Recenze
Technické info
Přezdívka auta Cytronoš Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:221000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Starý rodinný sporťák s odkazem na Mazdu RX7, se skvostným designem, mrkacími světly nízkou stavbou a svůdnými křivkami. Moje vysněné auto, na které jsem čekal bezmála šest let. V době, kdy už mi můj starý favorit Anička dělal více starostí než radostí jsem se rozhodl investovat a splnit si své dlouholeté přání do mazdy. Nějaké ty kousky jsem už zkoušel, ale nenašel jsem žádnou, která by mi vyhovovala svým stavem nebo objemem motoru díky financím určeným na nejslabší verzi. Většina nabízených mazd byla buď zrezlá do posledního šroubku, nebo naopak s dobitým podvozkem. Jako chudý student jsem proto čekal na vhodný kousek, který se schodou okolností s koncem mojí trpělivosti s favoritem objevil v bazaru asi padesát kilometrů vzdáleném od mojeho současného kolejního bydliště v Opavě. Sedl jsem do Aničky, vyjel do Rýmařova, projel mazdu a hned se domluvil na ceně a datu, kdy si ji odvezu. Byla to láska na první pohled i přes některé bolístky a nedostatky, prostě mi hned nahlodala do srdce díru. Po příjezdu domů samozřejmě následovaly nutné úpravy a opravy po původním majiteli který byl zhovadilý že to pěkné nebylo. Lepící páskou přilepený venkovní teploměr, odporné tygrované potahy a zahřívající se vypínač zpátečkového světla v popelníku musely pryč. Hnusný oranžový koberec z kufru taky letěl okamžitě společně s autorádiem AAA auto, které nebylo ani zapojené. Pak následovala nutná technická, přepis naštěstí přes ZTP a čekají ji ještě nějaké nutné opravy. Prasklé čelní sklo nějak uhádám a zbytek se v rámci nízké ceny známého automechanika opraví bez problémů. Při akci mi kamarádi v těžce podroušeném stavu pojmenovali Cytronoš přičemž to mazdě nějak ze setrvačnosti zůstalo. Je to vděčné a milé auto, které mi zatím dělá jenom radost.
Silné stránky
Skvělé jízdní vlastnosti
Motor ( těsně po rozvodech )
Retro design
Mrkačky
Ještě jednou jízdní vlastnosti
Neotřelost a originalita na silnici
Vypadá mnohem dražší, než doopravdy byla
Slabé stránky
Potřeba opravy některých prvků podvozku
Slabé žárovky ve světlech
Při vjíždění do dvora a v zimě nízká světlá výška
13 palcová kola, na léto plánuju lité 14
Zamlžují se okna, asi prasklé topení, které by taky mohlo topit víc.
Audiosoustava, ale na tom se pracuje
Spojka je na konci sil
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na jaře se chystám se na nejnutnější opravy.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Příjemné jednání, korektní. Vyšli mi ve všem vstříc. Jen cenu jsem mohl uhádat nižší.
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1992) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 21.7.2007 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1994) Majitel: KARBURAToR
Přidáno: 18.10.2012 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé