Recenze
Subaru Legacy Subaru Legacy Kombi 2,0 D Active 110 kW
Technické info
Přezdívka auta Subaru Legacy Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:16529 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 526 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Poprvé v životě jsem si vybíral auto podle toho, jaké jsem chtěl, nikoliv na které jsem měl :-) Už léta jsem toužil po Legacy, takže jsem měl výběr nového vozu značně usnadněn a jediná otázka, na kterou chyběla odpověď, byla, kde a za kolik nové Legacy koupit. Nepochopitelný standard pro všechny stupně výbavy k motorizaci Diesel kromě nejdražší Sport jsou nedostatečné 16" elektrony, které absolutně nekorespondují s velikostí a charakterem auta a které na autu vypadají doslova příšerně!!
Bohužel ani "mých" jindy dostatečných 17" pro tuto velikost aut je na Legacy zatraceně málo a kdo má své auto aspoň trošku rád, tak mu pořídí min. 18" kola. (Osobně čekám, až sjedu letní gumy a na současné 17" nasadím zimní gumy a mezi letní a zimní sezonou budu prohazovat pouze kola 18" léto, 17" zima). Vzhledem k tomu, že jsem za první 2 měsíce udělal přes 6.000 km, 18“ by se mohly na autě ukázat už na jaře 2012 ;-).
Pro zájemce o výčet kompletní výbavy Active připojuji následující seznam, který není nejkratší:
Automatické rozsvěcení světel, HID (xenonové) světlomety s automatickým vyrovnáváním výšky, výsuvné ostřikovače světlometů, mlhovky vpředu, vzadu, boční spoilery, střešní spoiler, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s integrovaným LED blikačem, čelní sklo a boční skla s UV ochranou, rozmrazovač stíračů předního okna, automatická funkce předních stíračů (dešťový senzor), zadní stírač s cyklovačem, kola z lehkých slitin 16", kožený volant, kožená hlavice řadicí páky, elektricky v 10 směrech nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, vyhřívání předních sedadel, doplňky interiéru, stříbrné provedení, loketní opěrka s dvojitou odkládací schránkou, středová loketní opěrka na zad. sedadle s integ. držákem nápojů, dělení zadních opěradel 60/40 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, praktická schránka na opěradlech předních sedadel, elektrické ovládání oken, čtecí lampičky, osvětlení zavazadlového prostoru, sluneční clony s integrovanými kosmetickými zrcátky a lampičkami, odkládací schránka na středové konzoli, přední držáky nápojů, schránky na všech dveřích s držákem na PET lahev, ovládání víčka nádrže z místa řidiče, zásuvka 12V ve středové konzoli, upevňovací oka v zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru – roleta, Multibox v zavazadlovém prostoru, dvouzónová automatická klimatizace s prachovým filtrem, ukazatel venkovní teploty, ventilační systém vzadu, elektrické vyhřívání vnějších zrcátek, rozmrazovač předního okna a bočních oken vpředu, elektricky vyhřívané zadní okno s časovačem, Audio s měničem na 6 CD, 6 reproduktorů, ovládání audia na volantu, Bluetooth handsfree systém, AUX vstup (ve středové konzoli), LCD displej a 4 měřící přístroje a kovovou povrchovou úpravou orámování, ECO ukazatel (ukazatel ekonomičnosti provozu, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, multi-informační displej, ve dvou osách seřiditelný volant, tempomat, VDC systém - kontrola stability vozu s možností vypnutí, 4 kanálové ABS, elektronické rozdělení brzdného tlaku EBD, brzdový asistent BA, Traction Control Systém - kontrola trakce vozu, Hill holder - systém pro snadné rozjezdy v kopci, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, AWD - stálý