Recenze
Technické info
Přezdívka auta Curry Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:1220 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 521 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Jelikož jsem musel nahradit končící Citroen C4 Grand Picasso (Operativní leasing), přemýšleli jsem co bychom koupili. Už jsme nepotřebovali tak velký kufr a zároveň nám vyhovoval vyšší posez ala MPV/SUV. Volba nakonec padla na Škodu Karoq mimo jiné díky slevě z práce (12% z ceníku). Jde o 1.5 TSI DSG ve Style výbavě s dokoupenými některými prvky výbavy. Například ambientní osvětlení, personalizace uložená na klíčku, vyhřívání čelního skla, Canton sound system apod. Nepřiplácel jsem za bezpečnostní asistenty, takže tam mám pouze základ. Zároveň nemám sedačky VarioFlex. Často jezdíme 4 dospělí a na to není vhodné používat tyhle sedačky, sedí se na nich hůře, než na těch obyčejných.
Pozn. Ještě nemám fotky, takže ty dodám jen co auto nafotím 😊. Když budete na cokoliv mít dotazy, piště do komentářů zkusím odpovědět.
Silné stránky
Barva. Mám zelenou metalízu a autu opravdu sluší, navíc v záplavě modrých a šedých je docela raritní. :)
Určitě ticho na palubě. I ve 160 je na palubě příjemné ticho a to jak akusticky, tak motorově. Motor slyšíte výrazněji jen když na to opravdu šlápnete a převodovka podřadí.
Další zajímavým pozitivem je adaptivní tempomat. Funguje rozumně, dokáže zabrzdit v klidu a citlivě i na dálnici za kamionem když jedete 140 a následně si zase rozumně zrychlí. "Nedupe" zbytečně moc na plyn či brzdu. Umí úplně zastavit.
Rovněž se mi líbí sedadla a jejich nastupování na ně. Pro lidi menšího vzrůstu (máme se ženou lehce přes 170 cm) je to akorát. U Kodiaqu už bychom si špinili kalhoty o podběhy.
Jsem hračička, takže se mi líbí ambientní osvětlení, je příjemně decentní a na výběr má pár zajímavějších barev než třeba Renault Megane.
Samotná kapitola jsou LED světla. Opravdu se přizpůsobují, ve městě a mimo město poznáte hlavně nasvětlování do křižovatek a do zatáček (je to rozdílné, podle toho, jak jedete rychle). Nejvíce ale doceňuji prodloužení dosvitu na dálnici. Myslím že jsem u výrobce světel četl, že se světla "přizvednou" o 0,5° (Na přání najdu na netu). Nevím jestli je to pravda, ale zvýšení dosvitu je znát. Pokud srovnám světla s Renault Megane, tak Renault má homogennější osvětlení (přijde mi jeho LED světlo intenzivnější), ale na dálnici a na okresce svítí Karoq citelně dál. Renault svítí hodně do široka pořád. Karoq to přidává pouze "na požádání".
Canton sound system. Zvuk v podání Cantonu u Škody Karoq má pár specifických vlastností. Za prvé, musíte si s ním pohrát v ekvalizéru, jinak to není ono. Za druhé, při nižších hlasitostech slyšíte hlavně výšky a středy. Basy nejsou tak výrazné. Jejich výraz uslyšíte až u vyšších hlasitostí (i po jejich zvýraznění ekvalizérem). Za třetí, záleží na kvalitě zdrojového zvuku a na typu písničky. Přijde mi, že podání basů v nižších hlasitostech mohlo být výraznější. Nicméně kvituji, že v autě nic nerezonuje ani když hudbu hodně zesílím.
Zajímavostí je personalizace klíčků (příplatek za 700,- :)). Ukládá se tam nastavení přístrojů, navigace, zvuku a tuna dalších věcí (mimo jiné i nastavení digitálních budíků, které ale nemám). Funguje to skvěle, auto si pamatuje nastavení kdejaké blbiny a tím nemusíte pořád někde něco měnit a hledat. Údajně se i sama přestaví sedačka a zrcátka, pokud je máte v elektrice (to taky nemám).
DSG převodovka je téma samo pro sebe. Řadí poměrně rozumně, kickdown provede až když na to opravdu dupnete, jinak jede na daný převodový stupeň, maximálně si podřadí o jeden a tím udržuje komfort i příjemnou dynamiku. Musím ale přiznat, že přeřazení do cca 4 až 5 rychlostního stupně můžete "cítit". Problém není když na to šlápnete hodně, ale naopak když na to šlapete hodně málo a pak do kopce auto podřadí. To pak cítíte. Není to výrazné, jen zbytek auta je natolik komfortní, že si toho prostě všimnete. Občas mám podezření, že cítím v podobné situaci i zapnutí 4 válce, ale ještě v tom nemám 100% jistotu, že je to právě toto. Když jsem už u převodovky musím kvitovat řazení páčkami pod volantem. Máte dvě možnosti, jak řadit páčkama pod volantem. Klasicky se přepnout do manuálního režimu a pak používáte vlastně jen páčky. Nebo to co dělám s oblibou já, a to je krátkodobý „override“ nad automatem. Funguje to tak, že když máte automat na klasické D, řadí si sám, a jedete třeba z kopce, chcete brzdit motorem. Nepřepnete automat do manuálního režimu, ale zmáčknete na chvilku asi 0,5 sec mínusovou páčku řazení a auto se na krátký okamžik přepne do manuálního režimu. V něm si řadíte páčkami a následně se auto přepne zpět na automat. Přepnutí zpět funguje když, mám aktivní plyn (teče benzín) a chvíli nepoužiju páčky, nebo když sjíždím kopec, tak mě převodovka nechá v manuálu do té doby, dokud kopec nesjedu a nezmáčknu zase na chvíli plyn, pak se zase sama přepne do automatu. Skvělé řešení.
Musím určitě pochválit motor. Zatím zajíždím, ale už jsem jezdil po městě, po dálnici (průměrně okolo 140), zkoušel jsem jet 160 i na okresce. Průměrná spotřeba je 6,8 litru dlouhodobě. Nejvíce jsou studené krátké trasy plné Pražských semaforů, to se dostanu k 9 litrům. Po městě na delší trasu (průjezd Prahou apod.) je většinou do 7,5. Na trase Praha Klatovy (cca 30km město, 35 km okreska a cca 85 km dálnice) když se držíte většinou okolo 125 je to za 6,3 litru (2 dospěli + mimino + náklad). Když jedete okolo 140 (totéž obsazení) je to cca 6,8. Spotřeba mě mile překvapila. Zvukově motor jen jemně slyšíte nebo neslyšíte vůbec. Dynamika je víc než služná. V tomto směru musím upozornit, že záleží na výběru modu (ECO, Normal, Sport). Ve výsledku se Eco i normal rozjíždějí hezky zvolna (eco více), a až v určitém sešlápnutí plynu začne auto "tlačit na pilu", a když šlápnu na plyn ještě více, udělá kickdown. Rozdíl mezi Eco a normal je menší, jde hlavně o to (u motoru), jak rychle "přidává" auto v závislosti na sešlápnutí pedálu plynu. Je to o "citlivosti plynového pedálu". Motor má velmi lineární charakter, takže v drtivé většině případů neucítíte kopanec nebo zatlačení do sedačky. Zrychlení a rychlost si uvědomíte, až když začnete předbíhat, nebo když kouknete na ručičku tachometru. Obecně do 160 jede motor skvěle. Více jsem zatím netestoval, ještě zajíždím.
K podvozku jen pár poznámek. Podvozek je dobrý, nebouchá, na rozdíl od Oktávky už neslyším hluk od kol. Celkově mi přijde, jako kdyby byl v základu podvozek lehce tužší, ale s dobrým tlumením. To znamená, že není tolik komfortně houpavý, ale tlumí dobře a jízda přes nerovnosti nebude nepříjemná.
