Recenze
Technické info
Přezdívka auta Vectra Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:126000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1
Popis vozu
Rád bych představil svojí Vectru C. Kupoval jsem ji v prosinci 2013. První tři měsíce ( 10 000 km ) proběhli naprosto bez problémů. Po koupi jsem dal auto na prohlídku do servisu, Algon + v Plzni, kde mi ověřili stav kilometrů a na diagnostice zjistili špatnou žhavící svíčku. Jinak auto bez chyby. Moje Vectra má řekl bych střední výbavu - ABS, ASR, multifunkční volant, 5-kvalt, všechny okna v el., zrcátka v el., dvouzónová klimatizace atd. Před cca 500-ti kilometry mi při cestě do Brna z Plzně vyskočila chyba motoru. Auto jsem "zhasnul" nastartoval a chyba byla pryč. Po zhruba deseti kilometrech se chyba opakovala. Dojel jsem do Brna, kde jsem dal auto do servisu BSauto. Tam mi zjistili Chybu plnícího tlaku turba. Chybu mi vymazali a už se neopakovala. Samozřejmě mi to bylo divně, tak jsem po příjezdu do Plzně dal auto do Algonu. Když technik viděl na štítku, co v autě bylo za olej, závada podle něj byla naprosto jasná. Předchozí majitel tam nalil nějakou pochybnou polosyntetiku. Takže jsem cca za 2 000 Kč koupil plnosyntetický olej + kapalinu na vyčištění motoru + kapalinu pro lepší mazní + kapalinu na dekarbonizaci turba. Po vyčištění se motor krásně ztišil a nástup turba byl o dost znatelnější.
Jízdní vlastnosti: První pocity byli zvláštní. Měl jsem předtím Peugeot 306, takže přechod byl na větší, silnější, novější auto a navíc z benzinu na diesel. Po pár kilometrech můžu říct, že tohle auto je pro mě dokonalé. S tímto autem se dá jezdit v klidu za 5 litrů, motor skoro bez hluku, nápravy nevydávají žádný zvuk při projetí i větší díry, sedačky naprosto pohodlné, loketní opěrka na mojí výšku ( 190 cm ) naprosto akorát. A nebo se dá jezdit opravdu hodně, hodně svižně. Při využívání plného výkonu se spotřeba zvedne zhruba na 7 litrů. Auto v zatáčkách perfektně drží, samozřejmě i zásluhou Pneumatik Michelin Primacy HP 205/55 R16 91V. Občas na větších nerovnostech uskakuje zadek, ale s tím si auto poradí samo. Jezdím každý den 100km po dálnici do práce a zpátky, kde zařadím pátý rychlostní stupeň a při rychlosti 160km/h, 3000 ot/ min a průměrnou spotřebou 6,3 litru jsem v práci během chvíle, motor si vrní, nedělá mu to žádný problém a spotřeba je více než přijatelná. Po okrskách by potřeboval o pár koníků navíc, hlavně při výjezdu s prudších zatáček už nemá žádné rezervy. Za 2 měsíce to chip na 110 kW a 340 točivého momentu to jistě spraví. Auta jako Octavia II. 103 kW, Passat 103 kW, Golf 96 kW sice stíhají, ale nemají dostatek výkonu na to, aby mě předjeli. Nedavno jsem jel na okrsce mezi Líněma a Zbůchem na Plzeňsku, kde jsem jel za Toyotou Celicou GT. Slyším jedno podřazení, především díky dvě obřím výfukům, druhé podřazením typl bych zhruba na 3500 otáček a plný plyn. Já ? V 60 km/h jsem ze čtyřky podřadil na trojku abych se dostal na 2200 otáček a při sešlápnutí plynu jsem mu hnedle skočil do kufru. Můžu říct, že mě chvílema i zdržoval, jelikož jsme předjížděli kolonu čtyř aut na velmi přehledném úseku. U předposledního auta jsem zařadil za 4, ubral jsem plyn abych nezkrátil vzdálenost mezi mým předním nárazníkem a jeho zadním nárazníkem o méně jak 30 cm, protože na té vzdálenosti jsem už byl a jakmile se po přemlouvání ( párkrát jsem ho probliknul ) zařadil do svého pruhu, mohl jsem zařadit 5 ( 130km/h ) a s trochu větší námahou ho předjet. Naneštěstí jeho předjíždění trvalo dlouho a tak jsem ho do další zatáčky předjet nestihl. Ale ? Jeho verze GT vyšší kilowaty, ale nižší točivý moment mě přesvědčil o tom, že se s tímto autem dá jezdit opravdu hodně svižně. Ještě předtím, než mě napadlo se mu nalepit za nárazník mě ani nenapadlo, že bych proti takovému autu měl nějakou šanci. Ale opak je pravdou. Hodně mě to potěšilo... :))
Silné stránky
Spotřeba
Prostornost
Výkon
Objem kufru
Vzhled
Slabé stránky
Nízký podvozek
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jezdím do Algon + Auto V Plzni. Personál perfektní, jakýkoliv problém mají snahu řešit a časově se mi přizpůsobit. Cenové si myslím perfektní. Za diagnostiku a určení vadné žhavící svíčky ( práce cca 45 minut ) 600 Kč. Výměna žhavící svíčky včetně práce a materiálu 1200 Kč. Poprvé mám auto, se kterým jezdím do autorizovaného servisu a před první návštěvou jsem ceny čekal o dost nadsazenější. Takže spokojen
Jedna zkušenost s BSauto v Brně. Diagnostika + pár rad, okamžité přijetí do servisu - 0 Kč, příjemné jednání. Takže opravdu spokojen.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval v AAA auto. Samozřejmě jsem si byl dost nejistý, kvůli jejich pověsti, ale dle mého názoru. Když jim tam majitel prodá auto, tak oni ho vezmou a pošlou dál. Takže spíš záleží na předchozím majiteli než na nich. Samozřejmě jsem měl s nimi hned několik problémů při prodeji. Auto jsem kupoval s tím, že po předchozí domluvě jsem jim jasně řekl, že nechci tříkilometrovou projížďku a časové omezení při kontrole auta. Projížďka byla čtyřkilometrová :-). Při prohlídce auta jsme si dali záležet a možná přes hodinu jsme ho prolejzali. Moc se jim to nelíbilo, ale nemohli nic dělat. Auto bez sebemenší známky koroze, levé zadní okénko nestahovalo. Jinak bez problémů. Do kupní smlouvy, kde se psali závady ( kvůli reklamaci ) mi napsali, že nefunguje klimatizace, je prasklé čelní okno, turbo, spojka atd jsou v kritickém stavu. Samozřejmě ani jedno nebyla pravda. Po pár minutové konzultaci s technikem se to dalo do pořádku. Abych nezapomněl. Jejich technik, co s náma auto procházel se až divil v jakém je stavu. Takže si myslím, že ani nevěděli, co jim stojí na dvoře a pak těžce litovali, že ho dali " pouze " za 116 000 Kč. Auto jsem kupoval na zimu, kdy měli reklamu " Zimní obutí zdarma ke KAŽDÉMU vozu nad 50 000 Kč. Při prodeji mi řekli, že pneu dorazí do tří dnů. Čekal jsem čtyři týdny. Nakonec jsem jim na prodejně udělal takovou scénu, řekl vše, co jsem měl na srdci, zavolal jejich generální ředitelce a pneumatiky byli do dvou dnů na prodejně úplně nové, ikdyž slibovali prý ojeté. Takže auto výborný, přístup - k ničemu. Auto jsem si chtěl brát na leasing. Na jejich stránkách mi kalkulačka spočítala cca 2500 Kč měsíčně na 5 let. Na prodejně mi spočítali 4500 Kč na 5 let. Takže bych auto bych přeplatil o 150 000 Kč ( hodnota auta 116 000 Kč). Takže úvěr u mojí banky s přeplatkem 80 000 Kč to jistil. Takže auto z AAA auto příště ano, ale budu hodně, opravdu hodně nepříjemný zákazník, protože nic jiného na ně neplatí.
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (2005) Majitel: lubaan
Přidáno: 30.4.2008 8710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Vectra (2005) Majitel: Megabeda
Přidáno: 30.8.2008 4210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 6.5.2009 139 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: PepePPP
Přidáno: 16.5.2014 29 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Vectra (2006) Majitel: QQ077
Přidáno: 1.10.2008 2010 Majitel 9.85 Uživatelé