Recenze
Ford Mondeo 2.0TDCi
Technické info
Přezdívka auta mondeo Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:166600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8
Popis vozu
Auto má motor 2.0TDCi (common-rail), 130koní a 6-ti stupňovou převodovku. Jeho hlavní výhodu vidím v dlouhých cestách. Spotřeba je velmi příznivá, přitom se dá jet až tachometrových 230kmh. Největší spotřebu při vysloveně podlahový jízdě jsem měl asi 9,8l, přes 10 jsem se nikdy nedostal. Auto jsem dostal od otce s najetými 144tis. km. Měl ho jako pracovní nové, později ve svém vlastnictví, proto mám o autu absolutní přehled. Jediný důvod, proč nedávám vyšší hodnocení je, že nesrovnatelně radši mám benzínové motory a kupéčka.
Silné stránky
Spotřeba (při 140kmh točí na šestku asi 2200ot), dojezd (radši sem to nezkoušel, ale jsem přesvědčen, že 1000km by se s tím dalo na nádrž najet při lehký noze), spolehlivost, motor, podvozek, 6-ti stupňový manuál (výhoda na dlouhé cesty, úspora), jízdní vlastnosti, relativně nízká hlučnost (common-rail), kufr, slušná a bezproblémově fungující výbava (tempomat, parkovací senzory, vyhřívání předního okna atd.), pohodlí pro řidiče i cestující (více než dostatek místa), design (otázka vkusu), celková kvalita zpracování. Možnost tahat těžké přívěsy za autem. Velká výhoda je karosářské provedení liftback. V neposlední řadě jakožto mladej kluk oceňuji kvalitní repro bez potřeby nějakýho zlepšování (samozřejmě vždy může být všechno lepší). Za docela dobrou považuji ergonomii interiéru. Vše je víceméně intuitivní. Dobré jsou dva držáky nápojů vpředu. Skříňka pod ovládaním světel je vhodná přesně na peněženku či cigarety.
Slabé stránky
Než si člověk zvykne na spojku, tak si auto pěkně zaskáče. Nepochopitelná a opravdu velká ztráta ceny vozu, 6-ti stupňový manuál (nevýhoda do města a hlavně do zácpy - potřeba stálého řazení, člověk má tendenci auto pořád podtáčet), zpracování některých částí interiéru (ošoupaný volant, madla u dveří, řadící páka), strašák potřeby drahé výměny vstřiků na common-railu (zatím to nic nenaznačuje, ťuk, ťuk). Drahá origo rádia (chtěl bych origo mp3 od sony, ale za 16000kč ne, děkuji). Kolem 1800ot/min se při přidání plynu do kopce, když je auto zatížené, ozve docela hrubý zvuk, který ale zmizí cca při 2200ot. Holt už to má nějakej ten km nalítanej.
Tak po výměně spojky klimatizace jsem podle bráchově rozpoložení po ukončení výměny usoudil, že další slabou stránkou je asi to, že někdo motor házel do auta lopatou. Není tam místo na nic. Jen sundat nárazník chce mít trochu gymnastiky v ruce:-).
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jelikož bratr je automechanik, servis auta provádí on. Jediná nevýhoda je poměrně krátce vedená serviska. Auto bylo jednou bouráno, škoda u neautorizovaného servisu by vyšla cca. na 40tis. se vším všudy. U Fordu si naúčtovali téměř čtvrt milionu, což je ale (jak jsem slyšel) u autorizovaných servisů praxí. Faktura působila vážně jako vtip, když se měnilo například kolo, které bylo havárií netknuté nebo výměna fungujících xenonů...
Jinak co se týče spolehlivosti, tak jednou za celý provoz byla měněna váha vzduchu a dvě kladky v motoru. Teď přišel problém s výměnou silentbloků, za kterou chtějí ve fordu 12000kč s prací. Jedná se zatím o jedinou závadu na podvozku. Co se týče předchozích dílů, tak váha byla za cca. 3500kč a kladka, myslím, za 900kč kus v běžných prodejnách. Jinak o auto je dobře postaráno, pravidelně se mění olej a ostatní spotřebák. Možná taky díky tomu (a šetrnému ježdění - šetřím auto, když je studené a po delší cestě nechám chvíli nastartováno, aby se zchladilo turbo) je provoz víceméně bezproblémový a jsem v rámci možností naprosto spokojen.
Tak začalo blbnout otvírání kufru. Je tam elektrickej zámek a někdy se mu prostě nechce a člověk se do kufru nedostane. Někdy to jde otevřít tlačítkem na klíči nebo tlačítkem pod rádiem, někdy ani to ne. A většinu času to ale valí vpohodě. Třeba to jsou jenom povolený drátky nebo tak něco:-)
Srovnávání
Mondeo je často srovnáváno s oktávií a passatem. Jelikož otec má nyní oktávku, tak můžu srovnávat a rovnou říkám, že srovnávat nesrovnatelné je zcestné a je to hloupost. Oktávka není lepší v jediném ohledu (kromě relativně levnějších dílů a o něco málo menší spotřeby). Jak jízdní vlastnosti, tak místo v autě, tak i motor mi příjdou horší (otci taky). Co se týče passatu, myslím, že srovnávání je na místě. Sice sem passat nikdy neřídil, ale jel jsem v něm několikkrát. Řekl bych, že tady jde jenom o vkus člověka. K passatu mám akorát výhradu, co se týče hlučnosti motoru PD. Ostatně když otec přijel s fungl novou oktávou, mondeo po 150tis. bylo znatelně tišší (když bylo nové, motor nebyl slyšet skoro ani zvenku).
Novinky v recenzi
Auto jsem už prodal. Ale budu na něj vzpomínat jen v dobrým:-).
Pár fotek přidáno. Omlouvám se za kvalitu snímků z mobilu (především budíků - holt podvečer v autě nejsou ideální světelné podmínky).
Tak problém je následující... řemen se neroztrhl jen tak ze srandy, ale kvůli problemu se spojkou klimy... provizorně se tam dal řemen, kterej klimu nezapojuje. Ohledně opravy je zásadní otázka co bude za problém. Jestli jen ložisko, tak je to pár korun. Jestli celá spojka tak prý asi 8000kč, což by mě zrovna nepotěšilo. A jinak konečně došly silentbloky a všechny čtyři byly sehnány za cca 2000 (oproti 8000 v origo servise)... ale s výraznou slevou pro bratra - automechanika.
Tak motor začal cinkat, drhnout a já nevím jaký všechny zvuky ještě vydával. Najednou přestala valit klima. Po dalším nastartování se ještě dostavila kontrolka dobíjení. Po příjezdu domů mě otec upozornil, že něco čouhá zespodu motoru... přetrhnutej klíňák. Zvuky jsou pryč (asi to bylo způsobeno právě natrhnutým klíňákem), ale ta klima a především dobíjení je mnohem větší pešek. Ale co se týče časový i finanční náročnosti, měla by to bejt banalita.
Nedávno jsem trošku spěchal domů, tak jsem dal autu docela zabrat. Dokud se jelo po dálnici, tak to byla pohoda. Ale po okreskách to už bylo horší. Holt mondeo není žádná formule, což je v 99% případů výhoda, protože si člověk nevymlátí zuby. Jenže když potřebuje valit, tak už je to horší. Ve vyšších rychlostech po okreskách jsem docela ztrácel jistotu. Samozřejmě z velké části za to můžou gumy. Přeci jen 55 není profil vhodný k závodění.
Zkoušel jsem přesnost měření spotřeby na BC. Při počítačové spotřebě 5,9l byla skutečná 6,33l. Takže kecá o pěkný čtyři decky.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.0TDCi
- Re: mondeo vs.oktavia 21.02.2009 12:19 Chaotik
- mondeo vs.oktavia 18.02.2009 08:01
- Re: Re: Motor 2.0 TDCi 03.02.2008 18:23 Chaotik
- Re: Motor 2.0 TDCi 23.01.2008 22:51
- Motor 2.0 TDCi 23.01.2008 22:12
- Jizda a volant 11.07.2007 09:33 vl.sl
- Re: spotřeba 11.07.2007 08:27 Chaotik
- spotřeba 10.07.2007 23:13 Chuck Norris
- Re: Kvalita sedaček a ergonomie interiéru. 27.06.2007 22:22
- Re: Kvalita sedaček a ergonomie interiéru. 25.06.2007 17:12 Chaotik
- Kvalita sedaček a ergonomie interiéru. 25.06.2007 12:21 superkutil
- 10b 18.06.2007 20:16
- Re: Dobré... 17.06.2007 22:18 Chaotik
- Re: Proste luxus každým coulem 17.06.2007 22:17 Chaotik
- Re: cauko 17.06.2007 22:17 Chaotik
- Dobré... 17.06.2007 17:58
- Proste luxus každým coulem 17.06.2007 16:59
- Auto snu 09.06.2007 18:39
- Re: Re: Re: srovnání 03.06.2007 12:51
- Re: cauko 02.06.2007 23:35 Chaotik
- cauko 02.06.2007 14:04
- Re: Re: Re: 6-ti stupňová převodovka 26.05.2007 07:44 Chaotik
- Re: Re: 6-ti stupňová převodovka 25.05.2007 15:44
- Re: 6-ti stupňová převodovka 24.05.2007 21:19 Chaotik
- 6-ti stupňová převodovka 24.05.2007 15:32
- Re: Hodnocení 22.05.2007 18:58 Chaotik
- Hodnocení 21.05.2007 23:06 Dragon.001
- Re: Re: Pohodlný kočár 21.05.2007 18:53 Hitachi
- Re: Pohodlný kočár 21.05.2007 17:53 Chaotik
- Re: Re: Pohodlný kočár 21.05.2007 17:27 Hitachi
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé