Recenze
Technické info
Přezdívka auta Priusek Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:76800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1497 výkon [kW]: 57 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 170 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 408 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.3
Popis vozu
Koupeno a provozováno v ČR, plný servis. Vyměněno za stejně starý AURIS 1,4 VTTi s doplatkem. Jakmile cena těchto ojetin spadla na hranici 200 000 Kč za mírně ojetá vozidla, nemělo smysl čekat, spotřebou o 1,5-2 l/100 nižší, než mladší 1,4VTTi motory, svou pořizovací cenu vracejí do 20 000 km.
Pozor však, vozidlo samo o sobě extra spořivé není, jeho hlavní výhodou je, že ten, kdo běžně jezdí "eko rallye", má zde možnost dosáhnout úspor, na které by s vozidlem podobné velikosti a výbavy nedosáhl. S vozidlem se tak dá jezdit při ignoraci šetřivého provozu/"běžně" za 6 litrů, kdo ale chce, nemusí k tomu dělat hodně a jde na 5 litrů, kdo se hodně snaží, jde ke 4,5-4,7 l/100 km. Příští generace nabídla stejnou možnost úspory, avšak v průměru ještě o 0,5 l/100 km v reálu nižší.
Silné stránky
Velmi tichá a plynulá jízda blížící se luxusu čistě bateriových elektromobilů.
Velmi nízká poruchovost dosvědčená statistikami TÜV SÜD i zkušenostmi českých řidičů. STKčka procházíte bez příprav.
Vysoký stupeň základní výbavy a bezpečnosti.
Potenciál dalšího posílení úspory skrze přestavbu a plug-in anebo alespoň ethanol.
Dnešní auta jsou již tak uživatelsky příjemná, že i opatrný řidič se za jízdy nudí. Zde s přehledným panelem informujícím o využívaných pohonech a úsporách je cestování navíc poučné a obohacující.
Velká informační základna nadšených majitelů na internetu umožňuje nadále srážet cenu za případnou údržbu doporučením kompatibilních dílů (autobaterie, atp.)
Slabé stránky
Plytký kufr, který přestože lze v přední části prohloubit odebráním přepážky nad rezervou, je po vložení složeného kočárku prakticky plný. Holt daň za aerodynamiku karoserie.
Relativní hlučnost při požadavku zvýšeného výkonu (předjíždění), kdy zejména akcelerace ze 90-130 km/h, kdy je ve vozidle stále poměrně klid, přes automatickou převodovku vytočený 1,5l benzin probudí i dítě na zadní sedačce.
Nemožnost vypnout airbag spolujezdce, lze až od další generace.
Méně líbivý design přední masky, zejména v porovnání s příští generací.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Toyota tvrdí, že emise umějí natočit kvůli robotizované převodovce jen oni, není to ale pravda, i jejich technici to nakonec zavezou na nejbližší STK.
Jinak žádná poruchovost, měněna jedna parkovací žárovka.
Zajíždíte-li mimo Prahu, doporučuji servisovat v tamních Toyotách tam, jen STK+emise jsou o 800 Kč levnější.
Přidat názorDiskuse: Toyota Prius
- Re: Kufr a kocarek 08.05.2017 12:14 jloren
- Překlep 15.01.2014 14:06 honYa_Yeyro
- Re: Kufr a kocarek 10.01.2014 13:54 Dylan McKay
- Kufr a kocarek 10.01.2014 13:44 JirkaVejrazka
- Re: Prius 10.01.2014 13:42 JirkaVejrazka
- Re: Re: Prius 09.01.2014 19:15 _MT_
- Re: Re: Prius 09.01.2014 15:09 KLingO.KE
- Re: Re: Prius 08.01.2014 20:27 dr.biker
- Re: Prius 08.01.2014 18:31 petrumr
- Prius 08.01.2014 14:29 dr.biker
Další vozy Toyota Prius
-
Toyota Prius (2008) Majitel: JirkaVejrazka
Přidáno: 20.4.2009 919 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Toyota Prius (2008) Majitel: jloren
Přidáno: 28.6.2008 518 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Toyota Prius (2006) Majitel: Vegetus
Přidáno: 13.1.2014 289 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Toyota Prius (2006) Majitel: Johnny936
Přidáno: 30.7.2010 154 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 5.11.2011 14810 Majitel 9.94 Uživatelé