Recenze
Subaru Legacy 2.0R
Technické info
Přezdívka auta Subaru Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:301200 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 121 kroutící moment [Nm]: 187 maximální rychlost [km/h]: 214 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 433 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Subaru je moji oblíbenou značkou už od dětství, kdy jsem na počítači proháněl modro-zlatou Imprezu. Koupí stříbrného sedanu Legacy v srpnu 2012 jsem si tak splnil sen! Původně bylo v roce 2006 pořízeno do firmy pro generálního ředitele, poté jej měl kolega a po 6 letech jsem si jej odkoupil pro sebe. Znal jsem celou servisní historii (včetně faktur ze servisu Emil Frey), a tak šlo o koupi bez rizika.
SUBARU LEGACY 2.0R ELEGANCE
MOTOR - atmosférický zážehový dvoulitr s lineárním růstem výkonu a maximem otáček v 7.500 ot/min. dodává autu slušnou dynamiku, ale sportovní úplně není. Stálý pohon AWD část výkonu ubírá, ale výkonová rezerva je dostačující. Na dálnici lze jet přes 200 km/hod, ale Subaru se proslavilo především v rallye, a tak se lépe cítí na okreskách. Symetrické uspořádání motoru a hnacího ústrojí + nízká karoserie + výborný podvozek vám umožňují opravdu šestihvězdičkovou zábavu! Subaru navíc nedělá pomocí elektroniky z řidiče jen kus masa za volantem. K dispozici máte perfektní motor, podvozek a pohon Symmetrical AWD Je jen na vás, jak s tím naložíte!
"Subaru snad až příliš důsledně přesvědčuje řidiče o dokonalosti systému pohonu všech kol, aniž by přitom dodalo, že existuje něco jako stabilizační systém." (AUTO.CZ)
SPOTŘEBA - závislá na stylu jízdy. Praha 9-10, mimo město a dálnice 6-8, "sport" do 12. Trasu Třinec - Praha (370 km) jsem zvládl běžným tempem za 6 l/100km. "S Legacy se dá jezdit i za 6-7 litrů, ale koho by to bavilo!"
PODVOZEK - společně s motorem boxer základní kámen úspěchu všech Subaru. Jako celek dokonale funguje a dává vám pocit naprosté jistoty v jakékoliv rychlosti a na jakémkoliv povrchu. Vyzkoušeno na zasněžené dálnici v rychlosti 150 km/h. Souhlasím s ostatními subaristy v tvrzení, že "hranice auta leží za hranicemi pudu sebezáchovy řidiče".
DESIGN - tato generace Subaru se mi líbí nejvíce. Nízká karoserie, světla ve tvaru jestřábího oka ("hawk-eye"), dvojice výfuků, bezrámová okna - dynamický a vyvážený design. Novější generace Legacy jsou bohužel už moc americké a nakynulé :-(
INTERIÉR A VÝBAVA - interiéru z funkčnosti nic nechybí, ale německou preciznost a "simply clever" funkce nečekejte. Potěší krásně vyvedené červeno-bílé budíky, kožená sedadla (vpředu sportovně tvarovaná a vyhřívaná), výborný volant, bezrámová okna a elektrické střešní okno. Naopak zamrzí palubní počítač (připomíná socialistickou kalkulačku) a podprůměrný audio systém. Subaru dává peníze především do motoru a podvozku a to je dobře :-)
ZIMNÍ JÍZDA - největší potěšení nastává na zasněžené okresce. Auto zrychluje, zatáčí a brzdí přesně tak, jak chcete a teprve tady pochopíte rozdíl oproti ostatním značkám. Subaru jede o 20-30 km/h rychleji a ještě to vypadá, že se ho zasněžená a zledovatělá cesta snad ani netýká. Samozřejmě to chce cvik a najít limity auta, ale nakonec se budete bavit kontrolovanými smyky a výjezdy bokem ze zatáček - následkem toho budete mít úsměv od ucha k uchu :-)
Co říci na závěr? Subaru není auto pro libové frajírky, ale pro FAJNŠMEKRY!!!
Legacy jsem nakonec prodal 18. října 2022 po více než 10 letech a 210.700 najetých kilometrech. Jeho nástupcem je modrý Levorg.
Recenze tohoto modelu:
autojournal.cz/test-legendy-subaru-legacy-2-0-r-mechanicka-dokonalost/
auto.cz/subaru-legacy-2-0-r-kombi-1263
Silné stránky
+ plochý motor boxer
+ pohon AWD a skvělý podvozek
+ "auto zvládne víc, než si s ním troufáte"
+ spolehlivost
+ dynamicky elegantní a neokoukaný design
+ exkluzivita značky (není to evropská konfekce)
+ nezájem zlodějů
Slabé stránky
- absence "simply clever" funkcí
- mizerný palubní počítač
- podprůměrný audio systém
- tragický dvouhmotový setrvačník Valeo
- problémové sekundární sání
- praskající žárovky H7
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
EMIL FREY Praha - zde zakoupeno a dříve servisováno = standardní přístup autorizovaného servisu, vyšší ceny, některé věci nebyly provereny ke spokojenosti zákazníka, alespoň následně se vedení snažilo věci vyřešit.
ILOS Liberec - dříve servisováno - DOPORUČUJI = výborný a ochotný přístup personálu (p. Preisler), lidové ceny a cítíte, že jim jde o spokojenost zákazníků!
AWD Praha - dříve servisováno - DOPORUČUJI = pražské ceny, ale jsou to odborníci na slovo vzatí!
BOXER AUTO Praha - nyní servisováno - DOPORUČUJI = odborníci a fanoušci do Subaru a k tomu příznivé ceny. Navíc je to servis, takže věci umí i opravit a nejen vyměnit!
Novinky v recenzi
Se Subaru na Nordschleife...
V úterý 29. září 2015 jsem si splnil svůj motoristický sen a projel jsem se po Severní smyčce Nürburgringu!!! Býval bych jezdil celou vyhrazenou dobu, ale jelikož jsme již měli za sebou cestu z Paříže (600 km) a ještě nás čekala cesta do Prahy (650 km), nechtělo se mi pokoušet štěstí, a tak nakonec stačila 2 kola a pak už jen na čumendu do zatáček Brünchenn.
A pocity? Fantazie! Pokud se už na Nordschleife vydáte, určitě jste předtím shlédli mnoho onboardů a instruktážních videí, nicméně v reálu jsou zatáčky užší a utaženější, obrubníky vyšší, zdi blízko u sebe a klesání prudké až z toho nahoře dostáváte závrať :-)
Zatáčka Hatzenbach je ve skutečnosti pěkně z kopce a hodně se utahuje. Na Flugplatzu se opravdu může létat. Fuchsröhre je velká lahůdka a takovou kompresi jen tak nezažijete. K mostu u Adenau se řítíte z kopce proti zdi. Karussell je neopakovatelný! YouTube zatáčka v úseku Brunnchen má opravdu záludný horizont a nedivím se, že je tu tolik krizovek a bouraček. A kousek po Pflanzgarten si připadáte jako na vrcholu horské dráhy těsně předtím než se spustíte dolů... To vše si představte v celkem rušném provozu, kdy se kolem Vás prohání místní borci s Porsche, BMW, VW, atd. Takže máte nejen dost práce se samotnou tratí, ale zároveň pořád hlídáte zrcátka, aby Vás někdo nevykufroval...
A co Subaru? Zvládlo to skvěle! Podvozek, AWD a pneu Michelin poskytly perfektní ovládání a stabilitu. Bremba brzdila statečně, ale po cca 15 km začaly smrdět a trochu uvadaly. Motor by mohl mít více výkonu - chyběl především od ExMühle v rychlém úseku do lehkého kopce. Jinak ani jedna krizovka a s průměrnou rychlostí přes 110 km/hod to nebyla zrovna vyhlídková jízda!
Kdybych bydlel pár desítek kilometrů od okruhu, koupil bych si starší hot-hatch a jezdil tam každý týden. Pokud tam totiž jedete s vlastním autem, které potřebujete každý den používat, rozhodně si nedovolíte to, co byste chtěli. Auto je sice stavěno na jízdu, ale věřím, že pár ostrých kol na Nordschleife dokáže některým dílům dát pořádně zabrat.
Každému petrolheadovi doporučuji se alespon jednou na Nordschleife podívat a projet se.
https://www.youtube.com/watch?v=GVUmApxYQ60&t=1s
Nordschleife, see you again!
Další vozy Subaru Legacy
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: thanantos
Přidáno: 7.5.2010 4210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 309 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2009 410 Majitel 6.96 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.9.2010 59 Majitel 6.95 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2010) Majitel: Sedour
Přidáno: 10.7.2011 169 Majitel 9.88 Uživatelé