Recenze
Škoda 100 L
Technické info
Přezdívka auta Přibližovadlo Rok výroby 1972 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 988 výkon [kW]: 35 kroutící moment [Nm]: 73 zrychlení 0-100 km/h [s]: 24 maximální rychlost [km/h]: 125 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.6
Popis vozu
Jedná se o Škodu 100L r.v.1972 ( Bylo vyrobeno 217 767 kusů tohoto typu). Přesně toto auto bylo vyrobeno v Mladé Boleslavi 1.11.1972. Koupeno mým dědou 14.6.1973. Je to jeden z prvních typů, ještě s klikami "ven". Je v unikátní modré barvě ( červenec 2008 – nový lak ).
Bez žádného nákladu samo o sobě váží 820 kg, s plným zatížením 1195kg, ale to pak i ten motor dostává zabrat, stejně tak, když nás jede 5. Když tak mi tu nechte e-mail a v případě zajmu pošlu více fotek….
Tento automobil má především vzhledové doplňky karosérie (proto označení 100 L ), lepší čalounění a sedadla. Je určen pro náročnější uživatele. Kola mají hliníkové leštěné ozdobné kryty. Sedadla jsou klubovkového provedení, jsou čalouněna látkou, boční části sedadel lehčenou plastickou kůží. Výplně dveří, přední sloupky a zadní odkládací plocha jsou potaženy lehčenou plastickou kůží. Strop je bezpečnostní, nad sedadly prošívaný s polyuretanovou vložkou. Podlahy a čela pod zadními sedadly jsou vyloženy textilními koberci. Kryty předních kol jsou čalouněny lemovanou prošívanou plstěnou izolací. Clona proti slunci u spolujezdce má na zadní straně zrcátko. Práh dveří je kryt lesklými lištami,závěr palivové nádrže je na šroubový uzávěr, zakrytý víčkem v blatníku, větrací okénko předních dveří má klikový uzávěr, zadní dveře mají pevné zasklení a karosérie má
automatické větrání mřížkou na zadních okenních sloupcích.
Zajímavosti z interiéru - Původní červené polstrování, na dveřích i na sedadlech. Na fotkách nejdou vidět, na sedačkách mám už 20 let ty modro bílé potahy... Dále rádio, které tam mám není původní, je tam šikovně přidělané, že vypadá jako původní.
Něco z historie. V roce 1997, přesněji 5.-7.červenec byly na Moravě povodně...Jelikož Přibližovadlo parkuje v garáži u bábiny, když ho nepotřebuji, tak se voda zvedala, zachraňoval se nábytek a tak. A s autem, uz nikdo nestihl ujet:( Tak 2 dny stalo po kliky ve vodě a bahně. Rok se to pak rozebíralo a čistilo, složilo se to a jezdi neustále. Je to nesmrtelné auto...( „nezmar“ ).
Dále jsem po srazu ve městě Napajedla přesvědčil sponzora ( tatíka ), že na jaře dostanu nový přední blatníky a nové čelo...celé auto pak půjde přestříkat nějakým novým lesklým auto lakem...zůstane v modré,ale bude zářit na celé okolí, pak bych měl projít technickou a hurá další dva roky na českých cestách, po srazech atd.
Technická stránka:
Karoserie:celokovová, samonosná, čtyřdvéřová, uzavřená, pětimístná
Motor: čtyřdobý zážehový čtyřválec OHV, uložený vzadu podél
Převodovka: čtyřrychlostní, plně synchronizovaná
Převodové stupně: 3,80 - 2,12 - 1,41 - 0,96 - Z3,27
Stálý převod v rozvodovce: 1:4,444
Spojka: suchá jednokotoučová s hydraulickým ovládáním
Brzdy: kapalinové, vpředu kotoučové, vzadu bubnové
Řízení: maticové se šroubem a maticí
Přední náprava: lichoběžníkové polonápravy s nosnou nápravnicí
Zadní náprava: hnaná, s kyvadlovými polonápravami
Pérování: vinuté pružiny
Tlumiče: kapalinové, teleskopické
Pneumatiky: 155 - 14
Ráfky: 4,5 x 14
Rozměry: rozvor náprav: 2400 mm
rozchod kol vpředu / vzadu: 1280 / 1250 mm
celkové rozměry: 4155x1620x1380 mm
Objem palivové nádrže: 32 l
SPOTŘEBA OLEJE 0,8 l/1 000 km
STOUPAVOST I. rychlostní stupeň 30 %
II. rychlostní stupeň 15 %
III. rychlostní stupeň 10 %
IV. rychlostní stupeň 5 %
JÍZDNÍ DOSAH asi 420 km
PROSTOR PRO ZAVAZADLA hlavní 0,25 m3
příruční 0,12 m3
Silné stránky
Laciný provoz a atraktivita vozu ( znalci poznají 36 let starý a zachovalý vůz ). Dále mám nově nalezené a vyleštěné poklice na kola ty klasické chromované s okřídleným šípem ve znaku a dokola jsou ty klasické hliníkové obroučky.
Motorově je teď auto v pořádku a dobrém stavu , úplně 100%... vše jede a pracuje tak, jak má.
Nebojí se žádné polnačky... Vysoký podvozek má své výhody:)
Nenáročný servis...
Slabé stránky
Nedá se s tím jezdit na příliš velké vzdálenosti v kuse (zvláště v moc velkých vedrech) a na dálnici by to asi nebylo ono... Jízda v zimě...teda spis s tím nejezdím, když je všude 5 cm soli...to by nebylo pro Približovadlo úplně ideální. Takže, až napadne, se to zazimuje a jak sleze sníh, odzimuje. Garáž je celkem prostorná, v zimě tam nemrzne. ( Při těch našich posledních zimám vlastně nemrzne vůbec )
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsme všechno spravili doma na koleně s koupenými náhradními díly.
V létě mi nevydrželo těsnění pod hlavou...to byl pak zážitek s tím jezdit, než jsem přišel na to proč to nestartuje, když ve válcích byla voda... Stačilo par klíčů, šroubovák, nove těsnění, hadr a chvíle práce... Nejlépe se hledají náhradní díly na vrakovišti… Popř. po známých apod.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zatím nejsou...auto jsem podědil...ale zájemci už jsou, ale neprodám. Mám k němu citovou vazbu a je to prostě veterán!!!
Novinky v recenzi
2013
Probíhá výměna oleje a ještě pár dalších drobných úprav a oprav :-))))
Říjen 2011
K dnešnímu dni předělána fotogalerie.
rok 2011
Zdravím všechny příznivce škodovek i dalších super vozů - letos slibuju nějaké nové fotky, jen jak bude na jaře chvilka času :)
Ukončení roku 2010
Jak je psáno v minulé novince, STK letos úspěšně prošlo. Letos jsme si párkráte vyjeli jen tak protáhnout ventily a už zimujem v nemrznoucí a suché garáži:D
Rok 2010
V roce 2010 jsme úspěšně prošli technickou, teda napřed jsem musel nechat udělat nové přední čepy. STK máme tedy až do 07/2012.
Rok 2009
Tak hodnocení letošního roku: Letos se kvůli povodni skoro celý rok stálo v garáži, jen asi proběhli dva srazi veteránů, toť vše. Pokud se přes zimu podaří, opět přibudou nějaké ty dobové doplňky.
Stav k 21.6.2009:
Tak auto porád jezdí, byl vyměněn výfuk, zůčastnili jsme sa srazu v Kopřivnici předevčírem a dál se plánuje montáž chromovyných zpetných zrcátek. Tot asi tak vse.
Do nového roku 2009 přeji všem řidičům mnoho km bez nehod, pokut a bez zbytečných nervů!!!
Tak dnes bylo priblizovadlo, umyto, ocisteno apod. a zazimovano.
Kilo stojí stale u nas pod pristreskem a jednou za 14dni ho provetram. Zatim nemuze do garaze, pac ta je v rek-ci, ale delame co sa da, at ho muzeme zazimovat pomaly.
Tak škodovka stále jezdí, během prázdnin najela pár desítek možná i sotvek kilometrů. Stav je bezvadný a mohně lidí se za ní otáčí. Teď je na řadě výměna výfuku, páč ten původní je už tak díravý...
Přidány nové fotky...
Kilo je teď už naprosto pojízdné ( Složené, vše funkční, úspěšná technická i emise, plná nádrž ) V nejbližší době přidám pár fotek.
Tak kilo je zpatky doma z lakovny... nastrojime zpatky a jezdime!!!!
Tak auto je pripraveno na odvoz do lakovny... do mesice tu mate uplne novy fotky....
