Recenze
Toyota Prius
Technické info
Přezdívka auta Toyota Prius Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:22000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1497 výkon [kW]: 57 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 408 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Prius je hybrid nabitý technologiemi, které jsou ale před řidičem i pasažéry skryty a všechno to prostě funguje. Je v něm spousta tecnických vymožeností, které jinak najdete v autech vyšší kategorie a nebo prostě nikde.
Příklad: Přijdu k zamčenému autu a vezmu za kliku. V tom okamžiku se auto odemkne, protože mám v kapse klíč (který kvůli autu nikdy nevyndavám). To celé se stane naprosto plynule, takže není potřeba na odemčení čekat. Potom sednu za volant, sešlápnu brzdu a stisknu tlačítko Power. Rozsvítí se displej, já na malé páčce vpravo od volantu zvolím že chci jet dopředu (je tam ještě méně možností než na běžné páce v automatu), levou nohou vypnu "ruční brzdu" a jedu. Někdy se přitom zapne benzínový motor, jindy ne (podle aktuálního stavu nabití baterky a teploty motoru). Ještě než se rozjedu, auto se přes Bluetooth spojí s mým mobilem, který taky nevyndavám z kapsy.
Celé řízení je tak jednoduché jak to jenom jde. Volant se dá skoro držet dvěma prsty, na pedály stačí jedna noha. Většina běžných funkcí (klimatizace, audio, navigace) se ovládá na dotykovém displeji na centrální konzoli (má okolo sebe pár "normálních" tlačítek), ale skoro na všechno stačí tlačítka na volantu. Abych nezapomněl, skoro všechno se dá ovládat hlasem (anglicky), ale není to potřeba - tlačítka jsou prostě rychlejší.
Prius se u nás prodává jenom ve třech stupních výbavy, já mám ten prostřední. To znamená, že mám navigaci a lepší audio, ale nemám kožené sedačky (které bych stejně nechtěl). Jelikož jsem kupoval předváděcí vůz, nemohl jsem si vybírat. Naštěstí se ale přesně shodoval s tím, co jsem chtěl :-)
Abych nezapomněl - taky nemám parkovací asistent, který umí zaparkovat sám. Ale viděl jsem to v praxi - než člověk na displeji nastaví kde chce nechat auto, běžný řidič už má dávno zaparkováno.
Zajímavost - auto má ve skutečnosti tři motory (jeden benzín, dva elektrické). Taky nemá převodovku, ale jenom geniální zařízení, které ty motory propojuje. Průměr má trochu větší nez CDčko a je asi 8 cm tlusté (odhad) - to je celá "převodovka".
Taky je potřeba si zvyknout, že když benzínový motor "řve" ve vysokých otáčkách, tak to není špatně (stává se to do kopce nebo při prudším zrychlování). Automatika preferuje vysoké otáčky, protože při nich z použitého benzínu dostane víc energie. Ta, která momentálně není potřeba, se uloží do baterek.
Tabulkový výkon je 57kW benzín + 50kW elektrika.
Kroutící moment je 155 (4000ot/min) benzín + 400 (0-1200ot/min) elektrika - tajemství startu na semaforech :-)
Nějak už nevím co popsat - kdyžtak se ptejte :-)
Silné stránky
- pohodlí při řízení a jednoduchost ovládání. Všechno je po ruce a funguje.
- velikost uvnitř. Místo na zadních sedadlech je pro každého překvapením.
- rozjezd na semaforu. Díky naprosto plynulému rozjezdu a záběru elektrického motoru "od nuly" ujedete každému, nejpozději v okamžiku kdy musí prvně přeřadit. Agresivnější řidič vás sice po nejakých čtyřiceti nebo padesáti metrech dojede, ale do té doby nemá šanci :-)
- úložné prostory. Prakticky celá středová konzole je jeden úložný prostor
- dá se s tím užít legrace. Mám rád udivené pohledy lidí, když okolo nich nehlučně projede auto a zjevně zrychluje (ideální je parkoviště u supermarketu). Jeden hlídač parkoviště se mě ptal, jestli mě přinesl vítr :-)
- dokáže měnit názor lidí. Setkal jsem se z nekolika lidmi, kterým se auto nelíbilo, bylo malé, atd. Každý, koho jsem svezl, změnil názor o 180 stupňů. Hlavně námitky o velikosti přestanou v okamžiku, kdy si daný člověk zkusí sednout dovnitř.
- Klid uvnitř. Při jízdě je auto velmi tiché.
Slabé stránky
- díky automatu a tomu, že motor běžně jede v nízkých otáčkách nezávisle na aktuální rychlosti auta (klidně můžete jet stovkou a neslyšet motor, pokud prudce nepřidáváte), musíte hlídat rychloměr. Ze začátku se mi stávalo, že jsem chtěl jet 70 a po chvíli překvapeně zjistil, že jedu stovkou.
- kufr není malý, ale díky baterkám je málo hluboký. Pod podlahou kufru je ale ještě další prostor - fotky dodám. Abych nevzbudil falešné představy - LCD televize s úhlopříčkou 32 palců (80cm) se do kufru v pohodě vejde "naplacato" v originální krabici.
- není to závodní auto a nemá moc rádo dálnice. Pokud rádi jezdíte 160 po dálnici na dlouhé vzdálenosti, kupte si něco jiného.
- spotřeba na dálnici je horší než kdekoli jinde. Tohle auto je doma ve městě a na okreskách, tam není problém jezdit za 4 litry bez přemýšlení o spotřebě. Na dálnici se ale nedostanete pod pět a půl litru, pokud nechcete brzdit pravý pruh :-)
- jednoduchá klimatizace. Mně osobně to nijak nevadí, ale v téhle cenové kategorii už dnes člověk čeká dvouzónovou. Fakt ale je, že koncem roku 2003, kdy se tohle auto začalo prodávat, dvouzónovka standardem zdaleka nebyla (nebo se pletu?)
- přístrojová deska má několik úrovní jasu. Bohužel se po zapnutí světel sníží jas, takže za opravdu jasných letních dní se občas rychloměr dá špatně rozeznat (stalo se mi to jenom několikrát, ale stalo). Pokud by jas zůstal na původní úrovni před zapnutím světel, bylo by to v pohodě. V servisu tohle ztmavení neumí ovlivnit, prý to nejde. VYRESENO - staci tlacitko pro zmenu jasu na vterinu podrzet, diky Ondro!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno jako rok staré předváděcí auto v Toyotě Louwman, Praha. Spokojenost.
(nějak mi nejdou přidávat novinky, tak to zatím napíšu sem)
V půlce dubna jsem přezul na letní pneu a nové ALU disky, na stávajících fotkách jsou ještě zimní. Abych zachoval celkovou filosofii, přezul jsem na Michelin Energy Saver. Kompletaci ALU+pneu a přezutí provedli v Toyotě Louwman, od kterých jsem to auto přednedávnem koupil, zase spokojenost.
Novinky v recenzi
Chyba
Ignorujte, připsáno ke špatnému autu... :(
Prodáno
Tak je první Prius z domu. Po téměř 13 letech vlastnictví, s nájezdem 257 tisíc km, ve velmi slušném stavu a hybridním systémem bez sebemenšího problému jsem ho dnes ráno odvezl a prodal .... dealerovi Toyoty.
Kontrola hybridního systému před prodejem
Stavil jsem se dnes v Toyotě na diagnostiku hybridního systému, než auto definitivně půjde z domu.
Závěr - hybridní baterie a celý systém okolo ní je v pořádku. Jedinou "závadou" bylo nízké napětí 12V baterky. Což se dalo čekat, protože autem se posledních pár měsiců jezdilo jen vyjímečně.
Prodej
Po mnoha letech se budu s autem loucit. Zaloha za nastupce zaplacena, ted musim vyresit jak nejlepe tohle auto prodat. Je to sice dedecek, ale ve slusnem stavu a s kompletni historii. Za posledni dva roky toho moc nejanezdilo kvuli Covidu a dalsim okolnostem, ale obcas ho protahnu po okoli.
Nechcete ho nekdo? Cekam frontu zajemcu vedenou Ozzmanem a Aresem ;-)
Výměna 12V baterky
Přes zimu odešla 12V baterie v autě. Primární podíl na tom mělo to, že jsme na auto od prosince do dubna nesáhli a já jsem zapomněl vypnout systém bezklíčového vstupu, který trochu žere baterku (v návodu je napsáno, že se má vypnout, pokud bude stát auto pár týdnů na místě).
Auto jsem bez problémů nastartoval přes kabely, ale krátká projížka (cca 3km) to nespravila. Pak ani delší, cca 20km. Tak jsem nechal stát auto "nastartované" před domem celý den. V případě Priusu to znamená, že stojí s vypnutým motorem a jednou za čas (zhruba za půl hodiny? Nemeřil jsem to) si na pár minut zapne motor, aby dobil baterku.
Po téhle celodenní eskapádě už šlo auto zapnout, jen nešel otevírat kufr - to je hlavní indikátor vybité baterky. Objednal jsem se do servisu na výměnu a s autem jsme chvíli jezdili. Pak jsem ho odvezl do servisu na výměnu a po cestě zkusil otevřít kufr, šlo to. Ale když už jsem tam byl, nechal jsem tu baterku vyměnit...
Chyba
ignorujte, chybné auto a novinka nejde smazat :(
Další STK za námi
Auto s najetými 260 tisíci absolvovalo další servisní prohlídku a STK. Až na lehký problém s "nerovnovměrným osvětlením" (přesnou formulaci si nepamatuju) bylo vše v pořádku.
Ctvrt milionu kilometrů
Včera jsem s autem překonal hranici 250 tisíc ujetých kilometrů. Od minulého podzimu už nefunguje jako primární rodinné auto (na to máme plug-in Prius), ale i tak si ještě docela zajezdí. Od mety dvou set tisíc kilometrů nám to k tom čtvrt miliónu trvalo dva a půl roku.
Výměna výfuku a brzdového třmenu
Dnes bylo auto v servisu kvůli výměně výfuku. Před lety se do něj trefil nějaký kámen a časem to prorezlo.
Zároveň došlo na výměnu pravého zadního brzdového třmenu, protože úplně zatuhnul. Prý se to u starých Priusů stává, protože brzdy málo používají a ty tak mohou zatuhnout (info ze servisu).
Současně s tím opravili i nefunkční pravý stěrač (ten rozbily minulý měsíc děti při pokusu o oškrabání zmrzlého skla).
Oprava bratru za 16 tisíc (včetně DPH).
Kontrola po 230 tisících km
Včera jsem byl s autem na kontrole, najeto téměř 230 tisíc kilometrů. Závěry: hybridní systém naprosto v pořádku, diagnostika motoru bez problémů, tlumiče v pořádku, brzdy bez problémů (už byly měněny destičky i kotouče), karosérie bez problémů.
Jediné, co potřebovalo seřídit, byla geometrike kol. Bohužel mi to před pár dny uklouzlo na ledě a trefil jsem předním kolem obrubník.
Novy rekord
Sice jsem to tak uplne neplanoval, ale vcera jsem pokoril stary "rekord" auta v dojezdu na jednu nadrz - pred lety to bylo 890km, vcera mi "hladove oko" bliklo na hodnote 902km. Bylo to trochu prekvapeni, protoze jsem to ani neplanoval, ani nejel nijak zvlast usporne. Zvlast mne to prekvapilo proto, ze v tech ujetych kilometrech byla i cela D11 tam a zpet.
U pumpy jsem pak dotankoval plnou nadrz - 42,6 litru (oficialne je nadrz na 42, 43 nebo 45 litru - podle toho, do jakych materialu se podivate).
Potesujici je, ze stary Prius ani po deviti letech provozu nijak nestrada a porad se chova jako mladik. Jak doklada i kompletni historie na https://www.spritmonitor.de/en/detail/325781.html
200 tisíc kilometrů
O víkendu auto překročilo hranici 200 tisíc km. Pořád jezdí "jako zamlada", na chování ani spotřebě se nic nemění.
Minulý týden jsem zajel na pravidelnou servisní prohlídku. Auto celkově bez problémů, jen bylo potřeba vyměnit brzdové kotouče a destičky.
Druha povinna STK
Auto dnes bylo na jiz druhe povinne STK. Celkovy pocet zavad: 0
Drobne opravy
Dlouho jsem nepsal novinky, tak jenom sumar. Na 160000 najetych kilometrech byla menena vodni pumpa (jeste funguvala, ale ve dvou ruznych servise mi rekli, ze je potreba ji vymenit). Na 175 tisicich zacal klepat kryt vyfuku (stacila vymena podlozek)
Pujcene auto
Pujcil jsem auto na par tydnu svemu drahemu rodici (mame), protoze potrebovala kvuli zranene noze automat. Najela cca 850km s prumernou spotrebou 4,7 l/100km
Proražená pneumatika
Na konci února se nám na dálnici povedlo trefit kámen, prorazit zadní (jak?) pneumatiku a zničit disk. Protože zimni pneu už byly docela opotřebované, koupil jsem celou sadu nových a vyměnil to komplet. Za originální hořčíkový disk si autorizovaný servis řekl "lidovou" cenu téměř deseti tisíc.
Pneu jsem koupil Nokian WR D3. Proti původním Dunlop WinterSport 3D se subjektivně zdají o malinko tišší, ale řekl bych, že nejsou tak jisté na sněhu a ledu (z velmi krátké zkušenosti).
Prius po 100 000 km - opravy, náklady a pár statistik
O víkendu se počítadlo ujetých kilometrů přehouplo přes sto tisíc, tak je čas na trochu rekapitulace. Auto bylo kupované jako předváděcí, najeto mělo cca 12 tisíc km. Od března 2009 jsem s ním tedy najel 88 tisíc kilometrů (o něco méně, cca 20% musím připsat manželce :-)
Za tu dobu byla prováděna základní údržba (v autorizovaných servisech), nedávno měněny brztové kotouče a destičky na předních a zadních kolech. Prý časté u Toyoty, neumím posoudit (zdálo se mi, že zadní kotouče jsou spíš zrezlé nepoužíváním, než cokoli jiného - Prius brzdí převážně hybridním ústrojím). Obvyklé jsou prasklé žárovičky parkovacích světel a zadních koncových, celkem 5x nebo 6x. Při ceně 5Kč za kus z výměně za půl minuty mi to nijak nevadí.
Minulý týden jsem si užil i výměnu dálkovky. To už bylo výživnější (asi hodina práce hlavně kvůli tomu, že jsem to dělal poprvé a nevěděl kde je potřeba zabrat pro vytáhnutí gumového krytu světla).
Celkové náklady na údržbu za těch pár let vyšplhaly na 39 tisíc Kč (náklady na výše zmíněné).
Za benzín jsem na těch 88 tisíc km zaplatil 153 tisíc Kč při průměrné spotřebě 5,3 litru/100km. Před chvílí jsem aktualizoval data o tankování na spritmonitor.de (odkaz je někde v parametrech auta).
Jo a abych nezapomněl - s autem jsem pořád spokojený a manželka ho miluje. Další auto bude velmi pravděpodobně nějaký novější Prius nebo něco podobného od konkurence.
Prius na škole smyku (porovnání s Octavií)
Byli jsme během léta s Priusem na škole smyku. Protože jsme byli dva, vzali jsme s sebou i Octavii (1.6 benzín, myslím).
Porovnání bylo celkem zajímavé, ale nepřekvapilo. S Oktávkou byla mnohem větší "legrace", nechala se strhnout do hodin, kličkova mezi kužely mnohem ochotněji než Prius.
Prius se choval jednoznačně. Na žádné skotačiny nepřistoupil, elektronický stabilizační systém se snažil držet stopu podle volantu a když to nešlo, začal se prostě chovat silně nedotáčivě. Nutno přiznat, že kličkování mezi kužely vzdal znatelně dřív, než oktávka. Jestli za to mohly pneumatiky (Michelin Energy Saver jeté čtvrté léto), o něco vyšší hmotnost (Prius cca 1400kg, Octavia cca 1250kg), nebo stabilizační systém, neumím posoudit.
