Recenze
Renault R5 1.4 Spring
Technické info
Přezdívka auta Renault R5 Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:222000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1387 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 102 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 159 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 233 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Automobil byl zakoupen v roce 1988 v Německu, kde jezdil asi 5 let. Poté byl dovezen k nám a zde už zůstal. Motor je zážehový o obsahu 1,4l. Dodávku paliva obstarává karburátor Weber, studené starty sytič s páčkou vyvedenou vlevo dole na palubní desce. Nejvyšší výkon 44kW/5250ot.
Hmotnost 775kg(pohotovostní) a rozměry 3591d x 1564š x 1397v z něj číní "štiku" v městském provozu.
Výbava
Je poměrně bohatá, asi taky díky "německému původu". Obsahuje např: kůží obšitý volant, který se příjemně drží, v létě tolik nepálí. Dále elektricky ovládaná okna na předních dveřích; střešní okno (vyklápěcí) se silným tónováním; nárazníky, boční krycí plasty, zrcátka a dva kryty na zadních sloupcích lakované v barvě karoserie. Výborná věc jsou tónovaná okna. V létě je to dost znát a radši jezdím se zavřenými okny a puštěným ventilátorem, aby na mě nesvítilo. Užitečná "vymoženost" je dálkově ovládané centrální zamykání, perfektní věc. Další rozdíl oproti běžným R5 je více plastů v interiéru kryjících holé lakované plochy, madla na stropě pro ostatní cestující, vyklápěcí zadní okénka, jiné uspořádání a spousta detailů na palubní desce. Chybějící výbava čítá naklápění světel z místa řidiče, automat, posilovač řízení, přední mlhovky, otáčkoměr a pár drobností.
Interiér
K předním sedadlům se dostanete díky širokým dveřím snadno. K zadním po odklopení předních jakž takž taky. Vzadu je místo asi na dva větší, nebo tři menší lidi:), kteří mají k dispozici odkládací schránky v oblasti loktů. Palubní deska sice postrádá otáčkoměr a teploměr chladící kapaliny, ale jinak obsahuje vše potřebné. Hodně se mi líbí množství odkládacích schránek a velké kapsy ve dveřích. Řidič může využívat normální světlo a spolujezdec čtecí lampičku. Podsvícení palubní desky a všech přístrojů je dostatečné a v noci neruší. Co mi chybí, je světlo ve chránce u spolujezdce a v kufru, což byl ale nebyl problém dodělat.
Kufr je docela malý a má nákladovou hranu, jako asi všechna starší auta. Dá se značně zvětšit odděláním horního krytu a sklopením zadních sedaček. Jsou dělené v poměru 2:3 a napřed se směrem dopředu sklopí sedáky a na vzniklé místo pak opěradla.
Jízda
Po nastartování a zahřátí motoru na provozní teplotu, překvapí svižná akcelerace, hlavně na první tři rychlostní stupně. Řazení je i po letech kvalitní, horší je však zpátečka, na kterou se musí dost opatrně, jinak jde přes zuby. Hodně pomohla pružina, která byla přidána na spodek auta (tlačí řadičku na jednu stranu). Ze začátku si musíte dát pozor na dost krátký chod spojky. Plyn jde už ztuha. Když sem jel poprvé, překvapilo mě ticho uvnitř. Je to díky opravdu tlusté izolaci na podlaze (asi 5cm) a odhlučnění prostoru mezi motorem a kabinou.
Motor je živý hlavně ve vyšších otáčkách. Maximální tachometrovou rychlost sem měl 160km/h. Ale to nebylo "naplno" a navíc po dálnici stékala voda a jel sem na zimních gumách, takže už jsem se bál. Řekl bych, že těch 159 co je napsaných v TP bude odpovídat (asi 180 tachometrových).
Při parkování se krásně vejdete všude. Snad jen trošku chybí posilovač, i když při "muší váze" jde řízení lehko. Bohužel auto už má něco za sebou a tak se při přejezdu nerovností ozývají různé zvuky, nijak mi to ale nevadí. Překvapilo mě, do jakých kopců se dá vyjet na 5-tý rychlostní stupeň s minimem plynu, když se dobře rozjedu. Věc, co se mi hodně líbí je minimální množství R5, co jsou ještě v provozu (ne že by byly nespolehlivé, jen je to hodně let). Po městě jich jezdí všeho všudy 10-15 a to ještě ne všechny pravidelně. Téměř úplně stejné auto jsem viděl jen 2x, za celou dobu, co ho mám :).
Motory pro Renault Super 5
Benzínové:
1.0 30kW
1.1 33kW
1.1 34kW
1.4 43kW
1.4 44kW (můj motor, kód C40M nebo C2J)
1.4 49kW
1.4 52kW
1.4 85kW *
1.7 54kW *
1.7 64kW *
1.7 69kW *
* Sportovní verze. U motoru 1,7 si tím nejsem jistý, ale Turba měly minimálně toto: Jiná zadní náprava, kotouče i vzadu a několik dalších vylepšení jako spojlery, otáčkoměr, sportovní volant atd.
Naftové:
1.6 40kW
Doporučuji koupit knihu o autě s návody na spravení spousty věcí. U nás se dá sehnat asi jen Jak na to? z nakladatelství Kopp. Nejsou tam bohužel žádné fotky, ale kresby. Občas pak nemůžete najít něco, co je v tom místě, ale už to tam není domalováno, kdežto na fotce by to šlo vidět. Ale aspoň tak, párkrat už mi pomohla.
Silné stránky
+ Vnější rozměry
+ Motor
+ Roztomilost :)
+ Poměrně promyšlená konstrukce
+ Spousta odkládacích prostorů
+ Výbava
+ Neokoukanost
+ Sklopné a dělené zadní sedačky
Slabé stránky
- Cena originálních dílů, které nejdou sehnat z druhovýroby
- Mírně vyšší spotřeba
- Horší mechanická přístupnost motoru a jeho součástí
- Skousnul bych i verzi se vstřikováním o výkonu 52kW :)
- Chybí stavitelné sedačky vepředu (málo místa na hlavu pro vysoké lidi), osvětlení kastlíku spolujezdce a kufru (až u nejvyšších výbav)
- Sem tam nějaká drobnost, která pozlobí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis se snažím navštěvovat zatím co nejmíň. Většinu oprav co byly, nebo i nebyly potřeba sem si dělal sám, nebo s pomocí někoho.
Doposud provedené opravy:
Výměna ložisek předních kol, nové přední kotouče a destičky Ferodo, nové lanko sytiče, výměna hadice sání horkého a teď i studeného vzduchu, oprava motorku zadního stěrače, vyčištění přepínače rychlostí ventilátoru topení, vyčištění, zakitování a natření části za zadním nárazníkem, čištění a oprava obou bočních dveří (kosmetické vady), natření tažného zařízení. Nedávno jsem strávil 4 odpoledne v pravém zadním podběhu. Je tam takový lem a ten byl na dvou místech na kaši, dál mi vyrezla zčásti výztuha zadní části auta (díra asi 2*6cm), plech, co je za nárazníkem na boku byl taky fuč a okolo nádrže se to zatřelo na poslední chvíli. Po zakitování a natření jsem ještě celý podběh přejel gumoasfaltem, tak snad to vydrží. Nové víčko rozdělovače a opravena díra v pravém předním podběhu, kterou sem si udělal nechtíc prstem:(. Tak postupně zjišťuju, že antikorozní ochrana podběhů mohla být celkově o něco lepší, anebo bych to měl důkladněji kontrolovat. Nedávno sem totiž opravoval další podběh, tentokrát levý zadní. Ale jen trochu, pořádně to budu moct udělat asi až v létě. Výměna manžety na pravé poloose v oblasti kloubu. Ten bude potřeba časem vyměnit. Nový spodní čep levého ramene. Výměna brzdových trubiček od bubnů až po přední část nádrže, kde jsou spojky. Spravení prasklých předních pružin. Nové ložisko startéru. Natřené podběhy, přední a zadní část podvozku. Nový výfuk (kromě svodů). Naladění karburátoru. Výměna baterie, stará zničeho nic přestala fungovat. Kdoví jak byla stará, teď mi roztáčí startér Varta Black Dynamic 44Ah 400A.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval od dědy, jako ojeté. Jsou to zatím dva roky a zkušenosti jsou výborné :).
Malé úpravy
Výměna předních žárovek za bílé s mnohem vyšší svítivostí, výměna rádia a předních repro.
Novinky v recenzi
Tak a je to tady. Jednou to muselo přijít. S R5, mým milovaným autíčkem, už jezdí někdo jiný. Prodal jsem ho přesně 30.11.2008, už pro něj nebylo využití a aby stálo jen tak doma, to by byla škoda.
Bohužel se autíčku asi ode mě moc nechtělo a tak mi to dalo kousek od cíle najevo přetrženým plynovým lankem. Tímto chci ještě jednou moc poděkovat R11, R5 a jejich krásnému doprovodu, že mě nenechali ve štychu a vše nakonec dobře dopadlo.
Dnešním dnem končím aktualizaci recenze, možná v budoucnu přidám pár informací, když se nějaké dozvím.
Moje R5 mi bude moc chybět, zažili sme toho spolu opravdu hodně za ty 2 roky a 30000km po celém olomouckém kraji.
Začínám uvažovat o prodeji, ještě letos. Přece jen dva roky, po které autíčko mám, jsou tak zhruba intervalem pro obměnu aut. :) Počítám s cenou 12000Kč. Auto bude obuto na 2ks cca 70% zimních pneu Goodyear Ultra Grip 7+ a 2ks letních Goodyear GT3.
Přidávám odkaz na skvělé francouzské stránky. Obsahují spoustu fotografií, info z rally, prodávané verze Super pětek a taky přes 30 ! různých akčních verzí R5 doplněných o info a fotografie. Až sem se divil kolik toho ti francouzi vyráběli. Jen je nevýhoda, že je tam skoro všechno francouzsky :(. http://thesupercinq.free.fr/sommaire.htm
Odkaz převzat z fóra renaultclubu.cz.
Doplněny údaje o zrychlení a objemu kufru podle: http://www.ultimatespecs.com/?option=4
Už nějakou dobu mi teče dovnitř auta a stále se to nedaří vyřešit. Voda končí u spolujezdce na zemi a izolace přepážky motoru, co je zevnitř u noh spolujezdce je mokrá až kdesi za palubovkou. Přední okno sem přetěsnil ze všech možných stran, odtokové kanálky u baterky a u heveru jsou funkční. Podezřívám radiátor za palubkou. Občas je totiž voda, co mi tam teče modrá.
Vyjmul sem z mínusů špatné startování za studena. Doufám, že je to už definitivní. Závada byla asi jen ve špatně seštelovaném lanku sytiče, které se musí vytáhnout opravdu pořádně, aby se dostal do motoru dostatek benzínu a před startováním několikrát prošlápnout plynový pedál. Rozdíl je obrovský, oproti třeba třem neúspěšným dvacetisekundovým pokusům to teď chytne kolikrát i za pár sekund a na poprvé. Snad to vydrží. :)
Konečně sem nafotil víc věcí, hlavně kufr. Sice nesvítilo sluníčko, ale auto aspoň bylo umyté.
Opět další fotky.
Přidáno několik fotek. Auto je tam ale trochu špinavé.
Aktualizována recenze.
Přidat názorDiskuse: Renault R5 1.4 Spring
- R543kw 16.11.2012 19:51 Mirasr
- Pěknej motýlek pane! 30.12.2009 22:58 FRPE
- Re: Re: Re: lanko plynového pedálu 10.02.2009 08:06 Fremen
- Re: Re: lanko plynového pedálu 09.02.2009 14:11
- Re: lanko plynového pedálu 06.02.2009 20:47 Fremen
- lanko plynového pedálu 27.01.2009 00:12
- Re: Re: R5 - už jen vzpomínka 07.12.2008 17:24 PeT-a (RSKa)
- Re: R5 - už jen vzpomínka 06.12.2008 15:43 Fremen
- R5 - už jen vzpomínka 06.12.2008 10:56 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: new fotka 16.11.2008 18:50 Fremen
- Re: Re: new fotka 16.11.2008 18:40 David Silver
- Re: new fotka 16.11.2008 17:49 Fremen
- new fotka 16.11.2008 10:42 David Silver
- Re: Pěkné fotky.. 03.11.2008 16:39 Fremen
- Pěkné fotky.. 03.11.2008 14:07 PeT-a (RSKa)
- Re: moj sen 01.09.2008 21:53 Fremen
- moj sen 29.08.2008 11:20 hugolin
- Re: Dobra recenzia... 14.02.2008 21:57 Fremen
- Dobra recenzia... 13.02.2008 11:57 Rysguf.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 04.02.2008 15:55 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 04.02.2008 15:19 Fremen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 04.02.2008 15:04 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 03.02.2008 23:59 Fremen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 03.02.2008 20:58 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 03.02.2008 20:28 Fremen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 03.02.2008 18:48 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 03.02.2008 12:31 Fremen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 03.02.2008 11:15 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ahoj....... 03.02.2008 01:44 Fremen
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis ve Francii 03.02.2008 01:19 Fremen
Další vozy značky Renault
-
Renault R5 (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.10.2008 108 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Renault R5 (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 58 Majitel 7.87 Uživatelé
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Clio (2000) Majitel: dr.biker
Přidáno: 8.9.2019 109 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé