Recenze
BMW X3 2.0d
Technické info
Přezdívka auta cvalík Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 330 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
_____KOUPĚ_____
Začalo to vstupem do salonu BMW, kde moje maminka dostala za úkol vybrat si typ auta se kterým se jí chce jezdit. řada 1 byla moc malá, 3jka byla zas normální sedan. 5-ku už měl v objednávce můj otčím tak zbývaly jen 4 řady. řada sedm asi nebude pro mojí matku to pravé ořechové, vidíme také Z4. Ale to asi není moc rodinné auto. zbývá tedy X5 a X3. X5-ka je opět moc velká tak padla poslední možnost na tohoto mrnňouse. Samozřejmě jsem se matku snažil přemlouvat at si prohlédne pořadně to infiniti, nebo toho nissana. dokonce i kia byla ve výběru. Ne!!! BMW je BMW, kvalita, bezpečí, spolehlivost. Sedli jsme tedy k prodejci, ze kterého je nyní náš známý a pro mně je to borec protože mi zařídil spousty projíždek v nových vozech včetně narozeninové projíždky na okruhu v 335i biturbo. Nadiktovali jsme si motor, bohužel tehdy se ještě nedal na čtyřválce v x3 dokoupit automat (matka byla po operaci pravého ramene) tak se nadiktovala aspoň nějaká ta výbava. parkovací senzory vpředu i vzadu, Hi-Fi systém - 2 subwoofery pod sedačkou (tato položka mě stála hodně přemlouvání) elektrické sedačky a hlavně Paket lakovaných, zaoblených nárazníků proto, aby jsme odlišily svoji x3 od ostatních Hranáčů s plastama a oranžovýma blinkrama. Poté co si matka všimla, že v nabídce už jsme s otcem stihli dát i xenony tak to okamžitě zrušila protože s xenonama má prý horší výhled. tak máme klasiku. následovala kola, barva, dekorace madel a hotovo. Ještě se jdeme přesvědčit na testovací jízdu, která byla tenkrát na sněhu a systém X-drive nás jen upevnil v tom, že BMW je absolutní špička.
_____První Km_____
Hned co mamka vyjela z výlohy tak ji to dvakrát chcíplo, všechno bylo tuhé a nové, tuhá spojka, tuhé řazení, motor si taktéž chroupal novotou. poté co jsme s autem najeli asi 1 tisíc kilometrů jsme s tímto vozem jeli do Chorvatska a zpátky přes Rakousko a přes nejvyšší horu Grossglockner, Díky velké nadmořské výšce se zde turbu nejspíš hodně libovalo a dle mně je takto vůz perfektně zajetý. Celou tuto štreku jsme poctivě dodržovali limit řazení max. ve 3 tisících. Auto je opravdu skvěle zajeto a jednou bych ho rád podědil.
_____Všední den X3____
Tento vůz jezdí převážně po městě a když přijde zima tak jezdí dálky až do německa. Pohon x-drive je naprosto dokonalý, moje matka to asi až tak nevnímá ale když mi ho sem tam půjčí :) tak vyrazím na ryby do co nejtežšího terénu a tam pokouším co se dá. Když máte ve vzduchu kolo tak ho systém zabrzdí a přenáši výkon na ostatní. dokáže si přesouvat sílu na levá a pravá kola zvlášt, předni náprava a zadní až 100% ku 0% , normální provoz je 60% na zadek a 40 na předek.
Vůz má také asistenta sjíždění kopců, prostě zařadíte za jedna a sundáte nohy z pedálů. Auto si brdí levá, pravá, zadní, přední kola tak aby jste byly úplně bez problémů. brzdou a plynem si jen regulujete rychlost sjezdu.
Jednou v zimě jsem tahle zkoušel stabilizaci DSC. Vypl jsem ji a asi v 60km/h jsem projížděl pravotočivou zatáčku. nejsem žádné řidičské tele ale prostě jsem letěl ven. když jsem to zapnul a ve stejné rychlosti se vřítil do stejné zatáčky, mohl jsem dát klidně plnej knedlík ale auto bedlivě sledovalo úhle natočení volantu a motor mi jasně dával najevo, jakej jsem idiot, a bral si jen tolik otáček, kolik potřeboval. Výkon si rozdělil mezi kola která byla zapotřebí a ta co naopak byla na obtíž tak si přibrzdil. Funguje to výtečně a řidič si toho s tímto systémem může dovolit hodně. a tím hodně myslím skutečně hodně.
Auto jako takové mi přijde líné, na svoji váhu má moc slabý motor, krouťák má sice 330Nm ale věčně musíte čekat až v nějakých 2 tisících foukne turbo. Když už jsem u turba. Každá octavie nebo VW píská jak blázen, nevím esli i BMW má turba od garettu ale když foukne turbo v X3 tak je to takový hučák, že se každý otočí. Jel jsem s tím maximálně 210 a musel jsem hodně dlouho čekat až této hodnoty dosáhnu. Ale i tak musím uznat, že se auto v této rychlosti nijak nekymácí a máte ho plně pod kontrolou.
_____Výbava_____
Uvnitř je osm airbagů, takže jste tam jako v pokojíčku, audio je na velmi dobré úrovni. BMW si vždy libovalo v tomto odvětví, avšak moje Felinka je v této stránce na mnohem lepší úrovni ;)
Elektrické sedačky jsou velmi příjemná věc. má pamět na tři osoby a to dokonce i u spolujezdce. Bohužel, i kdyby tam těch pamětí bylo třeba 50 , tak mi to vždycky někdo rozšteluje takže tato funkce plně ztrácí význam.
O DSC jsem se tu už napsal dost :) další skvělá věc je kontrola tlaku v pneu. už několikrát nás upozornila včas na defekt. jinak nejsou problémy s tím že vám přimrznou dveře, ráno máte v mrazu vybitou baterii nebo že nemůžete rozmrazit okna jako je to u mého laurina. Je to prostě bmw a spousta prvků za které připlácíte u jiných výrobců neskutečné peníze jsou již v základní výbavě. spousta lidí se jen koukne na BMW v základu a vidí částku 1 milion korun ale už se nezajímá o to, co všechno v tom základu již je. nemluvě o velkorysích slevách, které vám každý prodejce vždy nabídne. ceny vozů BMW jsou dle mého názoru úměrné technice a výbavě.
_______Jízda v mých rukou______
Takže, jakožto hrdý majitel felicie Vám můžu říci, že jízdní vlastnosti BMW jsou absolutní špička na světě. Podvozek je prostě vždycky rychlejší než motor a tak to má být, tam kde s feldou dostanu smyk ve 100km/h a jdu do kytek, tam můžu s X3 jet 140 a ještě v dešti, takže si to představte.
Jinak brzdy jsou u tohohle tlusťocha nastupují ihned a s mamutí razancí. když to zadupnete tak se salámy zahryznou do asfaltu takovou silou, až se spíš bojíte aby podvozek nezůstal stát a kastle nejela dál. nemluvě o předpínačích pásů které vás přitahují do sedačky neskutečnou silou, jen doufám, že se mi nikdy nepoštěstí dostat facáka od bagu :) I když se píše že jeho plnění plynem je zavislé na rychlosti v jaké jedete takže to je taky super.
jinak jsem s timhle autem nikdy v zivote nezahrabal :) asi to neni mozne. muzu to tocit jak chci ale kdyz pustite spojku :D tak to chcípne. pokud někdo s timhle dieslem 110kw zahrabe, rád se na to podívám. jinak vám můžu říct , že mi pěkně napráskal LEON 1,9TDi a to neskutečně, do 180km/h sem ho měl pořad za zadkem a u 190 mně nechutně předjel a uháněl do dálky.
Silné stránky
- Image značky
-zatím bez poruchy ( pouze praskla jedna žárovka blinkru)
-brzdy (radši bych naboural než naplno zabrzdit)
-spotřeba, nějakých 6 až 7 litrů při velmi svižné jízdě
-bezpečnost silné deformační zóny, 8 airbagů
-X-drive no comment, kdo zná, ví o čem mluvím
Slabé stránky
-velmi,velmi, velmi drahé nájradní díly
-lenost před nástupem turba
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím jen povinná kontrola. dolití oleje atd.
-tak ted se nám v 60 tisicich kilometrech porouchalo turbo a neco s chladice. slo to vsechno pres zaruku ale kdyz sme prijeli do servisu tak nam za hodinu volali at si pro to prijdem ze zjistili, ze objednaly spatne soucastky :D tak sme tam jeli na 2x
mam takovy dojem ze v servisu pri oprave turba a chladice nahrali do jednotky novejsi mapu pro tento motor se 125kw, reakce na plyn je najednou o monoho rychlejsi a motor tahne v delsim spektru otacek.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nechci dělat reklamu ale AuTec group Praha je nejlepší prodejce BMW. kupovali jsem už vozy jinde ale pořád jsme přestupovali k jiným a zde jsme spokojeni na jedničku.
Jsme zváni na všechny možné akce, golfové turnaje, předváděcí jízdy atd. a taky dělají výborné palačinky,
Novinky v recenzi
protože je půlnoc a chce se mi spát tak vám sem hodím fotky až zítra, vlastně dnes...no prostě dobrou noc. zatím se koukněte na mou feldu ;)
Přidat názorDiskuse: BMW X3 2.0d
- Jeronimo 28.04.2010 20:52 FRPE
- Re: Re: Re: Vítej mezi X3kaři 27.01.2009 21:58 Jeronimo_
- Re: ahoj 23.01.2009 20:25 ZdenekPha
- Re: Re: Vítej mezi X3kaři 10.12.2008 19:03 Podmáslí
- Re: Vítej mezi X3kaři 10.12.2008 15:09 Jeronimo_
- Vítej mezi X3kaři 09.12.2008 19:15 Podmáslí
- volant 06.12.2008 21:17 Parda71 (BMWfans)
- 530si 06.12.2008 13:14 Jeronimo_
- Re: Re: Re: svetla 06.12.2008 00:02
- Re: Re: svetla 05.12.2008 23:58 Jeronimo_
- Re: svetla 05.12.2008 23:35
- svetla 05.12.2008 22:32 Jeronimo_
- Re: Angel Eyes 05.12.2008 18:07 talio2
- Angel Eyes 05.12.2008 17:05 Killiether
- . 05.12.2008 17:04
- Re: Design 05.12.2008 16:25 Jeronimo_
- Design 05.12.2008 16:12 H.Karlik
- Re: Nazdárek 04.12.2008 15:17
- Nazdárek 04.12.2008 15:08 Jeronimo_
- Zdrastvuj... 04.12.2008 12:56 murcix
- Vitej 04.12.2008 01:34
Další vozy BMW X3
-
BMW X3 (2008) Majitel: Podmáslí
Přidáno: 23.11.2008 16710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
BMW X3 (2007) Majitel: StepTron
Přidáno: 14.11.2011 910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
BMW X3 (2005) Majitel: peitr
Přidáno: 13.10.2009 159 Majitel 9.68 Uživatelé
-
BMW X3 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.6.2007 299 Majitel 9.62 Uživatelé
-
BMW X3 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.6.2007 69 Majitel 9.47 Uživatelé