Recenze
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
Technické info
Přezdívka auta Lancia Lybra Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední
Popis vozu
Lancia Lybra přišla na trh jako nástupce modelu Dedra, vyráběla se v rozmezí let 1999 - 2005 s benzínovými motorizacemi 1.6, 1.8 a 2.0 a vznětovými 1.9 JTD a 2.4 JTD. Technicky vychází z Alfy Romeo 156, kde byl podvozek nastaven komfortněji, oproti sportovnějšímu u Alfy. Na výběr bylo mezi verzemi sedan a combi (SW), největší počet zákazníků si pochopitelně našla v rodné Itálii, odkud pochází i tento kousek. Na český trh se oficiálně nedovážela.
Exterier:
Design exterieru je navržen v kombinaci retro a moderního stylu. Přední kruhová světla s vystouplými oblouky karoserie kolem nich, části karoserie a prolisy v oválných nebo zakulacených tvarech - to vše odkazuje na eleganci, jakou se pyšnily vozy (Lancie nevyjímaje) v 50. a 60. letech minulého století. Naopak zadní část působí velmi moderně, svislé zadní svítilny navazují na leské černé lišty, které se táhnou odzadu přes celou střechu a splňují tak nejen praktický účel (upevňuje se na ně střešní nosič), ale i dekorativní. Tento vůz je navíc doplněn černě lakovanou lesklou střechou, která ve spojení se zatmavenými okny vkusně kontrastuje nepříliš zajímavé stříbrné barvě.
Interier:
Interier je opět na pomezí retra a moderního stylu. Na první pohled působí honosným dojmem a kvalita zpracování tento dojem podtrhuje. Vše je vyvedeno precizně, italové si zde očividně vyhráli s detaily. Všechny verze jsou standartně vybaveny LCD displejem, na kterém se zobrazují veškeré informace o voze, od signalizace otevření dveří, přes ovládání rádia či navigace po nastavení servisních parametrů a ovládání palubního počítače. Vnitřek vozu určitě neoslní svým prostorem, nicméně průmerně vzrostlý člověk se v něm netísní. Dekor interieru se nabizel v nekolika odstinech podle verze vybavy a roku vyroby, v nabidce byla imitace dřeva, hliníku nebo karbonu. Celkově auto působí útulně a pohodlně, vše je na dosah ruky a dobře viditelné.
Motor:
Motor 2.4 JTD byl ve své době takřka průlomový, jelikož se jednalo o první dieselový motor se systémem vstřikování common-rail. Díky tomu může nabídnout lepší průběh točivého momentu a výkonu při nižší spotřebě oproti starší technologii. Do Lybry se nabízel s původně 99kw/135k, při modernizaci se výkon zvedl na 103kw/140k a nakonec na finálních 110kw/150k.
Tento vůz je osazen poslední zmiňovanou verzí, ve stupni výbavy Emblema. Výbava vozu je vezhledem ke svojí kategorii a stáří poměrně slušná, zahrnuje mimo jiné automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený interier včetně vyhřívaných sedaček, hi-fi systém Bose, CD changer, ASR, ESP a Hill holder, alarm, elektricky ovládaná okénka a zrcátka včetně vyhřívání, tempomat, ovládání rádia na volantu, přední, boční a hlavové airbagy atd....
Silné stránky
- motor
- jízdní vlastnosti
- brzdy (jedno z mála italských aut, které opravdu brzdí :-D)
- pro rodinu perfektně praktické auto
- výbava
- různé drobnosti, které rozmazlují - ozdobné hliníkové lišty na prazích dveří, světélka vespod dveří pro lepší vystupování ve tmě, výsuvný držák na kelímky, automatické rozsvěcení světel apod...
- individualistický design
- je to Lancia
Slabé stránky
- pouze pětistupňová převodovka
- nemožnost výměny originál rádia za vlastní
- anténa rádia nemá úplně čistý signál
- nelze výškově nastavit sedadlo spolujezdce
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis je bez problémů, díly jsou mnohdy shodné s některými modely od Alfy nebo Fiatu, nejsou to žádné přehnané pálky jakými se ohánějí majitelé Škodovek :-D Ceny dílů jsou často srovantelné s vozy koncernu VW, v některých případech i levnější. Co se týče dostupnosti, není problém sehnat originál díly, druhovýroba, není problém sehnat i použité díly z bouraček.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Je to první auto kupované v bazaru. Vždycky jsem se vyhýbal nákupu v bazaru, nemám v bazáristy důvěru. Ale ono při koupi takového auta, zvlášť když jsem měl poměrně specifické požadavky - především na stav vozu, není moc na výběr. Je to smutné, ale většina Lyber v bazarech jsou bouračky dovežené zvenku a všelijak poslepované, byli jsme se podívat na víc aut a tuto jsme sehnali cca po půlročním intenzivním hledání. Nakonec ale spokojenost, kupovali jsme v autobazaru Auto Stilo v Hulíně, kde nám vyšli vstříc, nabízeli i prohlédnutí vlastním mechanikem. Před vyzvednutím vozu dokonce ochotně nechali opravit drobné nedostatky.
Další vozy Lancia Lybra
-
Lancia Lybra (2002) Majitel: jardafox
Přidáno: 14.9.2016 410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Lancia Lybra (2001) Majitel: Daniel
Přidáno: 25.6.2012 1039 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Lancia Lybra (2002) Majitel: salazar
Přidáno: 29.10.2007 329 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Lancia Lybra (2001) Majitel: eMBébé
Přidáno: 24.9.2016 18 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Lancia Lybra (1999) Majitel: Hamster
Přidáno: 16.12.2009 910 Majitel 8.91 Uživatelé