Recenze
Citroën C5 2.0 HDi Tourer Exclusive AT
Technické info
Přezdívka auta loď Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:199000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Pro začátek bych rád uvedl, že značka Citroen je pro mě srdcovou záležitostí. Když mi bylo asi 12 let, dostal jsem k Vánocům encyklopedii Memo, ve které jsem v sekci Media a reklama uviděl ukázku reklamy na auto roku 1989 - Citroen XM. Něčím mě to natolik uchvátilo a vrylo do hlavy, takže jsem se začal o auta všeobecně zajímat víc než je běžné.
Sháněl jsem si články a testy nejem o modelu XM, ale i o ostatních autech a už v té době jsem věděl, že jednou budu mít velký Citroen s hydropneumatikou v garáži...
Ve chvíli, kdy jsem si vybíral svoje auto jsem vlastně žádné nepotřeboval. Spíš jsem cítil, že jsem už ve věku, kdy jsem dostatečně zralý na vlastnictví svého snu a chtěl jsem si udělat radost. V průběhu svého života se moje vysněná auta měnila. XM, Xantia, C5, C6. Xm a Xantii v dnešní době ve velmi dobrém stavu už není jednoduché najít a C5 první generace v rámci dnešních standardů také nevyniká designem ani kvalitou zpracování. Vybíral jsem proto mezi C6 a nejnovější generací C5. C6 se mi popravdě líbí víc - řekl bych že je to ryzejší Citroen. Má avantgardnější design a větší rozměry. C5 je optoti tomu novější, dynamičtější a líbivější auto už od pohledu. Ve verzi Tourer navíc velmi praktické a univerzální, obzvlášť pokud do něj chcete nacpat třeba kolo na projížďky mimo Prahu. Zajímavé je, že cena ojetých aut je téměř stejná, i když C6 stojí jako nový skoro dvojnásobek. Popravdě řečeno, koupit si nový kousek C6 a po čtyřech letech ho prodat je snad pro majitele nejhorší investice co může udělat :-)
Moje základní požadavky při koupi auta tedy byly:
- C5 od roku výroby 2008
- automatická převodovka
- verze Tourer a výbava Exclusive, která mě nadchla svými sedačkami (nebo spíš křesly)
Motor jsem neřešil, ale nejsem příznivcem šestiválců pro běžnou jízdu, protože má zbytěčně větší provozní náklady. Líbil by se mi motor 1,6 THP AT, ale ten se v autobazarech zatím skoro nevyskytuje, proto padla volba na 2.0 HDi, který je v tomto autě společně s 1.6 HDi nejrozšířenější pohonnou jednotkou.
Překvapilo mě, že není jednoduché najít málo jetý kus do 100tis najetých kilometrů. Po několikatýdenním hledání jsem narazil na C5 dovežený z Itálie s 188tis najetými kilometry, dvoulitrovým HDi motorem o výkonu 100kw a šestistupňovou automatickou převodovkou. Výkon motoru není nikterak vysoký a viděl bych to jako nejnižší možnou variantu s automatem. Cenu jsem v autobazaru usmlouval na 220tis kč, vyměnili mi kompletně provozní kapaliny a dali do pořádku klimatizaci, která ucházela. Počet najetých klometrů se mi zdál sice vysoký, ale vzhledem k tomu, že jsem několik cé pětek projel a některé i s mladším rokem výroby a mémě najetými kilometry znatelně vrzaly v zatáčkách v interiéru, tento kousek byl výborně zpracovaný, zachovalý a úplně mě okouzlil. Bylo tedy rozhodnuto. Nic není dokonalé a musím říct, že by se mi moc líbilo mít přední parkovací senzory a prosklenou střechu, ale i tak si spolu dobře rozumíme a tím dlouhým čumákem jsem ještě nikde nezavadil. A když si člověk u obrubníku není jistý, je tu stále možnost přizvednutí auta a nárazník je mimo ohrožení.
Bohužel hodně špatná je pověst francouzských aut všeobecně. Když jsem komukoliv sdělil, mezi jakými auty vybírám, většina kamarádů v okolí si klepalo na čelo a nechápali proč si radši nekoupím VW, Škodu, Ford... Nakonec ale naprostá většina těchto předsudků padla, jakmile se svezli na delší cestu a museli uznat, že žádné z aut, kterými se doposud svezli není ani zdaleka tak pohodlná, tichá a okouzlující svým šarmem. V současné době mám najetu cca 199tis km a zatím jezdím bez jakékoliv závady, i když mi po celou dobu co jezdím svítí na přístrojové desce kontrolka s nápisem SERVICE. Toto výstražné upozornění však v mém případě pouze hlásí, že na levém zadním kole neni přítomen ventilek, který kontroluje stav tlaku vzduchu v pneumatice. Už mi to ani nevadí, ale stejně ho nakonec koupím jakmile budu pořizovat letní pneumatiky.
Z testů, které jsem si před koupí důkladně přečetl jsem počítal se spotřebou pohybující se mezi 8-9l na 100km. Musím uznat, že nejsem žádný závodník a tohle auto se na řezání zatáček ani nehodí, ale během více jak 8tis intervalu podle palubního počítače jezdím za rovných 6l nafty na 100 km, což je velice slušný a pro mě překvapivý výsledek. V zimě se při mrazivých dnech spotřeba se stejným stylem jízdy zvedla na 7l.
Automatická převodovka řadí plynule a měkce. Někdy by mohla být rychlejší, ale kdo je náročnější, může zvolit manuální změnu převodů, což jsem vyzkoušel spíš jen ze zvědavosti. Spíše velmi příjemné překvapení, protože před tím jsem delší dobu jezdil v Mercedesu CLS a předpokládal jsem naprostou převahu Mercedesu. Není to ale tak propastný rozdíl jak by se mohlo zdát (neporovnávám výkony atd).
Tohle auto je stavěné na dálnice, kde se chová jako loď. Pohupuje se jemně, z venčí neslyšíte žádný hluk a pohodlně vás přepraví z bodu A do budu B. A k tomu přece auta jsou.
Tohle auto přišlo na svět se zajímavou reklamou a sloganem, který zněl: Unmistakeably German *made in France
Podle mě je to narážka na to, že v kurzu jsou německá auta. Mají prostě lepší pověst než francouzská, italská, americká... Možná si za to můžou některé automobilky sami, ale podle mě je dobře, že máme na výběr, existuje rozmanitost a svět by byl mnohem nudnější bez takových aut jako C5, C6, Alfa Romeo 166, Renault Vel Satis, Jaguar XF...
Neosloví sice tolik kupujících jako některé jiné automobily, ale kdykoliv se na svou C5 kouknu z okna, zahřeje mě u srdce a mám z ní krásný pocit. I kdyby nejezdila a já se na ní mohl jen koukat a občas do ní sednout, umýt, oprášit, i tak by to pro mě byl splněný sen
Děkuji Vám za návštěvu a rád vyměním postřehy s jinými majiteli tohoto vyjímečného auta.
Silné stránky
- design
- pohodlí
- poměr výbava x cena u ojetin
- úsporný motor
- originalita některých částí vozu (volant, hydropneumatika)
- zpracování ve srovnání s předchůdci
Slabé stránky
- nemožnost verze 4x4
- málo odkládacích prostor na nápoje v interiéru
- předpokládám trochu nákladnější servis, ale to se teprve ukáže
- kvalita originálního audia a reproduktorů (spíše průměr)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem najel jen asi 10 tisíc kilometrů bez jakékoliv závady, ale předpokládám, že se časem něco najde a budu přidávat info.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pán v autobazaru v Týnci nad Labem nejevil moc velkou snahu, když jsem o auto projevil zájem - asi nevěřil že mladej kluk jako já si chce fakt koupit takovýhle auto a ne třeba suprovýho Golfa. Myslím, že ještě ve chvíli, kdy jsme sepisovali kupní smlouvu nevěřil svým očím :)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Citroën C5 2.0 HDi Tourer Exclusive AT
- C5 vs Mondeo 06.06.2013 12:45 Švagi
- Re: nové fotky 04.03.2013 07:39 Jerry.Gunman
- nové fotky 27.12.2012 15:27 viewty
- Víš co si? 27.12.2012 09:53 hp21
- Re: Re: Gratulace 27.12.2012 08:35 Mirunek.cz
- Blahopřeji:) 27.12.2012 08:32 Mirunek.cz
- Re: Fotografie 23.12.2012 15:35 sgt
- Vitaj v klube ;-) 23.12.2012 15:32 sgt
- Fotografie 23.12.2012 15:30 zaso
- Re: Gratulace 23.12.2012 15:25 idam.i
- Gratulace 23.12.2012 14:20 RADEK1
- hydro 23.12.2012 10:02 jednooky
Další vozy Citroën C5
-
Citroën C5 (2010) Majitel: sgt
Přidáno: 15.10.2010 299 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën C5 (2011) Majitel: rokba79
Přidáno: 15.5.2011 3210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Citroën C5 (2008) Majitel: Jerry.Gunman
Přidáno: 14.10.2011 279 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Citroën C5 (2010) Majitel: TomHan82
Přidáno: 5.3.2017 19 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Citroën C5 (2010) Majitel: Kutak1
Přidáno: 23.3.2018 49 Majitel 8.83 Uživatelé