Recenze

PepeB (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Subaru Levorg

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Levorg, foto 1 Subaru Levorg, foto 2 Subaru Levorg, foto 3 Subaru Levorg, foto 4 Subaru Levorg, foto 5 Subaru Levorg, foto 6 Subaru Levorg, foto 7 Subaru Levorg, foto 8
Subaru Levorg, foto 9 Subaru Levorg, foto 10 Subaru Levorg, foto 11 Subaru Levorg, foto 12 Subaru Levorg, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Levorg Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:110000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 522 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.2

Popis vozu

Náš příběh začíná v roce 2015, kdy Subaru představilo nový model s názvem Levorg (LEgacy - reVOlution - touRinG). Měl to být duchovní nástupce IV. generace Legacy - mají téměř stejné rozměry, ale Levorg má prostornější interiér a kufr...

... a nyní do roku 2022, kdy začalo mé hledání nového auta. Na jaře se nám narodila dcera, a tak bylo jasné, že stávající sedan Legacy už nebude vyhovovat jako rodinné auto. Legacy stále jezdilo skvěle, ale při stáří 16 let a nájezdu 300tkm mohou být původní součástky "unavené" a poruchy častější.

Původní rozpočet jsem měl cca 400k a řídil jsem se heslem "levně koupíš špatné auto a pokud chceš dobré auto, budeš si muset připlatit". Z výběru jsem vyřadil SUV a crossovery, jejichž filosofii "přerostlého auta, které nepotřebuji" nemám rád. Nechtěl jsem ani smradlavý diesel, ani něco, co jezdí víc na baterky než na palivo. Tzn. výběr se zúžil na benzínové kombíky. Subaru je moje srdcovka, ale chvíli jsem koukal i po jiných značkách (koncern, Mercedes, Opel, Mazda) a zpětně se za to sám před sebou stydím :-) Nakonec jsem rozumem i srdcem zůstal u Subaru.

Jelikož jsem se během posledních let projel všemi modely Subaru, výběr jsem ještě zúžil na Levorg a Outback. Sportovní BRZ a STI jsou super víkendovky, ale pro rodinu se nehodí. XV a Impreza se mi moc nelíbí a mají malý kufr. Forester připadal v úvahu jen ve verzi XT, nicméně do terénu téměř nejezdím a SUV prostě nechci.

Takže buď sportovní Levorg nebo praktický Outback.
Levorg:
+ atraktivní design
+ slušný motor
+ skvělý podvozek
- menší vnitřní prostor
- nízká světlá výška

Outback:
+ velice pohodlné rodinné auto
+ projede všechno
+ vyšší světlá výška
+ prostorný interiér
- usedlejší "fotrovské" auto
- nebudí tolik emocí
- vyšší cena

Nakonec vyhrál Levorg, a to ze 2 důvodů:
1. Atraktivní design, který se mi velice líbí (takové STI v kombíku).
2. Outback je vyšší třída o 100-150k dražší.
Jako mladý rodič s jedním ditětem mi přijde spojení praktického auta se skvělými jízdními vlastnostmi a ataktivním designem lepší. Nicméně Outback se mi také moc líbí a věřím, že si jej v budoucnu pořídím.

Začal jsem tedy hledat. Levorg se dovážel do ČR jen pár let, takže jich je jako šafránu.
Rozlišují se 3 verze:
1. původní 1.6T bez Eyesight (2015-2016)
2. facelifty 1.6T s Eyesight a dalšími vylepšeními (2017-2019)
3. nejnovější facelift s 2.0 (2019-2020)
Je k neuvěření, jak se může jeden model tak radikálně změnit. Zatímco verze 1.6T mi přijde jako atraktivní sportovní kombi, se kterým jednou odvezete rodinu a jindy zase vymetete okresku, tak verze 2.0 je sice pohodlné kombi, ale bez předností předchozí verze - motor, podvozek a nasávač na kapotě.

Výběr Levorgu je jednoduchý, protože byl pouze 1 motor + 1 převodovka + 3 výbavy. Takže řešíte jen barvu. Já osobně jsem koukal po 1.6T v nejvyšší výbavě Sport. Jestli bude mít Eyesight jsem tolik neřešil.

Rychle jsem zjistil, že za 400k seženu pouze velice ojeté kusy nebo auta se základní výbavou a "nějakým" problémem. Takže jsem rozpočet navýšil na 500k a to už se ve výběru občas objevil i Outback.

Tady udělám malou odbočku. V Emil Frey jsem narazil na červeného Outbacka s pouhými 18tkm za 750.000 Kč. Cena byla OK (ale oproti mému rozpočtu o polovinu vyšší), akorát nájezd byl podezřelý. Proč si někdo kupuje tak drahé auto a pak nenajede ani 5tkm ročně?!? Při prohlídce jsem nahlédl do techničáku a zjistil, že auto patřilo vzdálenému známému. Ze zvědavosti jsem mu zavolal a zeptal se na auto. Vše mi potvrdil, nájezd i stav seděl, ale výkupní cena byla o více než 100k nižší! Zazoufal jsem, že jsme si Outback neprodali napřímo (se známým nejsme v pravidelném kontaktu), zamáčkl slzu a začal přemýšlet, zda koupit krásné téměř nové auto, u kterého vím, kdo s ním jezdil a co s ním bylo/nebylo a akorát zaplatit brutální marži prodejci... No, vzhledem k tomu o jakém autě píšu recenzi, je jasné, jak to dopadlo... Tímto gratuluji člověku, který si v létě 2022 koupil v Emil Frey červené Subaru Outback s 18tkm, protože to byl kauf (kupující naštěstí nemusel řešit, že auto mohl koupit o pořádnou sumu levněji). Nicméně od známého mám přislíbeno, že až bude prodávat současného Outbacka, ozve se mi...

Zpět k Levorgu. V létě bylo inzerátů mílo a žádný mě moc nezaujal. Až se na Subaru Fan Klubu objevil inzerát chlápka z Náchodska, který tahá Subaru ze Skandinávie. Měl několik Levorgů a jak cena, tak parametry vypadaly uvěřitelně. Telefonicky jsme se dohodli na prohlídce, která dopadla dobře. Nejsem mechanik, ale auto mi připadalo v pořádku. Nicméně půl miliónu není málo peněz, takže jsem vyrazil ještě podruhé s mechanikem, který auto důkladně prohlédl a projel. Odhalil, že Levorg byl ťuklý na levý zadní roh, ale oprava byla provedena odborně, takže v tom neviděl problém. K autu byla ještě druhá sada 17" kol se zimními pneumatiky s hroty a střešní nosič. Plácli jsme si a už jsem si Levorga nadšeně vezl domů!!!

SUBARU LEVORG 1.6 GT-S SPORT

MOTOR - plochá šestnáctistovka DIT o výkonu 125 kW v rozmezí 4.800 – 5.600 ot/min. a točivým momentem 250 N.m. Motor má kultivovaný chod a dostatečnou sílu pro většinu situací v provozu. Samozřejmě je škoda, že v EU se neprodával motor 2.0T s 221 kW.

PŘEVODOVKA - bezestupňové CVT nepatří mezi oblíbené převodovky. Moje zkušenost je taková, že pokud má CVT pádla pod volantem, je v pohodě. Zatímco Subaru (XV/Impreza) s atmosférickým motorem 1.6 mají CVT bez pádel a ta je otravná.
Já jsem si v Levorgu na CVT rychle zvykl. Líbí se mi dvě tváře auta díky CVT. Můžete jezdit "na pohodu", motor točí do 2.000 ot/min. a jízda je plynulá a komfortní. Což však má i jednu stinnou stránku - motor se po startu pomaleji zahřívá. Když chcete jet dynamičtěji, sešlápnete plyn nad 30% a CVT řadí 6 přednastavených stupňů (anebo můžete virtuální stupně řadit pádly pod volantem). Můžete si též volit jízdní režimy Intelligence/Sport. Při dálniční rychlosti 130 km/h motor točí cca 2.500 ot/min. Bohužel převodovka neumí tzv. "plachtit" (neumí to žádné Subaru). U Legacy s manuálem jsem byl zvyklý vyřazovat a na neutrál ujet mnoho kilometrů (např. na trase Praha - Třinec až kolem 40 km z celkové vzdálenosti 380 km).

SPOTŘEBA - mám průměr 8,2. Záleží na stylu jízdy. Dálniční přesuny za cca 7,4. Jízdy po Praze do 9,5. Pokud to srovnám s předchozím Legacy 2.0R s manuálem, tak ve městě jezdím za míň, jelikož CVT řadí plynule a nevytáčí tolik motor a mimo město jezdím s přibližně stejnou spotřebou.

PODVOZEK - Levorg má podvozek rychlejší než motor. V každé situaci působí klidně a dává vám pocit naprosté jistoty. Pomáhají tomu systémy Vehicle Dynamics Control a Active Torque Vectoring. Jen pozor na české silnice, díry, obrubníky a jiné nástrahy, jelikož světlá výška auta je nízká.
V zimě obouvám standardní pneu 225/45 na ráfcích 18x7,5. Na léto mám krásná černá kola 18x8,5 z WRX STI s pneu 245/40. V obou případech věřím osvědčeným pneumatikám Continental.

DESIGN - nízká silueta, nasávač na kapotě, neotřelý design, který si s jiným autem nespletete. Tedy kromě WRX STI, ze kterého Levorg vychází (např. kapota, světla, čelní sklo, přední dveře nebo části interiéru jsou stejné). Levorg se hned tak neokouká a bude se líbit nejen vám, ale i ostatním! Především pak v modré perleti Lapis Blue Pearl K3X.

INTERIÉR & VÝBAVA - mám výbavu Sport, tzn. sportovní kožený interiér a multifunkční volant s modrým obšitím, 7" multifunkční displej s navigací, hliníkové pedály, LED světlomety, střešní okno, zatmavená skla Privacy, dvojitá koncovka výfuku, dvouzónová klimatizace, zadní parkovací kamera, tempomat, hlídání mrtvého úhlu, asistent dálkových světel, dešťový senzor, hill-holder a spoustu další výbavy. Auto má navíc tažné zařízení.
Musím pochválit LED světlomety, protože Levorg je jedno z mála Subaru, které opravdu svítí :-) Naopak asistent dálkových světel je prostý - dálková světla rozsvítí v rychlosti nad 60 km/h, pokud není v zorném poli kamery jiný zdroj světla (auta, lampy, atp.). Reaguje pomaleji a některé situace samozřejmě neumí a oslňuje (např. auto za horizontem nebo kamiony za svodidly v protisměru na dálnici). Musíte si na něj zvyknout - třeba když jedete 90kou v táhlé zatáčce a auto nečekaně ztlumí dálková světla.
Co se týče interiéru, je dostatečně prostorný a útulný. Nečekejte obrovský prostor koncernových modelů, ale ani cestování ve čtyřech není problém. To stejné platí o kufru. Je velký, ale s premianty třídy se rovnat nemůže. Pokud však nepotřebujete vozit na dovolenou nafouknutý gumový člun, vejdete se!
Co se týče výbavy, ocenil bych navíc přední kameru (mají faceliftované modely) a příp. parkovací senzory (lze je dodělat). Také nechápu logiku světlometů, kdy máte denní svícení pomocí obyčejných žárovek u mlhovek a LED diody ve tvaru C v hlavním světlometu jsou jen parkovačky (facelift už má všechna světla LED a ve dne svítí právě těmi pěknými "céčky").
Dále by se hodila možnost zrcadlení mobilního telefonu (MirrorLink je k ničemu) a také lepší audio (příjemným překvapením je příjem DAB, ale FM hraje příšerně).

Sečteno podtrženo: Levorg je specifický model, který je atraktivní, zábavný a dostatečně praktický. Myslím si, že Levorg by se líbil hodně lidem, ale málokdo má odvahu si jej koupit, a proto nakonec skončí v nějaké konfekci (ať už obyčejné nebo prémiové).

Levorg není auto pro libové frajírky, ale pro opravdové FAJNŠMEKRY...

Silné stránky

+ Perfektní podvozek, který je rychlejší než motor
+ Dostatečně dynamický motor
+ Výborné LED světla
+ Krásný atraktivní design
+ Tohle auto vás baví řídit

Slabé stránky

- Zavazadlový prostor 522 litrů, z toho je 40 litrů pod podlahou
- Pár ergonomických přešlapů (např. 3 multifunkční displeje s rozdílným ovládáním nebo 4-směrný ovladač vlevo na volantu)
- Časté poruchy Levorgů - praskající svody a vůle řízení
- Klasické strašáky moderních aut - přímovstřikový motor, inteligentní dobíjení, TPMS,...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po 2 měsících mi klekla autobaterie - předchozí norský majitel koupil obyčejnou autobaterii, která nebyla stavěná na start/stop systém.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Levorga jsem koupil přes Bazoš od pána z Náchodska, který dováží auta ze Skandinávie. Můj Levorg je z Norska.

 


Přidat názorDiskuse: Subaru Levorg

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Subaru



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…