Recenze
Opel Astra H 1.8 COSMO
Technické info
Přezdívka auta Modrý blesk Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:162000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8
Popis vozu
- - - PROČ NOVÉ AUTO - - -
Jako spokojený provozovatel vozidla ŠKODA FELICIA 1.3MPI (50kw) jsem byl jednoho krásného nedělního rána vzbuzen příslušníky POLICIE s tím, že mám nabourané auto. Nabourat auto na parkovišti tak, že mu upadne poloosa to umí jen 19. letá blondýna, která vlastní auto 2 týdny. Víc to nebudu komentovat!!!
- - - JAKÉ AUTO??? - - -
Netušil jsem, že výběr náhrady za Felicii bude tak těžký. Nejprve jsem hledal nějakou zachovalou Felicii, protože mi bylo líto těch věcí, které mi po bouračce zbyly (kola, hifi systém a další drobnosti). Ale sehnat Felicii v takové formě, v jaké byla ta má, byl nadlidský úkol. Proto jsem se rozhodl že si pořídím raději něco pořádnějšího. Kritérium byl požadavek na benzínový motor - alespoň 100koní, rok výroby od 2004, najeto do 100tkm a cena do 160tkč.
- - - HLEDÁNÍ - - -
Hledání začalo na internetu. Po trpké zkušenosti s AAA auto, kde jsem se až při tvz. placení zálohy dozvěděl, že TOYOTA AURIS 1,6 již není dostupná (pochybuji, že kdy byla), jsem pochopil, že tudy cesta nevede. Tak jsem zkusil jiné bazary z mého okolí. Druhým adeptem byl RENAULT MEGANÉ SEDAN 1,6. Inzerát nádherný, ale když jsem uviděl vůz, chtělo se mi brečet. Auto evidentně po bouračce na pravou stranu. Navíc bez servisky, dovoz a evidentně stočen tachometr. Ani jsem nepožádal o zkušební jízdu - ruce pryč. Cestou jsem se stavil ješte do jednoho bazaru, kde jsem ani nechtěl jet. Z mnoha vozů mne hned zaujala krásná modrá ASTRA H!!! Ale když jsem se podíval na visačku se 159tkm, tak jsem si řekl ne! Přesto jsem požádal o klíčky, abych se alespoň podíval ze zvědavosti do interiéru (nikdy jsem v ASTŘE neseděl). To jsem neměl dělat. Ihned jsem pochopil, že to je to, co hledám.
- - - PROČ ASTRA - - -
Interiér byl i po těch 159tkm jako nový, nic nepoškrábané nic nevrzalo, servisní knížka po prvním majiteli z Německa. Projel jsem se tedy a pocity vinikající. Silný a tichý motor, přesná převodovka, citlivé brzdy, perfekní podvozek a nádherý interiér. Ale přesto jsem řekl ne, kilometry mne odradily. Říkal jsem si, že podobných aut budou desítky. A taky že byly. Jenže všechno většinou 1,6 nebo auta bez výbavy nebo s viditelnými vadami. Nakonec jsem našel téměř totožnou ASTRU 1.8 v OSTRAVĚ. Jaké ale bylo mé zklamání, když auto, o kterém tvrdili že mělo najeto 90tkm tak vůbec nevypadalo. Myslím, že to není třeba dále popisovat. Evidentně stočený kousek!!! Tak jsem si to vše nechal pořádně projít hlavou a nakonec jsem se vrátil k lásce na první pohled. Přesvědčila mne výbava vozu, které jsem zprvu až tak nevěnoval zřetel.
- - - VÝBAVA - - -
Můj modrý blesk je v nejvyšší výbavě COSMO, ale obsahuje i další nadstandardní výbavu, kterou ji mohou závidět i nové auta stejné třídy. Mezi největší vychytávku považuji balík elektroniky IDS+. Tento systém se skládá s adatptivních tlumičů CDC, dále je podporován systémem ESP a tento celek je ovládán tlačítkem SPORT, které po aktivaci přitvrdí podvozek, zrychlí odezvu na plynový pedál a omezí účinek posilovače řízení. Kdo nezažil, neuvěří. Dva auta v jednom. Jen kdyby ty naše cesty nebyly samá díra. Na 17 palcových ráfcích s režimem SPORT je znát každá díra. Další výhodou je, že podržením tlačítka sport na cca. 3 sekundy se plně vypne ESP, takže si můžete v klidu zařádit třeba na sněhu nebo na nějaké uzavřené ploše. Mezi další nadstandardní prvky výbavy patří natáčecí bixenonové světlomety AFL. Paráda. Natáčení je rychlé a přesné. Perfektní hlavně v úzkých a neosvětlených klikatých cestičkách, kterých je v podhůří Beskyd mnoho. Mezi další výbavou jsou už jen další víceméně běžné věci:
- autmatické světlomety
- dešťový senzor
- parkovací asistent
- elektrické stahování všech oken
- elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka
- elektrochromatické zpětné zrcátko
- automatická klimatizace
- tempomat
- přední mlhovky
- palubní počítač (GID)
- ráio CDC 40 OPERA s měničem na 6 CD
- kontrola tlaku v pneumatikách
- polokožené sedačky
- odnímatelné tažné zařízení
- litá kola R17, pneu 215x45-91V
Jediné, co mi trochu chybí, jsou elektronicky sklopná zrcátka - přece jenom parkuji ve městě. Naštěstí se alespoň dájí zrcátka lehce ručně sklopit.
- - - VLASTNOSTI - - -
Motor má slušných 92kw (125k) při 5600 ot./min. Hlavní devízu však vidím v perfektním točivém momentu 170 N.m při 3800 ot/min!!! A to je paráda. Motor pracuje ochotně v celém spektru otáček. Díky dlouhým převodům není třeba často řadit. Na druhou stranu to dost degraduje dynamiku vozu. Jezdit s ním je radost. Nejlepší odezva se dostavuje od 3000ot./min, kdy auto citelně zrychluje. Předjíždět je s tímto motorem radost. Podvozek jsem už chválil v předešlém odstavci, tak se na závěr zmíním o spotřebě. Po 3000 najetých kilometrech mám průměrnou spotřebu 7,8 litrů. Jezdím 40% město a 60% mimo. Dálniční známku nemám, tak nemohu sloužit. Zda je to moc nebo málo posuďte sami. Ale s poklidnou jízdou se dá dostat mimo město i k hodnotě něco málo přes 6 litrů, což odpovídá hodnotám uváděným výrobcem. Horší je to ve městě a hlavně se studeným motorem. Tam cifra téměř vždy začína dvojmístným číslem. Ale to se dalo čekat.
Jen škoda, že Astra není trochu lehčí. Těch 1,3tuny a dlouhé převody jsou znát.
Na závěr jen napíšu, že jsem s ASTROU nadmíru spokojen. Není to tuctovka, výborně jezdí a hezký vypadá. Navíc se systémem IDS+ je to auto dvou tváří - dokáže být rodinně komfortní, ale také sportovně dravé!!!
Silné stránky
+ adaptivní podvozek IDS+
+ režim SPORT s vypínatelným ESP
+ motor s dostatkem točivého momentu
+ sportovní vzhled a charakter vozu
+ natáčecí bixenové světlomety AFL
+ kvalitní zpracování a perfektní výbava
Slabé stránky
- velmi dlouhé převody
- vyšší pohotovostní hmotnost
- absence ukazatele chladící kapaliny
- malá palivová nádrž
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo po koupi v servisu dvakrát. Navštívil jsem AUTOSALON Frýdek-Místek. Prvně jsem potřeboval pár drobností (náhradní žárovky, nové koberečky a loketní opěrku). Podruhé jsem navštívil servis z důvodu poruchy natáčení světel. Oprava provedena do druhého dne po objednání vadné řídící jednotky. Při jednom jsem nechal vyměnit motorový olej a filtr. Profesionální jednání, vstřícnost = spokojenost. (Sleva 30% na díly a 15% na práci vzhledem ke stáří vozu)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto koupeno v Auto Herc ve F-M. Perfektní přístup. Věnovali se mi i po pracovní době. Ochotně přistavili vůz na rampu, vyhověli nadstandardním požadavkům na zkušbní jízdu. Do ničeho mne netlačili a nakonec i slevili. Naprostá spokojenost.
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (2010) Majitel: Nerez
Přidáno: 2.9.2010 958 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.2.2010 12110 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Astra (2012) Majitel: buky1911
Přidáno: 31.3.2013 2510 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Astra (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 57 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Astra (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.3.2009 399 Majitel 9.84 Uživatelé