Výměny žárovek se stávají tradicí
Tak jsem měnil (jestli dobře počítám) šestou žárovku. Odcházejí naštěstí ty nejlevnější, které kupuju za 4 Kč v elektru za rohem. Při ceně žároviček a snadné výměně (přední i zadní se dají snadno vyměnit za minutu včetně umytí rukou) to nijak neřeším.
Výměna zadních brzdových destiček a kotoučů
Jak bylo avizováno, dnes došlo na výměnu zadních kotoučů a destiček. Najeto těsně pod 95 tisíc km.
Kontrola po 90 000 km
V pátek Prius absolvoval kontolu po devadesáti tisících najetých kilometrech (stáří auta 4 roky a nějaké drobné).
Celkově bez problémů, byla doporučena výměna zadních brzdových kotoučů a destiček (přední byly měněny na podzim)
Prvni STK a vymena prednich brzdovych kotoucu
Tento tyden byl Prius na prvni STK a emisich (bez problemu), taky po ujetych 80000 km potreboval vymenu prednich brzdovych kotoucu a vsech desticek.
Překročení 70 tisíc km
A je to tady, ukazatel ujeté vzdálenosti začíná sedmičkou. Auto pořád šlape jako hodinky, jsem s ním pořád velmi spokojen (a žena ho miluje :-)
Zatím byly na autě dvě závady, v obou případech prasklá žárovka. Celkové náklady na opravu byly 8 Kč (za obě dohromady :)
Najeto 50 tisíc
Dnes ráno se na počítadle objevilo číslo 50000. Za tu dobu jsme si na sebe docela zvykli a já jsem s autem víc než spokojen.
Co se týká servisu a údržby, tak byl dvakrát měněn olej a sem tam dolita kapalina do ostřikovačů. Jinak nic, když nepočítám prasklou obrysovou žárovku za 4 Kč. Auto je zaparkované celou dobu na ulici a zatím šlape jako hodinky.
Pokud by někoho zajímala spotřeba, tak průměr je 5,27, minimální je 4,47 a maximální 6,66 l/100km. Detaily jsou tady: http://www.spritmonitor.de/en/detail/325781.html
Setkání s Hummerem
Dnes ráno jsem zažil skoro symbolické setkání, vyjížděl jsem z benzínky a za mnou vyjel Hummer H2. Ujeli jsme spolu v závěsu pár kilometrů po zasněžené severočeské okresce, předjeli jsme přitom pár aut, která se plížila opatrně u krajnice.
Jelikož je s Hummerem Prius často srovnáván (vinou zbabrané ekologické studie), přišla mi ta naše dvojice taková symbolická, skoro jsme tam vypadali, jako když patříme k sobě. Ale netuším, co si o tom myslel ten řidič Hummeru (pokud vůbec něco) :-)
Servis po 45000 km
V pátek bylo auto v servisu na povinné prohlídce po 45 tis. najetých km. Kromě výměny oleje nebylo co řešit.
Prius v Číně
Právě jsem se vrátil ze téměř měsičního pobytu v Číně. Za celou dobu jsem tam viděl přesně dva Priusy a jednu Hondu Insight (hybrid). Zato jsem viděl (a cítil) hodně důvodů, proč jsou ve městech potřeba auta s nízkými emisemi (ať už hybridy nebo ne).
Oba Priusy byly 2. generace, k vidění ve Lhase. Jeden stál na chodníku, druhý u Toyoty na dvoře :-)
Drobnost, která potěší
Donedávna mě překvapovalo, že prakticky celé auto se dá ovládat tlačítky na volantu (nebo hlasem), jenom kvůli zapínání rádia/CD se musí hledat tlačítko na palubní desce.
Už je tomu konec. Náhodou jsem přišel na to, že se dá audio soustava zapnout stisknutím tlačítka Mode na volantu a vypnout jeho podržením. Stejným tlačítkem se přepíná mezi rádiem, CD/DVD, MP3 přehrávačem atd.
Najeto 40 tisíc
Dnes ráno jsem překročil hranici 40000km. Kromě dolévání benzínu (a jedné výměny oleje) jsem s autem nic nedělal, šlape jako hodinky.
