Recenze
BMW X3 3.0sd
Technické info
Přezdívka auta BMW X3 Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:106000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 210 kroutící moment [Nm]: 580 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.6 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Dobrý den, již nějakou chvíli jsem majitelem tohoto vozidla a chodím pročítat místní server. Jelikož jsem takový domácí fanda do aut, rád si počtu o technice, podívám se na fotky hezkých aut, rozhodl jsem se, že se podělím a taky přispěji svou troškou do místního automobilového mlýna.
Kde začít...na počátku všeho bylo rozhodnutí o hledání nového auta. Do té doby jsem jezdil Škodou Octavií Combi 2.0TDi 103kW. Bohužel jsem ale začal mít problémy se zády a tak Octavia se svým celkem nízkým posezem přestala vyhovovat. Můj kamarád si pořídil vůz Ford Kuga a jiný jezdí Volkswagenem Sharan kvůli početné rodině. V obou vozech jsem seděl, v obou jsem byl svezen. Nechci tu teď hodnotit nebo porovnávat tyto vozy, ale co mě na nich zaujalo, byla snadnost nástupu, takříkajíc v úrovni. Nespadnete někam dolů, jako v Octavii. Ani se nešplháte někam do výšin, jako v novém Mitsubishi Pajero. A v ten moment ve mně uzrálo rozhodnutí o pořízení nového auta s příjemným nástupem a výstupem.
Zadání tedy bylo vcelku jasné a jednoduché.
1) Měl jsem nějaký finanční limit samozřejmě, ¨
2) Dále byla podmínkou vyšší světlá výška (čti sedák v úrovni zadku)
3) Nejspíše naftový motor kvůli zachování rozumné spotřeby
4) Malé stáří vozidla, minimálně 2007
5) Perfektní stav s jasnou historií
6) Dostatek místa na zadních sedadlech plus rozumný zavazadelník
Výstupem z tohoto zadání bylo vozidlo SUV s naftovým motorem ve výborném stavu s vyloučením mikroSUV či crossoverů, nebo co to je za kategorii, typu Suzuki SX4, Fiat Sedici, Suzuki Ignis, a podobné.
Kandidátů tedy bylo několik, již otestovaný Ford Kuga, Mazda CX-7, Subaru Forester, Hyudai ix35. Nejvíce se mi líbil Forester a Kuga, ale Kug moc v ČR nebylo, alespoň ne v tom stavu a konfiguraci, jakou bych chtěl. Forester zas byl s Boxer dieselem nad finanční limity. Mazda s naftou totéž. Začínal jsem být trochu zoufalý, až jsem jednoho dne potkal na křižovatce BMW X3. Tak jsem začal hledat i mezi nimi a kmému překvapení se Xtrojky cenově pohybovaly o dost níže, než bych do BMW kdy řekl. Trochu problém byl s nalezením dobrého kusu, protože spousta aut měla neprokazatelnou dovozovou historii, spousta měla vysoký kilometrový nájezd, když už jsem se jel na jednu zajímavou podívat, tak opotřebení interiéru, ač na fotkách to nebylo poznat, rozhodně neodpovídalo podstotisícové kilometráži na tachometru. Nakonec se ale dobrá věc podařila, přes jeden autobazar v příhraničí jsem koupil X3ku ve velice pěkném stavu, i podle techniků při prohlídce tomu autu nic nechybělo. Takže ji teď mám doma v garáži.
Jedná se o BMW X3 po faceliftu, z roku 2007,a to rovnou v nejsilnější motorizaci, jaké se dělala v této generaci.
Začnu tedy od motoru. Auto pohání třílitrový řadový šestiválec s dvěma turby a technologií VTT (Variable Twin Turbo). Řadové šestiválce od BMW jsou světoznámé a o i těch naftových lze najít spoustu pozitivního. Především co se spolehlivosti týče. Doufám, že se to bude týkat i mého auta. Motor má obrovskou sílu, díky přeplňování dvěma různě velkými turby, kdy jedno pracuje cca od volnoběhu do 3000 otáček a druhé, větší od 1500 otáček do konce otáčkoměru, produkuje sílu 210kW, tedy 285 koní, přičemž hodnota točivého momentu je opravdu dinosauří, vrcholí hodnotou 580Nm, to vše v minimálním rozsahu 1750-2250 otáček. Tento motor je v X3 vždy spřažen s automatickou převodovkou, konkrétně se jedná o šestistupňový automat s možností sekvenčního řazení, nazývaný u BMW Steptronic. Automat v poloze D se snaží vždy zařadit co nejnižší stupeň, což se příznivě odráží na spotřebě. Je tedy běžné, že mimo dálnice se stále pohybujete pod 2000 otáček, ve městě si brumláte na 1300-1500. Díky menšímu turbu to pro auto není žádný problém. Automat krásně podřazuje, když trochu zašlápnete plyn do podlahy, velmi hladce přeřazuje i směrem dolů a to i v plném tahu. Převodovku tedy hodnotím velice pozitivně!
Ta má i polohu SD, kdy drží otáčky motoru poněkud výše a nechá ho vytočit až do červeného pole. Motor si to opravdu nechá líbit a nevadí mu točení až k 5000 otáčkám. Zvuk motoru je do 2000 otáček v podstatě úplně neslyšný, mezi 2000 a 3000 otáčkami slyšíte hučení probouzejícího se dinosaura pod kapotou a nad 3000 otáček motor nádherně vyje, ne nepodobně osmiválcovým motorům. Ne, opravdu teď nežertuji, zvuk tohoto motoru je opravdu špičkový!
Spotřeba je na docela slušné úrovni, ve městě lehce nad 10 litrů, pokud vyjedete ven, není problém se dostat pod 10, pokud pojedete velmi klidně a předvídavě, jde to i za 8 litrů. A to mi na takhle silný motor v autě s karoserií SUV, stálým pohonem 4x4 a automatickou převodovkou přijde jako velmi solidní hodnota.
Podvozek je, jak to jen říci, je prostě mnohem lepší než řidič. Nedělám s autem psí kusy, ale cokoliv jsem s ním zkoušel, vše proběhlo naprosto samozřejmě, dokonce i bez zásahu stabilizačních systémů a podobně. Je to jedna velká jistota tohoto auta. Na autě mám 18ky kola a ani s nimi není komfort jízdy nějak špatný. Octavia se houpala víc, ale X3 zase lépe drži na silnici. Nemohu si rozhodně stěžovat.
Zevnitř na vás zapůsobí precizní německé zpracování a funkčnost. Žádné ozdobné kudrlinky jako v Hyundai nebo Lancii, prostě strohost a funkčnost. Co velmi na autě oceňuji je velmi široká výbava. Nevím, jak na tom byly X3 jako nové, ale s tímto nejsilnějším motorem zřejmě šla i spousta výbavy navíc oproti základu. Co mě naprosto uchvátilo byly komfortní příplatková sedadla se zalamovacími zády. Asi jich moc BMW nemá, nevídal jsem je, ale ten posaz v nich, to je něco neuvěřitelného. Opravdu ortopedická sedadla. Myslím, že s mými zády to opravdu mohu potvrdit!
Zajímavá je navigace na výklopném displeji, která bohužel pracuje s mapovými podklady na DVD. Mechanika je v kufru. Bohužel bylo k autu pouze původní DVD s mapami z roku 2007, takže dnes jezdím občas "po poli".
Další přijemnou věcí je automatické zapínání vnitřního okruhu. Ještě jsem se s tím nikde nesetkal, auto samo pozná kvalitu vzduchu a uzavře se. A následně otevře.
Hledal jsem auto, do kterého mohu bez problémů někoho posadit dozadu a X3 tohle splňuje. V Superbu je vzadu místa více a i spousta jiných aut v tomhle ohledu vyhrává, ale i když se dozadu posadím já za sebe, tak mám stále pocit dost prostorného interiéru, a to nad hlavou, do šířky i v podélném směru.
Také zavazadlový prostor je velmi rozsáhlý a tipoval bych mu více než v papírech uvedených 480 litrů. Jeho podlaha je téměř rovná, nechybí kapsa na boku na menší věci, možnost ok na uchycení sítí a další věci.
Celkově hodnotím BMW X3 jako velmi povedené auto, byť designově se nemusí líbit každému, není to typicky vypadající BMW. Svým zpracováním, výbavou, jistotou podvozku, motoru i převodovky je špičkové. V kategorii menších SUV se rozhodně jedná o jednu z nejlepších voleb, byť novější modely Audi Q5 nebo Volvo XC60 nabídnou jistě podobné vlastnosti. Ve prospěch X3 hovoří cena, kdy lze ojetý vůz v solidním stavu pořídit mnohem levněji než Audinu nebo Volvo.
Silné stránky
Suverenita motoru
Vyšší posaz
Komfortní sedadla
Inteligentní automat
Široká výbava
Spotřeba
Jistota podvozku
Slabé stránky
Staré mapy navigace - je potřeba dokoupit originální DVD
Rozšíření prahů - často se o ně otřete nohavicí a ušpiníte se
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Do servisu jsem zatím nemusel zavítat, po zimě mě bude čekat olej, filtry a možná ještě brzdovka, uvidíme.
Další vozy BMW X3
-
BMW X3 (2008) Majitel: Podmáslí
Přidáno: 23.11.2008 16710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
BMW X3 (2006) Majitel: Jeronimo_
Přidáno: 4.12.2008 2110 Majitel 9.81 Uživatelé
-
BMW X3 (2005) Majitel: peitr
Přidáno: 13.10.2009 159 Majitel 9.68 Uživatelé
-
BMW X3 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.6.2007 299 Majitel 9.62 Uživatelé
-
BMW X3 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.6.2007 69 Majitel 9.47 Uživatelé