Recenze

10 Majitel

Mazda MX-5 2.0 MZR

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13 Mazda MX-5, foto 14 Mazda MX-5, foto 15 Mazda MX-5, foto 16 Mazda MX-5, foto 17 Mazda MX-5, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta MX-5 Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 188 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 150 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Jak jsem se k ní dostal...

Po krásných 4 letech s starým Mondeem (má první recenze v 19 letech) jsem byl nucen tlakem svých rodičů auto sešrotovat. Rok jsem auto nevlastnil, v rámci vysoké školy jsem se dostal na stáž do Německa a tak mi to nějak nevadilo. Auto jsem přeci nepotřeboval. Ke konci stáže jsem si začal pohrávat s myšlenkou, že bych si dovezl pěknou ojetinu z Německa.
Nejdříve jsem začal přemýšlet ryze prakticky a tak jsem okoukával Imprezy, Mini Coopery, hodně ojeté BMW 3 atd. Po nějakém čase mi 15 letý bratr povídá, ať mrknu na MX-5. Já mu říkám, že jestli je normální... o takovém autě jsem zkrátka ani nepomyslel. A pak to vše začalo, maraton hledání MX-5. Specifikace byla jasná. Hardtop, 2.0 160 PS a nejlépe s Bose rádiem. Samozřejmě rozhodoval stav. Zkoušel jsem 1.8 125 PS a auto jelo také příjemně, jen absence 6. rychlosti mě přesvědčila, že toto není pro mě, jelikož jsem chtěl využít auto i na dálnici. Absence LSD u slabší verze hovořila také ve prospěch dvoulitru.
Po několika obhlídkách a testovacích jízdách jsem si ujasnil dvě věci. Za prvé majitelé MX-5 jsou nadšenci, rádi si povídají o autech, pečují o ně a udržují je v jak nejlepší kondici. Za druhé je MX-5 ryze návyková záležitost už po prvním svezení a musím ji mít.
Na konec si mě našla MX-5 v černé barvě, s najetými 120tis. Km, ve výborném stavu. Auto je na 17“ krásných discích. Na zimu jsem ještě dostal alu 16“. Dovoz proběhl bez větších obtíží. Na poplatcích jsem zaplatil asi 8000 CZK (měsíční Německá převozní značka s pojištěním – používal jsem ho chvíli v D, přihlášení v ČR, dovozové STK.)

Motor...
Výborný, návykově syrový zvuk, kolem 3,5 tis. ot./min. je slyšet zvuk sání, pak už jen síla graduje a končí kolem 7 tis. ot./min, kde už ztrácí sílu a v 7200 ot./min zasahuje omezovač. Přitom z výfuku se line docela tlumený ale dospělý, věrohodný zvuk, což mi nijak nevadí, nepotřebuji mít auto, které nasírá lidi okolo. Přitom na pohodovou jízdu krajinkou se dá bez trápení motoru jezdit kolem 2 tis. ot./min, kde si užíváte krásné počasí, vůni krajiny a vítr ve vlasech. Miluji také „brumlavý“ zvuk mezi 2,5-3,5 tis. ot./min. Často si tento zvuk dopřávám při lehce svižném výjezdu ze zatáčky v relativně „legálních“ rychlostech.

Řízení a podvozek...
Není co dodat. Podvozek mě překvapil, že je velice komfortní a houpavý, náklony karoserie v zatáčkách vyděsí nezkušeného spolujezdce. Mírné uklouznutí zádě podpořené kvílením pneumatik při ostřejším projetím fascinuje a vždy mi vykouzlí úsměv na tváři. Vyvážení je neutrální, při velké provokaci se objevuje přetáčivost, na mokrém povrchu se k adheznímu limitu jde přiblížit tak rychle, že člověk žasne a začíná si dávat pozor. Někdy to může docela vystrašit. Už rozumím tomu, když o generaci starší majitel, čtyřicátník, který mi auto prodával, mi radil, ať na mokru nevypínám stabilizaci, a že to zkrátka není Mondeo. Řízení je upovídané, řidič přesně ví, co se děje pod předními koly. Volant je potřeba držet pevně, zlozvyk držení volantu jednou rukou spolehlivě odnaučí. MX-5 je zkrátka fantastická záležitost. Splynutí řidiče a stroje.

Řazení...
Famózní, je napojeno přímo na převodovku bez táhel a lan. Je proto přesné, mechanické a tuze návykové. Někdy se nachytám, že řadím třikrát častěji, než by bylo potřeba. Je sladěné se spojkou, která jde docela ztuha a zabírá v porovnání s civilními auty „na milimetru“. V kombinaci se skvěle dávkovatelným plynem je radost podřazovat. Jen mi rve srdce, když po dlouhých přemlouváních dám sjet kámošovi, který neví, že agresivně podřazovat bez meziplynu je asi tak nevhodné, jako dostat v dobré restauraci příbor zabalený do ubrousku.

Auto...
Nešetřím superlativy. Ve svých 24 letech jsem si splnil automobilový sen. Toto má jen pár nevýhod:
1. Všechny auta, které jsem řídil doteď (a myslel jsem si, že byly řidičsky zajímavá) mi teď připadají jako krabice na kolečkách, bez emocí a citu, stroje pro přemisťování z bodu A do bodu B, autobusy.
2. MX-5 má vlastnost, že operace přeparkování do garáže z důvodu mytí se může prodloužit i na hodinovou projížďku. Prostě musíte.
3. Nespolečenské auto. Můžete vzít přítelkyni na hory, ale doma musí zůstat pes. O dalších kámoších, kterým předvedete kouzlo MX-5 musíte zapomenout, ti musí jet po svých.
4. V ČR se za vámi každý ohlídne (bydlím v malém městě), nenápadné sportovní auto to rozhodně není a nezřídka se stávám terčem jízlivých poznámek typu „rodiče koupili fáro, synek si vozí zadek...“
5. Jestli měříte více jak 190 cm jako já, můžete se cítit trochu stísněně, hlavně při nasazené střeše.
6. Standardní rádio nehraje moc cool, což mi na druhé straně nevadí – poslouchám motor a výfuk

Nemyslím si, že je smysluplné se rozepisovat o velikosti kufru a technických parametrech auta. MX-5 je o citu a emocích... není úplně praktická, ale prostě svá a pro mě dokonalá. Jestli máte dotaz, směřujte ho do komentářů. Jestli budu schopen odpovědět, rád tak učiním.


Silné stránky

Motor
Funfactor
Charizma
Pohodlný podvozek
Agilita

Slabé stránky

Relativně málo místa nad hlavou
Stantardní audio

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u soukromníka ve Stuttgartu, korektní jednání, ochota

 


Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mám auto jenom krátce.

praktičnost
3

Záleží na úhlu pohledu, kombík to není.

prostornost
7

Se svými 193 cm se svezu, je to už ale na hranici pohodlí.

jízdní vlastnosti
10

Vyhovující, malé mrštné a relativně rychlé.

jízdní komfort
8

Standardní podvozek hladí nerovnosti skvěle, na dlouhé cesty kvůli tvrdým sedákům a hlavně polůoze za volantem to rozhodně není, po 2 hodinách chci vem minimálně na kafe!

provozní náklady
8

Zatím to je OK!

náhradní díly
10

Zatím jsem neřešil, na sporťák relativně levné

výkon motoru
8

Projev atmosvéry mi sedí, mohutný zátah až od 4 tis. ot./min., vyhovuje!

spotřeba
9

Výborná, i u svižné i ostré jízdy.

hlučnost motoru
10

Super, tak akorát, při nižších otáčkách neruší, při sportovní jízdě perfektní.

kvalita sedadel
0

Dobré, podrží. Trochu kloužou a v létě ta kůže strašně hřeje... upocený zadek garantován

brzdy
9

Výborné, ostré, bez přílišného zásahu ABS.

zavazadlový prostor
6

Malý, na roadster OK!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…