Recenze
Technické info
Přezdívka auta Miník Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:100 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 66 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Pro ty co chtějí nechť přeskočejí až k samotnému autu "Co vlastně je Miník zač"
Cesta k Mini:
Dlouho před dovršením 18 let byl fascinován vším možným co jezdí. Většinu svého volného času jsem věnoval kromně sportu čtení článků, rencenzí aut. Mini jsem si koupil za našetřené peníze ještě před dovršením 18 let tudíš ještě bez řidického průkazu. Co si budeme povídat, chodit každý den domu a vídat svého plechového miláčka jak jen stojí bylo velmi těžké. Proto jsem na tajňáka po večerech jezdil v blízkosti domu a vychutnával si každou chvilku za jeho volantem. Nikdy nezapomenu na to, jak mi po každém přidání plynu Miník vykouzlil úsměv na rtech. Auta mám prostě v srdci a vždy mít budu.
První legální kilometry:
Jakmile jsem dodělal úspěšně autoškolu, nastalo nekonečné čekání na jeho vydání. Čekání na něj jsem si zkracoval čištěním a leštěním Miníka, auto se po těch 14 dní čekání na ŘP lesko jako psí koule a já konečně usedl za jeho volant. První den jsem projel celou nádrž, a nepřestal jsem se smát snad celej den. Miník mi dělá obrovskou radost
Co vlastně je Miník zač:
Můj Miník nese tovarní označnení R50 tudíš je to Mini One což je nejslabší benzínový motor co se do toho typu dával, v mém případě bohužel otupený ještě o automat. Hodně lidí si myslí že automat v tomto autě nemá co dělat, částečně s nimi souhlasím není to takový požitek z jízdy jako s manuálem ale za to pohodlí po Praze to stojí. V manuálním režimu automatu se dá řadit logicky od sebe - k sobě +. Tato funkce je fajn při předjíždění kdy se motor nechá vytáčet až k omezovači. Sice Vám potom automat přeřadí ale i tak se to dá. Miník má myslím z příplatkové výbavy jen panoramatické okno a automat, nic víc. Panoramatické okno je supr věc, když jej otevřu společně s okny je to velmi vzdušný pocit.
Jízdný vlastnosti:
Benzínová 1,6 se spojením s automatem se rovnají nějakým 90 koním neboli 66 KW. Nepřijde mi že by auto bylo líné nebo pomalé, naopak díky malé váze jezdí velmi slušně, jasně nebudete nikdy králem levého pruhu dálnice ale do nějakých 100 km/h jede Miník velmi slušně. Kde však si dovedu tvrdit Miník dominuje jsou okresky, díky tuhému nastavení posilovače a malými rozměry s velmi dobře naladěním podvozkem se do zatáček vrhá statečně a někdy až se divíte jakou, že jste to rychlostí projeli. Ale většinou máte stejně jen přiblej úsměv na tváři. Také jízda po Praze není takový problém jak by se přes tvrdší nastavení podvozku mohlo zdát, díky velkému profilovému číslu gum je zde Mini obstojně pohodlné. Obvzlášť vezmeme v potaz jeho sportovnější ambice. Avšak automat si vybere svojí daň na spotřebě, ta je na velikost auta dost šílená po Praze se s Miníkem nedostanete pod 10 litrů benzínu na sto, spíš si vezme 11 - 12.
Prostornost:
Po otevření kufru zjistíte, že Mini opravdu není "voktávka v kombajnu". Do kufru se vejdou tak 3 balíky vod a tím to končí, kdo potřebuje převést občas něco většího (jako hokejista vozím hokejovou tašku) tak musí zklopit zadní sedačky, poté se Miník v rámci svojí (ne)velikosti přemnění na stěhováka a vejdou se do něho dvě hokejové tašky i s hokejkami. Prostornost na zadních sedačkách neřeším, jelikož tam nikdy sedět nebudu. Miníka využívám převážně já sám maximálně ve dvouch. Je sice pravda že jsem jednou v Miníku jel v 5 ale z toho 4 pěkné dívky tak proč ne :D. Auto je převážně pro dva, ve předu je prostornost dobrá, sedíte nízko okolo vás příjemné materiály a sedačky Vás příjemně avšak nenuceně obejmou. Pokaždé když řídím rodinné Ml přijdu si že jsem se z přázemí přestěhoval do 100 patra :D
Závěr:
Miník se mi opravdu zaryl pod kůži, pokaždé se těším až zas s ním někam pojedu. Je to moje droga :) Až na vysoukou spotřebu jsem s Miníkem maximálně spokojený, pro potřeby jízdy mladého člověka je Miník velmi slušný nástroj.
foto dodám později
Silné stránky
Jízdní vlasnosti
Vzhled
Dobře maskuje svoje stáří
Neokoukaný interiér
Slabé stránky
Spotřeba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné a snad nebudou žádné :ú
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soukromá osoba
Přidat názorDiskuse: Mini 3 door R50
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Mini 3 door
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Garfielld
Přidáno: 19.1.2017 110 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mini 3 door (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 27.2.2009 2210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mini 3 door (2016) Majitel: Insolito
Přidáno: 3.1.2018 710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Ivorry
Přidáno: 29.9.2008 499 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2007 2529 Majitel 9.84 Uživatelé