Víkend s půjčeným autem
Velkou část víkendu jsem strávil v kolonách na anglických silnicích ("stupeň 4 až 5", jak by řekla česká rádia). Stýskalo se mi po Priusu, mít pořád zapnutý motor a cvičit s řadící pákou už mě fakt nebaví...
Týden na Korsice
O víkendu jsme se vrátili z Korsiky. Celková najetá vzdálenost cca 3400km, z toho asi 900 přímo na silnicích na Korsice. Auto bez problémů. Korsické pobřežní silnice jsou rájem pro řídiče, kteří rádi točí volantem sem a tam prakticky bez přestání :-)
Servis po 30 000 km, výměna pneu na letní
Dnes odpoledne jsem byl s autem na servisní prohlídce a výměně základních tekutin. Vše bez problémů.
Zároveň jsem nechal vyměnit pneu na letní (udělal bych to dřív, ale byl jsem pracovně na cestách). Na zimních pneu se spotřeba vyšplhala na 5,71 litru na sto, což přičítám hlavně tomu, že jsem v zimě jezdil hlavně po dálnici (odhadem přes 70% ujeté vzdálenosti).
Přesně změřena velikost kufru
Experimentálně jsem ověřil, že se do kufru bez sebemenších problémů vejdou dva sudy piva (viz foto, kde je sice už jen jeden, ale je to jasné). Tím prohlašuju kufr za dostačující :-)
Chovani na snehu
Auto se na sněhu chová překvapivě kultivovaně, nezaznamenal jsem žádný problém. Vyjel jsem i ze závěje, ze které se nedostalo pár "podobných" aut (podobná velikost, stejný náhon. V zasněžených a namrzlých uličkách je v ostrých zatáčkách cítit, jak VSC (Vehicle Stability Control) jemně dobržďuje jednotlivá kola, aby se auto drželo stopy zamýšlené řidičem.
Co naopak japonští inženýři trochu nezvládli, je zadní stěrač. Díky sklonu zadního skla a konstrukci stěrače se sníh z okna hromadí na zadním spojleru mimo dosah stěrače (ten tu hromádku jenom zvětšuje), takže nezbývá než ho při nejbližším zastavené uklidit ručně.
Zmizela zadni znacka
Nejaky sikula mi ulomil zadni znacku i s plastovym drzakem. Zatimco v Anglii (kde se mi to stalo take) jsem si v servisu objednal novou a za dva dny si ji vyzvedl (celkova cena asi jako za dve piva), u nas to zrejme znamena vydani nove znacky, zmena TP a legrace s pojistovnou. Ach jo. Ceske urady zrejme usoudily, ze objednani a vyrobeni kusu plechu s cisly je moc slozity ukol a tak je jednodussi, kdyz majitel auta stravi hodiny papirovanim a telefonovanim :(
Zimní pneu
Dnes ráno jsem nechal přezout na zimní pneumatiky. Podle spritmonitor.de jsem na letních (od 9. dubna) jezdil v průměru za 4,91 l/100km. Prakticky jsem se nikdy nedostal na nádrži přes pět litrů. S jednou výjimkou, kdy jsem podstatnou část ujeté trasy neřídil já.
Jak už jsem někdy psal, nijak se neomezuju v používání klimatizace a nepatřím k nejpomalejším řidičům na silnici (ale k nejrychlejším taky ne :)
Náhlé zvýšení spotřeby
Poprvé spotřeba na letních pneu přelezla hranici pěti litrů. Netuším, jestli to víc souvisí s rychlým pádem venkovních teplot k nule, nebo tím, že jednu delší trasu řídil někdo jiný. Uvidím co se bude dít dál :)
Málem (omylem) 900 kilometrů na nádrž
V poslední době jsem se nějak zapomněl dívat na ukazatel nádrže a "probudilo" mě až písknutí "hladového oka". Překvapeně jsem koukal na ukazatel kilometrů ujetých od posledního tankování - hladové oko se ozvalo přesně na hranici 890 kilometrů. Pro spoustu dieselů by to nebylo nic zajímavého, ale Prius má nádrž velikosti 42 litrů.
