Recenze
Seat Ibiza 1.2 12V - Prodáno
Technické info
Přezdívka auta Zero Level Emission Vehicle Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:12500 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.9 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Všechny Vás zdravím,
dnes bych si Vám dovolil představit automobil určený výhradně pro jízdu ve městě a jeho přilehlém okolí. Automobil dostal předzdívku Zero Level Emission Vehicle, díky svému ekologicky šetrnému motoru o objemu 1 198cm3.
→ Seat Ibiza první generace začal s výrobou koncem dubna 1984 v závodě Zona France u Barcelony. První model Ibizy se vyznačoval střídmě elegantní 3,65 m dlouhou třídveřovou karoserií s variabilním zavazadlovým prostorem, jejíž linie vytvořil Giorgetto Giugiaro, šéf turínského studia Ital Design.
→ Zero Level Emission Vehicle bylo zakoupeno za účelem jízdy po městě ( nákupy - 5km, škola - 2km a podobné trasy). Nejdelší trasa, kterou automobil občasně překoná je přibližně 100 kilometrů do Jižních čech, ale o tom se rozepíšu později.
- VŠEOBECNÝ POPIS
→ Srdcem tohoto Španělského dravce ze závodu Martorell ve Španělsku je benzínový motor o objemu 1 198cm3. Jedná se o koncernový motor se třema válci a dvanácti ventily. Maximální výkon motoru je 51kW při 5400 otáčkách za minutu a hodnota nejvyššího točivého momentu je stanovena na 112Nm při 3000 otáčkách za minutu.
→ V crash testu Euro NCAP absolvovala Ibiza testy s výsledkem 26.42 bodů. Tomu odpovídají 4 hvězdičky. Plně galvanizovaná karoserie nové Ibizy má dvanáctiletou záruku na prorezavění. Mnoho času bylo věnováno vývoji vyztužený sloupků, bezpečnostním okruhům kabiny a příčným nosníkům pod sedadly.
→ Ibiza dokázala v prestižní soutěži WHATCAR? získat ocenění Auto roku 2003, 2004 a 2005.
→ Mezi výbavu Zero Level Emission Vehicle patří například klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD přehrávačem, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, 4 kola, volant, apod.
- JÍZDNÍ DOJMY
→ Koncernový motor 1.2HTP ( High Torque Power), který používá i Volkswagen a Škoda se vyznačuje velice zajímavým zvukem. Na volnoběh motor mírně vibruje a je úplně tichý, ale při vytočení, nebo jízdě má motor opravdu sytý zvuk. Ve srovnání s obyčejným čtyřválcem zní tento motor o objemu 1 198cm3 spíše jako nějaký šestiválec.
→ Od 1000 do 2500-3000 otáček za minutu je motor prakticky nepoužitelný k jakékoliv dynamické jízdě. Od 3000 do 5500 otáček motor funguje přesdvědčivě. Akcelerace a dynamika mě příjemně překvapila, ale pouze na první, druhý a třetí rychlostní stupeň. Čtvrtý rychlostní stupeň, který je například u mé Fabie vRS nejpoužitelnější, je zde bohužel na výkon motoru 51kW příliš rychlý. Patý rychlostní stupeň je optimální pro jízdu 80 kilometrů za hodinu a více.
→ Průměrná spotřeba u Zero Level Emission Vehicle se drží na hodnotě kolem 6.5 litrů na sto kilometrů. Vzhledem k tomu, že je automobil využíván z 80% v městkém provozu, neviděl bych hodnotu nijak tragicky. Spotřeba mimo město se pohybuje kolem 6 litrů a spotřeba na dálnici přibližně 7 litrů na sto kilometrů. Vyšší spotřeba na dálnici je způsobena tím, že motor při 130 kilometrech za hodinu točí přibližně 3800 otáček za minutu.
→ Velice rád bych pochválil podvozek automobilu. V přímém srovnání s Audi A3 ( r.v. 2006) drží Seat na silnici jako přilepený i přesto, že jsou na automobilu nyní pouze 15cti palcové disky. Jak je popsáno i v recenzi na Auto.cz, podvozek se drží zlaté zásady "rychlejší než motor". Automobil není v městkém provozu nijak přehnaně tvrdý, ale v zatáčkách netrpí jakoukoliv ztrátou držení stopy.
→ Spojka jde opravdu velice zlehka. Vždy, když přesednu z Fabie do Ibizy jsem rád, že spojku neprošlápnu do podlahy. Je to ideální pro ženské ( která s tímto autem jezdí nejvíce), ale mě více vyhovuje silnější zpětná odezva spojky. Mám pocit, že s automobilem více spolupracuji a cítím jeho ovládání.
→ DĚKUJI VŠEM ZA PŘEČTĚNÍ MÉ RECENZE Zero Level Emission Vehicle.
Silné stránky
→ Koncernový automobil.
→ Provozní náklady.
→ Naprosto nenáročný automobil na řidiče.
→ Podvozek.
→ Spolehlivost.
Slabé stránky
→ Výkon motoru.
→ Pouze 5 rychlostních stupňů.
→ Vyšší spotřeba na dálnici, než ve městě.
→ Nepříliš sportovní sedačky.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
→ Autorizovaný servis.
→ Případné poruchy nebo servisní zásahy jsou uvedeny v novinkách.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
→ Automobil byl zakoupen u autorizovaného prodejce Seat.
Novinky v recenzi
PRODÁNO
Automobil byl na jaře 2011 prodán. Přeji, ať slouží dále.
Video, 0-100km/h.
Dnes jsem nahrál video, ve kterém je zaznamenáno zrychlení 0-100km/h. Byla to docela jízda. Jel bych i rychleji, ale bál jsem se, že mi to utrhne ruce od volantu a bude konec :-).
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Seat Ibiza
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: sarisb
Přidáno: 10.2.2009 1219 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: Staniczeq
Přidáno: 21.5.2010 259 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: lakyno
Přidáno: 30.5.2009 4410 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: Dave333
Přidáno: 10.6.2010 839 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2009) Majitel: tachini
Přidáno: 31.5.2009 2910 Majitel 9.85 Uživatelé