon s navigací od Googlu. Největší problém je, že například více než měsíční uzavírku poměrně zásadního sjezdu z D8 nebrala v potaz a stále nás vedla do uzavírky.
Dále je problém spárovat telefon Huawei pro navigaci (hovory fungují). Netuším zda to má dočinění se sankcemi proti Číně.
Cena - nebýt poměrně velké slevy, kterou mám v rámci zaměstnaneckého programu, tak bych asi čekal na Volkswagen Touran, kde by sice sleva nebyla taková, ale dostal ji každý. K cenové politice bych ještě dodal jednu věc, u výbavy Style jsme skončili z důvodu, že příplatky u Ambition dosáhly takové výše, že při doplnění na Style byl již rozdíl velmi nízký.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem v servisu nebyl. Vůz má prodloužený interval výměny oleje na 2 roky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dobré, rychlé dodání na dnešní dobu.
Další vozy Škoda Karoq
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Kaamos
Přidáno: 1.3.2022 169 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Arese
Přidáno: 4.9.2021 839 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2017) Majitel: SneznyMuz
Přidáno: 26.9.2021 710 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2018) Majitel: twalkert
Přidáno: 1.12.2018 410 Majitel 8.89 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2017) Majitel: JaHr
Přidáno: 2.11.2017 1110 Majitel 4.73 Uživatelé