Recenze
Škoda 120 Kvasiny
Technické info
Přezdívka auta Bílá smrt Rok výroby 1983 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1178 výkon [kW]: 43 / 43 * kroutící moment [Nm]: 96 / 96 * maximální rychlost [km/h]: 150 / 160 * počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9 / 10 *
Popis vozu
A takhle to všechno začalo
V roce 83 se v automobilových závodech v Kvasinách narodilo autíčko, podle výbavy a motoru mu dali jméno 120LS.
Brzo si našlo svého 1. majitele, byl to pan Kaplánek, toho času čerstvý kněz. Auto chtěl asi ochránit od ,,všeho zlého,, a proto ho posvětil a do jeho popelníku vložil svatý obrázek.
Roky plynuly...někdy kolem roku páně 87-88 se rozhodl auto prodat, v té době mělo najeto krásných cca 30tis. km.
..už by se zdálo že tady přiběh končí ale on vlastně začíná:-).
Další majitel auta byl totiž můj otec, v té době se totiž ještě nedalo moc vybírat a škoda 120ls byl v té době téměř vrcholný model..stahovací okna,vyhřívané zadní sklo..
Ne nesmějte se, taková byla doba.
Škodovka pilně plnila plán na 120 procent, sloužila jako rodinné auto i jako neúnavný dříč který přivezl snad vše na stavbu našeho rodinného domu.
Na jízdu v ní sem se vždy těšil, otec jezdí trošku ostřeji a nebál se ji nikdy šlápnout na krk:-)..byla to zábava, v zimě sme se jeli občas jen tak projet, užívat si jízdu smykem.
Moc sem se těšil až vyrostu a budu také řídit.
Léta dál plynula a já se pomalu dostával občas k volantu, začalo se mi to líbit víc a víc a nemohl sem se dočkat toho až budu mít řidičák:-).
Nastal čas...
řidičák v klidu v kapse s přezdívkou černej(autoškolák mi tak říkal protože sem byl při prvních jízdách zralej na závěrečky, jelikož sem měl v tý době odjeto spoustu km s různými auty..škoda 120,100 fabia,fiat ducato,atd..)
První jízda probíhala celkem v klidu ale už v tý době sem rád šlápnul více na plyn..uběhlo pár týdnu a přišla zima-něco co sem v autě neznal ale hrozně se na to těšil.
Moje první jízda na sněhu probíhala v serpentinách na Korábu, což je kopec nedaleko Kdyně, z prvu byl trošku strach ale ten se po pár zatáčkách přelil do radosti, radosti z jízdy plné smyků a jízdy na limitu.
Todle autíčko sem měl rád a vlastně mě naučilo řídit, za to sem mu vděčný.
Trošku o autě
Auto má označení LS a to znamená pár změn oproti klasickému modelu, jednak co se týče výbavy(skoro nic + prd), ale hlavní změna je na motoru - větší kompresní poměr, díky jiné hlavě válců a vypouklým pístům, jinému otryskování a samozřejmě i větším ventilům má motor výkon 43kw a toč. moment 96Nm což je na svou dobu celkem slušná hodnota.
Další odlišná věc na tomto modelu je zadní čelo ve kterém sou umístěny světla - ty sou zapuštěny stejně jako na modelu rapid.
Pak samozřejmě i 4 přední světlomety a silnější alternátor oproti seriové 120.
To je prozatím vše...brzy přibude pokračování:-)..
Silné stránky
...musim přemýšlet....jo ...třeba to že díly jsou levný,...nebo třeba že sem ho dostal od rodičů zadarmo:-),
...zábava za volantem:-) - to je ono...byla s ním sranda jezdit.
Slabé stránky
bezpečnost-všichni víme kde je... v pr....
jednou mi i v zatáčce přeskočilo řízení(šnek) a já měl okamžitě ruce křížem abych se nevysekal, bylo to tak tak.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Opravy?..žádný:-).
Jen pár drobností...dělal sem plechařinu,lak některých části..s jedním mechanikem sem vždycky po škole skládal nový motor..,občas nějaká závada na elektronice..tlumiče..
Ale všechno zlý je k něčemu dobrý:-), takže sem se aspoň naučil věci o kterých sem neměl ani páru.
Je to takový nekonečný spravování všeho.
MOTOR-znovuzrození
Po zničení originálního motoru(otec mi stále říkal že ten můj styl jízdy nevydrží:-)..a nevydržel), který začal foukat olej i okolo měrky na olej, protože ztratil tlaky, bylo mnou rozhodnuto že chci nový motor-ne z jiného auta ale postavit nový. Došlo tedy na kompletní generálku motoru, která vyšla v té době na 13tis.(cca r.02).
Vše probíhalo u známého mého otce, který je mechanik a přímo škodovkama se zabýval.
Jediné změny oproti originálnímu motoru byly tyto:
Větší sedla ventilů a větší ventily, přetriskování karburátoru triskami s větším průměrem, později ještě otevřený filtr saní.Motor byl dokonce z výroby vybaven olejovým chladičem-zvláštní:-).
Motor sem si tak mohl zajíždét sám, zprvu byl tuhý a jakoby líný.
S přibývajícími km ožíval stále víc.
