Recenze
Subaru Impreza WRX STi
Technické info
Přezdívka auta STi Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:10500 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 407 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.2 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 18
Popis vozu
WRX STi - 300 koní, 4x4 co víc si přát... je to sen který jsem si konečně po pár letech práce a snění splnil....
Na následujích řádcích se pokusím popsat něco o možnostech nastevaní odezvy motoru, nastavení středového diferenciálu, esp a vlivu na jízdu a pak něco o jízdě samotné..
Motor a jeho nastavení:
v zásadě jsou pouze tři možnosti nastavení: Inteligent[I], Sport [S] a Sport Sharp [S#].
Inteligent[I]: jeho aktivaci spustíte stisknutím otočného ovladače na středové konzole, motor je na toto nastavení líný a vůbec se mu nechce do otáček, přirovnal bych je v tu chvíli ke svému druhému vozu(Octavia 2,0 TDi, 190k/415Nm) auto jede ale že by to byla nějaké slaáva to se říct nedá. Dokonce na přístrojové desce Vám bliká zelená kontrolka kdy máte řadit, děje se tak většinou okolo 2,5 tis ot./min spotřeba se v tu chvíli pohybuje v rozmezí 8-12 litrů dle zatížení plynového pedálu...
Sport[S]:
Zjistil jsem že tento režim moc nepoužívám, neboť jsem zatím nenašel nějaký zásadní rozdíl v odezvě mezi tím to a vyšším Sport Sharpem - tady si vypůjčím citaci ze stránek Subaru o tomto režimu:"Režim Sport [S] se vyznačuje lineární odezvou a všestrannou ovladatelností za všech jízdních podmínek."
Sport Sharp [S#]:
Na tento režim přeponím snad pokaždé když se předemnou otevře kousek volné silnice nebo chci projet (na mokru) zatáčku s mírně rozvelátou zádí a hlavně se v tu chvíli začnu nasmívat, jak mi řekla přítelkyně...v tomto režimu se každý metr silnice stává minulostí ještě dřív než se před Vámi vůbec zhmotní, motor v tu chvíli reaguje na jakékoliv sešlápnutí pedálu,a nechá milerád vytáčet až do omezovače, to ja samozřejmě doprovázeno zvukovou kulisou.. spotřeba je v tu chvílu od 8 až do 50 což je maximum co ukazuje jeden ze dvou palubních displejů, na kterých se dá vidět aktuální spotřeba..
DCCD neboli možnost nastavení středního diferenciálu a tím pádem rozdělení točivého momentu a výkonu na přední a zadní nápravu.
Základem jsou 2 nastavení a to AUTO a MANUAL, které je ještě dále možno upravit:
AUTO: auto si prostě vše řídí samo dle úuhlu natočení kol, rychlosti, prokluzu tak aby byla zajištěna co největší trakce...při posunu do polohy [ - ] se přenáší více momentu na zadní nápravu a jak píše manuál - režim je vhodný když se vyžaduje rychlá reakce na volant a plynulá jízda... prostě to na mokru vyvolá při výjezdech ze zatáček menší powerslide :-) :-)
při posunu do polohy [+] tahá auto trochu více za volant.....
MANUAL: nastavení na manual má 6 možností uzavření diferenciálu, od skoro otevřeného až po LOCK což je napevno nastaveno 49:51, což se hodí akorát tak někam na louku nebo do sněhu jinak to při zatáčení vydává strašné zvuky....
Systém kontroly jízdní stability 3 možnosti nastavení:
1. kdy je vše aktivováno tj. i na [S#] je motor při prokluzu kol přidušen a nemůžete skoro nic..
2.dekativována regulace prokluzu kol tj. kontrolka svítí zeleně a múžu hrabat což za sucha nejde......
3. deaktivována regulace prokluzu a ESP tj. kontrolka svítí oranžově - jízda bokem, točení se na místě a to vše s úsměvem na rtech :-) samozřejmě za předpokladu mokré silnice, sněhu, bláta apod. neboť dnešní STi jsou dělané na ce nejlepší trakci a za sucha je to tak akorát na zničení převodovky, spojky, diferenciálu....
JÍZDA:
je to ztělesněné peklo!! :-)
Po nastartování se motor sám drží na 1500 ot..přední sedačky jsou dobře tvarované takže drží tělo, zadní už žádnou takovou oporu nemají a člověk je tam jak na lavici...
při dodržování platných limtů se dá relativně v klidu jezdit i po městě pokud si zvykne na to, že ucítí každou díru a spáru kterou jen uvidí v okolí nedejbože když se dostane pod kola...i ten zvuk se dá poslouchat. při kombinace jakéhokoliv S a vypnuté stabilizaci se konečně začiná něco dít, předjíždění jsou dílem okamžiku(pokud neskončíte v omezovači) prázdné rovinky se stávají minulostí a zatáček se přestanete bát. Rychlost s jakou auto akceleruje je přímo famózní a ještě k tomu Vám hraje symfonie točivého 4 válce (napsané to vypadá blbě, ale co už).
Brzdy zatím fungují bez chyb ale ještě jsem neašel odvahu a silnici kde bych je mohl řádně provětrat....
Navíc oproti sérii je zde hydraulická ruční brzda, která při zatažení zablokuje zadní nápravu (na suchu nepoužitelné) a od předního narazníku až po motor je karbonová lyžina...
Silné stránky
motor, pohon, DCCD
Slabé stránky
spotřeba, pohodlí, hluk
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím, žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
koupeno od kamaráda.....
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Subaru Impreza
-
Subaru Impreza (1997) Majitel: Sklenk@
Přidáno: 1.6.2010 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2001) Majitel: LuboshGT (RS Kaa)
Přidáno: 21.7.2009 1719 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2008) Majitel: thanantos
Přidáno: 3.3.2012 4010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (2008) Majitel: yumi
Přidáno: 19.11.2011 1210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (1997) Majitel: Slavek-TDM
Přidáno: 5.2.2010 278 Majitel 9.88 Uživatelé