Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ipad Rok výroby 2013 Koupeno nové palivo: elektřina převodovka: automatická pohon kol: přední
Popis vozu
Leaf jsme dostali jako náhradní vozidlo z půjčovny při výletu na Isle of Man. První pocit bylo malé zaražení ale potom jsem se začal těšit že si vyzkouším jak jezdí současný technologický automobilový vrchol.
V Čechách se moc nevidí a lidé se tu koukají na elektromobily s velkou nedůvěrou. Velká cena, malý dojezd. Nespolehlivost v zimě atd.
S cenou souhlasím, náš měl ještě v kufru cenovku 22 tisíc liber, nějakých skoro 700t korun. To není málo. Jenže... jenže mluvíme o prostorném autě s maximální výbavou, navigace, kamery, přirozeně automat. takže cena je vlastně stejná jako třeba za podobně vybavený který jsme měli půjčený víkend před tím.
Dojezd, nejdiskutovanější téma u elektromobilu(ů). Dojezd okolo 100 km je samozřejmě pro někoho málo. Záleží ale na co auto máte. Pokud s ním potřebujete jezdit dálkové trasy je elektromobil nesmysl. Pokud jezdíte hlavně po velkém městě s dobrou infrastrukturou a ekologickým zvýhodněním nízkých emisí je to volba pro vás. Leaf v tomhle nezklame. Pobere celou rodinu i s taškami, rozveze děti do školy, rodiče do práce. Dobije se v garáži pod kanceláří nebo ze stojanu na ulici, cestou domu naloží nákup a nejlépe opět do své garáže do zásuvky.
Nespolehlivost? Během ježdění jsem měl pocit že tohle auto se neopravuje ale "restartuje". Nissan Leaf prodává po desetitisících stejně jako Toyota nebo Honda své hybridy. A rozhodně nepatří na spodní místo v tabulkách. Nespolehlivost baterie? Eletromobily se používají už velice dlouho-co třeba "ještěrky" ve skladech? Po Londýně jezdí každé ráno mlékaři v elektromobilech které patří spíše do muzea. Většina obvodů používá elektromobily pro metaře, údržbáře atd. V centru UPS a DHL využívá dodávky větší než tranzit v celodenním provozu.A k tomu spousty elektro autíček velikosti smartu které potkáte na každém rohu. Nikdo si nestěžuje. A ta zima? Jak je možné že Leaf je nejprodávanější auto v Norsku?
Silné stránky
Chtělo by se říct že nejsilnější stránkou je pohon ale není tomu tak. Tohle auto je prostě paráda samo o sobě. Uvnitř neuvěřitelně prostorné. V pohodlnější sedačce jsem niky neseděl. Příjemnější materiály na čemkoliv čeho se dá dotknout jsem v autě nepoznal. Dotyková navigace a celkově multimediální panel fungují perfektně. A přečíst si kilový svazek manuálu bylo by to asi ještě lepší. Volant je tak akorát do ruky. Pohon je opravdu z jiné planety. Jemné bzučení a ševelení silnice pod koly jinak nic. Ale "motor tam je. Hlavně když ho potřebujete. Po sešlápnutí pedálu máte všechno co můžete mít. Bez řazení, podřazování, točení do otáček, čeká na turbo. prostě hned až vás to zatlačí do sedačky. Jízdní vlastnosti perfektní. Aby ne když je pod podlahou baterka... Výhled ven je ukázkový a parkovací kamera s "asistencí" bez chyby.
Slabé stránky
Pro spoustu lidí hlavně v Čechách vzhled. my Češi nejsme zvyklí na cokoliv co není Evropské. Mě se vzhled líbil. Je prostě jiný a na parkovišti Leaf najdete.
Elektrický pohon. Není to chyba auta ale stále nedozrálé doby a hlavně budování infrastruktury pro elektromobily. V době kdy se benzín kupoval v lékárně taky moc aut nejezdilo. Leafu by slušela i klasická alternativa. Největší nevýhoda nabíjení z veřejné zásuvky? Dovedete si představit jak necháte auto ne ulici, stojanu ve veřejné garáži několik hodin nabíjet a nikdo vám v ČECHÁCH neukradne prodlužovačku? Já bohužel ne...
Ipad na kolech
Leaf s námi strávil krásný prodloužený víkend na Isle of Man v Irském moři. Téměř tři dny nepřetržitého popojíždění po ostrově kde se zrovna konal legendární TT race. Během víkendu jsme museli jednou nabíjet baterii a vzhledem k tomu že jsme zrovna byli na druhé straně ostrova než jsou veřejné stojany domluvili jsme se správce přístavu a nabili si auto ze stojanu pro jachty. Redukce si vozíte sebou v kufříku. zabralo to necelé odpoledne než jsme si prohlédli hrad Peel. Leaf je jako z jiné doby, z budoucnosti. Při startování máte pocit že aktivujete vesmírnou loď, jízda se dá přirovnat k nízkému letu nad silnicí. Žádný obtěžující hluk či vibrace motoru. Žádné cukání, řazení.. nic. Vše je krásné, harmonické, rovnoměrné. Při jízdě vás auto informuje o stavu baterie, jak dlouho budete muset nabíjet do 100%, kolik zbývá, jak dobíjíte když brzdíte atd atd. Občas, ale opravdu jen občas a to ještě musí být lidský faktor to celé nějak nejde nakopnout a vy máte pocit že tomu chybí Ctrl-Alt-Del :-)
Přidat názorDiskuse: Nissan Leaf
- Re: Re: PRO REDAKCI 26.11.2013 11:05 Bazalt
- Elektromobily 26.11.2013 10:19 dr.biker
- Objektivna recenzia 26.11.2013 10:09 Nicco
- Re: PRO REDAKCI 26.11.2013 10:07 Nicco
- Re: Re: elektomobil- kdo nezkusil, neví 26.11.2013 09:25 Dylan McKay
- PRO REDAKCI 26.11.2013 09:04 Bazalt
- Re: elektomobil- kdo nezkusil, neví 26.11.2013 09:01 Bazalt
- elektomobil- kdo nezkusil, neví 26.11.2013 08:16 Dylan McKay
- Re: Super! 25.11.2013 23:40 Bazalt
- Re: Dobíjení 25.11.2013 23:39 Bazalt
- Super! 25.11.2013 21:59 Dylan McKay
- Dobíjení 25.11.2013 20:27 Krtek_no1
Další vozy značky Nissan
-
Nissan Leaf (2016) Majitel: neuvedeno
Přidáno: 21.12.2020 510 Majitel 7.11 Uživatelé
-
Nissan Primera (2003) Majitel: Papír1
Přidáno: 12.1.2010 818 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2008 2039 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Nissan Navara (2008) Majitel: medvedi
Přidáno: 27.5.2008 5310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Nissan Pic Up (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 1310 Majitel 9.90 Uživatelé