Recenze
Renault R11 Renault 11 1.1 Tc Tudor
Technické info
Přezdívka auta Adélka Rok výroby 1984 Koupeno ojeté najeto [km]:182000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 100 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 397 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8
Popis vozu
Je mozna podivne dat sem recenzi priblizovadla, ktere uz fyzicky neexistuje, ale budiz to jakousi pamatkou na zesnulou Adelku. A taky motivaci vlastnikum R11, aby se pridali sve vozitko. Doted jsem tady zadnou R11 nenasel.
Adelka byl muj prvni vuz (a ja byl jeji sedmy majitel). Nebyla to nejlepsi mozna volba, ale dnes se na to divam jako na zkusenost. Za ten rok co jsem ji mel jezdila hlavne v 30 km okoli od domova - do prace nebo vecer za tancem, do multikina v blizke Ostrave nebo k pritelkyni. Nejvetsi pout, kterou musela absolvovat byl vylet do Znojma (jakozto taborove vypomocne vozidlo). Vylepeni znacky "Z" na zad vozu byla nezbytnost - vuz se obcas choval nevypocitatelne (chcipani, vypadnuti rychlostniho stupne). Z pocatku jsem tuto znacku take zneuzival v pripade parkovani u hypermarketu pres vice nez 1 misto (casem jsem se naucil :-).
Renault 9/11 se zacal vyrabet v roce 1982 a na tu dobu mel velmi povedeny design a dodnes jich peknych par kousku jezdi. Ten muj 1.1 TC byl vyroben v roce 1984 a puvodni motor disponoval vykonem 35kW, ktery byl vuz schopen rozhybat na 138km/h. V dobe kdy se mi dostal do rukou, tak uz v nem byl namontovan motor 1,4 z R19. Za ty roky kdy vuz byl u kolegy provozovan predevsim kvuli taznemu zarizeni uz neco vytrpel. Takze se nelze divit svistu od bocnich okenek, ulomene packy u spolujezdce, velmi divoce tazenym kabelum elektroinstalace nebo jinym drobnostem jako vrzani, skripani, klepani...
Vuz velice dobre sedel "v ruce" a byla radost ho ridit i kdyz nebyl prave spolehlivy. Je to auto, na ktere budu vzpominat v dobrem a rad, i kdyz si to asi nezaslouzi :-).
To nedobre co mi auto bude pripominat je jakasi fobie z jizdy za starsimi vozy. Ty auta proste vydavaji takovy divny oder, ktere mam spojene s problemy jako unik vody z chlazeni, palici se cokoliv atd.
Silné stránky
- Karvinska SPZ - lidi se aut z oblasti Karvine (ne nepravem) boji a ten respekt se mi vzhledem k obcasne nevypocitatelnosti vozu hodil. Navic predni SPZ byla nadherne pomackana, tako bych tim autem uz par chodcu prejel. Obcas jsem dostal chut prepsat prvni cast SPZ z KIL na KILL ;-)
- design
- pohodli
- jizdni vlastnosti
- obrovsky kufr
- vyskove nastavitelny volant
Slabé stránky
- poruchovost
- cena a dostupnost dilu
- razeni
- nefunkcnost dalkovych svetel (vymena packy pod volantem by byla moc draha, stejne jsem jezdil jen tam kde to znam a zpravidla ve dne)
- nejistota zda nastartuje :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisovano nejprve v autokelly Opava (nove dily, vyssi cena), posleze u p. Holese v MH. Servisaci se snazili, dil sehnali, ale pokud slo o dil z vrakoviste tak to obcas trvalo. Na jejich praci nemuzu rict nic zleho.
- hned po zakoupeni vymena loziska v levem prednim kole a rozdychani ostrikovace
- kratce na to propaleni hadice chlazeni coz vedle i k umrti pumpy - nastaveni hadice hlinikovou trubkou a vymena pumpy
- zlomena tycinka v karburatoru, vymena
- praskle celni sklo (asi vlivem horka a veku, i kdyz jsem parkoval u hospody, tak tvar praskliny nenasvedcoval ze by se jednalo o vuli nekoho ciziho)
- vymena svicek a kabelaze (za vlka nestartovalo)
- obcasna nechut startovat (starter ve slepe poloze, neopravovano)
- pred vanocema 2007 dym od motoru po 15km, odstaveni, znovu uz nenaskocila, odtazeno ke skartaci ZDB Bohumin.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od spolupracovnika, do te doby bezproblemove vozidlo. Proti kolegovi zadna zast, proste je to zivotni zkusenost.
Setkani s policisty
Jednou jsem byl nucen vuz odtahnout na lane domu (zlomena tycinka v karburatoru). Bohuzel jsem byl neznaly veci povinnosti umistit za zadni okno vystrazny trojuhelnik (dnes casto vidam vozy ve vleku, jejichz ridici o tomto narizeni nevedi). Tedy tahli jsme vuz domu (asi 5km) a nekde za pulkou trasy v protismeru stal policajt a meril. Ale tak nejak ucitil zranene zvire, tak nasedl a vydal se za nama. Dostihl nas asi 200m pred mistem kde jsme chteli odbocit z hlavni do postrannich ulicek predmesti. Za trojuhelnik si vzal 200, mlel neco o nerozsvicenych svetlech (coz hodnotil podle zadnich svetel, ktere ve tme jsou videt perfektne, ale proti slunci ve dne to moc videt nejde). Tak jsem prilozil dlane a rikam ze sviti. To zarval, ze si delam srandu. Kazdopadne pro zastaveni si vybral velmi nevhodny usek cimz zkomplikoval situaci na velmi frekventovanem miste. Inu tu chybu s trojuhelnikem uznavam, ale mrzi me ze policajti, kteri maji dbat na bezpecnost provozu nekdy bezpecnost provozu spise ohrozuji. Nastesti se svym stavajicim vozem se techto supu silnic bat nemusim.
Přidat názorDiskuse: Renault R11 Renault 11 1.1 Tc Tudor
- Re: Re: Re: Zdravím 21.06.2008 06:48 Mahamotti
- Re: Re: Zdravím 21.06.2008 00:26 Zetec
- Re: Zdravím 20.06.2008 20:57
- Sentimentální hodnota 20.06.2008 20:21 element5
- Hm 20.06.2008 19:27
- Re: 10 20.06.2008 17:01 Mahamotti
- Re: Zdravím 20.06.2008 16:59 Mahamotti
- 10 20.06.2008 15:56
- Zdravím 20.06.2008 15:55 Zetec
Další vozy značky Renault
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 61610 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2016) Majitel: HandyMan
Přidáno: 17.7.2020 179 Majitel 9.93 Uživatelé