Recenze
Subaru Legacy 2.5 GT
Technické info
Přezdívka auta Los Autos Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:51000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2457 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 526 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10.6
Popis vozu
Dlouho, dlouho jsem čekal, že přijde někdo a napíše recenzi o tom, jak se mu jeho nové GTéčko líbí, řídí a vůbec... vím, že je vás určitě více! Nikdo ale nepřišel (samozřejmě mimo redakce auto.cz), a tak jsem se rozhodl, že to zkusím sám, něco vyplodit, napsat a podělit se o své malé postřehy a zkušenosti, i když se vůbec necítím na to, že bych měl něco hodnotit, a sám sebe nepovažuji za automobiloveho odborníka, ale jako všichni tady na auto.cz auta mám rad.
GTéčko jsem měl vyhlídnuté již delší dobu a plánovaná koupě měla být až letos (VII/2011), ale kvůli změnám v emisních normách pro EU a následné jeho nedostupnosti v roce 2011, bylo zakoupeno již minulé léto (2010) a bylo to jen tak tak, uz skoro žádné pro Evropu nebylo.
Důvody pro koupi byly prosté, potřeba nového stroje do Čech, malilinko většího, aby trochu jel, dobře se řídil s požitkem z jízdy, nenápadný, nejenom pro mě, ale i pro celou rodinu, a chtěl jsem také vyzkoušet trochu něco jiného, z jiné produkce než z oblasti přeshraniční, kde německy se jen mluví, něco s maskou samuraje (jak kdysi někdo v diskusi na auto.cz napsal).
Auto bylo koupeno ve Stodůlkách - Emil Frey, a jak koukám na zkušenosti ostatních, v mém případě si nemohu stěžovat na nic, vše bylo perfektní, profesionální a solidní (objednání, zvláštní výbava, práce, předání), velice spokojen.
Základní výbavu zde popisovat nebudu, je k dispozici v rámci recenze na auto.cz a zahrnuje snad všechno podstatné (je to vlastně nejvyšší plná výbava), i když mě osobně by stačil volant a nějaké to sedadlo. Jen bych rád vypíchnul to, co považuji za užitečné:žádný klíček nutný k otevírání či startování, paměti pozice sedadla řidiče, parkovací kamera a SI-DRIVE systém. Auto má navíc výbavu na přání: spoiler zadního nárazníku, ochranu nakládací hrany z kovu, zadní parkovací sensory, zatmavení skel, rezervní kolo a další drobnosti.
Obecně řečeno a napsáno, zatím panuje všeobecná spokojennost, žádné problémy, ale co není může být, auto je jenom stroj :-). Když jsem viděl nové Legacy poprvé na živo (2.0 D sedan), koukal jsem na velké prdaleté tělo a malé nohy s bočními zvláštními spoilery (předchozí verze se mi nějak pořád líbí více), ale verze GT s drobnými úpravami a v kombi vypadá mnohem lépe, a ted už se mi také líbí, chvíli to trvalo.
Řízení je opravdu dobré a citlivé, ovladatelnost v zatáčkách výborná, náklony minimální, řidič si užívá každý centimetr jízdy a nechce nikoho jiného za volant připustit a ani většinou nepřipustí. Ohledně SI-DRIVE systému jsou zde k dispozici tři jízdní režimy. I-mod ("Intelligent" - hladký, šetřící režim) lze používat jen na dálnícich a ve městě (a to také někdy ne), do zatáček raději ne, odezva na sešlápnutí plynoveho pedálu je opravdu mdlá, a to nejsem nějaký automobilový závodník. S-mod (režim Sport - něco mezi oběma mody), dobrý do zatáček a do kopcovitějších měst. A nakonec S#-mod (režim Sport Sharp, ano, ano, plný výkon a zátah, plynový pedál krásně reaguje, auto akceleruje a tak to má být) ideální do zatáček a když je potřeba trošku zrychlit.
Auto tedy jede, turbo motor nakopne, skoro 265 koní, a když je potřeba, dovede i docela slušně zrychlit (0 - 100 km/hod za 6.3 sec). Škoda jen, že neváží 1/2 tuny :-). Spotřeba v průměru 9 - 10 l/100 km při klidné jízdě. Při jízdě neklidné 14-18 l/100 km a více (nějak to ale zcela ignoruji a je mi to jedno). Tolik vytýkané ovládání palubního počítače dvěma kolíčky na palubní desce mi osobně nevadí (když je potřeba, tak to nastavím před jízdou), ale na druhou stranu udělat někde tlačítko by bylo možná lepší. 5 stupňů v rámci automatické převodovky se při současném trendu může zdát trochu málo, ale při vlastní jízdě je to celkem v pohodě a milá je i možnost manualního řazení pádly pod volantem. Jen ve městě, na I-mod to někdy řadí trochu divně, občas, ne pořád, zvlášt při jízdě do kopce. Na základě známých a předchozích informací ohledně antikorozního ošetření výfuku, výfuky pravidelně kontroluji a za rok života auta (jedna zima, podzim a jaro, dvě léta) zatím jen s minimálním výskytem rezavého bubáka (cca 5 - 6 1 x 1 mm teček), ale pilník a dláto připraveno :-)
Shrnuto: každá jízda byla, je a bude (snad) potěšením, a jakmile zavíráte garážová vrata, už se opravdu těšíte na další, a nějak se vám nechce odejit a zdržujete to. GTéčko bych t.č. doporučil svým kamarádum a vůbec všem, kdo si chtějí během řízení a cestování z bodu A do bodu B i trochu užít (škoda jen, že už není v nabídce).
P.S. Doufám jen, že se ho někdy naučím taky trochu řídit, asi by si to zasloužilo....
Silné stránky
Motor (chování, zátah, i zvuk při otevřeném okénku)
Ovladatelnost v zatáčkách, řízení, ale i na dálnici to jede, když někdy musí
Systém SI - DRIVE (opravdu kouzelné tlačítko měnící povahu auta, z vyzralého, pohodového a trochu línějšího běžce na docela rychlého a ambiciózního sprintera)
AWD (osvědčilo se v zimě na malých zasněžených silničkách v horách a příjezdové cestě k chalupě, i když tam byl led)
Docela hodně místa vzadu i vpředu
Těšení se na další jízdu
Slabé stránky
Ukazatel ekonomičnosti jízdy místo ukazatele teploměru kapalin (tady se asi moc neušetří...a ani se nechce)
Materiál sedadel (kůže, hlavně v létě)
Velké tělo, malé nožky, boční spoilery (i 18'', i když kombi vypada trochu lépe než sedan)
Velká plachtoidní postranní zrcátka, ale zase je vidět všude
Design volantu se mi moc nelíbí...ale neni to o volantu, spoileru a zrcátkách...čili na design jsem nikdy moc nebyl
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné. Budoucnost nám všem ukáže.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Byl jsem velice spokojen, viz. vyše (Stodůlky - Emil Frey)
Novinky v recenzi
Update
Auto je staré skoro 11 let a zatím žádné problémy - i když najeto jen 51000 km, ale i tak...je to pořád potěšeni. Podvozek antikorozně ošetřen....
Další vozy Subaru Legacy
-
Subaru Legacy (2010) Majitel: Sedour
Přidáno: 10.7.2011 169 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2012) Majitel: shipka
Přidáno: 3.11.2013 49 Majitel 5.67 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: thanantos
Přidáno: 7.5.2010 4210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 309 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Subaru Legacy (2001) Majitel: HonzaMack
Přidáno: 8.1.2013 210 Majitel 9.28 Uživatelé