Pochválit musím i funkčnost mirrorlinku či možnost spojení android auto. Funguje to poměrně intuitivně. Obecně infotainment (mám Amundsen s navigací) funguje hezky svižně, navigace nemá problém se zoomem a grafika je krásná jemná. Data si můžu sdílet s telefonem, takže nepotřebujete na online dopravu (mám službu na rok, pak se platí myslím okolo 2.500,- ročně) vlastní sim kartu. Prostě si jen dáte wifi hotspot. Zajímavé je i hlasové ovládání, které funguje v češtině, spolehlivě a když si na to zvyknete, tak je slušně použitelné. Líbí se mi i možnost vyhledávat v okolí benzínky podle ceny. To funguje jen s infotainmentem online, ale funguje to rozumně. Zatím jsem zkoušel pouze jednou, takže neumím říct, jestli jsou data opravdu 100% přesná. Mimochodem, daleko zajímavější mi přijde mirrorlink, který umí zrcadlit třeba i škoda one app aplikaci nebo některé další aplikace. Android auto je dobrý na navigování možná pár dalších věcí, ale ne na hudbu. Viz níže. Když už jsem se dotkl škoda one app aplikace. Pokud jste připojení nějak k vozu (kabel či wifi) tak si jízdu nahrává a můžete koukat na mapce, kde jste měli největší přetížení, kde jste využili nejvíce výkonu, kde jste měli nejhorší okamžitou spotřebu apod. Pro hračičky jako jsem já zajímavá funkce 😊.
Slabé stránky
Slabé stránky bych rozdělili do 2 částí. Začnu těmi, které se týkají přímo auta a pak přejdu organizačně / informačním nebo jak to nazvat.
1. Nemám elektrické víko kufru. To mi nevadí, jenže když zavřu kufr, plácne sebou registračka o šrouby, které drží držák registračky. Hrozný hluk. Vlastně jediný, který to auto vydává (o to více mi pak vadil). Vyřešil to jemný těsnící molitan mezi SPZku a ty šrouby.
2. Ovládání adaptivního tempomatu. Adaptivní tempovat se u škodovky ovládá samostatnou páčkou pod blinkrama. To by nevadilo (než si zvyknete na to kde je tak párkrát zablikáte dálkovýma, ale to pak časem přejde :)). Vadí mi nelogičnost ovládání. Páčkou k sobě aktivujete tempomat. Od sebe jemně deaktivujete tempomat, ale držíte si v paměti poslední rychlost. K sobě obnovíte rychlost. Problémy jsou dva. Od sebe jen deaktivovat tempomat a ne rovnou vypnout chce dost cviku, je to jemný rozdíl v síle. Co mne ale vytáčí je přidávání a ubírání rychlosti o 1 km. Přidávám tím, že dám páčku k sobě, ubírám tím, že klikám na tlačítko na boku páčky. Už jsem viděl ovládání a volantu i pro adaptivní tempovat a přišlo mi to o míle logičtější. Co se mi líbilo je, že pohybem páčky nahoru a dolu mohu přidávat / ubírat o 10 km. Když uberu rychlost, auto si samo zbrzdí … to je příjemné.
3. Bezklíčkové ovládání. Nevím jestli mi jen občas blbne, nebo je to vlastnost, ale přijde mi, že klíček to auto detekuje, až když je opravdu blízko vozu. Například v kapse od kalhot. Pokud ale nosíte batoh a máte ho v batohu, nebo někdy odběhnete od auta dál, tak jsem už měl problém zamknout. Musel jsme hladit kliku několikrát, než se zamklo. Asi 2krát jsem už musel zamykat ručně klíčkem přes dálkové ovládání. To je vše, jen ne automaticky funkční. Na takový problém jsem třeba u Citroenu nenarazil. A to měl stejný systém (odemknout přes kliku, že za ni vezmu, zamykám přes hlazení konce kliky). Když jsem u bezklíčkového přístupu, dovolím si pár zajímavých řešení, které jsem viděl u konkurence a ne zde a trochu mi chybí. Například Citroen C4 grand picasso má na víku kufru nejen tlačítko na otevření, ale i na zamknutí celého vozu. Karoq na rozdíl od citroenu umí otevřít jen víko kufru bezklíčkově aniž by odemykal celý vůz. Ale když vystoupíte z auta, a následně berete kočárek z kufru, nemůžete od kufru auto zamknout tak, jak jste byly zvyklí v Citroenu. Zajímavé řešení má i renault. Tam si můžete nastavit, že když odcházíte / přicházíte k autu, auto se samo zamkne / odemkne bez tahání / hlazení kliky.
Teď se chci dostat k negativům, které se netýkají přímo vozu.
