Recenze

Fremen (muž 39 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault R5 1.4 Spring

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 72× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault R5, foto 1 Renault R5, foto 2 Renault R5, foto 3 Renault R5, foto 5 Renault R5, foto 6 Renault R5, foto 7 Renault R5, foto 8 Renault R5, foto 9
Renault R5, foto 10 Renault R5, foto 11 Renault R5, foto 12 Renault R5, foto 13 Renault R5, foto 14 Renault R5, foto 15 Renault R5, foto 16 Renault R5, foto 17 Renault R5, foto 18 Renault R5, foto 19 Renault R5, foto 20 Renault R5, foto 21 Renault R5, foto 22 Renault R5, foto 23 Renault R5, foto 24 Renault R5, foto 25 Renault R5, foto 26 Renault R5, foto 27 Renault R5, foto 28 Renault R5, foto 29 Renault R5, foto 30 Renault R5, foto 31 Renault R5, foto 32 Renault R5, foto 33 Renault R5, foto 34 Renault R5, foto 35 Renault R5, foto 36 Renault R5, foto 37 Renault R5, foto 38 Renault R5, foto 39 Renault R5, foto 40 Renault R5, foto 41 Renault R5, foto 43 Renault R5, foto 44 Renault R5, foto 45 Renault R5, foto 46 Renault R5, foto 47 Renault R5, foto 48 Renault R5, foto 49 Renault R5, foto 50 Renault R5, foto 51
 

Technické info

Přezdívka auta Renault R5 Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:222000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1387 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 102 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 159 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 233 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Automobil byl zakoupen v roce 1988 v Německu, kde jezdil asi 5 let. Poté byl dovezen k nám a zde už zůstal. Motor je zážehový o obsahu 1,4l. Dodávku paliva obstarává karburátor Weber, studené starty sytič s páčkou vyvedenou vlevo dole na palubní desce. Nejvyšší výkon 44kW/5250ot.

Hmotnost 775kg(pohotovostní) a rozměry 3591d x 1564š x 1397v z něj číní "štiku" v městském provozu.

Výbava
Je poměrně bohatá, asi taky díky "německému původu". Obsahuje např: kůží obšitý volant, který se příjemně drží, v létě tolik nepálí. Dále elektricky ovládaná okna na předních dveřích; střešní okno (vyklápěcí) se silným tónováním; nárazníky, boční krycí plasty, zrcátka a dva kryty na zadních sloupcích lakované v barvě karoserie. Výborná věc jsou tónovaná okna. V létě je to dost znát a radši jezdím se zavřenými okny a puštěným ventilátorem, aby na mě nesvítilo. Užitečná "vymoženost" je dálkově ovládané centrální zamykání, perfektní věc. Další rozdíl oproti běžným R5 je více plastů v interiéru kryjících holé lakované plochy, madla na stropě pro ostatní cestující, vyklápěcí zadní okénka, jiné uspořádání a spousta detailů na palubní desce. Chybějící výbava čítá naklápění světel z místa řidiče, automat, posilovač řízení, přední mlhovky, otáčkoměr a pár drobností.

Interiér
K předním sedadlům se dostanete díky širokým dveřím snadno. K zadním po odklopení předních jakž takž taky. Vzadu je místo asi na dva větší, nebo tři menší lidi:), kteří mají k dispozici odkládací schránky v oblasti loktů. Palubní deska sice postrádá otáčkoměr a teploměr chladící kapaliny, ale jinak obsahuje vše potřebné. Hodně se mi líbí množství odkládacích schránek a velké kapsy ve dveřích. Řidič může využívat normální světlo a spolujezdec čtecí lampičku. Podsvícení palubní desky a všech přístrojů je dostatečné a v noci neruší. Co mi chybí, je světlo ve chránce u spolujezdce a v kufru, což byl ale nebyl problém dodělat.
Kufr je docela malý a má nákladovou hranu, jako asi všechna starší auta. Dá se značně zvětšit odděláním horního krytu a sklopením zadních sedaček. Jsou dělené v poměru 2:3 a napřed se směrem dopředu sklopí sedáky a na vzniklé místo pak opěradla.

Jízda
Po nastartování a zahřátí motoru na provozní teplotu, překvapí svižná akcelerace, hlavně na první tři rychlostní stupně. Řazení je i po letech kvalitní, horší je však zpátečka, na kterou se musí dost opatrně, jinak jde přes zuby. Hodně pomohla pružina, která byla přidána na spodek auta (tlačí řadičku na jednu stranu). Ze začátku si musíte dát pozor na dost krátký chod spojky. Plyn jde už ztuha. Když sem jel poprvé, překvapilo mě ticho uvnitř. Je to díky opravdu tlusté izolaci na podlaze (asi 5cm) a odhlučnění prostoru mezi motorem a kabinou.
Motor je živý hlavně ve vyšších otáčkách. Maximální tachometrovou rychlost sem měl 160km/h. Ale to nebylo "naplno" a navíc po dálnici stékala voda a jel sem na zimních gumách, takže už jsem se bál. Řekl bych, že těch 159 co je napsaných v TP bude odpovídat (asi 180 tachometrových).
Při parkování se krásně vejdete všude. Snad jen trošku chybí posilovač, i když při "muší váze" jde řízení lehko. Bohužel auto už má něco za sebou a tak se při přejezdu nerovností ozývají různé zvuky, nijak mi to ale nevadí. Překvapilo mě, do jakých kopců se dá vyjet na 5-tý rychlostní stupeň s minimem plynu, když se dobře rozjedu. Věc, co se mi hodně líbí je minimální množství R5, co jsou ještě v provozu (ne že by byly nespolehlivé, jen je to hodně let). Po městě jich jezdí všeho všudy 10-15 a to ještě ne všechny pravidelně. Téměř úplně stejné auto jsem viděl jen 2x, za celou dobu, co ho mám :).

