Recenze

J_T (muž 58 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Mondeo 1.6 Ecoboost Enterprise

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 537 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

K této recenzi
Všechno souvisí se vším... Když jsme si ještě setrvačností říkali soudruhu a soudružko, měl jsem Škodu Favorit 136. Pak už jsem měl vždy dvě auta, postupně Ford Fiesta (97) 1,25 Zetec 16v, dva Fordy Focus I 1,6, Ford Focus II 1,6 Ti-VCt, Volvo V50 2.0D. Z nich určitě nejzábavnější a prakticky nejrychlejší byť nejméně praktická byla Fiesta. Očima majitele těchto vozů hodnotím tedy subjektivně i tento vůz. Velmi profesionální recenzi najdete v sekci Testy a netoužím konkurovat kvalitě fotogalerie. Své auto vkládám proto, aby byl jeden názor navíc pro ty, kdo s výběrem nového auta ještě váhají. I já jsem v sekci Moje auto před nákupem byl.

K výběru auta
Nyní mám jako první auto V50 2.0 D. Má svou třídu a styl, silný, slušně úsporný byť mírně traktorový motor. Na rodinnou dovolenou však není dost velké. Hledal jsem proto kombi střední třídy s cenou kolem 600 kKč. Mondeo bylo vždy jedním z kandidátů. Dále jsem uvažoval o Laguně za super cenu - ta se mi ale tolik nelíbí, o Superbu - ale za plánované peníze by to bylo jen holátko s volantem, čtyřmi koly a ještě prahem v kufru. Určitě bych uvažoval i o Hyundai i40 (musel jsem se podívat na internet, jak se ta korejská značka správně píše), ale to by musel být tak o čtvrt milionu Kč lacinější. Nikdy mě nepřestanou udivovat reakce ve zdejších diskusích, které se fandy toho auta jen hemží - koupí si ho taky? - za 450.000 Kč bych si i40 možná i koupil nebo bych šel ještě dál smlouvat. Uvažoval jsem i o nákupu méně vybaveného S-Maxe, ale nakonec jsem usoudil, že by to nebylo ekologické (a ekonomické) kvůli větší čelní ploše a proto i spotřebě.
Určitě je na místě zmínit, že u Mondea je běžná cena oproti oficiálnímu ceníku o 25% nižší. Stačí zajít k dealerovi z největšího Ford řetězce (ano, začíná na "Ch"). Nemám rád podnikatele, kteří šidí náš stát, protože naše firma platí daně poctivě a tak jsem za stejnou cenu koupil jinde. Se stejnou slevou mi nabídli vůz objednaný do výroby, u kterého jsem mohl ještě změnit výbavu. Objednal jsem si vůz ve specifikaci 1.6 Ecoboost Combi, Enterprise, navíc jen metalízu, balíček Assist (systém varování před vozidlem v mrtvém úhlu, Hill holder, varování před vyjetím z jízdního pruhu, automatická dálková světla, sledování únavy řidiče a elektrické sklápění zrcátek) a Bluetooth handsfree (12000 je dost, ale obsahuje i hlasové ovládání několika systémů). K handsfree - fascinují mě řidiči - většinou řidičky - sedící za volantem nejčastěji SUV v ceně 1.5 mil Kč s telefonem v ruce a na uchu.
Hlasové ovládání je super, ale chce to opravdu umět anglicky slušně, jinak vám vůz odmítá porozumět.... Celkem tedy včetně metalízy 584.000 Kč včetně DPH. Na druhou stranu jsem nečekal 2 ale 4! měsíce - asi mají objednávek hodně...

Barva
Hnědá Lunar sky. Je praktická a skrývá špínu. Určitě by se mi líbila Ink blue nebo Black, ale Ink blue už jsem si ke své nespokojenosti vyzkoušel na jednom Focusu. Hezká je i zelená Park side. Vzhledem k soukromému určení vozu bych vzal i nějakou odvážnější, ale Ford se opravdu s barvami drží při zdi....

Jízda
Motor 1.6 Ecoboost má dostatečný kroutící moment a táhne dobře bez vibrací už od 1200 otáček. 160 koní na toto auto bohatě stačí, zejméne s ohledem na můj primární důvod ke koupi tohoto auta. Ano, mám i měl jsem asi rychlejší auta...
Podvozek je s ohledem na ostatní moje auta velmi komfortní, ale subjektivně se auto více naklání a tak prostě jedu pomaleji. Na druhou stranu předjíždění čehokoliv /kromě Porsche není rozhodně adrenalinová záležitost.
Mám najeto asi 70 000 km a spotřeba kolísá mezi 6,8 a 7,5 l/100km, podle toho, kdo s ním jezdí. Při velikosti auta (a srovnávám se všemi Focusy a stejnými řidiči) je to úžasná hodnota. Tento průměr zahrnuje okresky, dálnice, zacpanou Prahu i kratičké cesty po maloměstě ve vyváženém poměru.

Prostor pro posádku
Přední sedadla by mohla být méně sportovní a Volvo je má stejně sportovní, ale pohodlnější. Na druhou stranu paměť pro 4 řidiče, široký rozsah seřízení, vyhřívání, ventilace, kvalita kůže - to vše je á 10 bodů.
Zadní sedadla jsou velmi pohodlná a ve všech směrech je dost místa pro další 2 dospělé osoby. Na jedné recenzi jsem četl, že se tam pohodlně vejdou 3 dospělí. S tím já nesouhlasím. Svou tchyni mám rád, ale i kdybych ji rád neměl, netrestal bych ji jízdou na prostředku zadní sedačky. Kdo chce jet v 5 dospělých dál než na nákup, měl by jít do nákupu S-Maxe...

Silné stránky

Velmi tichý a na objem 1.6L dostatečně výkonný motor. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti, za sportovní bych ho zejména v porovnání se silnou Fiestou a všemi Focusy však neoznačil. Auto svádí spíše k plynulé úsporné rodinné jízdě s dostatečným potenciálem pro předjetí, v zatáčkách však není brzdou provozu ani v nejmenším.
Kladně hodnotím vzhled přístrojové desky včetně (pro někoho kontroverzního) displeje Convers+. Pokud někoho oslňuje, mě ne.
Super jsou ventilované vyhřívané kožené sedačky s pamětí (včetně zrcátek i s pozicí při couvání). Prostor ve voze včetně zavazadel je královský.
Efektní jsou nerezové prahy vpředu a v kufru.
Audiosystém má výborný zvuk.
Sadu Assist opravdu doporučuji, je to výborná investice a jsem rád, že jsem ji koupil.
Osobně oceňuji automatická dálková světla. Xenony svítí dobře, (byť jen) statická odbočovací halogenová světla svítí mnohem lépe než mlhovky u Koncernu.

Slabé stránky

Auto je velmi špatně chráněno proti drobným poškozením ve městě - přední nárazník vpředu má dva rohy, které si říkají o uražení o obrubník, z boku o odření. Do stran nevyčuhuje ani nárazník, ani blatníky, ale dveře. Efektní nerezový práh vzadu na sebe bere všechny kontakty ať s nákladem nebo místo zadního nárazníku a vrací je v podobě trvalých deformací.
Audiosystém má laciný vzhled.
Fordem vychvalované LED vnitřní osvětlení se sotva hodí do Fiesty a vypadá velmi lacině. Ostatní nepříliš hodnotně vypadající prvky však při faceliftu zmizely a vypichuji zde spíše maličkosti, z hlediska "lacinosti" došlo k výraznému pokroku.
Convers+ je skvělý, ale dostupných údajů by mohlo být více...
Auto nehlídá použití bezpečnostních pásů na zadních sedačkách a za to dávám s ohledem na jeho charakter velké mínus, i když moje děti odmítají vyjet bez zapnutí pásů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Fordy jsou podle mých zkušeností (cca 2.000.000 km včetně ostatních firemních Fordů) velmi spolehlivá auta a se servisem ani náhradními díly nejsou žádné problémy. Tedy, jednou jsem měl problém ve Ford Charouz Kolín, vyřešil jsem ho až poté, co jsem vedoucí (byla to paní) servisu pohrozil stížností na Ford United Kingdom. Paní do té doby byla hnusná a jejímu servisu jsem se už potom stejně raději vyhnul, i když po výhružce vyměknula a dala mi vše požadované zdarma.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Všude dobré. Jen legrační bylo, že když jsem chtěl nechat vydělat místního podnikatele v Brandýse nad Labem, nabízel mi na vůz 6%-ní slevu. Natolik zase moje láska k místním podnikatelům hluboká není, abych kvůli ní obětoval 120.000 Kč...

 


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 1.6 Ecoboost Enterprise

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Už po ujetí 1500 km dvakrát chybová hláška systému BLIS. Čím víc elektroniky, tím víc chyb

praktičnost
8

Úžasný rodinný vůz. Mohl by však být aspoň trochu na hranách chráněný.

prostornost
10

Tančírna pro ostatní cestující, ráj pro řidiče

jízdní vlastnosti
9

Přeci jen to je velké auto pro rodinu a ne pro zábavu

jízdní komfort
10

Žehlí a jede tiše

provozní náklady
10

Na auto střední třídy... Nesrovnávat s Fábií ;-)

náhradní díly
10

S Fordy problémy nejsou, Volvo může tiše závidět

výkon motoru
10

S ohledem na výběr motorizace nemám žádný problém

spotřeba
10

Naprostá spokojenost. Tohle auto vás nejen nesežere zaživa, ale i zanechá úsměv při tankování. Samozřejmě vztaženo k velikosti a dynamice auta.

hlučnost motoru
10

Jen ševelí

kvalita sedadel
10

Na rodinný vůz zbytečně sportovní, ale kvalita kůže, vyhřívání, ventilace a paměť pro 4 řidiče dohání do plného počtu.

brzdy
10

Zatím jedovaté ale bohatě dimenzované

zavazadlový prostor
10

Narozdíl od škodovek nehoní falešné litry hranou v kufru. 537 litrů je opravdových a použitelných. Mé ženě by ovšem na týdenní dovolenou stačil jen Tranzit v dlouhém a vysokém provedení.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…