Nevím přesně jaký měl pak výkon, myslím ale že o trochu víc než origo asi ano. Vlastně mě nepředjela ani naše Škoda Felicia 1,3MPi 50KW, když sem s otcem závodil(a on tomu šlape:-)).
Novinky v recenzi
POZOR! RALLY ŠUMAVA/VLTAVA STARTUJE JIŽ ZÍTRA
Více na www.pamk.cz/sumava
Pro všechny fanoušky koncernu
www.novinky.cz/ekonomika/194535-spiegel-skodovka-trapi-volkswagen-je-moc-dobra.html
Tak teď tu máme tu velkou podporu naší značky škoda auto, po několikaletém vysáváním této automobilky(pro zastánce- ano,vw škodě pomohlo kapitálem a know how ale tu cenu mu škoda už vrátila v podobě zisků x krát), škodovka je teď vlastně jen jedna z alternativ v koncernu podle přání zákazníka, závislá prakticky v celém rozsahu na technice VW, teď by víc než kdy jindy bylo těžké aby se odtrhla a začala vyrábět svoje auta-už to ani nejde. Na začátku 90tých let to ale ještě bylo možné, měla v čem pokračovat i když by cesta nahoru nebyla tak jednoduchá ale byla by její.Asi by se nevyráběli auta typu superb ale pokračovalo se v kategorii levných aut,kterou škoda zvládala a určitě by pomalu i rostla do ostatních tříd.
Fuck off VW.
díky za pozornost
5TKA
http://veteran.auto.cz/auta/bmw-rady-5-vsech-pet-pohromade-1-dil-1972-1981/
SMUTNÁ ZPRÁVA
dnes mi vykradli mého bavoráka-zámek zvenčí téměř nepoškozen(ale nefunkční), ukraden panel rádia-víc nic. Zavolána kriminální policie, hledání pachových stop, prohlídka poškození zámku-prý je poškozen velmi profesionálně-vypadá skoro jakoby se nic nestalo.
Teď čekám na policejní stanici na výslech.
Policie mi překvapila ochotou a snahou kterou projevila-za to jím děkuji. Snad se jim ten zm.rd podaří najít.
Stáhnul sem zatím svoje 2 auta, protože mám podezření na typ z fotek z recenze.
recenze
..trošku rozšířena, za kvalitu a počet fotek se omlouvám ale už s tim nic neudělám, auto už svůj boj o živo jisto jistě prohrálo s korozí
Přidat názorDiskuse: Škoda 120 Kvasiny
- Re: Re: Je libo trochu ganji ??? 21.10.2010 15:59 Mira328i
- Re: Je libo trochu ganji ??? 21.10.2010 15:57 Brandon Walsh
- Je libo trochu ganji ??? 21.10.2010 15:21 Mira328i
- velké stěhování? 19.10.2010 21:05 Mira328i
- Re: Re: Re: novinky-škoda V vw 13.03.2010 09:48 Special-line
- Re: Re: novinky-škoda V vw 12.03.2010 20:06 Mira328i
- Re: novinky-škoda V vw 12.03.2010 19:30 Special-line
- novinky-škoda V vw 12.03.2010 19:29 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: To je možný 10.03.2010 07:28 Mira328i
- Re: Re: Re: To je možný 09.03.2010 22:43 jpor (RSKa)
- Re: Re: Jaký tip na auta? 09.03.2010 20:56
- Re: Re: Re: To je možný 09.03.2010 18:08 Ronault.
- Re: Jaký tip na auta? 09.03.2010 15:51 Mira328i
- Re: Re: To je možný 09.03.2010 15:46 Mira328i
- Re: Re: To je možný 09.03.2010 15:46 Mira328i
- Jaký tip na auta? 09.03.2010 15:39 The Stig Driver
- Re: To je možný 09.03.2010 15:26 Brandon Walsh
- To je možný 09.03.2010 15:17 MichalBMW (BMWfans)
- Re: Re: Re: ŠKODA 120 LS Kvasiny 23.12.2009 23:47 ToumextCZ
- Re: Re: Re: ŠKODA 120 LS Kvasiny 23.12.2009 19:37 Mira328i
- Re: Re: ŠKODA 120 LS Kvasiny 23.12.2009 19:13 Special-line
- Re: ŠKODA 120 LS Kvasiny 23.12.2009 17:07 Mira328i
- ŠKODA 120 LS Kvasiny 23.12.2009 15:48 ToumextCZ
- Re: Re: měl někdo z vás taky 120ls? 20.12.2009 11:53 Mira328i
- Re: měl někdo z vás taky 120ls? 10.12.2009 21:34
- Re: Re: měl někdo z vás taky 120ls? 10.12.2009 21:32 Mira328i
- Re: měl někdo z vás taky 120ls? 10.12.2009 21:22
- Re: Re: měl někdo z vás taky 120ls? 10.12.2009 21:18 Mira328i
- Re: měl někdo z vás taky 120ls? 10.12.2009 21:13
- Re: měl někdo z vás taky 120ls? 10.12.2009 21:12
Další vozy Škoda 120
-
Škoda 120 (1987) Majitel: chetoos
Přidáno: 2.11.2019 29 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 120 (1979) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2011 235 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda 120 (1988) Majitel: LRman1
Přidáno: 23.11.2009 4610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda 120 (1985) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 20.7.2009 757 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Škoda 120 (1980) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.4.2010 4210 Majitel 9.77 Uživatelé