Recenze
Fiat Punto 1,4 8v 77k Lounge MTA
Technické info
Přezdívka auta Zatím hledáme Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:900 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 57 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4
Popis vozu
Fiat Punto třetí generace, je standardním malým vozem kategorie B, který je na trhu od roku 2005 a je tedy na našich silnicích relativně běžný. Původní Grande Punto z roku 2005 bylo v době svého uvedení jedním s komerčně nejúspěšnějších vozů ve své kategorii a zaujalo hlavně svojí prostorností a úchvatným designem. Autorem designu, který připomíná sportovní vůz Maserati Coupe, je Giorgetto Giugiaro ze studia ItalDesign.
Výběr vozu začal na začátku roku 2013, kdy vyvstala potřeba pořízení druhého vozu do rodiny. Od roku 2009 jezdím ve Fiatu Linea (recenze je na moje.auto), takže s produkcí automobilky FIAT jsem byl důkladně seznámen. Hlavním tématem při výběru vozu bylo to, aby byl vybaven automatickou převodovkou, což jak popíšu později, dost omezovalo výběr. Na druhé straně, jsem předpokládal, že jako druhé auto bude sloužit spíše pro městský provoz, takže kategorie malého vozu byla plně dostačující. Výběr vozu v zásadě neprobíhal nijak zvlášť racionálně, protože mám rád produkci automobilek z Apeninského poloostrova, výběr byl v zásadě omezen na vozy koncernu FIAT. Mezi zvažované varianty patřilo Punto, Panda, případně Lancia Ypsilon, která byla brzy vyřazena z důvodu absence dealerství ve Zlíně a nutností zakoupit vůz v Ostravě nebo v Brně.
Základním problémem při výběru vozu s automatickou (robotizovanou) převodovkou je skutečnost, že je zpravidla nabízena pouze s jedinou motorizací. V případě Fiatu Punto se jedná o osmiventilovou atmosférickou benzínovou čtrnáctistovkou. V případě Nové pandy se s automatem nabízí moderní TwinAir. Po důkladném srovnání padla volba na Punto. Jedná se jednak o trochu větší auto a cenové srovnání, po dovybavení obou vozů na stejnou úroveň, vycházelo také ve prospěch Punta. Přijemným překvapením bylo také to, že všechny vozy FIAT se nově nabízí s pětiletou zárukou.
Začátkem května tedy proběhla první návštěva autosalonu a konfigurace vozu. Punto 2013 se nabízí ve dvou úrovních výbavy „plus“ a „lounge“ mezi kterými je cca 30 tis rozdíl. Výbava Lounge nabízí navíc dělená zadní sedadla, vestavěné rádio s ovládáním na volantu, litá kola, mlhovky s funkcí cornering a materiálově hodnotnější interiér a potahy sedadel. Volba tedy padla na vyšší úroveň výbavy. Z příplatkové výbavy byla pořízena pouze loketní opěrka a koberečky. Auto je také standardně vybaveno funkcí Start and Stop.
Auto jsme objednali začátkem května a 1.7 za cca 6 týdnů nám z autosalonu volali, že vůz je na prodejně. Standardní výbava vozu zahrnuje např.: světla pro denní svícení, autorádio s CD/MP3 s ovládáním na volantu, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhové světlomety s funkcí cornering, 4 airbagy, start and stop systém, litá kola.
Fiat Punto 2013 po druhém faceliftu nepřináší z pohledu vzhledu nijak zásadní novinky. Z pohledu exteriéru se jedná hlavně o upravenou příď vozu, po nepříliš dobře přijatém prvním faceliftu. Přední světlomety jsou upraveny šedou barvou vnitřku světlometu. Blinkr se přestěhoval do nárazníků a jeho původní místo zaujala světla pro denní svícení. Vůz má také po prvním faceliftu přepracovanou grafiku zadních světlometů. Hlavní změnou oproti původní variantě vozu je zcela nový interiér, který působí značně hodnotnějším dojmem. Novinkou je také otvírání pátých dveří ukryté v logu Fiat.
Motor o objemu 1,4 sice nepatří mezi nijak zásadní novinky, nicméně pro městský provoz se jeví jako dostačující. Spotřeba se zatím pohybuje mezi 5,5 a 6ti litry. Při dálniční rychlosti km/h motor dosahuje otáček přes 4000/min. pro dálniční provoz tak vůz není zcela vhodný, nicméně jeho využívání na dálkové přesuny ani neplánujeme.
Samostatnou kapitolou, o které bych se rád zmínil, je robotizovaná převodovka Dualogic. Zpočátku jsem měl z této převodovky obavy, protože na internetu jsem nenašel žádnou použitelnou recenzi a některé diskuzní příspěvky byly trochu kontroverzní. Nakonec se mi podařilo objevit předváděcí vůz u jednoho dealera, který jsem si otestoval, a veškeré obavy byly rozptýleny. Robotizované převodovka Dualogic se v některých rysech trochu odlišným systémem od klasického automatu. Jedná se v podstatě o robota, který je postaven na klasické převodovce. Z laického pohledu se chová stejně jako běžný automat – auto nemá spojkový pedál a převodovka řadí sama. Lze ji přepínat mezi manuálním a automatickým režimem, případně lze i během automatického režimu přeřadit rychlostní stupeň. Oproti klasickému automatu převodovka při stání vyřazuje neutrál. Při jízdě lze také lehce cítit přeřazení rychlostních stupňů, což v zásadě nijak nenarušuje plynulost jízdy.
Silné stránky
- design vozu
- kvalitní interiér
Slabé stránky
- výkon motoru mohl být přece jen o trochu vyšší :)
- trochu pomalejší reakce automatu v některých situacích
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Perfektní a profesionální přístup prodejce Zliner, s.r.o.
Další vozy Fiat Punto
-
Fiat Punto (2006) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 9.4.2010 418 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Fiat Punto (2008) Majitel: rokba79
Přidáno: 18.10.2008 288 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Fiat Punto (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.7.2007 25410 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Fiat Punto (2014) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 10.12.2016 108 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Fiat Punto (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.5.2009 1110 Majitel 9.67 Uživatelé