Motory pro Renault Super 5

Benzínové:
1.0 30kW
1.1 33kW
1.1 34kW
1.4 43kW
1.4 44kW (můj motor, kód C40M nebo C2J)
1.4 49kW
1.4 52kW
1.4 85kW *
1.7 54kW *
1.7 64kW *
1.7 69kW *
* Sportovní verze. U motoru 1,7 si tím nejsem jistý, ale Turba měly minimálně toto: Jiná zadní náprava, kotouče i vzadu a několik dalších vylepšení jako spojlery, otáčkoměr, sportovní volant atd.

Naftové:
1.6 40kW

Doporučuji koupit knihu o autě s návody na spravení spousty věcí. U nás se dá sehnat asi jen Jak na to? z nakladatelství Kopp. Nejsou tam bohužel žádné fotky, ale kresby. Občas pak nemůžete najít něco, co je v tom místě, ale už to tam není domalováno, kdežto na fotce by to šlo vidět. Ale aspoň tak, párkrat už mi pomohla.

Silné stránky

+ Vnější rozměry
+ Motor
+ Roztomilost :)
+ Poměrně promyšlená konstrukce
+ Spousta odkládacích prostorů
+ Výbava
+ Neokoukanost
+ Sklopné a dělené zadní sedačky

Slabé stránky

- Cena originálních dílů, které nejdou sehnat z druhovýroby
- Mírně vyšší spotřeba
- Horší mechanická přístupnost motoru a jeho součástí
- Skousnul bych i verzi se vstřikováním o výkonu 52kW :)
- Chybí stavitelné sedačky vepředu (málo místa na hlavu pro vysoké lidi), osvětlení kastlíku spolujezdce a kufru (až u nejvyšších výbav)
- Sem tam nějaká drobnost, která pozlobí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis se snažím navštěvovat zatím co nejmíň. Většinu oprav co byly, nebo i nebyly potřeba sem si dělal sám, nebo s pomocí někoho.

Doposud provedené opravy:
Výměna ložisek předních kol, nové přední kotouče a destičky Ferodo, nové lanko sytiče, výměna hadice sání horkého a teď i studeného vzduchu, oprava motorku zadního stěrače, vyčištění přepínače rychlostí ventilátoru topení, vyčištění, zakitování a natření části za zadním nárazníkem, čištění a oprava obou bočních dveří (kosmetické vady), natření tažného zařízení. Nedávno jsem strávil 4 odpoledne v pravém zadním podběhu. Je tam takový lem a ten byl na dvou místech na kaši, dál mi vyrezla zčásti výztuha zadní části auta (díra asi 2*6cm), plech, co je za nárazníkem na boku byl taky fuč a okolo nádrže se to zatřelo na poslední chvíli. Po zakitování a natření jsem ještě celý podběh přejel gumoasfaltem, tak snad to vydrží. Nové víčko rozdělovače a opravena díra v pravém předním podběhu, kterou sem si udělal nechtíc prstem:(. Tak postupně zjišťuju, že antikorozní ochrana podběhů mohla být celkově o něco lepší, anebo bych to měl důkladněji kontrolovat. Nedávno sem totiž opravoval další podběh, tentokrát levý zadní. Ale jen trochu, pořádně to budu moct udělat asi až v létě. Výměna manžety na pravé poloose v oblasti kloubu. Ten bude potřeba časem vyměnit. Nový spodní čep levého ramene. Výměna brzdových trubiček od bubnů až po přední část nádrže, kde jsou spojky. Spravení prasklých předních pružin. Nové ložisko startéru. Natřené podběhy, přední a zadní část podvozku. Nový výfuk (kromě svodů). Naladění karburátoru. Výměna baterie, stará zničeho nic přestala fungovat. Kdoví jak byla stará, teď mi roztáčí startér Varta Black Dynamic 44Ah 400A.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od dědy, jako ojeté. Jsou to zatím dva roky a zkušenosti jsou výborné :).

Malé úpravy

Výměna předních žárovek za bílé s mnohem vyšší svítivostí, výměna rádia a předních repro.