Cely tyden sa pilne pracuje na kilu. Uz sa pomalu zacina opet podobat autu, zacina se zpatky skladat dohromady, chystat na prestrikani atp. Prace dosti. Jdu delat.:)
Tohle je pro zajemce odkaz na forum, kde jsou dalsi inf. a fota ohledne auta + fota z prave probihajici generalky:)
http://hundertgang.spc-net.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2332
Zacalo se s přípravou na výměnu předních blatníku a čela, uz ty plechy mam doma a dneska odpol. jsem je cistil...postupne dodam fota a pak vysledek...
19.4.08 jsme byl s priblizovadlem na vylete v Kromerizi, zvladl to v pohode a dosahl jsem i krasne stavu na tachometru a to 76 767 ujetych km za 36 let existece tohoto vozu:) A km stale budou dal pribyvat.
O víkendu bylo přibližovadlo na jarní jízdě po okolích hřbitovech:) Dále se momentálně plánuje příprava na výměnu blatníků a STK. Jo, sraz Moje.auto.cz by mělo byt na morave, nekde u zlina nejlip, at tak dojedu:)
Tak, mame skoro brezen, vuz stoji v teple a suchu garaze a pomaly se planuje priprava na STK...
Úprava disků je hotová! Byli obroušeny a znova natřeny novou barvou. Renovace se myslim povedla ( viz. fota ). + naleštené poklice = krásný výsledek práce:)
Pridany dalsi dve zajimave fotky, srovnaní dvou vozu ( me 100 a tetineho audi A4 combi ) + dnes stovka opet jezdila a od zitrka se vrhnu na nove natery disku...
Tak jsem letos uz vyjel:) + pridal jsem fota z garaze, kde priblizovadlo parkuje. A chystam se od 11.2-17.2. dat nejak do lepsi podoby disky na kolach, odstrani se rez a da se novy nater:)
Prosinec 2007:
Veterán byl řádně umyt po poslední letošní jízdě a zaparkován v garáži. Vyjede do světa až na jaře a čeká ho výměna předních blatníků a předního nárazníku, nový lak a v červnu nove STK...tak snad projdem:)
Přidat názorDiskuse: Škoda 100 L
- Re: Re: body 25.04.2019 13:26 pez12
- Nadherny kusok !!! 09.11.2012 12:06 Gabo1
- Re: Kliky 16.08.2009 09:39 Prase
- Kliky 15.08.2009 22:47
- parádní kousek 28.07.2009 13:59
- Super 27.03.2009 08:02
- 3 brány... 03.11.2008 21:09
- Re: Opravdu krásný kousek 19.10.2008 15:20 George Hill
- Opravdu krásný kousek 16.10.2008 14:02 Psychobolos
- Re: uchoej jeden z mála pokladů národa!! 19.08.2008 13:50 George Hill
- uchoej jeden z mála pokladů národa!! 19.08.2008 12:20
- To je ona! 24.05.2008 18:16 Tommy100
- Re: Chyba 13.05.2008 12:15 George Hill
- Re: Chyba 02.05.2008 10:33
- Chyba 01.05.2008 19:12
- hodnocení 14.03.2008 19:56 David Silver
- Re: Stovečka 04.01.2008 23:12 George Hill
- Stovečka 04.01.2008 22:40 Special-line
- Re: Tempo 03.01.2008 20:29 George Hill
- Re: Re: Pěkný kousek 03.01.2008 19:59
- Tempo 03.01.2008 18:16 multinka
- Re: Pěkný kousek 03.01.2008 12:54 George Hill
- Pěkný kousek 02.01.2008 19:09
- Re: Zazimování?! 26.11.2007 17:23 Prase
- Zazimování?! 26.11.2007 17:20
- To by mohlo dostat novou přezdívku VODNÍK, 25.11.2007 08:34 Poustnik
- Jasná 10 19.11.2007 18:50
- Re: Ahoj 05.11.2007 09:39 George Hill
- Ahoj 05.11.2007 08:46 pumpkin
- Re: ceny nahr.dílu 30.10.2007 21:17 Prase
Další vozy Škoda 100
-
Škoda 100 (1971) Majitel: Patrik145
Přidáno: 10.10.2010 2310 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda 100 (1971) Majitel: korrado
Přidáno: 6.8.2008 1110 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda 100 (1973) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.11.2009 1810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda 100 (1976) Majitel: chetoos
Přidáno: 26.3.2016 610 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda 100 (1970) Majitel: Tommy100
Přidáno: 21.5.2008 2210 Majitel 9.78 Uživatelé