Recenze
Technické info
Přezdívka auta Octavia Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Už dlouhou dobu čtu příspěvky od ostatních, tak jsem se rozhodl napsat svůj.Nebude to nic nového ani převratného, ale můj pohled, pokud je Váš jiný, tak napište :)
Jako svoje první auto jsem si koupil Peugeot 206, naše rodina je úzce spjata s koncernem PSA, takže volba prvního auta byla jasná kvůli možnosti lepšího sehnání dílů a práce v podstatě zadarmo, nicméně 206ka s benzínovými 75 koňmi mi po půl roce přestala stačit. Každý týden jezdím s plně osazeným autem 400 kilometrů a v kufru bylo místa málo a síla motoru nebyla kdoví jaká. Nicméně jako první auto to byla láska. V podstatě ze srandy jsem začal vůz inzerovat, ale on se prodal za velice hezkou částku, takže jsem hledal co místo žabožrouta. V podstatě jsem se omezil na výběr Peugeotů, ale i přes několik návštěv po naší malebné zemi se žádný rozumný mým požadavkům nenaskytl.
Nakonec, po třech týdnech, když už jsem byl téměř zoufalý a táta už mi nechtěl dále půjčovat auto, tak právě díky němu se naskytla možnost koupit moje stávající vozidlo – Škoda Octavia 1,9 TDi 66 kw s cca 220 000 kilometry na tachometru. Sice ke Škodovkám mám určitou averzi, nicméně byla za krásnou částku a s hezkou výbavou, takže nebylo co řešit. Výbava auta je následující: tempomat, klimatizace, 4*airbag, všechny okénka v elektrice, elektrická zrcátka a dodělané vyhřívané sedačky, tažné zařízení
Exteriér se mi líbí i po těch letech na rozdíl od nových modelů, kdy mně osobně přijde, že po 5 letech auto vypadá, jak kdyby jezdilo po silnicích minimálně 15 let a to nemám na mysli otřískanost, ale vyloženě design vozu. V mé oktávce je od sériového provedení rozdíl v zatmaveném oknu 5.tých dveří od předchozích majitelů a byly dokoupeny přední světlomety s mlhovkami, nicméně stav a posouzení designu je na každém z Vás. Mně osobně se líbí, ale nevyvolává ve mně emoce na rozdíl od jiných aut.
Interiér je studený, německý, nicméně účelný a věcný, v autě je místa dost a vejde se do něj 5 lidí i s věcmi na týden, což bylo to, co potřebuji. Jediné co mně dlouho vadilo, bylo vrzání plastů, které jsem však už eliminoval. Interiér si myslím, že také 90% lidí zná, tak posuďte sami, nicméně jsem si dokoupil originální koberečky, které vypadají lépe než nějaké koberečky z Lidlu.
Motor byl i pro mě dlouhou dobu k posměchu, nicméně jsem si ho oblíbil. Může za to spotřeba. Nicméně motor má i několik proti, je to kvůli jeho hluku, projevu. Auto má sílu, ale na nějakou zběsilou jízdu to určitě není, obzvlášť ve vyšších rychlostech autu dochází dech a není schopné hbitě akcelerovat, jako třeba ve městě či na okreskách, ale z výkonu auta je to logické.
Jízda s autem je příjemná, ve chvíli kdy se motor zahřeje není tak hlučný, spotřeba se dle palubního počítače sníží a moje dlouhodobá spotřeba za nějakých 12 000 kilometrů je 5,3 litru dle palubního počítače, sám jsem to nepočítal, ale podle toho jak tankuji a nuluji denní počítadlo mi přijde, že hodnota odpovídá. Jen dodám, že jezdím svižně a převážně plným autem - 110 okresky, 140 dálnice a po Praze taky rychle.
Závěrem bych auto zhodnotil jako pozitivní, jsou tam plusy, mínusy, ale auto je pro mě vždy srdeční záležitost, musím ho mít vždy umyté ( jen ručně ) a vyluxované, často slýchám, že jsem jak úchyl, ale co, každý má něco. Jezdím rád, řídím rád. Přemýšlím, jaké auto bude na jaře následovat. Kdyby jen auto nebylo tak studené, nijaké a nebylo jich všude tolik, bylo by to lepší. Ale nestěžuji si.
Silné stránky
Spotřeba
Vzhled
Výbava
Velikost, kufr
Slabé stránky
Motor za studena
I po výměně zlobí termostat
Výkon
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
První zkušenost byla výměna oleje, filtrů termostatu, bohužel termostat stále blbne. Nechápu proč.
Výměna destiček a kotoučů.
Prasklé okénko u spolujezdce ( zničeho nic, když jsem stál před obchodem, asi vada od výroby )
Několikrát opravovaný zoxidovyný disk po obvodu, nakonec vyřešeno výměnou pneumatik.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé