Recenze
Technické info
Přezdívka auta Auťák Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: nafta počet válců: 4 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Úvod
Od té doby, co se mi poprvé do ruky dostal řidičák, už uběhlo několik let a tak jsem vystřídal pár aut. Po prvním Peugeotu 206 přišla Škoda Octavia, kterou jsem bohužel pomuchlal a pak zpět k Peugeotům – 307 a 206 SW. Po tom posledním jsem si říkal, že by to chtělo něco zajímavějšího, hezčího.
Jako řidič mám praxi nejen z rodinného vozového parku, kde máme i veterána, ale také z auto půjčovny a valet parkingu. Především ve valet parkingu jsem řídil tisíce aut (nepřeháním), byly to auta od Škody Felicie až po Teslu S, Audi RS6, Mercedes Benz G63 AMG, Porsche 911, Mustang, atd. Čili nejenže jsem automobilový nadšenec, ale myslím si že jsem jel už dostatečným vzorkem aut, abych věděl o čem mluvím.
Volba padla na 307 CC v motorizaci 2,0 HDi, byl jsem se na jednu podívat v Čechách a bohužel klasika, fotky neodpovídaly realitě, tak jsem dojel domů a hledal dál. Po pár dnech jsem se domluvil a jel do Německa (až k francouzským hranicím), jenže i když to měl být rodinný autobazar rodilých němců, tak bylo vše jinak. V autě voda, baterka vybitá, rádio vyndané a palubka svítila jako vánoční stromeček. Asi 2 hodiny se v autě hrabali dva synové s otcem, aby auto zprovoznili, ale stejně to nebylo ono. O tom, že přijedu, věděli více než 2 týdny dopředu, ale bohužel to dopadlo takhle. Byl jsem v té době na delší dobu v zahraničí a věděl jsem, že až přijedu, budu potřebovat auto. V zahraničí – Německu už jsem nechtěl a tak se jako blesk z čistého nebe objevila tahle krásná možnost – v ČR. I když auto neodpovídalo ničemu, po čem jsem koukal, splňuje vše a možní ještě víc.
Auto zvenku
Jedná se o Citröen C5 v nejvyšší výbavě Exclusive. Auto se mi vizuálně velice líbí, obecně nemám rád kombíky a stejně tak u tohoto auta. Auto má předek možná až moc komplikovaný na můj vkus. Přední maska dělí na několik částí a mřížek, kdy dvě linky, jenž tvoří znak dělají čumák ještě složitější, ale masivní světlomety v mém provedení jsou to bi-xenony dávají autu eleganci. Auto má kolem dokola stříbrné lišty a to i na klikách dveří. Ze zadní části stojí za zmínku snad jen sklo, které je vypouklé a připomíná tak tvarem spíše čelní sklo. Ale obecně si myslím, že 100 lidí je 100 názorů. Bohužel mnoho lidí je ovlivňováno a protěžuje německé vozy, mě neoslovují natolik. Minimálně z těch co si mohu dovolit. Zda se vám líbí nebo ne, si musíte říci sami.
Auto zevnitř
Po usednutí do nádherných pohodlných křesel, kde můžete kromě nastavení zlomu opěradla, bederní opěrky můžete využít i paměti sedaček, vyhřívání nebo řidič dokonce masáže sedaček. Vevnitř vládne útulnost, kterou podtrhuje velká navigace. Uvnitř stojí za zmínku určitě pevný střed volantu, nikdy jsem nebyl jeho zastáncem ani odpůrcem, je to věc zvyku a já za sebe si toho v podstatě teď už ani nevšímám, je faktem, že vždy najdu tlačítko tam, kde je vždy. Uvnitř zpočátku zmatek, hrozně moc tlačítek a nevíte kde co je, je to opět věc zvyku. Další komentář musím na české novináře: Ne každý střídá auto každých pár dní a i v tomto autě je to o zvyku, abyste se naučili ovládat jednotlivé prvky auta. Rád bych napsal něco o váze dveří, protože ta je podle mého názoru astronomická, některé dámy mají problém zavřít dveře, ale ona to bude asi daň z komfortu.
Jízda
Auto má hydropneumatický podvozek, což znamená, že v autě je neuvěřitelné pohodlí na danou kategorii. Je s tím spjatá i určitá odtažitost řízení, čili v něm není cítit tolik, ale zase vás auto nenutí k sportovní jízdě či rychlejší jízdě. Nejezdím zběsile rychle a nejezdím pomalu. Podvozek má celkem 4 polohy: Nejnižší, normální, zvýšenou a nejvyšší (servisní). Krajní pozice jsou jen do 10 km/h, zatímco zvýšená je až do 80 km/h tuším. Nicméně i v normální pozici se auto hýbe a to při rychlostech nad 110 km/h se automaticky sníží o 15 mm. Prakticky jinou než normální pozici nevyužívám, snad jen výjimečně vyšší pro rozbité cesty. Sportovní režim podvozku sice redukuje houpání, ale ani ten nevyužívám. K tiché jízdě napomáhají i dvojitá boční okna, díky kterým v autě není hluk. Řazení je poměrně nepřesné, ač jsem se s tím nikdy neztotožňoval, tak tady to bohužel je pravda a i nyní když si nedám pozor, mohu zařadit 3. stupeň místo 5. a naopak.
Motor
2,0 HDi – 103 Kw, pružný poměrně tichý motor, který je spojen s 6ti stupňovým manuálem. Auto zrychluje velice příjemně a dokáže být svižné. I když auto není nejlehčí, tak ani plně naložené není brzdou provozu. Motor krásně táhne až do 160 km/h a dostane se i na hranici 200 km/h, ale tam už se mu tolik nechce. Se spotřebou se pohybuji okolo 6 litrů při poměru 40% dálnice, 30% okresky, 30% město, což je nádherná hodnota si myslím.
Výbava
Z té výbavy co stojí za zmínku:
Dvouzónová klimatizace
Bi-xenonové světlomety
Dvojitá okna + subwoofer
Elektrická přední sedadla s možností masáže pro řidiče
Navigace s možností DVD, USB a AUX vstup
Tomuto auto chybí jen 3 věci – AFIL – systém upozornění při neúmyslném vyjetí z pruhu, přední parkovací senzory a celokožené sedačky.
Silné stránky
Motor
Podvozek
Pohodlí
Vzhled
Výbava
Slabé stránky
Rány při příčných nerovnostech
Nepřesnost řazení
Další vozy Citroën C5
-
Citroën C5 (2010) Majitel: sgt
Přidáno: 15.10.2010 299 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën C5 (2011) Majitel: rokba79
Přidáno: 15.5.2011 3210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Citroën C5 (2008) Majitel: viewty
Přidáno: 23.12.2012 1210 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Citroën C5 (2008) Majitel: Jerry.Gunman
Přidáno: 14.10.2011 279 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Citroën C5 (2010) Majitel: TomHan82
Přidáno: 5.3.2017 19 Majitel 9.33 Uživatelé