Recenze
Technické info
Přezdívka auta wagón Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:391000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 85 / 114 * kroutící moment [Nm]: 285 / 380 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 / 9 * maximální rychlost [km/h]: 198 / 245 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 6.5 *
Popis vozu
Auto který sem koupil ve chvíli co vypadalo jako vrak a zachránil před "dárcem orgánů"...
Silné stránky
Výkon
Komfort
Spotřeba
Náhradní díly - množství, cena
Slabé stránky
Vyšší nájezd km
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
1/2 auta
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Odkoupeno exekučně zabavené
VW Golf MK4 Variant
Všechno s timhle wagónem začalo koncem roku 2015 záchranou před "dárcovstvím orgánů"...
Po zničení předchozího vozidla - BMW E34 520i kdy jsem bohužel předcenil svoje schopnosti a vracení se z nemocnice sem pod vlivem kapaček, apod. p******n zlikvidoval auto čelně do zdi v 50km/h jsem si musel vybrat svůj další vůz a byla mi všemi stranami doporučována nafta od VW.
Věci se sešli a já si našel vůz VW Golf MK4 Variant TDI-PD za nízkou cenu.
Po přijetí na místo sem viděl jen vrak, nic jiného. Auto bylo v hrozném stavu a na mojí otázku "Dotáhnu to po ose?" se kupec hned u vrat vysmál. Dodnes si vše pamatuju - rozbité čelní sklo, urvaný držák motoru a převodovky, prasklá vana, vadné turbo, brzdy orezlé, oprejskané, no a bylo tam i pár dalších věcí.
Nevim proč sem to tenkrát udělal ale auta u mě byli numero uno a i tak sem ho koupil jelikož bylo za dobrou cenu. Další 1,5 měsíce auto bylo jen na dílně a vše se opravovallo...
1. Stage zpojízdnit auto byla OK, od té doby se mění jen olej 5W40 Mobil1 každých 10,000km a filtry. Tankována je nafta s aditivy.
A bylo další na řadě. Auto dostalo místo 15" plechů nová ALU VW Longg Beach 17" s pneu 225/45 a byla upravena ŘJ. Od té doby jelo auto neskutešně svižně.
Motorem je původně AJM - 85kW a 285Nm, žádná sláva ale neni to úplný lenoch. Po další době dostal motor kompletní sání z verze 96kW ( motor který je ve fabii vRS ). Další úpravy se nekonají jelikož na normální ježdění výkon dostačující.
Oproti většině golfům má sportchrom budíky které jsou prostě krásné, přední sedačky sport a zadní jsem nechal vyměnit za kožené, čtyřramený kožený volant, originál CD měnič s rádiem atd... Časem příjde i na přední. S autem se jezdí denně.
Vysoký nájezd kilometrů si bohužel vyžádal už spousty věcí...
Kompletní řízení, brzdy, rozvody, oleje, filtry, tlumiče, čepy,... mohl bych pokračovat do aleluja. Troufám si říct nyní je na autě 1/2 nových věcí.
Do budoucna hodlám auto předělat např. na zadní náhon, větší turbo, brzdy, a spousty dalších věcí...
Auto nikdy nikde nenechalo, jezdí furt a bez problému. Nájezd ověřených 391,000km.
A na závěr?
Volkswagenů je mraky, Golfů taky, kord 4. generace, kord motorizací s TDI. Ale člověk zjistí časem proč. Pokud se auto dává co potřebuje, krásně se odmění.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.9.2008 19910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2008 3710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2001) Majitel: TurboSlečna
Přidáno: 27.4.2008 22210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.6.2010 3710 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 249 Majitel 9.83 Uživatelé