Recenze
Technické info
Přezdívka auta Víťa Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:229000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 144 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Na úvod si dovolím dodat, že jsem student, je mi 18 let, a tak jsem hledal nějaké přibližovadlo, které by mě mohlo spolehlivě vozit nějaký ten rok, než si vydělám na nějaký lepší vehikl. Jelikož můj brácha měl Hondu Civic 1,4 též generace a věděl jsem, že byl velice spolehlivý, tak se moje zornice zúžily na pohled po této Japonské značce. Vlastně většina členu mé rodiny vlastní nějakou Hondu... Nechtěl jsem tedy moc vybočovat a již po zkušenostech se stávajícím vozovým parkem se mi autíčka z Japonska zdály jako dobrý kup pro začínajícího řidiče.
Začal jsem tedy hledat pod značkou Honda její různé modely (povětšinou Accord, Civic..). Po prohledání desítek inzerátů a zhlédnutí pár Accordů osobně jsem zjistil, že Acco ve slušném stavu se za cenu do 40 tisíc nedá sehnat... No, co se dá dělat.. Budu holt muset zavítat o jednu "klasu" níže. V té době se mi hodně začínal líbit Civic 7G, jenže po zjištění cen, za které se prodávaly tyto stále relativně moderní vozy, jsem sestoupil ještě o jednu generaci dolů. Zde byl již výběr vcelku pestrý a já se začal řídit krom ceny také výbavou a motorizací. Jelikož mám rád dynamickou jízdu, tak jsem slabé základní 1,4 zavrhl. Našel jsem si pak jeden (podle fotek) dobře vypadající kup... Než jsem si ho ovšem stihl pořádně prohlédnout, zazvonil telefon. Volal mi děda s tím, že mi našel u Karlových Varů jednoho trochu kosmeticky obouchaného Civica za 27 tisíc Kč! Hned jsem otevřel od něj přiložený link na auto a začal jsem přemýšlet. Téměř plná "palba" (všechna okna v elektrice, klimatizace, elektrická zrcátka, béžové velurové sedačky a elektricky ovládaný šíbr). Motor to byl 1,6 SOHC VTEC s 92kW. To už vypadalo dobře jen na papíře... Na tachometru stálo 224 000 km přesně, auto bylo postaveno na velkých 17" litých discích Alutec s rozměrem pneu 205/45 R17 od mnou neznámé firmy ZETA. Tak po domluvě s majitelem jsem se na něj jel hned druhý den podívat. Poprvé co jsem ho uviděl, říkám si, že ta kosmetika to zabíjí, ale jelikož jsem byl nebojácný a chtivý to auto už mít, tak jsem se v něm ihned svezl a musel jsem po jízdě taťkovi všechno vyprávěti... Jak se to řídí, jak to "táhne" (ještě že ne do stran :D), komfort jízdy, jak se s tím brzdí rozjíždí, hlavně kdy spíná VTEC a jaký to má zvuk :D Po konečném rozhodnutí auto koupit jsem složil zálohu a hned začátkem dalšího týdne jsem ho jel s majitelem přepsat a odvézt si ho. Po tříhodinovém čekání v Karlovarském úřadě bylo vyřízeno, já dostal nový technický průkaz a mohl jsem se vydat na cestu domů do Prahy. Taková radost, konečně auto :)
Cesta domu byla dlouhá, auto jsem neměl tu dobu ještě v ruce, tak jsem si netroufal zkoušet jak se ovládá v ostřejším tempu. Po téměř dvouhodinové jízdě s přestávkou na kávu jsem dorazil domů celý zhýčkaný svým novým samochodem.
První týden jsem se s autem stále seznamoval (hlavně tedy s opravdu tvrdou spojkou) a postupem času jsem si začal osahávat i schopnosti jeho podvozku a motoru. Byl jsem odhodlaný vyzkoušet, jaký zvuk a tah má "Vítek" na dlouhé rovince kousek za Prahou. Věděl jsem již, kolik mohu jet na jednotlivé převody, takže jsem si nastavil počáteční rychlost na 50 km/h, podřadil na 2 a po krátkém povzdechnutí jsem dal plynový pedál do podlahy tak daleko, že jsem se bál, abych nevykopl zpod kapoty motor :D Atmosférický "Vítek" zabral velmi ochotně a s poměrně slušným rázem, výkon začal lineárně narůstat až do 5500 otáček, kde zapracoval solenoid, který má za úkol skrz všechny tři vačky na každém válci sací strany "zacvaknout" půlený čep, jenž způsobí větší zdvih ventilů. Zde motor poměrně citelně změnil svůj zvukový projev a bylo cítit, že ten výkon si člověk musí zasloužit. 5500, 6000, 6500, 7000..... A až v 7100 otáčkách řádění této točivé "jedna-šestky" zastavil "štěkající" omezovač... Na tachometru mám necelých 100 km/h, řadím za 3, opět dosáhnu hranice 5500 otáček a znovu to začíná... 5500, 6000, 6500, 7100... Silnice se začíná v mých očích výrazně zúžovat a já děsivým pohledem zpozoroval, že ručička tachometru atakuje letmo 150 km/h. "Sakra, to je ale rychlost!", řekl jsem si a raději jsem přeřadil na pátý rychlostní stupeň a začal brzdit. Atmosférická 1,6 a jaký má elán do života, panečku! Zátah motoru byl opravdu velmi působivý a jelikož auto váží jen 1180 kg, je i díky tomu velmi svižné. Co se týče spotřeby, nejmenší mnou dosažená spotřeba striktním dodržováním předpisů na trase 100 km dlouhé, s převahou okresních silnic, jsem se dostal na 5,6 litrů na 100 km. To je paráda, na tak starý a točivý motor... Takhle se mi motor začínal líbit víc a víc...
Ke dnešnímu dni jsem s autem najel 4500 km, takže už mohu hodnotit spoustu aspektů. Prostornost je na malé venkovní rozměry slušná... Na nohy je místo dostačující a při sedačce posunuté hodně dozadu, šířka je v rámci třídy bezkonkurenční... Leze se do toho jak do tanku a vylézá jak z ponorky :) Ale co, jsem ještě mlaďas, tak něco snesu... Kufr je na mé potřeby dobrý, je zde krom základní sady nářadí i rezerva. V interiéru nic nevrže, jen při vyšších rychlostech lehce drnčí pravé vnější zrcátko, jinak je v autě celkem ticho... Pokud tedy neroztočíte motor až nadoraz :D To je pak docela slušný randál a rozhodně nic pro starší lidi. Interiér, respektive sedačky jsou čalouněny velmi kvalitním velurovým potahem v béžové barvě a horní část palubní desky je potažena umělou kůží. Zbytek jsou klasicky tvrdé plasty a imitace dřeva táhnoucí se napříč celým interiérem okolo výdechů ventilace.
Podvozek je kapitola sama o sobě. Přední lichoběžníkové dvojité rameno a vzadu víceprvkové zavěšení dávají už z papíru věštit dobré jízdní vlastnosti... A také tomu tak je i ve skutečnosti. Zatáčky projedete téměř o 10 km/h rychleji než s konkurenčními vozidly, a i přes zachování "houpavého režimu" podvozku je tuhý, ale nepřenáší výrazné rázy do interiéru ani na rozbitých cestách. Směrová stabilita je vynikající, tuh posilovač o sobě dává vědět hlavně ve městě, kde není s ním zrovna nejlepší řeč. Ale čert vem město, tohle je auto hlavně na okresky...
Po náročném dni testování auta i mě samotného jsem dorazil domů a s velkým rohlíkem na tváři jsem se šel uložit do postele s pocitem, že jsem se asi opravdu zamiloval :)
Silné stránky
Spolehlivost, zvuk VTECu
Výkon a skvělá pružnost
Agresivní a neskutečně točivý motor
Příznivá spotřeba
Pohodlí, prostornost
Skvělý podvozek, ovladatelnost
Muší váha (=dynamické vlastnosti)
Slabé stránky
Slabší odhlučnění motoru při vysokých otáčkách (nad 5000)
Relativně nízký podvozek (musím si dávat velký pozor na retardéry)
Oproti VW škole nižší kvalita některých pohledových dílů, horší slícování.
Ovladatelnost ve vyjetých kolejích
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na autě jsem po koupi vyměnil přední brzdové destičky od zn. Zimmermann a kompletně vyměnil celé brzdové a palivové vedení zepředu až dozadu. Krom toho jsem jen sešteloval ventilové vůle.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od fajn mladého pána, spokojenost.
Přidat názorDiskuse: Honda Civic Civic 1,6 ESi 92kW
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (1997) Majitel: Pepino_Honda
Přidáno: 1.5.2007 459 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Civic (1996) Majitel: VipermCZ
Přidáno: 29.12.2010 1010 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Honda Civic (1998) Majitel: Garfielld
Přidáno: 21.3.2011 648 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Honda Civic (1996) Majitel: Marker
Přidáno: 4.3.2013 49 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Honda Civic (1998) Majitel: Hanss (MoDo Team)
Přidáno: 20.1.2010 3710 Majitel 9.81 Uživatelé