Recenze
Technické info
Přezdívka auta mazdina Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2200 výkon [kW]: 110 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4
Popis vozu
Cítím se povinován napsat tuhle recenzi. V době psaní mám Mazdu rok a tak je čas objasnit pár věcí. Když jsem se rozhodoval samozřejmě jsem pročítal články a recenze. Hlavně na ojetiny, jelikož jsem kupoval ojetou. A všude jsem se dočítal, že je to to nejlepší ze svého segmentu a jak je to auto zaměřené na řidiče. Původně jsem chtěl benzin. Údajně s lepší dynamikou nežere o moc víc než diesel. Nevím co je na tom pravdy, ale stejný ročník s vyšším nájezdem stál v té době o 100k víc než diesel. Když přihlédnu k tomu, že nová 6ka stojí víc s dieslem, než s benzínem, je to na palici. Šel jsem tedy do nafty. Výkon je na 150 koní trochu vlažný a od spodu netahne tolik jako jiný diesel, dotahuje to ve středních otáčkách . Četl jsem už asi deset článků, které pořád omílají, že Mazda 6 je nejvíce zaměřené auto na řidiče ve svém segmentu. Není. Pod tím si představuju ameriku z 70. Let kde i přístrojovka je natočená na řidiče. Možná se v ní sedí celkem nízko, ale tady to končí. Karoserie plave, podvozek taky. Rychlosti v zatáčkách, které v klidu dá jedničková oktávka jsou pro mazdu nereálné. Auto se nakloní a přestane mít trakci se silnicí. Pochybuju, že by tyhle věci nebyly stejné i u benzinové verze, jen tam má člověk asi větší chuť vytáčet motor. Tlačítko i-STOP musím pokaždé hledat. Rádio je vůbec nejhorší část auta. Přehrávání z USB po každém nastartování zapomene kde skončilo. Bluetooth má kvalitu přenosu jako v roce 2008. Mazda o tom ví a nabízí výměnu modulu, který to má na svědomí. Za krásných 22 000Kč… No ale taky trochu pozitivních stránek. Spotřeba. S lehkou nohou za 5,3l dlouhodobě. Celkem slušný, ale poráží jí kde jaké auto i tady. Třeba Yeti, které je sice lehčí a o něco málo míň výkonné, ale jezdí i za 4,5 dlouhodobě. Prostor. Vzadu i v kufru je ho dostatek. Je to ale vykoupené délkou a do pětimetrového pruhu už dá práci zaparkovat a průměrný rejt tomu taky nepomáhá. Dále teoreticky spolehlivost (uvidíme časem) a pak už jen cena. A samozřejmě design. Jen málo aut vypadá zepředu tak dobře. Suma sumárum je to naprosto průměrné auto se slušnou spotřebou, hezkým designem, ukrutně drahými náhradními díly a špatnými jízdními vlastnostmi.
Silné stránky
design, spotřeba, prostor
Slabé stránky
drahé díly, špatné jízdní vlastnosti, vlažný motor
Přidat názorDiskuse: Mazda 6
- Re: Negativní názor? 22.06.2023 14:00 palix
- Re: sad story... 22.06.2023 13:58 palix
- Re: Tak to ťa sklamem 22.06.2023 13:56 palix
- Negativní názor? 25.08.2022 18:20 Polsonside
- sad story... 24.08.2022 16:33 lamal
- Re: Tak to ťa sklamem 08.08.2022 13:28 idam.i
- Tak to ťa sklamem 08.08.2022 13:21 iudex
- Tak to ťa sklamem 08.08.2022 08:44 Rasto
Další vozy Mazda 6
-
Mazda 6 (2015) Majitel: frogman
Přidáno: 7.4.2015 10510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: v.marek
Přidáno: 24.8.2015 4110 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mazda 6 (2014) Majitel: Vaclav_M
Přidáno: 28.3.2015 2110 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Mazda 6 (2013) Majitel: ebm007
Přidáno: 31.7.2013 149 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: kecal2
Přidáno: 5.8.2020 09 Majitel 9.27 Uživatelé