Recenze
Škoda Citigo 1,0 MPI 55kW, Elegance
Technické info
Přezdívka auta Cígo Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.2 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 252 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 4
Popis vozu
UPDATE:
!!! Tato recenze tu není aby jste řešili mě. Rád si popovídám o autě a budu se tu už jen vyjadřovat k autu.!!! Dokola vysvětlovat, že nejsem pan "reklama" už mě fakt nebaví..
_________________________
S dovolením se podělím o několik poznatků a zkušeností z nového vozu Citigo. Nebudu tady vypisovat technické parametry, spíše se jen podělím s dojmy běžného nenáročného uživatele.
Proč právě tento vůz? Jednoduché.. libí se mi. Jezdím převážně sám, občas ve dvou a jednou za uherský rok ve čtyřech. V běžném provozu nejsem žádný závodník. Samozřejmě jsem se dopředu svezl a bylo rozhodnuto.
VÝBAVA co stojí za zmínku:
--------------
= 3-dvéřová verze, Elegance
+ Elegance Plus (Malý kožený paket - 3. ramenný kožený volant, Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu)
+ Tempomat s palubním počítačem
+ City Safe Drive s ESP
+ "SUNSET",
+ Kola z lehké slitiny "Auriga" 5,5J x 15"
+ Vyhřívání předních sedadel
+ Další 4 reproduktory (navíc 2 vpředu a 2 vzadu, celkem 6)
+ Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km
INTERIER:
--------------
Tyjo to je místa! To bylo první, co jsem řekl po usednutí. V první řadě je zde pro řidiče a spolujezdce spoustu místa a to i pro člověka vyššího než 190cm (můj případ). Není tu široká středová konzola a působí to na mě uvnitř vzdušně. Horší je to na zadních sedadlech, ale rozhodně na tuto třídu to není špatné! Zkusil jsem do auta dát 4 dospělý lidi (2x190 a 2x175) a úplně v pohodě a s rezervami.
Sedačky:
Nečekal jsem, že sedačky v této třídě můžou být tak pohodlné a tak mi padnout. Opravdu dobrá práce. Vůbec mi nevadí pevná opěrka, prostě to sedne. Co není hezké je, že se sedačka po sklopení nevrátí do původní polohy. To lze teda vyřešit tím, že bych si vzal 5dvéřovou, více praktickou variantu.
Přístrojovka:
3-ramenný kožený sportovní volant padne dobře do ruky. Ergonomie tlačítek a rádia v pořádku. Parádní navigace Move&Fun, na které si může zobrazovat třeba otáčkoměr, informace z palubního počítače, ovládat rádio.. Rádio má vše co potřebuji jen dobrý signál mu občas schází.. Volant je bohužel nastavitelný jen výškově což asi v této třídě není ničím neobvyklým.
Ovládání oken vždy jen pro jednu stranu mi nijak nevadí. Chvíli jsem si zvykal na to, že jsou pásy dost daleko za mnou. Když to nejde horem, tak jsem si je začal podávat spodem od boku a to už jde. Nicméně další důvod pro 5 dveří.
Lakované díly v barvě vozu uvnitř v interiéru se mi líbí.
EXTERIER:
---------------
Co se týká designu, tak tohle je zcela subjektivní disciplína. Poprvé, když jsem viděl Citigo, tak jsem měl smíšené pocity. Postupně se mi auto začalo líbit a dnes auto obdivuji. Dost velký podíl na tom má zelená metalíza spolu s 15palcovými koly „Auriga“ a tónovaná skla (SUNSET). Ač se to neslučuje s diskuzemi, tento vůz na mě působí velice elegantně a uhlazeně – né jako nějaká plastová hračka.
Velice se mi auto líbí v noci pod lampou – zelená metalíza hází parádní odlesky.
MOTOR:
------------
1,0 MPI 55kW – (silnější verze)
Příjemné překvapení. Motor je dost kultivovaný a tichý. Řekl bych, že na Citigo je tento motor tak akorát. Dá se jezdit takřka od volnoběhu (od 1000rpm), kde se motor tiše točí, nicméně v těchto otáčkách chybí krouticí moment, takže je lepší počítat s provozem od 1500rpm. Jinak motor táhne příjemně v širokém pásmu otáček (nesrovnávám s TSI). Jediná nepříjemná věc je chvění vozu buzené motorem na volnoběh. Je to všimnutelné, když zastavím na semaforech.
Silná stránka motoru je hospodárnost. Při delší šetrné jízdě jsem se s nezaběhnutým autem dostal na 3,5 – 3,7 l/100km (MFA) což je i docela hluboko pod výrobcem udávanými hodnotami. Při popojíždění po městě, na nákup, do cukrárny, pár km do práce se spotřeba zvedá.. ale nijak dramaticky. Jenom po městě se pohybuji pod 5l a kombinovaná spotřeba se mi zastavila po 400km na 4,0 litru. Dojezd na nádrž 35l je skoro 900km. Vůz má zajímavý zvuk. Při nízkých otáčkách mi přijde, jak když bručí. Dokonce známému přišlo, že to zní jak sportovní vůz :-D.
Spotřeba - výrobce: 5,9 / 4,0 / 4,7 [l/100km]
Spotřeba – moje: 4,6 /4,0 / 4,3 [l/100km]
Nebál bych se jít i do slabší verze 44kW.
