Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 537 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Ještě než jsem vyrazil na nákup nového auta, jezdil jsem šest let v malém sportovním třídveřovém Fiatu Stilo 1,4 16V v racingové úpravě. Totální stilovka s minimem poruch, jediné, co jsem měnil mimo opotřebené díly, byl klakson, kterému po 100tis.km došel dech. Když se mi na tachometru objevilo 200tis. ujetých kilometrů, začal jsem se pokoukávat po novém autě. Trvalo mi to skoro dalších 50tis., než jsem konečně objevil pro mě to pravé. Jak to tak bývá, majitel nového vozu srovnává vždy s tím, s čím jezdil předtím. Je skoro nesmyslné srovnávat třídveřové auto nižší střední třídy s kombíkem střední třídy, ale přesto se tomu občas nevyhnu.
Výběr auta probíhal následovně. Na nátlak rodiny to musel být kombík. Výběr jsem časem zúžil na Alfa Romeo 159, Honda Accord a Ford Mondeo. Po všech možných propočtech a srovnání X nabídek od dealerů, vyšlo Mondeo jako nejvýhodnější koupě. Po designové stránce si nejsem správným výběrem jistý do dneška. Alfa to je přeci styl, srdcová záležitost, nadupaný koně s italským temperamentem i Honda vzbuzuje silné emoce. Nakonec jsem se však nechal hodně ovlivnit různými srovnávacími testy, na kterých Ford vymetal většinou přední příčky a také poměr cena/výbava, ve které byl Ford bezkonkurenčně na prvním místě. Co se týká výběru motoru, chtěl jsem zkusit diesel s nízkou spotřebou, proto padla volba na 2,0 103kW/140k.
Přejděme k popisu vozu a výbavě. Jedná se tedy o FM Titanium 2.0 TDCiI/DPF 103 kW, s manuální převodovkou. Barva karoserie je hnědá Lunar Sky a interiér nese název New York/ Lux – Ebony. Co se týká nadstandardní výbavy, objednal jsem metalický lak, tmavá skla Privacy, sadu titanium plus (hl. kvůli xenonům a kolům, pravda je, že bezklíčové odemykání a startování je také fajn) a sadu comfort (hl. kvůli automatickému zaklápění zrcátek a vytápění sedadel). Kola jsou 17ti palcová s 15ti paprsky.
Silné stránky
Prostor:
Bohatě dostačující zavazadlový prostor narval jsem tam i nesloženou dvoumetrovou skříň, takže když bych potřeboval přespat v autě, není žádný problém a to pohodlně i ve dvou. Cestující s výškou 2 metry prožijí cestu v klidu a pohodlí (pokud si sednou dva dvoumetrový cestující za sebe, nikdo nemá problém s místem nad hlavou, nebo v oblasti kolen). Oproti MY 2007 má nové Mondeo více místa v oblasti kolen řidiče. Místa je tam zkrátka moře a na rozdávání.
Převodovka:
Ve srovnání s Fiatem se to nedá ani srovnat, rychlostní stupně zapadají jak mají s neskutečnou lehkostí a přesností.
Odhlučnění motoru:
Ať jedete 70, 130, nebo 170km/h v autě je ticho, můžete si v klidu povídat s cestujícími na zadních sedadlech a zároveň poslouchat rádio (to možná zní divně, ale ve Fiatu při 170 nešlo ani jedno, natož obojí).
Síla motoru:
Je dostačující, 140 koní na kombíka stačí jak na okresky, tak na dálnice (ale je pravda, že přemýšlím o přečipování řídící jednotky). Motor je celkem pružný, snese jízdu i kolem 1300 otáček a od 2000 otáček vystřelí jak namydlený blesk, který zhasne kolem 4000 otáčkách. Zkoušel jsem i maximální rychlost, která je 210km/h.
Pocit bezpečí:
Díky prostornosti, použitým materiálům, osmi airbagům, několika hlídacím bezpečnostním systémům se člověk v mondeu cítí opravdu pohodově.
Technické vymoženosti a další maličkosti:
Automatické světlomety, automatické stěrače, neskutečně silné dálkové světla, jednoduché parkování, hezký display converse+, kvalitní sound...
