Recenze

Mira328i (muž 40 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Škoda 120 Kvasiny

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 120, foto 1 Škoda 120, foto 2 Škoda 120, foto 3 Škoda 120, foto 4 Škoda 120, foto 5 Škoda 120, foto 6 Škoda 120, foto 7 Škoda 120, foto 8
Škoda 120, foto 9 Škoda 120, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Bílá smrt Rok výroby 1983 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1178 výkon [kW]: 43 / 43 * kroutící moment [Nm]: 96 / 96 * maximální rychlost [km/h]: 150 / 160 * počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9 / 10 *

Popis vozu

A takhle to všechno začalo

V roce 83 se v automobilových závodech v Kvasinách narodilo autíčko, podle výbavy a motoru mu dali jméno 120LS.
Brzo si našlo svého 1. majitele, byl to pan Kaplánek, toho času čerstvý kněz. Auto chtěl asi ochránit od ,,všeho zlého,, a proto ho posvětil a do jeho popelníku vložil svatý obrázek.
Roky plynuly...někdy kolem roku páně 87-88 se rozhodl auto prodat, v té době mělo najeto krásných cca 30tis. km.
..už by se zdálo že tady přiběh končí ale on vlastně začíná:-).
Další majitel auta byl totiž můj otec, v té době se totiž ještě nedalo moc vybírat a škoda 120ls byl v té době téměř vrcholný model..stahovací okna,vyhřívané zadní sklo..
Ne nesmějte se, taková byla doba.
Škodovka pilně plnila plán na 120 procent, sloužila jako rodinné auto i jako neúnavný dříč který přivezl snad vše na stavbu našeho rodinného domu.
Na jízdu v ní sem se vždy těšil, otec jezdí trošku ostřeji a nebál se ji nikdy šlápnout na krk:-)..byla to zábava, v zimě sme se jeli občas jen tak projet, užívat si jízdu smykem.
Moc sem se těšil až vyrostu a budu také řídit.
Léta dál plynula a já se pomalu dostával občas k volantu, začalo se mi to líbit víc a víc a nemohl sem se dočkat toho až budu mít řidičák:-).
Nastal čas...
řidičák v klidu v kapse s přezdívkou černej(autoškolák mi tak říkal protože sem byl při prvních jízdách zralej na závěrečky, jelikož sem měl v tý době odjeto spoustu km s různými auty..škoda 120,100 fabia,fiat ducato,atd..)
První jízda probíhala celkem v klidu ale už v tý době sem rád šlápnul více na plyn..uběhlo pár týdnu a přišla zima-něco co sem v autě neznal ale hrozně se na to těšil.
Moje první jízda na sněhu probíhala v serpentinách na Korábu, což je kopec nedaleko Kdyně, z prvu byl trošku strach ale ten se po pár zatáčkách přelil do radosti, radosti z jízdy plné smyků a jízdy na limitu.

Todle autíčko sem měl rád a vlastně mě naučilo řídit, za to sem mu vděčný.

Trošku o autě
Auto má označení LS a to znamená pár změn oproti klasickému modelu, jednak co se týče výbavy(skoro nic + prd), ale hlavní změna je na motoru - větší kompresní poměr, díky jiné hlavě válců a vypouklým pístům, jinému otryskování a samozřejmě i větším ventilům má motor výkon 43kw a toč. moment 96Nm což je na svou dobu celkem slušná hodnota.
Další odlišná věc na tomto modelu je zadní čelo ve kterém sou umístěny světla - ty sou zapuštěny stejně jako na modelu rapid.
Pak samozřejmě i 4 přední světlomety a silnější alternátor oproti seriové 120.

To je prozatím vše...brzy přibude pokračování:-)..

Silné stránky

...musim přemýšlet....jo ...třeba to že díly jsou levný,...nebo třeba že sem ho dostal od rodičů zadarmo:-),
...zábava za volantem:-) - to je ono...byla s ním sranda jezdit.

Slabé stránky

bezpečnost-všichni víme kde je... v pr....
jednou mi i v zatáčce přeskočilo řízení(šnek) a já měl okamžitě ruce křížem abych se nevysekal, bylo to tak tak.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy?..žádný:-).
Jen pár drobností...dělal sem plechařinu,lak některých části..s jedním mechanikem sem vždycky po škole skládal nový motor..,občas nějaká závada na elektronice..tlumiče..
Ale všechno zlý je k něčemu dobrý:-), takže sem se aspoň naučil věci o kterých sem neměl ani páru.
Je to takový nekonečný spravování všeho.

MOTOR-znovuzrození

Po zničení originálního motoru(otec mi stále říkal že ten můj styl jízdy nevydrží:-)..a nevydržel), který začal foukat olej i okolo měrky na olej, protože ztratil tlaky, bylo mnou rozhodnuto že chci nový motor-ne z jiného auta ale postavit nový. Došlo tedy na kompletní generálku motoru, která vyšla v té době na 13tis.(cca r.02).
Vše probíhalo u známého mého otce, který je mechanik a přímo škodovkama se zabýval.
Jediné změny oproti originálnímu motoru byly tyto:
Větší sedla ventilů a větší ventily, přetriskování karburátoru triskami s větším průměrem, později ještě otevřený filtr saní.Motor byl dokonce z výroby vybaven olejovým chladičem-zvláštní:-).
Motor sem si tak mohl zajíždét sám, zprvu byl tuhý a jakoby líný.
S přibývajícími km ožíval stále víc.
Nevím přesně jaký měl pak výkon, myslím ale že o trochu víc než origo asi ano. Vlastně mě nepředjela ani naše Škoda Felicia 1,3MPi 50KW, když sem s otcem závodil(a on tomu šlape:-)).

 

Novinky v recenzi

15.4.2010 21:55

POZOR! RALLY ŠUMAVA/VLTAVA STARTUJE JIŽ ZÍTRA

Více na www.pamk.cz/sumava

12.3.2010 08:20

Pro všechny fanoušky koncernu

www.novinky.cz/ekonomika/194535-spiegel-skodovka-trapi-volkswagen-je-moc-dobra.html
Tak teď tu máme tu velkou podporu naší značky škoda auto, po několikaletém vysáváním této automobilky(pro zastánce- ano,vw škodě pomohlo kapitálem a know how ale tu cenu mu škoda už vrátila v podobě zisků x krát), škodovka je teď vlastně jen jedna z alternativ v koncernu podle přání zákazníka, závislá prakticky v celém rozsahu na technice VW, teď by víc než kdy jindy bylo těžké aby se odtrhla a začala vyrábět svoje auta-už to ani nejde. Na začátku 90tých let to ale ještě bylo možné, měla v čem pokračovat i když by cesta nahoru nebyla tak jednoduchá ale byla by její.Asi by se nevyráběli auta typu superb ale pokračovalo se v kategorii levných aut,kterou škoda zvládala a určitě by pomalu i rostla do ostatních tříd.
Fuck off VW.
díky za pozornost

10.3.2010 12:16

5TKA

http://veteran.auto.cz/auta/bmw-rady-5-vsech-pet-pohromade-1-dil-1972-1981/

9.3.2010 15:12

SMUTNÁ ZPRÁVA

dnes mi vykradli mého bavoráka-zámek zvenčí téměř nepoškozen(ale nefunkční), ukraden panel rádia-víc nic. Zavolána kriminální policie, hledání pachových stop, prohlídka poškození zámku-prý je poškozen velmi profesionálně-vypadá skoro jakoby se nic nestalo.
Teď čekám na policejní stanici na výslech.
Policie mi překvapila ochotou a snahou kterou projevila-za to jím děkuji. Snad se jim ten zm.rd podaří najít.
Stáhnul sem zatím svoje 2 auta, protože mám podezření na typ z fotek z recenze.

10.12.2009 17:57

recenze

..trošku rozšířena, za kvalitu a počet fotek se omlouvám ale už s tim nic neudělám, auto už svůj boj o živo jisto jistě prohrálo s korozí


Přidat názorDiskuse: Škoda 120 Kvasiny

Další vozy Škoda 120



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Na jednoduchost konstrukce žádný zázrak....

praktičnost
9

takový starý SUV :-)

prostornost
5

místa nikde nazbyt, hlavně vzadu pro nohy se nedostává

jízdní vlastnosti
8

Docela zábavné, stabilita ve vyšších rychlostech je neznámý pojem, zato citlivost na boční vítr se ukazuje i při míjení kamionu:-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…