Recenze
Technické info
Přezdívka auta mazda Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:77000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 187 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.9
Popis vozu
Moje první auto Ford Escort mi po 4 letech vlastnictví přestávalo pomalu stačit, přeci jenom měl sem ho od 18 let a už to chtělo něco silnějšího a reprezentativnějšího. Moje požadavky, tedy jednoduchý benzin bez turba (80% času trávím ve městě jízdami do 20km) výkon alespoň 150 koní a objem do 2 litrů, stáří do 10 let s rozumným nájezdem (nechtěl sem hned po koupi dávat dalších 20 tisíc do oprav) a alespoň nějaká zábava za volantem. To splňovalo hned několik aut. Jak to tak bývá každý mělo nějaké ale. Trojkové Bávo s alespoň nějakou výbavou a v rozumném stavu je těžko k sehnání a když se nějaké objeví cena je, alespoň podle mě, nadhodnocená. Fiesta ST je sice super auto a motokára, ale já potřebuji občas odvést nějaké pasažéry a bagáž a po předchozím autě sem prostě třídvéře nechtěl. Do hry ještě vstoupil Lexus IS200, který splňoval víceméně všechno, ale sehnat u nás pěkný kus je utopie a navíc sem se bál náhradních dílů. Při projíždění inzerátu na internetu sem narazil na Trojku s dvoulitrem , která vlastně splňovala všechno co sem chtěl. Po pár měsících čekání se objevil kus, který vypadal ideálně. Zvedl sem telefon a do týdne už sem seděl ve své vlastní trojce.
Teď něco k samotnému autu. Je to teda Mazda 3 navíc s GT paketem, který je čistě optický (prahy, decentní střešní spoiler a nárazníky). Seriová trojka se mi vzhledem moc nelíbí, ale takhle to vypadá docela slušně. Auto, na to že to je nižší střední třída, je poměrně velké, na délku je asi o 8cm kratší než Octavie. Místa je v interiéru celkem dost mám 185cm a když mám sedačku pro sebe na zadní sedadlo se pohodlně vejdu. Pohotovostní hmotnost je 1240kg a lehkost je cítit poměrně na všem, jak už při samotném zavírání dveří tak samozřejmě v jízdních vlastnostech, k tomu se ale dostaneme. Výbava je poměrně štědrá. Xenonové světlomety, automatická klimatizace, dešťový a světelný senzor, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně nastavitelný volant, vypínatelná kontrola trakce a ESP .. Snad nic podstatného nechybí, jen možná někomu by chyběl tempomat, mě osobně ale neschází. Podvozek a šasi celkově vychází z Focuse, to znamená vpředu MacPherson a vzadu víceprvek, takže jízdní vlastnosti jsou velice dobré. Při vypnuté stabilizaci a rychlé puštění plynu, případně přibržděním jde i lehce do smyku, který je snadno kontrolovatelný. Auto jak sem psal výše je poměrně lehké, takže reaguje na volant svižně a hbitě. Řízení je přesné a rychlé, ale na můj vkus trochu lehké. Může za to nejspíš eletrohydraulický posilovač kvůli kterému je zpětná vazba ve volantu trochu slabší a řízení lehčí než bych si přál. Trochu si říkám, jak by to vypadalo kdyby to byla čistá hydraulika. Motor. Dvoulitr, který jak sem se dočetl by měl být snad totožný s tím co je ve Fiestě ST. Do 3500 otáček se toho moc neděje, nad 4500, kde vrcholí kroutící moment 187Nm už začíná hezky tahat až do 7000. Ono to vypadá, že 150 koní není v dnešní době mnoho, ale převodovka je chytře a krátce poskládaná, takže o dynamiku není nouze. Převodovka je přesná a rychlá. Je to bohužel jen pětikvalt, šestikvalt se dával až do faceliftovaných verzí po roce 2007 a je pravda, že na dálnici by se šestka hodila. Brzdy jsou samozřejmě na všech kolech kotoučové. Vepředu 300mm vzadu 280mm. Brzdí hodně dobře a ještě se mi je nepodařilo utahat. Ani když sem byl projet v horách u nás za městem, sice trochu svítili, ale brzdili pořád stejně.
Silné stránky
- podvozek
- převodovka
- brzdy
- motor
Slabé stránky
- trochu větší hlučnost od kol
- na dálnici by se hodila šestka
- slabší signal radia > vyřešil sem jinou anténou s lepším zesilovačem
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
S autem sem najezdil za rok vlastnictví zhruba 13000km a zatím (musím zaklepat) sem se s žádnou poruchou nesetkal. Pravidelnou údržbu (olej, destičky, filtry.. ) zvládám sám. V 80000 km je předepsaná výměna brzdové kapaliny to už nechám servisu a rovnou nechám udělat geometrii, to ale až po zimě.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto sem kupoval přímo od majitele. Druhý majitel v čechách a individuálně si vůz dovezl z Itálie, kde ho měla také první majitelka. Vyšel mi ve všem 100% vstříc. Holt není to autobazar.
Další vozy Mazda 3
-
Mazda 3 (2008) Majitel: - Radek -
Přidáno: 20.4.2008 47910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mazda 3 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 3810 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mazda 3 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.5.2009 39 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Mazda 3 (2005) Majitel: dakilla
Přidáno: 10.12.2010 510 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Mazda 3 (2007) Majitel: werewolfMH
Přidáno: 20.9.2007 1329 Majitel 9.68 Uživatelé