Recenze
Škoda Octavia 1.9TDI PD - Prodáno
Technické info
Přezdívka auta Bělásek Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:168000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Přeji Vám všem pěkný den.
Rád bych Vám dnes představil našeho Běláska, Škodu Octavii druhé generace v provedení combi.
→ Automobil jsem vybíral já s otcem pro občasné rodinné přejezdy na chalupu, stěhování neskladných nepostradatelných věcí, apod. Nákup v České republice byl po chvíli úvah vyloučen. Po necelém týdnu neintenzivního hledání jsme našli velmi pěkný kousek v jížní Itálii. Vše potřebné jsme předali známému, který se zabývá individuálním dovozem veteránů a za týden jsme měli auto v Praze.
→ Krátce bych Vám nejprve představil Octavii jako celek. Druhá generace tohoto nadmíru populárního vozu byla představena v roce 2004 na autosalonu v Ženevě. Téhož roku byla představena verze Combi. Rozměry automobilu Vám dnes psát nebudu, jelikož jsem se dnes rozhodl čerpat pouze z vlastní hlavy:). Dle mého se jedná, především díky koncernové spolupráci o velmi kvalitní rodinný automobil.
- VŠEOBECNÝ POPIS
→ Jako vhodnou motorizaci jsme vybrali verzi 1.9TDI 77kW. Motor 2.0TDI PD nám byl rozmluven pro své problémy s DPF, odcházejícími setrvačníky, apod. Jestli je motor opravdu tak špatný jsem se již nikdy nedozvěděl. Naše "jedna devítka" neoplývá energií Italského býka, ale i se třemi kamarády, naloženým kufrem a spotřebou kolem 6 litrů jsme se nebáli vyjet vstříc Německým dálnicím.
→ Za automatickou převodovku DSG -Direktschaltgetriebe jsme byli při hledání automobilu ochotni doplatit cca 1000 Éček, což se nám splnilo ( nakonec stejně proběhla sleva cca 400). Domnívám se, že přesně k tomuto pohodovému automobilu, který nikdo příliš nenamáhá se automatická převodovka hodí naprosto skvěle.
→ Výbava našeho Běláska zahrnuje například 6x airbag, Climatronic ( dvouzónová klimatizace, na které nikdy nebyly nastaveny dvě rozdílné teploty), dešťový senzor, bluetooth handsfree ( dodatečně montované v Česku), všechny okénka plus zrcátka v elektrice, apod.
- JÍZDNÍ DOJMY
→ Motor 1.9TDI 77kW ničím nepřekvapí, ale ani nezklame. Za velmi příznivé provozní náklady dokáže své uživatele dopravit tam, kam je potřeba. Průměrná spotřeba ( 60% město, 20% okresky, 20% dálnice) se pohybuje mezi 6.3 až 6.5 litrů. Myslím si, že se jedná o velmi příznivou hodnotu, když vezmu v potaz DSG převodovku, prakticky stále zapnutou klimatizaci a relativně veliký, čtyři a půl metru dlouhý rodinný automobil.
→ Automatická převodovka DSG se chová trochu jinak, než převodovka s hydraulickým měničem. Častokrát jsem četl, že rozjezdy nejsou plynulé, ale mohu přímo srovnávat s Tiptronicem v Audi 3.0TDI a rozjezdy s DSG plynulé jsou. Jediný, velmi nepříjemný problém je při rozjezdech do kopce. Jakmile pustím brzdový pedál, automobil začne couvat. Reflexivně tedy více a rychle mačkám plynový pedál, takže převodovka rychle pustí spojku a auto vystřelí dopředu. Asistent rozjezdu do kopce bych u DSG velmi ocenil.
→ Interiér se nese v duchu Volkswagenu. Je velmi kvalitně a ergonomicky zpracovaný. Vše důležité mám na dosah ruky. Velmi rád bych pochválil středovou loketní opěrku, která je výškově i podélně nastavitelná. Samotné sedačky jsou pohodlné i na delší trasy, ale když přesednu z Fabie vRS, tak díky chabému bočnímu vedení mám pocit, že cestou ze sedačky vypadnu. Automobil byl vybaven autorádiem Stream MP3, které nám bylo 2x odcizeno. O současný "kazeťák" smažky zřejmě nemají zájem, tak kradou poklice.
→ Dokoupeny byly nové žárovky Osram Nightbreaker, které svítí opravdu skvěle. Dále handsfree Nokia, ze kterého je slyšet velmi špatně a ofuky ( deflektory), které při rychlostech nad 120km/h hučí.
Silné stránky
→ Provozní náklady, pořizovací cena.
→ Prostornost.
→ Zavazadlový prostor.
→ Spolehlivost.
Slabé stránky
→ Nepříliš přesvědčivé brzdy.
→ Hlučný studený motor ( mně osobně nevadí).
→ Již zmíněné rozjdezdy do kopce s DSG.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
→ Autorizovaný servis.
→ Případné poruchy nebo servisní zásahy jsou uvedeny v novinkách.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
→ Individuální dovoz ze zahraničí, tedy bez problémů.
Novinky v recenzi
Prodáno
- Automobil byl na konci roku 2011 prodán novému majiteli. Přeji, ať slouží dále.
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé