Recenze
Technické info
Přezdívka auta BMW 130i Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 255 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.2 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Na recenzi zatím pracuji, takže poprosím o schovívavost.. ;) Navíc můj telefon fotí žalostně a foťák nevlastním, takže fotek moc nemám.. :/
- VÝBĚR -
Po novém autě, které bych si pořídil čistě pro radost jsem toužil už hodně dlouho. Měl jsem jasno, že by to mělo být BMW, ačkoliv mám rád i spoustu jiných značek, jejichž kandidáti také původně byli ve výběru.
Měl jsem jasno v tom, že moje auto bude zadokolka a bude mít atmosférický šestiválec. Úplně původně jsem se bezhlavě koukal po BMW Z4, které mě uhranulo svými křivkami, charakterem a 150 miliony kilometrů modrého nebe nad hlavou. Jako na prvního vážnějšího kandidáta jsem se byl podívat na černé Z4M kabrio. Ten pocit, který jsem měl, když jsem si poprvé sedl za volant a rozjel se, mě bude asi ještě dlouho pronásledovat.. Bohužel auto mělo mírně podezřelou historii a ani prodejce nebyl moc ochotný nechat auto prohlédnout v servise, takže jsem zatlačil slzu a dál se již o něj nezajímal. Nakonec to byl přece jenom trochu úlet a v tom autě bych se asi dříve nebo později někde "rozštíp". Hledal jsem tedy dál něco trochu více při zemi a byl se podívat i na krásné Z4 2.5i. Auto se mi líbilo moc, ale s tímto motorem mi přišlo spíše svižné, než rychlé. Už jsem tou dobou věděl, že ten správný motor je třílitrový řadový šestiválec.
Po těchto dvou kráskách se moje hledání smrsklo spíše na přemítání, jestli je opravdu vhodné mít dvoumístný roadster s plátěnou střechou jako jediné auto, a na prolézání všech možných portálů s ojetými auty. Svědomí a přátelé mi přece jenom nedali a Z4 jsem musel z praktických důvodů zamítnout. V zimě by mi takového auta bylo akorát líto a bezpodmínečně pouze dvě místa jsou přece jenom málo. Začal jsem tedy hledat ve vodách trojkového sedanu a kupé v provedení 330i. Připadalo mi jako poměrně ideální, pro mé potřeby...
Jedničku jsem dřív nějak moc nevnímal, protože kusy, ve kterých jsem měl možnost sedět, byly vesměs čtyřválcové verze s chabou výbavou a interiér se mi moc nelíbil. Z venku bez M-Paketu a xenonů to taky bylo poměrně nic neříkající.. Na stopu, že by tohle auto přece jenom mohlo být, to co hledám mě přivedly články p. Jandy na autorevue, konkrétně tento:
http://www.autorevue.cz/bmw-130i-opravdove-bmw-megatest_5
Po té, co jsem ho přelouskal asi 20x, jsem měl konečně jasno.. Trojka mi přišla jako příliš velký koráb, pořád jsem chtěl něco menšího. Malé auto s velkým motorem. A najednou mi to došlo, jednička je prostě tak akorát. Kompaktní - přesto s místem pro čtyři a kufrem. Velice sportovní chování - přesto dostatečně pohodlné a praktické na běžné ježdění.
Pořád jsem byl ve fázi, kdy jsem nové auto vysloveně nepotřeboval. Měl jsem spolehlivé a dobré auto, ačkoliv na můj vkus trochu moc žravé. Byl to Hyundai Tucson 2,7 V6, jehož motor měl v obě zárodky toho správného charakteru. Bohužel trochu ztrácel výkonem, který pak ještě více pohřbila čtyřstupňová automatická převodovka. Nicméně jezdit čím bylo, takže jsem spíš jenom cíleněji brouzdal po fórech a serverech, jestli se někde nevyloupne něco zajímavého. Tou dobou už od Zet čtyřek uběhlo téměř půl roku.
- KOUPĚ -
.... Více zase příště .... :)
Silné stránky
- Motor, to je to, proč si člověk koupí 130i.
- Zvuk
- Jízdní vlastnosti, zadní náhon
- Skvělé řízení
- Volant, sedačky, pedály - auto je zaměřeno na řidiče a vše je podřízeno zážitku z řízení
- Kompaktní a přitom útulný interiér
- Vzhled, ve Sparkling Graphite je to navíc poměrně nenápadné auto
- Spolehlivost
- Spotřeba. BMW udává městskou spotřebu 13,2litru. Když jezdím pouze po městě a ještě navíc krátké trasy, kdy se motor pořádně neohřeje, tak mám spotřebu kolem 12,3litru. A to se rozhodně neloudám, popravdě jsem koukal jako puk, že jsem téměř litr pod hodnotami udávanými výrobcem! U kterých aut se to někomu povedlo?
Slabé stránky
- Kvalita zpracování interiéru, občas někde něco povrzává
- Není to žádný koráb silnic, takže pasažéři přece jenom mají občas ke komfortu výtky. Ačkoliv to se týká jenom velkých výmolů, na které nestačí dráha sportovních pružin. Drobné nerovnosti filtruje podvozek skvěle a odhlučnění je prvotřídní
- Popojíždění po Praze člověka za chvíli otráví, když ví, co to auto umí a nemá možnost toho využít. Nejlíp se auto má na okreskách nebo v okrajových částech metropole, kde to není samý semafor a zácpa.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po koupi jsem ihned nechal klasicky vyměnit všechny náplně a filtry. Navíc pak ještě tyčky stabilizátorů. Vše mi provedli v moc příjemném servisu, který se specializuje na BMW.
Přístup prvotřídní, ceny solidní. Nemám na co si stěžovat.
Úpravy a investice
Na autě jsem zatím neměl možnost provádět žádné úpravy, financí není momentálně nazbyt.
Takže jsem akorát pořídil zimní orig. litá kola BMW style 256 a nechal trochu zatmavit okna, abych si nepřipadal jako v akvárku.
První věc na jaře budou nové letní gumy na moje orig. M-paketová kola styl 207.
Novinky v recenzi
Voskování
Auto jsem zhruba v půlce ledna, když začínaly ty největší mrazy, kompletně ošetřil autokosmetikou Swissvax, vč. speciálního Blau-Weiss vosku přímo na BMW, a od té doby ho nemyl. Teď když mrazy trochu povolily a teplota se vyhoupla nad nulu, jsem auto umyl a je vidět, že vosk krásně drží a auto má až neskutečný lesk. Krásné kapky je možné vidět na nejnovější fotce.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 1 130i
- Re: Pěkné 27.02.2012 19:05 LP130i
- Re: Krása 27.02.2012 19:04 LP130i
- Krása 22.02.2012 07:57 old.school.rska
- Pěkné 26.01.2012 09:24 Mireon
- výborná volba 13.01.2012 18:04 Vietrak
- Re: super 10.12.2011 13:39 LP130i
- super 09.12.2011 12:41 super7
- DOPLŇ 07.12.2011 18:21 AMOK
- Re: Ólalá 07.12.2011 16:54 LP130i
- Ólalá 07.12.2011 15:47 Mates81
Další vozy BMW řada 1
-
BMW řada 1 (2012) Majitel: MrBeranek
Přidáno: 25.7.2015 2410 Majitel 9.95 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2007) Majitel: MrBeranek
Přidáno: 27.3.2011 10610 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2006) Majitel: Vietrak
Přidáno: 29.4.2011 319 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2009) Majitel: Mimas
Přidáno: 30.8.2010 3510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2009) Majitel: MarTin1
Přidáno: 10.10.2009 4910 Majitel 9.91 Uživatelé