pohon všech kol, SRS přední, boční (pro řidiče a spolujezdce) a hlavové airbagy, výztuhy bočních dveří, výztuhy okolo kokpitu, řízení s bezpečnostním sloupkem, opěrky hlavy pro všechny cestující, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů vpředu, dvojitý předpínač bezp. pásu řidiče s omezovačem tahu, bezpečnostní pás spolujezdce s předpínačem a omezovačem tahu, výškové nastavení bezpečnostních pásů vpředu, 3-bodové bezpečnostní pásy pro všechny cestující, bezpečnostní konzole pedálů, uchycení dětské sedačky ISO-FIX, dětská pojistka zadních dveří (po obou stranách), imobilizér, opravná sada na pneumatiky
Silné stránky
Jednoznačně motor! Diesel boxer je zcela jiný než všechny ostatní čtyřválcové nafty, se kterým jsem kdy jel a je třeba se s ním chvilku učit a sžívat, ale během chvíle jste nejlepší kamarádi a motor Vám dělá jen samou radost. Nepochopitelně (myšleno v dobrém) se chová jako benzin a to především tím, že se rád nechává točit až do červeného což u nafty nebývá zvykem. Dále pak boxer nabízí téměř nulové vibrace, špičkové odhlučnění, pružné zrychlení a skvělou spotřebu. Další silnou stránkou Legacy je prostornost interiéru, do kterého se mi cestou na Sardinii podařilo naložit sebe, přítelkyni, dětskou sedačku s dcerou, 2 horský kola, dětskou sedačku na kolo, postýlku, ledničku, golfky, 3 velký tašky, 2 kartony vody, igelitku s helmami na kolo a cyklo příslušenstvím a to vše umístěno pouze uvnitř auta (žádná rakev nebo externí držák kol) aniž by kdokoliv z nás 3 pasažérů trpěl jakýmkoliv nepohodlím z důvodu obrovského množství zavazadel. Takto naložení jsme při dodržování rychlostních limitů absolvovali během 12ti hodin 1200 km dlouhou cestu na trajekt za neskutečných 6,2 l/100 km!!! Klobouk dolů před inženýry z Fuji Heavy Industries. Cestou zpět jsem dodržoval už jen své vlastní limity ;-), takže mohu potvrdit, že i takto naloženi můžete Německem cestovat v rychlostech atakujících číslici 2 na prvním místě a udělat cestu Livorno/Praha za 9 hodin :-), spotřeba samozřejmě min. o 2 litry vyšší než cestou tam, ale i tak se při celkovém průměru ujetých 3.000 km za deset dnů zastavil na číslovce 7,0 l a to je myslím sakra dobrý! Nezapomínejme, že se bavíme o autu, které má stálý pohon všech kol a pohotovostní hmotnost téměř 16 metráků!
Určitě nesmím zapomenout na pohon všech kol, který snad už nemůže být lepší a začíná pracovat a fungovat tam, kde ostatní auta končí a Legacy suverénně pokračuje dál. S květnovou koupí Legacy jsem se začal neskutečně těšit na zimu a hory. Rád zkouším, co se dá z každého auta, co dostanu do ruky, dostat a u mého Legacy tomu není jinak, takže se moc těším já a snad i moje Subarko ;-)
I když by se to u “nového“ auta mělo očekávat, ale ne vždy to bývá pravidlem, tak po ujetí více jak 16ti tisíc km nic nevrže, neskřípe ani nedrnčím, což beru jako velké plus. Dílenské zpracování opravdu špičkové. Stejně jako silně neutrální jízdní vlastnosti za všech okolností na jakémkoliv povrchu.
A i když by se toho našla ještě spousta, jako je komfort, odhlučnění, spotřeba, ale to vše jsem již zmínil výše v zážitcích ze své první dlouhé cesty na Sardinii, tak si dovolím vypíchnout poslední věc a to je audio systém, který je ve výbavě Active standardně a za který byste v jiných vozech podobné kategorie připláceli za takovouto kvalitu a zvuk min. 30.000 Kč. Zvuk, který nabízí, je jak z koncertní síně a součástí toho je i skvěle fungující BT handsfree sada, takže není třeba dodělávat a dokupovat nevzhledné Parroty a podobná zařízení.
Slabé stránky
Myslím, že neexistuje auto, které by bylo bez chyb a ani u Legacy tomu není jinak. Jak už jsem uvedl do kolonky Komentář ke spokojenosti: Až na malé "japonské" mouchy, absolutní spokojenost. A ty mouchy jsou následující:
Tou největší, se kterou jsem se nesmířil ani po 2 měsících užívání a nesmířím do doby, než si pořídím jiný auto, je ovládání a funkce palubního počítače. To není počítač, ale ruská kalkulačka z roku 1978, kdy jsem se narodil. Řidič se dozví pouze 3 údaje. Dojezd na nádrž, aktuální spotřebu a průměrnou spotřebu. Specialitou ukazatele průměrné spotřeby jsou pouze sudá čísla a nula za desetinou čárkou, takže bud jedete za rovných 6 litrů nebo za 6,2 litru, ale nikdy se Vám nepodaří jet za 6,1 .-) a vrcholem celého "počítače" je jeho ovládání a přepínání černou tyčinkou v přístrojové desce, takže za jízdy musíte sundat ruku z volantu a šátrat daleko za volantem někde mezi budíky abyste našli černou tyčku na ovládání a začali ji mačkat. Tak za tohle bych vážně střílel!!! Takže pokud nemáte navigaci nebo jste se nekoukli při výjezdu na hodinky, tak se nedozvíte: jak dlouho jste jeli, kolik km jste ujeli, jakou průměrnou rychlostí, a když si před každou jízdou nevynulujete kilometrovník tak ani s jakou průměrnou spotřebou, protože počítač počítá do nekonečna s přibývajícími km, dokud nevynulujete počítadlo A nebo B. Opravdu povedený kousek v autě za bezmála 900 tisíc (ceníková cena Legacy kombi diesel ve výbavě Active + moje doplňky).
Další mouchou je úhel a výška otevírání zadních dveří. Já měřím 175 cm a o dveře se naštěstí nebouchnu, takže bych to neměl ani psát. Všichni ostatní od 180 cm, pak budou vypadát jako “paroháči“, protože kontaktu hlavy s hranou pátých dveří při nakládání a vykládání nákladu se určitě nevyhnou. Zřejmě bylo auto konstruováno pro male japonské mužíky :-)
Co u auta této kategorie a rozsahu základní výbavy postrádám a značně mi chybí jsou parkovací senzory (alespoň zadní by se hodily). O stupeň vyšší výbava v Legacy to má řešeno parkovací kamerou s promítáním na obrazovku navigace, ale tu ve výbavě Active bohužel taktéž nenajdete.
Pro někoho možná plus, pro mě jednoznačně mínus a to elektronická parkovací brzda. Tu ať si používá 50tiletý “Viagra user“ ve své frigidní S-klasse, ale do auta jako je Legacy prostě nepatří. V zimě budu muset driftovat pod plynem přes spojku, místo abych si pomohl ručkou.
Poslední a taktéž nepochopitelný "japonský úlet“ stejně jako palubní počítač je klíček do zapalování, který vypadá jako z Felicie z roku 1996 a který je lepší mít schovaný v kapse než s hrdostí pokládat na stůl třeba v restauraci :-)
Možná by se ještě něco “slabšího“ našlo, ale to už by bylo hodně subjektivní, a já se snažím o objektivní recenzi. Jak vidíte, jsou to spíš blbosti, ale právě tyhle malé neřesti kazí celkový dobrý dojem z jinak opravdu skvělého a povedeného auta, kterým poslední vydání tohoto Legacy je. Tohle auto má co nabídnout a v mnoha ohledech i překoná evropskou konkurenci (myslím tím ty Passaty, Superby a Insignie v dvoulitrové naftě, manuální převodovce a pohonem všech kol).a svým motorem, jízdními vlastnostmi a svým vyvážený a špičkově fungující celkem, se jí doslova vysmát a zadupat do země!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto má za sebou první garančku v 15.000 km ve značkovém servisu u autorizovaného dealera, kde jsem auto pořídil. Servis byl v ceně auta, takže nemohu soudit, zda to bylo drahé či levné. V rámci standardní tříleté záruky jsem měl první a zatím jedinou reklamaci, která byla v rámci garančky a záruky vyřízena a to výměna el. součástky ovládání audia na volantu, kdy mi v cca. 12.000 km začalo blbnout a později přestalo fungovat úplně, takže jsem musel používat knoflíky na audio soustavě, nikoliv na volantu, ale to se může stát asi u kteréhokoliv auta a nijak mě to nezklamalo a po opravě vše opět šlape jako hodinky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vřele doporučuji Auto Vero Sedlčany. Věděl jsem, že chci Legacy kombi v naftě. Jsem z Prahy a mám to kousek do Subaru Emil Frey na Stodůlkách. Po deseti minutách strávených na showroomu a prolézání Outbacku (standardní Legacy kombi nebylo vystaveno) mě prodejce doslova ignoroval a nepřišel se ani zeptat, zda mi může poradit či něco nabídnout, takže jsem se otočil, vyšel ven a zavolal do Sedlčan, kde jsem absolvoval v sobotu (standardní otevírací doba po-pa) předváděcí jízdu, dohodnul cenu, doplňky, 1. servis zdarma a o týden později jsem si auto vyzvedával. Paráda, takto to má fungovat!
Doplňky
Nechal jsem dát na všechny boční a zadní dveře sluneční a bezpečností folie a vypadá to myslím skvěle a hlavně funkčně.
Dále jsem investoval do ochranných lišt na nárazníky a dveře, auto je přeci jenom velké a bez parkovacích senzorů je jen otázka času, kdy já nebo někdo jiný neodhadne vzdálenost a škrábanec bude na světě.
Do kufru jsem koupil gumovou vanu včetně ochrany zadní strany sedadel, protože velurový koberec dostával řádně zabrat.
Na oficiálních stránkách Thule není pro nové Legacy držák kol na páté dveře, ale přeci jen jsem to zkusil a funguje to :-) nemusíte mít strach a instalace zabere cca. 20 vteřin + dotažení dvou šroubů. Kdo rád jezdí na kola a nebaví ho stále sundávat a nandávat přední kolo a dávat do kufru, je toto ideální řešení.
Chystám se na již zmíněné 18“ elektrony a jestli mi prdne v kouli a budu investovat nemalých 10.000 Kč, tak přibude i sportovní mřížka kapoty která dává Legacy neskutečně sportovní a agresivní vzhled.
Přidat názorDiskuse: Subaru Legacy Subaru Legacy Kombi 2,0 D Active 110 kW
- Re: Rucna 24.08.2011 13:45 Sklenk@
- Ochrana prednich sedadel pred okopanim... 17.08.2011 16:16 Yersinak
- Bratr zdravi bratra.. 16.08.2011 19:14 Yersinak
- Re: Rucna 14.08.2011 12:02 Reza traktor
- Smyk přes ručku 16.07.2011 21:34 Rousek
- Re: Rucna 15.07.2011 13:25 Sedour
- Rucna 15.07.2011 08:50 sfsk
- Re: Re: Re: Re: tonování 12.07.2011 12:02 dsl
- Re: Re: Re: tonování 12.07.2011 10:22 Sedour
- Re: Re: tonování 12.07.2011 09:29 dsl
- super auto :) 11.07.2011 23:46 Qwertz
- Re: tonování 11.07.2011 22:21 Sedour
- tonování 11.07.2011 21:49 dsl
- 10b 11.07.2011 18:36
- Re: Drzak na kolo 11.07.2011 16:55 Sedour
- Drzak na kolo 11.07.2011 15:18
Další vozy Subaru Legacy
-
Subaru Legacy (2010) Majitel: Yersinak
Přidáno: 11.7.2011 410 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2012) Majitel: shipka
Přidáno: 3.11.2013 49 Majitel 5.67 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: thanantos
Přidáno: 7.5.2010 4210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 309 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2001) Majitel: HonzaMack
Přidáno: 8.1.2013 210 Majitel 9.28 Uživatelé