Recenze

JirkaS (muž 52 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Chevrolet Camaro III. generace RS

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 59× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Camaro, foto 1 Chevrolet Camaro, foto 2 Chevrolet Camaro, foto 3 Chevrolet Camaro, foto 4 Chevrolet Camaro, foto 5 Chevrolet Camaro, foto 6 Chevrolet Camaro, foto 7 Chevrolet Camaro, foto 8
Chevrolet Camaro, foto 9 Chevrolet Camaro, foto 10 Chevrolet Camaro, foto 11 Chevrolet Camaro, foto 12 Chevrolet Camaro, foto 13 Chevrolet Camaro, foto 14 Chevrolet Camaro, foto 15 Chevrolet Camaro, foto 16 Chevrolet Camaro, foto 17 Chevrolet Camaro, foto 18 Chevrolet Camaro, foto 19 Chevrolet Camaro, foto 20 Chevrolet Camaro, foto 22 Chevrolet Camaro, foto 23 Chevrolet Camaro, foto 26 Chevrolet Camaro, foto 27 Chevrolet Camaro, foto 28 Chevrolet Camaro, foto 29 Chevrolet Camaro, foto 30 Chevrolet Camaro, foto 31 Chevrolet Camaro, foto 32 Chevrolet Camaro, foto 33 Chevrolet Camaro, foto 34 Chevrolet Camaro, foto 35 Chevrolet Camaro, foto 36 Chevrolet Camaro, foto 37 Chevrolet Camaro, foto 38 Chevrolet Camaro, foto 39 Chevrolet Camaro, foto 40 Chevrolet Camaro, foto 41 Chevrolet Camaro, foto 42 Chevrolet Camaro, foto 43 Chevrolet Camaro, foto 44 Chevrolet Camaro, foto 45 Chevrolet Camaro, foto 46 Chevrolet Camaro, foto 47 Chevrolet Camaro, foto 48 Chevrolet Camaro, foto 49 Chevrolet Camaro, foto 50 Chevrolet Camaro, foto 51 Chevrolet Camaro, foto 52 Chevrolet Camaro, foto 54 Chevrolet Camaro, foto 55
 

Technické info

Přezdívka auta Mrkev Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 6273 výkon [kW]: 168 / 353 * kroutící moment [Nm]: 447 / 673 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 / 16 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15 / 20 *

Popis vozu

Základní informace
Chevrolet Camaro 3rd. generace. Model RS s motorem 5.7TPI, V8, automatická převodovka TH700R4 overdrive

Výroba: 1982 - 1992
Montáž: Van Nuys, California, Norwood, OH 1982–1987 (pouze v těchto letech)
Předchozí typ: Chevrolet Camaro 2nd. gen.
Následný typ: Chevrolet Camaro 4th gen. :)
Klasifikace: Muscle car (svalovec) nebo Pony car
Karoserie: 2 dveřové coupé, 2 dveřové convertible
Platforma: F-body
Motorizace:
1........2.5 L I4
2........2.8 L V6
3........3.18 L V6
4........5.0 L V8
5........5.7 L V8

Převodovka:
4- rychlostní automat
5- rychlostní manuál
3- rychlostní automat
4- rychlostní manuál

Podvozek: 101.0 in (2,565 mm)
Délka: 1988–1990: 192.0 in (4,877 mm)
1991–1992: 192.6 in (4,892 mm)

Šířka: 1988–1990: 72.8 in (1,849 mm)
1991–1992: 72.4 in (1,839 mm)

Výška: 1988–1990: 50.3 in (1,278 mm)
1991–1992 Coupe: 50.4 in (1,280 mm)
1991-1992 Convertible: 51.5 in (1,308 mm)

Nejbližší příbuzný: Pontiac Firebird

Tak hovoří základní fakta. Jelikož mám model 1987, budu se věnovat zejména tomuto roku s motorizací 5.7TPI 8V

Píše se rok 1987. Zatímco "študuji" na gymnáziu Klementa Gottwalda druhým rokem a TJ Sparta ČKD Praha vyhrává ligu s desetibodovým rozdílem před Duklou Praha (kde jsou ty časy, že?), sjíždí kdesi v neznámu z výrobní linky GM nový model Chevroletu Camaro s motorem 5.7TPI, a výkonem 225hp @ 4400 and 330ftlb @ 2800 rpm, pochopitelně V8. Jistě, v dnešní době si řeknete - 225 koníků na tak velké a těžké auto..nic moc. Ano, s tím se dá souhlasit. Nicméně kroutící moment s dobře nastaveným automatem byl a je zajímavý i v dnešních
motoricky poměrně nezajímavých časech. Takže, pominu-li Evropu, kam byly dodávany nízkoemisní verze 4V a 6V s max. objemem 2.9l, s výkonem cca 101KW, pak v USA produkovali dva typy motorů - small block 350 and 305 s manuální 5. rychlostní převodovkou - IROC-Z28.
První verze, tedy model motoru, jež mám v autě, se vyráběl toliko v automatu, a to 4. rychlostním. Na první pohled byla auta shodná, jak pod kapotou, tak i zevnějškem. Také rozdíl ve výkonu obou motoru byl nepatrný - 305 TPI disponovalo výkonem 215 hp - tedy 160 kW. Oba motory (V8 - small block) měly hydraulická zdvihátka s novým designem vík ventilů.
Asi nejpodstatnější změnou oproti předchozím modelům byla přítomnost třetího brzdového světla pod zadním křídlem (resp. křidélkem) narozdíl od předchozí montáže vně vozu (trochu to připomíná Járu Cimrmana a jeho rozdíl mezi výškou 10. a 11. letého chlapce, vím, ale tak mluví dobové prameny). Co je podstatné, je fakt, že se v tomto roce přestal vyrábět model chudých, tedy Berlineta. Vozy produkované v totmo roce (305 a 350) oplývaly tachometrem s maximální rychlostí 145 mil/hod, tedy 233 Km/hod. Ostatní modely (základní model a LT) měly shodně parametry jako vozy dříve, tj. 110 mph (180 km/h). Modely 2.9 V6 a 5.0 karbur. nedoznaly v tomto roce žádných změn.

Silné stránky

Silné stránky? Tak to je vždy otázka do pranice, neboť každý za silnou stránku svého vozu považuje vždy něco jiného, než ten druhý. Ale tak už to prostě chodívá. Má-li tomu v této rubrice tak být, pak i já přidám něco do ohně:

1. design
Co si budeme povídat: doba hranatých aut je v pr...achu, světu vládnou oblé výlisky tvořené patrně jednou a tou samou designérskou firmou wang&ming. Tím se nechci dotknout dnešních producentů. Ano, najdou se i zajímavé kousky, nicméně jejich dostupnost je za hranicí lidské fantazie (a touha jaksi nestačí, že). Takže ano - na prvním místě bych uvedl design. Je to UFO, něco, co se běžně nevidí, něco, co člověka nutí zvednou zrak a ty méně stydlivé se i otočit. Je to prostě koráb silnic. A tečka. Nikomu svůj styl nevnucuji, ale recipročně nikdo po mně nemůže chtít, abych psal něco jen proto, abych se zalíbil.

2. An easy ride - bezstarostná jízda
Pro někoho film s Denisem Hopperem, pro mne puštěný CD player s Ozzym nebo Rainbow, 60-80km/h, stažené okno, rodinka na sobotním výletě na Kokořín. Člověk se prostě mění. To je nezvratný fakt, se kterým se dá pouze smířit, nikoli s ním bojovat. Ještě před nedávnem jsem vlastnil Audi Quattro 20V turbo se 400 koňmi pod kapotou. A víte co? Jsem rád, že už tomu tak není. Jistě, bylo to skvělé auto, jízdní vlastnosti, historie, zrychlení....vše, nač si jen člověk vzpomene... I přesto jsem rád, že ho nemám. Stále mě to nutilo se koukat do zpětného zrcátka, řadit šílené rychlosti, zběsile šlapat tomu druhému na krk, až jste ho nakonec dostali. A to si piště, že dostali. Ať už auto nebo motorku. Tak to prostě bylo. Přiznám, že jsem měl krev plnou adrenalinu a mělo to něco do sebe. Avšak každý má své hranice, kam až může jít. A občas jsem cítil, že mířím někam za ně, někam, odkud není cesty zpět. Proto jsem rád.

3. dostupnost ND
Díly na US vozy obecně jsou díky jejich masové produkci za louží stále pohodlně k sehnání, a to za velice kloudný peníz. To jen zdejší importéři si myslí, že jsme národem ignorantů. Ale to je otázkou nabídky a poptávky, takže apage satanas - odstup satane...!

4. nezničitelný motor
Motory v automatu, ať už mají najeto 500km nebo 500.000km (jistě, že přeháním :), jsou na tom co do kondice velmi podobně. Kdo má, ví.

5. jednoduchost
Jednoduše - v jednoduchosti je krása. Proč měnit osvědčené, když to funguje. Tento princip, jistě v mnoha ohledech dřevní, je nicméně docela funkční a spolehlivý.

6. automat vs. manuál
Domnívám se, že US vozy a automat jdou k sobě. Nechci tvrdít, že Amíci manuály neumí, nicméně automat a V8 = hračce pro dospěláky. Vloni jsem pořídíl od výrobce řadiček B&M novou řadičku, jež má 1,2 a D, tj. když tam klapnete první rychlostní stupeň, tak jdete do červených čísel otáčkoměru (ca 4000rpm), což v jistých ohledech může suplovat manuál. Pokud je to na klasické "D"čko, pak máte už trojku při otáčkách 1500rpm. Jak říkám, s touto verzí řadičky je to přeci jen hravější vůz.


Tím bych asi rejstřík kladů uzavřel. Snad bych ještě zmínil jednu věc. Možná budu pranýřovan, ale jdu do toho: Tento typ a zejména ročník vozu je tzv. Youngtimer (tedy mladý veterán) nikoli Oldtimer, tedy veterán. Proto modifikace interieru v rozumné míře jsou spíše v prospěch nikoli na škodu. Popravdě řečeno - na US fórech, tedy v srdci země, která vozy produkovala, se úpravy líbí, a tam, kam se dovážely zejména chudé a ořezané verze, lpějí na originalitě. OK, beru to. Ale nemusím. To je potřeba si uvědomit předtím, než se kriticky obujete do tuzingu (to je ale hnusné slovo, viďte?).

Slabé stránky

1. interier
Opravdu ne příliš povedená věc tenhle iterier, to vám povím. Chudý, bez nápadu, sice v době před mnoha lety, kdy mnozí z vás ještě nebyli na světě, nicméně i tak. Navíc, ve srovnání s bezpečnostími prvky v dnešních vozech - vše oblé, kulaťoučké - se ostře řezaná palubní deska Camara rovná téměř gilotině! GM si opravdu za toto nezaslouží ani zbla pochválit.

2. váha vozu/spotřeba
Když si koupíte koně, musíte ho jednoduše krmit. To zde platí dvojnásob, neboť tech koní a kilogramů je přeci jen dost. Spotřeba se může pohybovat kolem 15l, tedy ta průměrná. Ale když dám koním napít, pak se jistě zvedne o nějakých min. 10l, tedy na 25l/100km. Nicméně nikdy jsem to nemeřil. Je to prostě jako s děckem, kterému se snažíte dát vše, aby bylo spokojené. Takže tím pomyslným dudlíkem je vždy o nějakou tu stovku v kešeni navíc...co si budeme povídat!

3. houpy hou
Podvozek je na tak těžké auto přeci jen měkčí. Ale chápu to - pokud to máte 1000km rovně po dobré silnici a poté doprava, pak nač super tlumiče, nač super pružiny. Ale pokud si uvědomíme, že mmj. trojková Camara jezdila až do r. cca 2004 nebo 2005 Nascar závody, pak i tento nešvar jde za pomocí kvalitních komponentů odstranit.

4. všímavost pitomců
Vůbec by mě nenapadlo auto nechat v noci někde na parkovišti. Lidi jsou závistiví, bohužel. Na svých zahradách šlapou na slimáky, co jim žerou jetel, natahují pasti na myši a plynují krtčí nory, aby je mohli nechat vyletět do povětří, a to proto, aby nakonec měli o nějkou tu jahodu navíc. Na druhou stranu klidně jdou a nožem vám propíchají kola, hřebíkem udělají rychlé pruhy atp. Co více dodat. Nevím, zda je to slabá stránka, jedno ale vím - pravdu dím!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jak jsem zmínil výše - starou věc zahodím, novou za pár korun koupím. Pak mám jistotu, že se někde nezabijeme. Jednoduché věci si udělám rád přes zimu sám, ty složitější nechám na servisu.
Servis je v pohodě, kluci chápou moji slabost pro vytváření kravin všeho druhu. Takže jejich oči vsloup mne nechávají více méně klidným :) viď, Michale? :D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Této rubrice nemám co sdělit....

Výměna motoru

Na tuto rubriku se obzvláště těším, ať už za souhlasu nebo bez něj s okolním osazenstvem.

1. Změny interieru jste si asi všimli na fotkách. Původní papírové výplně dveří a mizerná madla, jsem vyměnil za karbon a hliník. To samé platí o budících a konzoli řazení - taktéž karbon.

2. Současný motor a převodovku zaměním za skutečnou bestii: minulý měsíc jsem zakoupil jeden z nejlepších motorů pro tato auta - 383 stroker 6.2l small block, o výkonu 500 HP. S touto změnou souvisí i změna převodovky, resp. vylepšení jejích parametrů, aby byla schopna výkon absorbovat. K tomu je zapotřebí dalších a dalších alegorických vozů tedy změn - výkonná benzínová pumpa, vstřiky, chip, starter, pružiny, brzdy atp atd...prostě nuda-nuda, šeď-šeď. Je to práce nicméně přes zimu, tak pevně věřím, že z jara to bude švihák lázeňský :)

 

Novinky v recenzi

4.9.2014 09:28

Úprava motoru a podvozku

Pro zvýšení výkonu /a snížení potíží typu blikajících kontrolek chybových hlášek čidel na TPI/ jsem se rozhodl pro výměnu vstřikování za karburátor. Tj. Nový sací klín a karburátor edelbrock. Dále došlo ke snížení podvozku o 1,67" vzadu a 1,3" vpředu. Dále jsou instalovány nové tlumiče, nové lanovody zadní brzdy, a konečen: STK do 2016.