1.) Tak například informaci o tom, že má infotainment wifi se v ceníku nedozvíte. Dokonce vás to mate tím, že u columbusu se o WIFI píše, ale u nižších verzí infotainmentu nikoliv. Přitom wifi mají oba.
2.) Škoda one app je hezká aplikace, přes kterou můžete zrcadlit (v případě mirrorlinku) údaje jako plnící tlak turba, výkon či točivý moment. Blbé je když vám to po ¾ sešlápnutí plynu ve 140 ukáže, že jsem právě využil 280 nm….. z 250nm motoru to není zlé že? 😊
3.) Prodejce nevěděl, že jde „overridnout“ automat převodovky páčkama, nevěděl, jestli jsou světla opravdu adaptivní … škoda. Když se paní ptala pána, tak ten se tvářil, že ho obtěžujeme. Holt zákazník co utratí skoro 700.000,- za auto jako fyzická osoba je asi děsná škodná, které je potřeba se zbavit 😊.
4.) Když jsem byl u těch aplikací, tak existuje od škodovky vícero aplikací v google shopu. Nicméně ty nejzajímavější, které umí vytáhnout až 35 různých údajů z auta již nejsou podporované pro karoq … Bohužel to se nikde nedozvíte a i na stránkách se dozvíte, že Smartlink+ je obsahuje mimo jiné smartgate, která by měla tyto data poskytovat. Kolik hodin času mě stálo, než jsem přišel na to, že se pokouším připojit již nepodporovaným způsobem…. Chjo. Stačilo by info na stránkách že…
5.) Android auto umí přistupovat ke knihovně hudby, ale tam umí přehrát jen a pouze to, co jste přehrávali naposledy nebo to na co máte playlist. Zbytek musíte hledat přes hlasové ovládání android auto, jiná možnost není. Tady mám podezření na inženýry z Google nikoliv na Škodu. Každopádně je to ujeté. Navíc když se Vám telefon přepne do android auto (pozná to sám), tak se blbě dostává nazpět do neandroid auto rozhraní, abyste si tu hudbu pustili přes bluetooth.
Závěrem k negativům bych napsal, že už jsem vyrostl z toho, že je koncern nebo škoda něco výjimečného. Auto funguje dobře, jsem nadmíru spokojený, ale po zkušenostech s Oplem, Renaultem, Citroenem, VW či Fordem již vím, že některé věci jdou udělat i líp. Momentálně bych neměnil. S autem jsem spokojený a pokud neočekáváte zázraky, tak uvidíte kam jste dali peníze a nebude Vám těch peněz líto.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prozatím žádné.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Negativa jsem popsal již výše, takže teď pozitiva.
Paní sice nevěděla vše, ale byla ochotná, milá a zařídila/zjistila, co jsem chtěl. Auto mi bylo rovněž dodáno ne po 12 měsících, jak bylo avizováno na začátku, ale již po 8mi (obecně mi dodací lhůta nevadila, vracím stávající vůz až za pár měsíců, takže jsem věděl do kdy potřebuju auto).
Jen malá poznámka jak funguje zaměstnanecké slevy. V době koupě mi bez zaměstnanecké slevy nikdo nechtěl dát větší slevu než 5-7%, což dávalo smysl, vzhledem k tomu, že na auto byla 12 měsíců čekačka. Co nechápu je, že má zaměstnavatel dohodlou slevu s prodejci. Ty o tom ví, ale slevu musí odsouhlasit vedoucí prodejny, který pobíhal na poradách a já musel čekat … chjo. Zbytečné.
Když jsem u stěžování, tak ještě jedna věc mě mrzela. Autosalon měl otevřeno asi do 20:00 ale po 16:00 jste s autem už na předváděcí jízdu jet nemohli. Ani v sobotu. Jezdil s ním asi někdo domů, nebo já nevím.
Další vozy Škoda Karoq
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Kaamos
Přidáno: 1.3.2022 169 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Arese
Přidáno: 4.9.2021 839 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2017) Majitel: SneznyMuz
Přidáno: 26.9.2021 710 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2021) Majitel: Standa747
Přidáno: 5.11.2021 89 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Škoda Karoq (2017) Majitel: JaHr
Přidáno: 2.11.2017 1110 Majitel 4.73 Uživatelé