Zajel jsem k nejbližší benzínce a do nádrže natlačil ("na první cvaknutí") 41,5 litru. Podotýkám, že tankuju obyčejný Natural 95 a jezdím bez zvláštního ohledu na spotřebu a nějakých masochistických triků pro zvýšení dojezdu :-) Jediná věc je, že jezdím málo po dálnici - s touhle nádrží jsem jel po dálnici asi 120km.
Pět lidí v Krkonoších
V sobotu jsem byl celkem mile překvapen chováním auta v Krkonoších. Díky pěti lidem a pár desítkám kilo v kufru jsem konečně viděl pětiminutovou spotřebu atakovat deset litrů (/100km), což se jindy nepovede, ale auto si o to rychleji dokázalo dobít baterky na sebemenším sjezdu z kopce. Byl jsem příjemně překvapen výkonem (žádné problémy při stoupání do prudkých kopců), ani spotřebou (nemám přesná čísla, ale nebyla výrazně navýšená). Dokonce se zdálo, že pasažérům nevadil hluk motororu při stoupání do kopců, protože jsou na něj zvyklí ze svých aut. Mně trhal uši, protože obvykle je auto opravdu tiché.
Přidat názorDiskuse: Toyota Prius
- Re: Re: Re: predaj 15.12.2021 18:31 JirkaVejrazka
- Re: Re: predaj 15.12.2021 17:19 Rasto
- Re: predaj 15.12.2021 14:03 JirkaVejrazka
- predaj 15.12.2021 13:53 Rasto
- Re: Že by? :D 15.12.2021 10:20 Mikesus
- Re: Že by? :D 10.09.2021 15:57 JirkaVejrazka
- Že by? :D 10.09.2021 15:00 Ozzman
- Re: Re: Re: Bareka! 15.06.2021 19:58 JirkaVejrazka
- Re: Re: Bareka! 15.06.2021 16:03 Ozzman
- Re: Bareka! 15.06.2021 16:01 JirkaVejrazka
- Bareka! 15.06.2021 14:24 Ozzman
- Re: Re: brzdové kotouče 15.05.2017 11:27 JirkaVejrazka
- Re: brzdové kotouče 08.05.2017 11:57 jloren
- Re: Re: brzdové kotouče 06.07.2014 19:49 lazybarber
- Re: navratnost a srovnani gen2 gen3 13.09.2012 09:46 Udo
- navratnost a srovnani gen2 gen3 11.09.2012 20:25 bobix
- Re: spotreba 05.09.2012 16:51 Udo
- Re: MUJ PRIUS TRIHYBRID:-) 04.09.2012 17:54 Udo
- MUJ PRIUS TRIHYBRID:-) 04.09.2012 06:53 bobix
- Re: Re: Re: Re: spotreba 19.08.2012 21:23 JirkaVejrazka
- Re: Re: Re: spotreba 19.08.2012 12:13 mikesh
- Re: Re: Re: spotreba 19.08.2012 11:53 mikesh
- Re: Re: Re: spotreba 17.08.2012 12:03 JirkaVejrazka
- Re: Re: spotreba 17.08.2012 12:02 JirkaVejrazka
- Re: Re: spotreba 17.08.2012 07:34 Dylan McKay
- Re: spotreba 16.08.2012 22:02 mikesh
- Re: Diky 16.08.2012 11:53 JirkaVejrazka
- Diky 16.08.2012 11:27
- Re: brzdové kotouče 30.03.2012 18:54 Dylan McKay
- brzdové kotouče 30.03.2012 18:28 baca42
Další vozy Toyota Prius
-
Toyota Prius (2008) Majitel: jloren
Přidáno: 28.6.2008 518 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Toyota Prius (2006) Majitel: Vegetus
Přidáno: 13.1.2014 289 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Toyota Prius (2007) Majitel: honYa_Yeyro
Přidáno: 8.1.2014 109 Majitel 9.41 Uživatelé
-
Toyota Prius (2006) Majitel: Johnny936
Přidáno: 30.7.2010 154 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 5.11.2011 14810 Majitel 9.94 Uživatelé