 

Novinky v recenzi

6.12.2008 00:00

Tak a je to tady. Jednou to muselo přijít. S R5, mým milovaným autíčkem, už jezdí někdo jiný. Prodal jsem ho přesně 30.11.2008, už pro něj nebylo využití a aby stálo jen tak doma, to by byla škoda.
Bohužel se autíčku asi ode mě moc nechtělo a tak mi to dalo kousek od cíle najevo přetrženým plynovým lankem. Tímto chci ještě jednou moc poděkovat R11, R5 a jejich krásnému doprovodu, že mě nenechali ve štychu a vše nakonec dobře dopadlo.
Dnešním dnem končím aktualizaci recenze, možná v budoucnu přidám pár informací, když se nějaké dozvím.
Moje R5 mi bude moc chybět, zažili sme toho spolu opravdu hodně za ty 2 roky a 30000km po celém olomouckém kraji.

1.10.2008 00:00

Začínám uvažovat o prodeji, ještě letos. Přece jen dva roky, po které autíčko mám, jsou tak zhruba intervalem pro obměnu aut. :) Počítám s cenou 12000Kč. Auto bude obuto na 2ks cca 70% zimních pneu Goodyear Ultra Grip 7+ a 2ks letních Goodyear GT3.

19.9.2008 00:00

Přidávám odkaz na skvělé francouzské stránky. Obsahují spoustu fotografií, info z rally, prodávané verze Super pětek a taky přes 30 ! různých akčních verzí R5 doplněných o info a fotografie. Až sem se divil kolik toho ti francouzi vyráběli. Jen je nevýhoda, že je tam skoro všechno francouzsky :(. http://thesupercinq.free.fr/sommaire.htm
Odkaz převzat z fóra renaultclubu.cz.

25.8.2008 00:00

Doplněny údaje o zrychlení a objemu kufru podle: http://www.ultimatespecs.com/?option=4

1.5.2008 00:00

Už nějakou dobu mi teče dovnitř auta a stále se to nedaří vyřešit. Voda končí u spolujezdce na zemi a izolace přepážky motoru, co je zevnitř u noh spolujezdce je mokrá až kdesi za palubovkou. Přední okno sem přetěsnil ze všech možných stran, odtokové kanálky u baterky a u heveru jsou funkční. Podezřívám radiátor za palubkou. Občas je totiž voda, co mi tam teče modrá.

3.3.2008 00:00

Vyjmul sem z mínusů špatné startování za studena. Doufám, že je to už definitivní. Závada byla asi jen ve špatně seštelovaném lanku sytiče, které se musí vytáhnout opravdu pořádně, aby se dostal do motoru dostatek benzínu a před startováním několikrát prošlápnout plynový pedál. Rozdíl je obrovský, oproti třeba třem neúspěšným dvacetisekundovým pokusům to teď chytne kolikrát i za pár sekund a na poprvé. Snad to vydrží. :)

9.11.2007 00:00

Konečně sem nafotil víc věcí, hlavně kufr. Sice nesvítilo sluníčko, ale auto aspoň bylo umyté.

11.10.2007 00:00

Opět další fotky.

16.9.2007 00:00

Přidáno několik fotek. Auto je tam ale trochu špinavé.

8.9.2007 00:00

Aktualizována recenze.


Přidat názorDiskuse: Renault R5 1.4 Spring

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Při správné údržbě může být auto spolehlivým společníkem. Při věku téměr 20 let už záleží spíš na předchozí údržbě, než na tom, kdo auto vyrobil.

praktičnost
8

Velmi dobré na parkování ve stísněných prostorách velkých parkovišť atd.

prostornost
8

Vevnitř je místa docela hodně. Vepředu na nohy míň, než u Favoritu/ Felicie, ale dozadu si "za sebe" v pohodě sednu. Nevýhoda je docela nízká střecha. Měřím asi 193cm a hlavu musím mít v prostoru střešního okna pokud se chci trochu narovnat.

jízdní vlastnosti
7

Na úrovni Favoritu/Felicie. Člověk musí počítat s váhou necelých 800kg a pneu o šíři 155. V zimě a na mokru je potřeba na to myslet a brzdit dřív.

jízdní komfort
9

Jízda je plavná, motor skvěle tichý.

provozní náklady
7

Nebýt dost drahých originálních dílů, nízké.

náhradní díly
6

Velmi drahé originální díly. Ale dají se sehnat i věci z druhovýroby jen ne tolik, jako na novější auta.

výkon motoru
9

Na toto auto zcela dostačující, výborná motorizace.

spotřeba
8

Docela uspokojivá. Dá se jezdit i za 6l/100 s velice lehkou nohou (zhruba 30% město a 70% mimo město).

hlučnost motoru
9

Výborná. Zevnitř je díky tlusté izolaci krásně ticho.

kvalita sedadel
7

Francouzsky měkká. Řidičovo už je docela opotřebené, jak se přes něj pořád chodí dozadu.

brzdy
8

Supr. Po silnějším přišlápnutí brzdí výborně. V rámci takto starých a velkých aut, samozřejmě.

zavazadlový prostor
6

Poměrně malý. Ale to kvůli vnějším rozměrům.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…