5.5.2014 11:28

Nové fotečky

Jsme připraveni na sezónu...!

14.2.2013 15:40

Nová manuální převodovka

Tak už je to tak. Původní 4kvaltový automat jsem dal pryč a poslal tam Tremec, 6ti kvalt z Corvette. Myslím, že dobrý počin, jen toho sněhu by nemělo být moc :)

17.1.2013 15:49

Stage 1.

Konečně jsem našel spolehlivou firmu, jež mně instalovala stroker 383 o výkonu 450 HP a 673 Nm. Zde jsou první fotky mazlíka v garáži. Následuje: nový chladič, sání, filtr, pružiny, manuální převodovka z corvette atp atd, ale tím vás nebudu zdržovat. See ya, bros

26.3.2012 18:43

Systém hodnocení

Systém hodnocení je nastaven špatně. Průměrování hodnocení založené taktéž na jedincích pofidérní historie na MACu je šikanující a špatné. Řeknu to rovnou - jde mi o to mít dobré hodnocení. Ne, že bych kvůli tomu nespal, ale co si budeme povídat - kdejaký anonym zde tě pošle do kopru jen proto, že má 10 nicků a chce si honit jeho nízké ego. Vím, že založit podobné stránky na dobré povaze lidí nelze, ale založit je na lidech, kteří jsou závistiví a druhým nepřející má nulovou vypovídající hodnotu a tento web degraduje na stránky podporující už tak nezdravé společenské podnebí. Dámy prominou, ale dávání sem jakýchkoli informací je jen mrháním časem...

9.3.2012 05:58

Konečně...!

Konečně je motor uvnitř vozu, čeká se na první našlápnutí...

21.11.2011 08:20

Nový motor

I přesto, že někteří škarohlídi nemají v lásce starší ročníky aut (neřkuli US cars), dávám zde první fotky z přerodu milého beránka na hladového a všepožírajícího vlka-trhače asfaltu :)

5.11.2011 08:17

2 nové klípky na youtube.com

Před třemi dny jsem dal na "jůtůbko" dva nové klípky předtím, než auto zazimuji...

30.10.2011 18:55

Nová originální kola

Dnes jsem byl v pískovně a udělal pár fotek. Kamaro dostalo nová origo kola IROC-Z. Udělal jsem i nový klip...tak jsem jej sem dal také.

13.10.2011 09:10

Nový link na Youtube

Dneska jsem hodil nový link na youtúbko..Takhle teď vypadá drakouš

12.10.2011 08:33

Repas převodovky

V pondělí mi byla úspěšně dokončena rapase převodovky TH700R4 . Měl jsem to s Camarem domů 200km, sice počasí nic moc, ale i tak jsem se pěkně svezl po dálnici a ocenil dobou práci mechanika.

22.9.2011 08:27

Konečně doma!

Včera mi konečně dorazil nový motor z USA. Jedná se o 500HP stroker 383 z dílny firmy Dominator Engines. Museli jsme ho trochu zapít, jako každý nový přírůstek do rodiny :D

2.8.2011 10:54

Motor 383 Stroker 502HP, 712Nm

Dnes mi přišla notifikce o tom, že motor sedí v boxu v lodi, a to společně s upravenou řídící jednotkou a jinými komponenty nezbytnými pro tzv. swap, tj pro výměnu motoru. Jen pro Vaši informaci:
- 502 HP na válcích,
- 712Nm krouťák.
- 0-100km/h cca 3 sec.
- 1/4 majle ??? to se uvidí :)

Myslím, že poměrně zajímavé parametry, co říkáte. Také jsem dodal nějaké fotky motoru.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Chevrolet Camaro III. generace RS

Další vozy Chevrolet Camaro



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Přijdu, nastartuju a GO!

praktičnost
4

Co si budeme povídat :D

prostornost
4

Já, milenka a pes...to je strop!

jízdní vlastnosti
8

Po standardních 16" ráfcích je to v pohodě, předchozí "vylezlá" kola byla ke škodě věci, vypadala ale skvěle.

jízdní komfort
9

Pohoda vánek

provozní náklady
3

Nic moc, spíš nic než moc :D

náhradní díly
10

V pohodě

výkon motoru
6

Odpovídající...Na dálnici je to drak, fakt že jo :D

spotřeba
3

Nic moc, spíš nic než moc :D

hlučnost motoru
8

S 1000W zesíkem ani nevím, že to má motor :D

brzdy
10

Customs

zavazadlový prostor
3

Na 1x spacák, 1x víno a 1x otvírák je to OK. A taky veliký subwoofer, pochopitelně :D






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…