Recenze
Technické info
Přezdívka auta subarko Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1994 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: 4x4
Popis vozu
Omlouvám se za přehnané nadšení v následujících odstavcích, ale určitě by bylo zajímavé zjistit jestli je to při přesednutí z Octavie (2. gen, 1.6FSI) do Subaru časté :)
Minulá zima a její sněhová kalamita na chalupě v Jizerských horách mě přivedla k vážnému zamyšlení, jestli není na čase nahradit stávájicí vůz (zmíněnou Octavii) za něco podobného ale s náhonem 4x4, případně pořídít druhý zimní vůz.
Po delším koukání na mobile.de jsem dospěl k závěru, že bude momentálně výhodnější pořídit druhé auto. Také z toho důvodu, že stavající denní vůz se osvědčuje a je velmi spolehlivý a úsporný. Z důvodů oblíbenosti Subaru v mém okolí a jeho pověstným jízdním vlastnostem na sněhu jsem se poohlížel zejména po této značce. A v rámci subaru jsem se omezil na modely Forester a Legacy s roky výroby 1999-2001.
Z důvodů omezení počtu částí vozu, které se mohou pokazit, jsem nehledal turbo. Z důvodu poruchovosti hlavy motoru u 2.5 litru jsem se omezil na 2.0l. A potřeby rodiny velely variantu kombi.
Forester se zdál být oblíbenější a tudíž dražší a rychleji pryč. Proto se nakonec jako vítěz ukázala Subaru Legacy 2001 GL kombi 2.0l. Náš vůz se objevil v dobré vzdálenosti u Dražďan. Nabídková cena 2800 EUR se mému známému podařila usmlouvat na 2500 EUR. === Sám jsem v doméně automobilů trochu nedotčený, proto jsem využil pomoci od dvou kamarádů, kteří se "taháním" automobilů živí/živili. Nejprve se telefonicky o autě detailně informovali a pak mi na místě pomohli auto prohlédnout a zhodnotit. Jediné problémy byly načatý výfuk, který mi náš oblíbený servisák za 400 korun převařil, a pak drobná (5x2 cm) koroze podběhů zadních kol. Vše ale odpovídalo věku vozu a i japonskému původu vozu.
Auto jsem se po poradě rozhodl koupit a ještě před polednem jsme tedy vyrazili směr Čechy. Nejprve jsem si musel auto trochu osahat a pak už jsem jen žasnul, jak dobře sedí, rozumně akceleruje, člověk je blíž vozovce a má i pocit bližší kontroly nad vozem. Dále mě překvapil v kopci v zácpě asistant rozjezdu do kopce, o kterém jsem neměl nejmenší tušení.
Dlouhé bylo týdenní čekání na přihlášení auta na inspektorátě a pak už jsme razili směr hory. Nejprve listopadové deštivo, blátivo a pak prosincový sníh.
Na mokré zarostlé louce, a to i do prudkého svahu, jsme na letních gumách vyjeli k našemu šoku úplně vše, co se naskytlo, a to i v dešti. Člověk měl tendenci stále zkoušet, i když s mírnou opatrností, limity auta, ale leží zřejmě dál, než kam jsem se odvážil.
Na sněhu je Subaru kapitola sama pro sebe. V místech, kam jsme se v zimě nikdy neodvážili s předokolkou ani s řetezy, jsme bez sebemenšího náznaku zaváhání projeli. Vše na notně sjetých zimních pneu, které byly s autem. Vše bez ohledu na to, zda šlo o nový sníh, sněhovou břečku, zmrzlou břečku či led po oblevě v poměrně strmém kopci. Bylo jedno, jestli po předu nebo pozadu, z kopce nebo do kopce. Také jsem neodolal zajezdit si se Subaru po louce s cca 20 cm nového sněhu, kde se chovalo, jakoby sníh pod koly nebyl. Řetězy v kufru budou zřejmě opravdu jen stafáž.
Spolehlivost je zatím brzy hodnotit, po najetí přibližně 1500 km se neobjevil jediný náznak problémů. Spotřeba je samozřejmě u 4x4 vyšší, v průměru 10l/100km, ale člověku to není ani trochu líto, odměna je sladká. Po městě s ním jeydím výjimečně, typicky jedeme po dálnici do hor a pak "blbnu" po horách, tzn. vozím se na různá nástupní místa běžkařské Jiz. magistraly, s dětma na vlek, výjimečně pro lahváče :).
Co se jizdních vlastností týká, nizké těžiště je velmi znát a dostat auto ze stopy je všude krom sněhu daleko za hranicí mých pudů a komfortních zón. Na dálnici to není žádný spurtér, ale je-li třeba, dá se jet soustavně i 160, ale člověku se při vědomí vyšší spotřeby sama zvedá noha z plynu. Mimo dálnici je dvoulitr prima, nejsem žádný Fittipaldi a navíc bych za příliš dramatickou jízdu nedostal večeři.
Co se týká interieru, je OK, nic extra a nic hrozného, na zimní auto akorát. Sedadla jsou trochu prostší, ale to mi je sympatické. Na zadních místech mi přijde trochu méně místa, ale našim malým dětem to pochopitelně nevadí. Vše je ale velmi zachovalé i na takhle staré auto.
Silné stránky
stabilita podvozku
chovani na snehu a obecne horsich terenech
Slabé stránky
spotreba?
Další vozy Subaru Legacy
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: thanantos
Přidáno: 7.5.2010 4210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2010) Majitel: Sedour
Přidáno: 10.7.2011 169 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2010) Majitel: Yersinak
Přidáno: 11.7.2011 410 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 309 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Subaru Legacy (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.3.2008 2010 Majitel 9.14 Uživatelé