PŘEVODOVKA:
--------------------
U zcela nového auta prvních pár km chodilo řazení trochu ztuha. To se však brzy zaběhlo a teď chodí přesně a příjemně. Tvar hlavice mi padne do ruky, však aby ne, když je shodná s tím na co jsem byl dosud zvyklý v Roomsteru. S chromovým rámečkem vypadá kožená hlavice elegantně.
5° - Při 90km/h příjemných 2600ot/min
Po městě se dá jezdit na 5° (1500ot/min), kdy si motor jen tak ševelí..
PODVOZEK:
-----------------
Podvozek rozhodl, že jezdím právě tímto autem. Pro mě velké překvapení. Při jízdě nemám pocit, že bych jel takovým prckem. Vůz je nečekaně komfortní a krásně zatlumený. Řízení je přesné a celkově auto reaguje na pokyny velice plynule bez žádných záludností. Je to divné, ale baví mě s ním jezdit. Ještě si vzpomínám, že tak před 10ti lety jsem takto malými auty naprosto opovrhoval. A dnes..
KUFR:
------------------
Čekal jsem to horší.. né.. jako pro 2 na výlety je to úplně v pohodě dostatečný. Nemám problém se tam naskládat, ale oproti Roomsteru musím šikovně rovnat. Praktický by byl síťový program - bohužel zatím nemám. V kufru je pár šikovných háčků. Je jasné, že to na dovolenou ve čtyřech není. Do chorvatska ve 4 lidech by vyrazil jedině člověr vyznávající silně sebemrskačství.. Ve 2 si to ale dovedu představit.
Ještě zmínim plato které se musí ručně zvedat. než jsem si na to zvykl, tak jsem se prkrát rozjel a neviděl přes něj dozadu. Ted už jsem se naučil sklápět.
Celkově jsem s vozem dost spokojený.
Ještě mám v plánu odzkoušet City Safe Drive - jen co budu mít o víkendu trochu času a seženu si pár krabic.
Silné stránky
+ úsporný motor
+ kultivovaný chod motoru
+ jízdní vlastnosti
+ prostornost
+ sedačky
+ Design (pro mě)
+ moc jich tu nejezdí a myslím, že se moc nebudou krást :-D
Slabé stránky
- slabý signál rádia
- jen výškově nastavitelný volant
Vyřešila by 5dv karoserie:
- pásy dost vzadu za sedačkou
- horší přístup na zadní sedadla
- sedadla jsou bez paměti polohy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatim nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
spokojen
Novinky v recenzi
Aktualizace spotřeby
MFA ukazuje průměrnou spotřebu asi o 0.4l nižší.
Spotřeba – moje: 4,6 /4,0 / 4,3.
Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo 1,0 MPI 55kW, Elegance
- Re: Pěkné 17.02.2015 22:06 Mexis
- Re: spotřeba 17.02.2015 21:55 Mexis
- Pěkné 29.04.2014 19:25 dal
- spotřeba 29.03.2013 00:13 ahorag
- Re: Re: převodovka 15.01.2013 14:25 hozyp
- Re: převodovka 14.01.2013 21:39 Mexis
- převodovka 22.12.2012 00:36 hozyp
- Re: Re: Re: Re: dotaz :-) 16.12.2012 23:25 Mexis
- Re: Re: Re: dotaz :-) 16.12.2012 18:58 woody-alien
- Re: Re: dotaz :-) 16.12.2012 15:30 Mexis
- Re: Jako jediné auto bych to v žádném případě nechtěl, 16.12.2012 15:11 Mexis
- Re: Citigo 16.12.2012 15:09 Mexis
- Citigo 11.12.2012 19:02 Počer
- Jako jediné auto bych to v žádném případě nechtěl, 16.11.2012 12:07 Stejsn
- Re: spotřeba 15.11.2012 23:28 Mexis
- Re: Re: Re: Díky za skvělou recenzi 09.10.2012 10:59 hp21
- Re: Re: Díky za skvělou recenzi 08.10.2012 23:55 Mexis
- Re: Re: Re: Re: Re: Reklama? 08.10.2012 23:49 Mexis
- Re: Dobrá recenze 08.10.2012 22:59 Mexis
- Re: Re: Díky za skvělou recenzi 08.10.2012 22:58 Mexis
- Re: spotřeba 08.10.2012 22:55 Mexis
- Re: Díky za skvělou recenzi 07.10.2012 15:34 hp21
- Re: Re: Re: Re: Reklama? 07.10.2012 15:32 hp21
- Re: Re: Re: tak co, 07.10.2012 14:20 Nerez
- spotřeba 07.10.2012 13:59 zewlak
- Re: Díky za skvělou recenzi 05.10.2012 16:36 Adam Novák
- Díky za skvělou recenzi 04.10.2012 19:17 Adam Novák
- Re: Citigo vs UP! 30.08.2012 10:22 Nerez
- Re: Citigo vs UP! 30.08.2012 09:26 Biest
- Dobrá recenze 27.07.2012 11:33 Runaway
Další vozy Škoda Citigo
-
Škoda Citigo (2012) Majitel: Pavlas
Přidáno: 5.2.2013 309 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2016) Majitel: Mikyp
Přidáno: 17.3.2016 610 Majitel 9.26 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2013) Majitel: Đawson
Přidáno: 5.8.2013 48 Majitel 9.24 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2013) Majitel: houzvic
Přidáno: 27.3.2013 149 Majitel 8.83 Uživatelé
-
Škoda Citigo (2014) Majitel: František
Přidáno: 30.4.2015 510 Majitel 8.78 Uživatelé