Recenze
Opel Zafira 1.9 CDTI Cosmo (Automat)
Technické info
Přezdívka auta Shaun Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:35000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 280 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 625 pohon kol: přední spotřeba naměřená:
Popis vozu
Takže tedy Opel Zafira ...letos v zimě jsme začali uvažovat o pořízení nějakého novějšího povozu, protože náš Renault Mégane 1.6 e z roku 1998 který jsme celkem spokojeně užívali šest let už přestával být poněkud „ve formě“. Jelikož servis kam dlouhá léta jezdíme se zabývá i dovozem aut ze zahraničí, zmínili jsme se majiteli že něco sháníme – představovali jsme si Ford Focus případně Opel Astra H benzín v kombíku. Naší prakticky jedinnou podmínkou pro nové auto bylo, že musí být v automatu. Jednoho dne nám ale zavolali že by „něco“ bylo. Ovšem v dieselu a asi 80 tisíc přes náš limit. No nechali jsme si poslat podrobnosti, doma si na to sedli a nakonec se rozhodli že do toho přece jen půjdeme. 21. dubna 2010 nastal ten den D kdy jsme si jeli převzít naši „Shaun“. Na dvoře stála stříbrná, naleštěná Zafira 1.9 CDTI (88 kW) Cosmo, rok výroby 2007 a nějakými 34.000 km na tachometru, šestistupňovým automatem s výbavou jakou si jen vzpomenete. Prostě sen. Podlehli jsme a už nebylo cesty zpět.
Přesednutí z Méganu byl skok o několik světelných let. I když byl francouzsky pohodlný, Zafira ho svými jízdními vlastnostmi naprosto zastínila. S klapotem dieselu jsme se rychle smířili zvláště proto že do interiéru prakticky neproniká. Šestistupňový automat Aisin s možností řazení je prostě super, řadí jemně a s motorem si dobře rozumí. Při zapnutí režimu Sport se přepne mapa řídící jednotky, otáčky stoupnou, automat řadí později a z „almary“ se stává (samozřejmě v rámci kategorie) slušný draveček. Vůbec podvozek Zafiry je laděný hodně do sportovna, i když nerovnosti pohlcuje velmi dobře, v zatáčkách se naklání jem málo a jde do nich najíždět poměrně velmi svižně. Vnitřní protor je kapitolou sám pro sebe. Sedačky řidiče i spolujezdce nastavitelné v šesti směrech, variabilní prostřední lavice (naprosto nevadí že nejde vyjmout) a v neposlední řadě i dvě sedadla v kufru, která jsou sice hlavně pro děti, ale ty jsou z nich naprosto nadšené (chtějí prostě sedět v kufru) a sedačky jim naprosto postačují. V osazení 4 dospělí a dvě děti by se opravdu dalo jet kamkoliv a v naprostém pohodlí.
Vzhledem k tomu že toto není zdaleka první Zafira na moje.auto.cz, připadá mi naprosto zbytečné se nějak obšírněji rozepisovat. Obzvláště uživatel IJK sepsal svoji recenzi naprosto dokonale a když jsem čekal na tu svoji a sháněl různé informace, dost jsem se právě od něj dozvěděl.
Silné stránky
1. Vnitřní prostor a jízdní vlastnosti
2. Velmi bohatá výbava
3. Bezpečnost
Slabé stránky
Snad jen málo(prakticky žádné) odkládacích ploch na nápoje, což v této kategorii auta hodně překvapuje
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy jsme zatím neřešili žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Do tohoto servisu jezdíme už spoustu let a vždycky jsme se setkali jen s ochotou a profesionálním přístupem
Co jsme dokoupili, případně vylepšili:
prozatím jen originál velurové koberce, nosič na tři kola Thule G5 EuroClassic 909 a krátkou gumovou anténu. S tou původní se španě vyjíždělo z garáže - zachytávala o vrata :-)
Novinky v recenzi
Přezutí na léto
Tak nová kolečka už jsou na autě, myslím že jsou poměrně "pohledné" :-)
Nové disky
Na léto jsem pořídil nové 16" hliníkové disky. Model W2502 Strike od WSP-Italy. Ta už jen nechat obout a čekat na pěkné jarní počasí.
Svolávací akce
12.1.2011 jsem absolvoval opravu modulu CIM v rámci svolávací akce 10-R-036. Týká se to prakticky všech doposud vyrobených Aster H a Zafir B, je to bezplatné, celá "operace" trvá cca.30 a týká se to i aut dovezených "z venku". Mě to dělali u Opel Dobrovolný ve Velkém Meziříčí. Majitelům uvedených Oplíků doporučuji kontaktovat nejbližší Opel Servis. Mimochodem nový CIM stojí přes 4 tisíce, takže se to určitě vyplatí.
Nové gumy
Pořídili jsme nové zimní gumy Good Year UltraGrip 7+ a sadu gumových koberců z Gumáren Zubří
Veký výlet do srdce německého automobilismu :-)
Na konci srpna jsme s vyrazili na velký výlet do Stuttgartu. Cílem byla muzea značek Porsche a Mercedes-Benz. Zážitek to byl opravdu dokonalý.
Další vozy Opel Zafira
-
Opel Zafira (2007) Majitel: dokina
Přidáno: 27.3.2011 189 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: IJK
Přidáno: 21.7.2007 819 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.5.2009 269 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Opel Zafira (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.8.2008 510 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Opel Zafira (2010) Majitel: Stefič
Přidáno: 28.7.2010 2210 Majitel 9.62 Uživatelé