Vzhled:
Celkový vzhled auta se mi líbí, tmavá skla, led diody, barva-to vše dává autu šmrnc. Čím déle auto mám, tím více se mi líbí a baví mě s ním jezdit.
Barva:
Lunar Sky skvěle maskuje špínu, takže auto vypadá téměř stále čistě.
Slabé stránky
Spotřeba:
Opět se dostávám ke srovnání s Fiatem, ten měl od výrobce psanou spotřebu 6,5 l/100km a já jsem v klidu jezdil za 6,5 l i méně. Mondeo má výrobcem psanou spotřebu 5,3 l/100km, ale skutečnost je taková, že po 15000km mám průměrnou spotřebu 6,5 l/100km a to to nijak zvlášť nehoním a jezdím především po okreskách. Když se jó hodně snažím, tak se přiblížím k 6 litrům, ale 5,3 je zatím opravdu v nedohlednu, leda že bych jezdil jen z kopce.
Lak:
Velmi brzy je přední maska oprýskaná/poškrábaná od odletujících kamínků a celkově je vrstva laku hodně měkká. Spadne li malý úlomek tašky ze střechy, objeví se bílá základovka v nepříjemně velkém měřítku.
Přední kapota:
Ta se bohužel zvedá ručně a ve vzduchu ji drží manuální železná tyčka, ve voze střední třídy mi to nepřijde moc v pořádku, to i Fiat Stilo má dvě hydraulické vzpěry.
Parkovací senzor:
Jeho zvuk je příliš hlasitý, měl by být propojen s rádiem a jeho hlasitost by měla jít ovládat.
Topení na zadních sedadlech:
Od cestujících na zadních sedadlech jsem se dozvěděl, že nefunguje topení. Je to pravda, zkusil jsem tam sedět a zatímco na předních sedadlech bylo příjemné teplo, při stejném nastavení byla vzadu pěkná zima. Kde je chyba dodnes nevím, ale předpokládám, že jde pouze o kusovou vadu. Ale zajímavé je, že klimatizace na zadních sedadlech funguje.
Stabilita v zatáčkách:
Široký rozvor kol, váha a délka vozu zkrátka nedovolí, abyste zatáčku o 70° projížděli vyšší rychlostí než 80-90km/h, už v 90km/h totiž cítíte, jak záď vozu za Vámi nekoordinovaně plave. Je to zkrátka auto pro dlouhé a pohodové cesty, takže tuto výtku bych ve skutečnosti zařadil do neutrálnější kategorie, která zde není.
Výběr kol:
Co se výběru disků týká, tak Ford jde na ruku spíše hodně konzervativním zákazníkům a žádná zajímavá kola nenabízí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
I přes to, že jsem měl sklopená zrcátka, mi ho nějaký expert líznul a rozbil. Výměna proběhla v servisu v ČB a vše OK.
V březnu jsem najel do velkého výmolu. Disk i pneu bylo KO. Ve Fordu v ČB kolo objednali a dodali, vše OK.
Topení na zadních sedadlech netopí. V servisu v ČB řekli, že vzduch dozadu není pouštěný výdechy v B-sloupcích, ale pod sedadly. Přitom při nastavování foukání na B-sloupku dochází k foukání studeného vzduchu z výdechu v B-sloupku, ale nikdy tudy nefičí vzduch teplý... Asi se zkusím zeptat ještě v jiném servisu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dobrý, jen hodně neosobní. Alfa Romeo, Fiat, nebo Lancia Vám nový vůz skryje pod saténový plášť a Vy se tak při příjezdu do autosalonu stále těšíte jak malý kluk a přešlapujete nedočkavostí. U Fordu je to jinak. Všude kolem stovky aut, prodejce s Vámi vyřídí papíry, pak jdete do skladu a tam stojí mezi X dalšími auty, bez saténu, bez mašle Vaše nové auto, na které jste roky dřeli. Jako byste kupovali auto každý druhý den, jako by šlo o rohlíky s máslem. Jinak Vám samozřejmě prodávající ukáže, co jak všechno funguje a můžete jet.
Novinky v recenzi
Voda v zadním světle
Po několika dnech lijáků se mi přihodilo, že do zadního světla vsazeného v části pátých dveří nateklo celkem hodně vody. Světlo se zapařilo a voda vytéká a kape mi na hlavu, vždycky když víko kufru otevřu... Připisuji na seznam věcí které je třeba dát do pořádku při 20000km prohlídce, která bude již brzy.
Postřehy z cesty na dovolenou
Postřehy z cesty na dovolenou Mali Lošinj-Chorvatsko: cestu tam jsem zvolil po neplacených úsecích-tzn. bez dálnice po nejkratší cestě přes Rakousko a Slovinsko, klimatizace byla zapnutá cca 1/3 cesty, jeli čtyři dospělí a kufr byl nabouchaný, využity byly i dvě 12V zásuvky -> spotřeba byla skvělých 5,8l/100km. Cesta zpět po dálnici a s puštěnou klimatizací ->spotřeba 6,3l. V autě klid, chládek a pohodička. Záda mě po příjezdu do ČR malinko bolela, ale koho by nebolela po 11hodinách strávených za volantem v autě...
Vypadlý šroub
Dnes jsem objevil v kufru vypadlý šroub. Uvolnil se z plastové části držící kolejnici rolety kufru. Jelikož má speciální zakončení, budou mi to muset ve Fordu dotáhnout. Jinak spotřeba jde pomalu ale jistě dolu a já se tak dostávám k průměru 6l/100km.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo
- Re: Re: Ahoj 08.11.2011 14:12 liborauta
- Re: Re: Výduchy v B-stĺpikoch 06.11.2011 11:05 Edvard
- Re: Ahoj 06.11.2011 10:55 Edvard
- Ahoj 05.11.2011 20:51 liborauta
- Re: Výduchy v B-stĺpikoch 14.10.2011 17:38 patr007
- Re: Re: Re: Re: spokojnost?!? 26.07.2011 08:24 veloce1
- Re: Re: Re: spokojnost?!? 24.07.2011 16:22 Edvard
- Re: Re: Re: Re: spokojnost?!? 17.07.2011 19:54 veloce1
- Re: Re: spokojnost?!? 17.07.2011 10:30 Edvard
- Re: Re: Re: spokojnost?!? 16.07.2011 22:57 dislike
- Re: Re: spokojnost?!? 15.07.2011 14:45 veloce1
- Re: Výduchy v B-stĺpikoch 15.07.2011 00:40 dislike
- Re: Re: spokojnost?!? 13.07.2011 11:55 eMeS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gratulace 12.07.2011 14:00 Edvard
- Re: Výduchy v B-stĺpikoch 12.07.2011 13:57 Edvard
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taky Gratulace 12.07.2011 13:55 Edvard
- Re: Re: Re: hagusy 12.07.2011 13:52 Edvard
- Re: Dotazy 12.07.2011 13:49 Edvard
- Re: Re: spokojnost?!? 12.07.2011 13:37 Edvard
- Re: Re: spokojnost?!? 12.07.2011 13:36 Edvard
- Re: spokojnost?!? 12.07.2011 13:35 Edvard
- Re: spokojnost?!? 08.07.2011 07:45 dislike
- spokojnost?!? 04.07.2011 12:04 veloce1
- Re: Dotazy 29.06.2011 11:05 killerhammer
- Dotazy 27.06.2011 23:29 eMeS
- Výduchy v B-stĺpikoch 26.06.2011 20:07 killerhammer
- Re: Gratulace 17.06.2011 13:18 eMeS
- Re: Gratulace 17.06.2011 13:14 eMeS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gratulace 17.06.2011 09:53 sir
- Re: Prodloužená záruka 16.06.2011 20:27 kratasak
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: woody-alien
Přidáno: 17.5.2012 52510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: patr007
Přidáno: 26.9.2011 549 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: Pavel.E
Přidáno: 12.7.2009 39210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: yumi
Přidáno: 16.3.2009 2710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2009 3110 Majitel 9.90 Uživatelé