Recenze
BMW řada 3 330Ci (E46)
Technické info
Přezdívka auta Ci-čko Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Takže recenzi dělám odznovu, protože jsem už začal jezdit a musím docela měnit;-). Někdo by mohl namítnout, že to dělám kvůli hodnocení, ale již několikkrát jsem sem psal svůj názor, že tyto stránky by dle mého měly sloužit především lidem, kteří si chtějí kupovat auto a chtějí se dozvědět něco o nich. Proto také nemám rád recenze typu: "všechno je supr, žádná slabá stránka neexistuje". Tudíž mi jde hlavně o to, aby se v této recenzi potencionální zájemce o auto dozvěděl co nejvíce informací o autě a je mi jedno, jestli bude v top10 nebo bude mít známku 1;-).A teď už k popisu:-).
Jsou tomu dva roky, co jsem se poprvé svezl v mnichovským kupéčku s nejsilnějším benzinovým motorem v trojkové řadě vyjma M3. Jenže rozumový a především finanční možnosti mi nepřály a rodiče mi dali svoje mondeo, který už nepotřebovali. Supr auto, na cestování do školy ideální. Ale prostě mě to nějak extra nebralo, pořád jsem měl svůj sen. Nedávno jsem narazil na inzerát, kde nabízeli můj sen za velmi příznivou cenu, tak sem hned začal jednat. Všechno bylo super. Až na jednu věc - prodejce se najednou přestal ozývat. Prostě nebyl. Takže po měsíci a půl bez auta jsem kontaktoval člověka z českého bmwklubu (www.bmwklub.cz), popůjčoval si ještě nějakej peníz navíc a během dvou týdnů se mi sen splnil. No, to říkám špatně... když mi tu moji krásku přivezli, tak sem málem brečel štěstím:-). Ta moje černá nádhera pochází z Lucemburska a nad stavem auta s takovým nájezdem jsem jen kroutil hlavou jak se mohlo těm Němcům podařit postavit něco tak kvalitního. K autu jsem dostal servisku (kupováno servisováno a prodáno všechno ve stejném salonu), návody, cd do navigace, prostě všechno co první majitel dostal při koupi nového. Největší chyba na autě je asi malinkej ťukanec vedle spolujezdcových dveří, kterej je vidět jen na přímým slunci. No prostě bombička. Najezdil jsem zatím cca 300km, tak budu názory postupně přidávat, každopádně věřím, že budou jen pozitivní.
Jinak nejsilnější auto, ve kterým jsem v životě jel byla M5 e39 a poznal jsem, že zaprvé mi to auto moc nevyhovuje a zadruhý, že nemám řidičskej skill na to, abych s takovým autem mohl seriózně jezdit. Momentálně mi s tímhle autem občas problikne protiprokluz a jednou zapískalo i esp. Dokud se mi to bude stávat, tak vím, že se mám ještě dost co učit. Takže co se mě týče, tak hlavně opatrně:-).
Silné stránky
- motor - už jen to, že byl dvakrát zvolen motorem roku ve svý kategorii o něčem vypovídá. No ale to není u bmw žádná výjimka.
- jízdní vlastnosti - když jedete po okresce tak vám to auto říká "pojď, řízni trochu tu zatáčku, já na to vpohodě mám", opravdu mi dělá radost každej den:-).
- podvozek + řízení - na 18" kolech je to parádně tvrdý a člověk prostě ví, že to auto řídí. Se zadním náhonem je to úplně jinej pocit než s předokolkou.
- zvuk - úplně sériový auto má fakt krásnej zvuk. Když se jede pohoda, tak o motoru není ani slechu, ale když se na to šlápne, tak se ozve nádhernej zvuk, u kterýho si vypínám rádio (prý nejsem sám:-) ). Většina aut je buď pořád hlučná (tunerský výmysly) nebo pořád tichá ( např. subaru legacy 3.0i), ale tohle je famózní.
- design - ze sériovejch aut, který jsou tak nějak dostupný je e46 kupé jedno z nejhezčích. Pro mě osobně je hezčí akorát e46 kupé facelift:-). U novejch aut bych měl asi problém mezi e92 a audi A5.
- spotřeba - na to jaká je to relativně kráva motor se kolem deseti litrů dá jezdit, což není žádná výhra, ale spousta služebních fábií HTP jezdí taky za tolik. Při běžným ježdění mimo město - okresky apod. se dá jezdit za 8,5l s přehledem. Když ale člověk začne k tomu courat po městě, tak se mi potřeba ustaluje na cca 9,5l.
- kvalita zpracování - nevrzne a neskřípne (kromě madel u dveří)... fakt klobouk dolů, auto je jak nový.
- ceny náhradních dílů - srovnatelný s úplně běžnýma autama... Po třech a půl letech můžu říct, že jich ale není ani moc potřeba.
- výbava - sice nic neobvyklýho, ale přesto z toho mám radost (kožené vyhřívané el. sedačky s pamětí, DSC - protiprokluz+stabilizace, roletka na zadním okně, cd-changer, tempomat, ovládání na volantu... jo navigace tam je taková malá:-) ).
- na kupéčko dost místa vzadu (srovnatelně se sedanem).
- sedačky jsou naprosto super na delší cesty, ale od názvu "sportsitze" jsem čekal o něco lepší boční vedení.
- moc hezký detaily. Osvětlení na zadních sedačkách, červené diody před vnitřním zpětným zrcátkem, které osvětlují řadicí páku.
S tím souvisí taková příjemnost, že všechno má svoje místo. Lékarnička pod sedadlem spolujezdce, nářadí ve víku kufru z vnitřní strany... člověku pak nikde nic neskáče a nejezdí a docela to potěší.
- Pohon zadku - je to fakt srandy kopec na velký sněhem pokrytý (i když to není nutnost, je tady už dostatek výkonu na nějaký to sklouznutí i na suchu), i když by mě zajímalo, jaký by to bylo se samosvorem:-). Pozn. - žádný točení dokolečka (to je nuda) ale pěkně co nejdýl jet bokem - to má totiž i nějakej smysl:-).
Slabé stránky
- havarijní pojištění - nevím co vede pojišťováky k takovejm pálkám, ale není to fakt levná sranda.
- názory lidí - někteří si myslí, že jsem si auto pořídil kvůli tomu znáčku BMW. Rozumějte mi, že kdyby nějaký auto mělo takový jízdní vlastnosti, takovej špicovej motor, krásnej design a k tomu to bylo kvalitní, tak bych si to koupil ať by to byla škodovka, hyundai nebo klidně Tata. Ale co už mi je po lidech, já mám radost:-).
- velikost kol - minimální rozměr na tohle auto je 17", menší nejdou kvůli brzdám a třmenům, takže nějaký 16" na zimu nevyjdou. Zase v létě tyhle m-paketový 18" vypadají opravdu pěkně:-).
- audio... tak nějak jsem čekal něco lepšího, tohle je fakt podprůměr, jak mondeo, tak corsa B hrají lépe a to nemají ani osm repro...
- díly na podvozku můžou na českých silnicích odcházet poměrně rychleji než je obvyklé u jiných aut (dáno rozměrem kol a naladěním podvozku).
- je třeba dávat si pozor na olej, občas si něco spápne (doporučeno 10W60)
- na kupéčko sice docela dost místa vzadu, ale kvůli velkým sedačkám, které jsou těsně nad zemí je málo místa na nohy (nárty), nejinak je tomu i v sedanu a kombi.
- nalézání na zadní sedačky taky není žádná hitparáda. Ale lepší než to bylo třeba u tigry:-).
- Pohon zadku - viz. fota. Řidič musí bejt opatrnější než s předokolkou, při kalamitě to není taková sranda. Zas když si dává pozor, tak není problém auto ukočírovat i na špatným povrchu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem musel akorát objednat nový gumy:-). Byly sice trošku dražší - goodyear F1 asymetric 225/40/18 - ale zase by to měla bejt kvalita.
U tohohle motoru je údajně důležitý kontrolovat olej, proto sem to udělal a udělal sem dobře, páč už byl na minimu. Blbý je, že doporučenej je Castrol 10W60 a ten se nekoupí na každý benzince, takže se musel objednávat...
Za 3,5 roku musím říct, že jsem mimořádně spokojenej se servisem. Nic z toho co se muselo dělat nebylo auto znehybňující a vždycky to byl spotřebák. Nikdy mě nikde nenechalo a pořád dělalo radost :-).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dovezl mi to jeden člověk z bmwklubu... naprosto, ale naprosto famózní. Zavolal mi, že má tohle auto, já na to kejvl a v tu chvíli se sbalil a jel pro to. Neměl jsem s tím absolutně žádný zařizování a všechno za odpovídající cenu.
Novinky v recenzi
Aktuálně na prodej za 165000,- Kč na zimních 17"...
Šup do sněhu
Tak jsem si udělal poprvý výlet mimo vozovku (viz. fota). Člověk si tak jede, dává si bacha a když je chvíli od baráku, přestane dávat pozor, chytne ho stopa a pak může zatáčet, brzdit, přidávat plyn, cokoliv, ale prostě auto se opře o kraj koleje a na slabším místě pustí auto akorát tak ven. Naštěstí se nic nestalo - ani škrábanec, šlo to pěkně do měkkýho :-).
Tak jsem zase po nějaký době přidal nějaký slabý a silný stránky, i když ne moc, spíš takový postřehy. Taky přibyla jedna fotka. Nicméně s autem se pořád víc sžívám a dělá mi fakt radost a je to jen a jen lepší:-).
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330Ci (E46)
- Super! 26.07.2010 15:42 marx88
- diky za Tvoji recenzi.. 12.07.2009 00:37
- Re: Krása 01.03.2009 11:01 Chaotik
- Krása 26.02.2009 10:38 Siors88
- Re: Re: Koukal 17.02.2009 18:35 Chaotik
- Re: Koukal 15.02.2009 11:25 talio2
- Koukal 15.02.2009 10:43 Chobot
- Re: ahoj 02.02.2009 19:20 ZdenekPha
- Re: Re: Re: Ahoj 02.02.2009 19:05 Chaotik
- Re: Re: Ahoj 16.01.2009 20:27 ZdenekPha
- Re: Ahoj 16.01.2009 19:51 Chaotik
- Ahoj 15.01.2009 22:40 ZdenekPha
- Re: Re: ahoj 15.01.2009 16:03 Chaotik
- Re: ahoj 14.01.2009 12:13 ZdenekPha
- Re: nejhezší bmw 15.11.2008 12:33 Chaotik
- nejhezší bmw 08.11.2008 18:57 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Koukam 28.08.2008 23:20 Chobot
- Re: super! 15.07.2008 19:59 Chaotik
- super! 14.07.2008 19:24
- Re: Re: Re: Zrychlení. 02.07.2008 16:42 Chaotik
- Re: Re: Zrychlení. 02.07.2008 09:59
- Re: Zrychlení. 02.07.2008 09:58 Chaotik
- Zrychlení. 01.07.2008 23:34
- Re: Re: Re: 330Ci 30.06.2008 15:16 Chaotik
- Re: Re: 330Ci 30.06.2008 12:10
- Re: Pekne 29.06.2008 21:31 Chaotik
- koupe stoleti 29.06.2008 01:16 riderhenry
- Pekne 28.06.2008 23:38
- BMW=skvost 28.06.2008 15:44 S3col
- Re: :-) 28.06.2008 13:19 Chaotik
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé