Recenze

Fremen (muž 39 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Audi A4 Avant

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 1 Audi A4, foto 2 Audi A4, foto 3 Audi A4, foto 4 Audi A4, foto 5 Audi A4, foto 6 Audi A4, foto 7 Audi A4, foto 8
Audi A4, foto 9 Audi A4, foto 11 Audi A4, foto 12 Audi A4, foto 13 Audi A4, foto 14 Audi A4, foto 15 Audi A4, foto 16 Audi A4, foto 17 Audi A4, foto 18 Audi A4, foto 19 Audi A4, foto 20 Audi A4, foto 21 Audi A4, foto 22 Audi A4, foto 23 Audi A4, foto 24 Audi A4, foto 25 Audi A4, foto 26 Audi A4, foto 27 Audi A4, foto 28 Audi A4, foto 29 Audi A4, foto 30 Audi A4, foto 31 Audi A4, foto 32 Audi A4, foto 33 Audi A4, foto 34 Audi A4, foto 35 Audi A4, foto 36 Audi A4, foto 37 Audi A4, foto 38 Audi A4, foto 39 Audi A4, foto 40 Audi A4, foto 41 Audi A4, foto 42 Audi A4, foto 43 Audi A4, foto 44 Audi A4, foto 45 Audi A4, foto 46 Audi A4, foto 47 Audi A4, foto 48 Audi A4, foto 49 Audi A4, foto 50 Audi A4, foto 51 Audi A4, foto 52
 

Technické info

Přezdívka auta A4 Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:237000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 225 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Své první Audi jsem koupil v podstatě jen jako obal k motoru 1.9TDI. To totiž spolu s karosérií kombi a pozinkem bylo jediné kritérium výběru. Plus také cena samozřejmě. V tom obrovském množství aut, co trh nabízí už jsem opravdu nevěděl co. Nakonec se z toho vyklubal skvělý nápad a A4 je opravdu jedno z nejlepších aut s touto verzí motoru. V klidu Vás doveze každý den do práce, zvládne týdenní výlet ve 4 lidech, nebo několikaset kilometrovou trasu. Na 5km cesty po městě to moc není. Občas si můžete projet rychle pár zatáček. Jen po ní prosím nechtějte, aby vozila pytle cementu nebo psa v kufru. Na tohle jsou jiná auta.

Prvotním impulsem pro koupi byla zvyšující se cena benzínu. Už mě to vážně nebavilo a i když chápu, že se mi to stejně nevrátí, je to skvělý pocit neplatit tolik na pumpě. Nevěřil jsem, ale auto skutečně umí jezdit za 5l. Rekord je 4.6l. Maximum nevím jistě, asi 5.3l, nejezdím do města pro rohlíky, ale trochu dál. Průměr je 5.1l/100km. Záleží spíš na trase a na tom jak se drží motor v optimálních otáčkách. Dusit ho pod 1400ot. znamená vyšší spotřebu. Dojezd na nádrž je úžasný, min. 1200km.

Motor je vážně paráda. Opravdu mi výkonově stačí a i na dálnici se nemusím bát předjíždět. Octaviím 2.0TDI nemá smysl vzdorovat, ale velkou spoustu aut necháte v klidu za sebou. Tohle je docela paradox, protože mi poměrně často někteří řidiči uhýbají, aniž bych je chtěl předjíždět nebo se na ně tlačil. A občas to jsou silnější auta, která prostě nepředjedu. Asi Audinka vypadá ve zpětném zrcátku jako mnohem silnější. Časem udělám fotku, ať můžete posoudit. Akcelerace naplno je mírně horší nebo stejná jako Škoda Roomster 1.6 TDI 77kW. Soudě podle Coca-Cola Roomsteru, kterému jsem párkrát zkoušel ujet. Naložené auto neubere moc výkonu a klima taky ne. V nejpoužívanějších otáčkách je vždy dost síly, točit nad 3500ot. už nemá smysl.

Převodovka má 5 st. a i po letech řadí dobře. Je pouze třeba nechat ji trochu ohřát. Fabia II řadí lépe, ale zase takový rozdíl to není. Zpátečku zařadíte pohybem dolů a doprava dozadu.

Kufr je dostačující pro běžné potřeby. Sklopením sedaček získáte rovnou plochu a dokonce jdou dovnitř dát dvě kola systémem ježek v kleci. Stačí z jednoho kola sundat přední kolo. Velmi hezké je obložení příjemným kobercem a to i na pátých dveřích. Po čase ve mě dozrálo rozhodnutí, že nechci jiné auto než kombi. To, že vozím něco většího jen několikrát do roku neznamená, že si kvůli tomu pokaždé budu shánět vozík. Takto nemusím nic řešit a kdykoliv potřebuji, naložím i větší věci do auta, kde na ně navíc neprší. Krom toho, když jsem mimo domov a je potřeba něco odvézt, tak kufr mám sebou. Ale vozík ne. Pro mě jasná volba.

Interiér se pyšní opravdu dobrým zpracováním. Schránky jsou všechny čalouněné a to i ve dveřích, strop je z jemného materiálu, příjemného na dotek. Čalouněné jsou i přední sloupky. Na spoustě míst je izolace a dobře sešroubené plasty. I po letech je radost pobývat vevnitř, celek působí velmi dobře. Snad jen škoda, že moje audi už má něco za sebou. Některé šrouby chybí a plasty jsou rozlámané. Jediný prvek výbavy, který mohu doporučit jako opravdovou nutnost je automatická klimatizace. Pro ty, kteří neznají-nastavíte teplotu, topení nebo chlazení (s klimou nebo bez) a už se o nic nestaráte. Auto samo udržuje teplotu uvnitř, otáčky ventilátoru a směr proudění vzduchu. Jak příjemné, nemuset pořád točit ovladači od topení pokaždé, když se motor ohřeje, schová se sluníčko apod. Prý to i reguluje kompresor podle potřeby, aby se trvale nezatěžoval motor. Vepředu Vám auto nabídne dostatek místa. Mohu si při výšce 195cm naplno natáhnout nohy, to v každém autě nejde. Nevýhoda je, že si pak dozadu nesedne snad ani dítě. Alespoň, že je auto relativně široké a nemá vzadu se svažující střechu. Toto je trochu kompenzováno při nastupování, dveře jdou totiž otevřít téměř do pravého úhlu. Představte si to, jako by šly otevřít dveře u jiných aut o stupeň více.

Brzdy. Něco tak skvělého aby člověk pohledal. 4 kotouče brzdí jak drak a to jsou trochu zrezlé. Je třeba mít trochu ohled při prudkém brždění na auta za vámi, jinak si hledají místo kam uhnout. I spolujezdci chválí jak to brzdí.

Z A4 typu B5 vychází Passat, A6 a Superb. Zhruba řečeno mají jen jinou karoserii, ale velká spousta dílů je stejných. Motor je uložen podélně, převodovka za ním. Auto je o pár cm kratší než Octavia I, parkování celkem bez problémů. Akorát mi A4 přijde docela široká. Tam, kde projede např. Daewoo Matiz, už se nemusíte dostat.

Spolehlivost bych rád rozepsal trochu více. Jak můžete vidět níže, opravovalo se toho už celkem dost. Auto už má prostě něco za sebou a kdoví co se s ním v minulosti dělo. Důkazy toho jsou na více místech na voze. Nicméně vše důležité je naprosto v pořádku: motor, převodovka i karoserie. A navíc sehnat jakékoliv auto s 1.9tdi v dobrém stavu je buďto o velkém štěstí nebo penězích. Předchozí auta mě všechna nechala někde stát, škodovka 105 často, renault občas a astra jednou, ale dokonale. To už jsem sám neodjel. A proto každému novému autu šeptám: "nenech mě nikde na holičkách, jinak půjdeš z domu". Zatím jsem to pokaždé splnil. U Audi to ale není potřeba. Je opravdu příjemné nebát se i delších tras a každodenního ježdění.

Výbava:
-automatická klimatizace
-tónovaná okna
-centrál na dálku
-2x airbag
-výškově a podélně stavitelný volant
-výškově stavitelná sedačka řidiče
-elektricky ovládaná přední okna a zrcátka s dojezdem
-ABS

Motor:
Kód motoru : AFN
Vstřikování : Bosch
Uložení motoru: podélné
Pohon předních kol
Obsah : 1896 cm3
Vrtání x Zdvih : 79.5 x 95.5 mm
Počet ventilů : 8
Kompresní poměr : 19.5
Výkon: 81 kW / 4150 ot.
Točivý moment : 225 Nm / 1700 ot.


Rozměry:
-d 448cm
-š 174cm
-v 142cm

Hmotnost:
-pohotovostní 1360kg

Pneu:
-R15 195/65

Nádrž:
-62l

Nabízené motory (podle wikipedie a ultimatespecs.com):

Benzínové
1.6 I4 8v SOHC 74 kW 140 N·m 191 km/h 11.9 s 1994–2001
1.6 I4 8v SOHC 75 kW 148 N·m 11.9 s 2000–2001
1.8 I4 20v DOHC 92 kW 173 N·m 205 km/h 10.5 s 1994–2001
1.8T I4 20v DOHC Turbo 110 kW 210 N·m 222 km/h 8.3 s 1994–2001
1.8T I4 20v DOHC Turbo 132 kW 235 N·m 233 km/h 7.9 s 1997–2001
2.4 V6 30v DOHC 121 kW 230 N·m 225 km/h 8.4 s 1997–2001
2.6 V6 12v SOHC 110 kW 225 N·m 220 km/h 9.1 s 1994–1997
2.8 V6 12v DOHC 128 kW 245 N·m 230 km/h 8.2 s 1994–1997
2.8 V6 30v DOHC 142 kW 280 N·m 240 km/h 7.4 s 1997–2001
S4 2.7 V6 30V Turbo 195 kW 400 N.m 250 km/h 5.6 s 1997-1999
S4 2.7 V6 30V Turbo 195 kW 400 N.m 250 km/h 5.7 s 1999-2001
RS4 2.7 V6 30V Turbo 279 kW 440 N.m 250 km/h 4.9 s 2000-2001 (pouze kombi)

Naftové
1.9 DI I4 8v SOHC 55 kW 150 N·m 158 km/h 15.9 s 1996–2001
1.9 TDI I4 8v SOHC 66 kW 202 N·m 168 km/h 13.3 s 1994–1997
1.9 TDI I4 8v SOHC 66 kW 210 N·m 168 km/h 13.3 s 1997–2001
1.9 TDI I4 8v SOHC 81 kW 225 N·m 183 km/h 11.3 s 1994–1997
1.9 TDI I4 8v SOHC 81 kW 235 N·m 183 km/h 11.3 s 1997–2000
1.9 TDI I4 8v SOHC PD 85 kW 285 N·m 185 km/h 10.5 s 2000–2001
2.5 V6 TDI 24v DOHC 110 kW 310 N·m 210 km/h 9.0 s 1997–2001

Parametry max. rychlosti a zrychlení se mohou lišit pokud vůz měl pohon všech kol nebo automatickou převodovku. Některé převodovky jsou 6 stupňové.

Silné stránky

-pozinkovaná karoserie, ano opravdu to obyčejně nikde nerezne
-nerezový výfuk
-spotřeba
-dostatek výkonu
-prostor vepředu
-pohodlí
-dobře zpracovaný interiér a smysl pro detail
-automatická klimatizace
-image značky
-odhlučnění
-slušné jízdní vlastnosti
-dveře otevírající se téměř do pravého úhlu

Slabé stránky

-velmi málo místa na nohy na zadních sedadlech
-hrozně nízké sportovní pružiny, zpomalovací prahy jsou postrach

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Oprav už bylo/je povíce.Nicméně žádná natolik vážná, aby se s ní nedalo jezdit. Vždycky jsem nastartoval (kromě vybité baterie) a mohl auto používat než se naplánovala oprava. Spotřební věci jako olej, klimu, brzdovou a chladící kapalinu nepočítám. Poté, co jsem vyčistil hodně zanesené sání motoru a začalo se pravidelně jezdit, tak po několika měsících postupně motor získal snad pětinu výkonu navíc. Je to znát. A co se tedy vyměnilo nebo opravilo:
-vzpěry kufru
-rozhýbání zadních třmenů
-nějaká kladka řemene
-dvě hliníkové kostice nápravy
-manžeta poloosy vnitřní
-manžeta poloosy vnější
-obě přední ložiska
-pravý čep řízení
-rozvody včetně vodní pumpy
-pytlík na řadičku
-baterie
-roleta kufru
-kompresor klimatizace
-interiérové čidlo nasávaného vzduchu
-vyčištění sacích kanálů u motoru
-všechny pružiny nové
-všechny tlumiče včetně uložení nové
-nové přední kotouče a desky. Nové zadní desky a stočení kotoučů
-vyměněny řidičovy dveře po nezaviněném ťukanci
-nový pravý kloub poloosy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od známéno.

 

Novinky v recenzi

26.5.2013 20:15

Prodáno

Tak a je pryč. Díval jsem se za ní trochu smutně jak odjížděla, ale změna je život.

7.4.2013 17:36

Menší oprava

Tak jsem byl opět na rozhýbání levé zadní brzdy, snad už teď vydrží. Odstranilo se i klepání, které se ozývalo už od prosince a nedařilo se mi zjistit čím to je. Vyměnil se pravý kloub a vše je ok.

26.3.2013 09:04

Výměna dveří u řidiče

V lednu na ledovce, když jsem parkoval u práce to bohužel jedné paní ujelo a promáčkla mi dveře u řidiče. Naštěstí byla solidní a její pojišťovna taky. Vše vyřešeno, dveře mám vyměněny. Tímto jí děkuji.

6.2.2013 20:14

Brzdy

Okolnosti mne nakonec donutily udělat rychle i brzdy. Z levé zadní brzdy se na jedné destičce uvolnilo obložení a kamsi zmizelo. Na druhé destičce bylo skoro upadené. Nakonec jsem to vzal pořádně a udělaly se celé brzdy. Tzn. přední kotouče a desky, zadní desky a stočení zadních kotoučů.

24.1.2013 21:36

Oprava podvozku

Cca 14dní mám konečně nové pružiny a tlumiče včetně uložení. Je to něco naprosto jiného. Staré tlumiče vzadu likvidovaly gumy, zadek se houpal a spolu s předními tlumiči auto vůbec nesedělo. Docela jsem se bál na nerovném povrchu do zatáček. Teď je to nádhera, auto o dost líp sedí, nehoupe se a nebouchá to tolik při přejezdu děr. Navíc šlo o cca 4cm nahoru, takže už vypadá jako ostatní A4 a nemusím se bát sebemenší hroudy sněhu na cestě, díry, obrubníku, zpomalovacího prahu a podobných úletů.

30.12.2012 19:45

Spotřeba mrazy

Byl jsem zvědav, jak se na spotřebě projeví prosincové mrazy, kdy se jezdilo většinou kolem -10 st. a samozřejmě na zimních gumách. Je pravda, že v toto období jezdím ještě pomaleji, než obvykle. Ale i tak, 4.9 l / 100 km je skvělý průměr.


Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Těžko odhadovat spolehlivost, když jsem nekoupil nové.

praktičnost
8

Ten prostor vzadu...

prostornost
8
jízdní vlastnosti
8

Docela slušné, bezpečné. Ale není to BMW.

jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
9

Jako na jiná auta, třeba na opel.

výkon motoru
9

Zcela dostačující.

spotřeba
10

Naprosto luxusní, není nic moc lepšího.

hlučnost motoru
8

Dobře odhlučněno, ale benzín to není.

kvalita sedadel
8
brzdy
10

Perfektní, plných deset bodů.

zavazadlový prostor
9

Zatím jsem vše odvezl.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…